gixer Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Sitter for tiden på min gamle maskin fordi harddisken på mitt vidunder barn er kaputt (IBM GXP60, "#"/&=!). Jeg bestemte meg da for å rengjøre maskinen min og fikk da store øyne... Da jeg fjernet kjøleren til CPU`en og fjernet gøkket som lå oppå så jeg at CPU`en hadde AHYJA (eller no sånt)skrevet på coren og L2 broer som ikke var kuttet over.. -Ække det veldig bra a? Jeg er ikke helt dreven innen data, men jeg tar vel ikke helt feil? Kan noen fortelle meg om jeg er heldig eller ikke? Prosessoren er en 1400MHz AMD Athlon. Takk! Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Jeg har en slik cpu! Er ikke helt sikker på dette, men jeg tror at multipler klokking kommer ann på hvilket hovedkort man har?? Jeg Abit KG7Raid og kan klokke det så mye jeg bare gidder i nesten alle retninger :smile: Er også litt nysjerrig på dette.... Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Alle 1.4GHz tbird prosessorer er ulåst. (L1 broene er ikke kuttet). Tbird 1.2 og 1.33 var bare ulåste når dette var de kraftigste tbird prosessorene som kom på markedet. Uansett, så er det en prosessore som egner seg bra til overklokking. Husk bare å ha god kjøling. Lenke til kommentar
Rocket Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 jeg har en 1333@1400 AXIA stepping, har ikke overklokka mer pga vil ikke ha stor bråkete kjølesak, og vannkjøling er for dyrt....(har en zalman cnps6000cu) funker bra nå :smile: Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Den cpu'en din er meget overklokkbar. Beste steppinga på den ja, og den er ikkje låst. Kjøyr i veg så lenge den er stabil seier eg!!! (Forresten har eg samme sjølv!. ikkje ein reboot eller bluescreen på 3 månadar med settinga under!!! -Ørjan Lenke til kommentar
gixer Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Kult a!! Nå må jeg bare se og skaffe meg kabinettvifter og en sånn en Taisol da! Eller finnes det kanskje bedre vifter ute nå? Dere som har lik CPU som meg, hva er er temperaturen deres? Min ligger på rundt 50-55*c med en sur CoolerMaster. Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Taisol kjølaren er vel og merka ein veldig god kjølar tatt prisen i betraktning. Det som gjer at eg no ligg og Idler på 37 grader er nok at eg har foretatt meg ein såkalla 80mm Taisol mod, der 80mm er kobla rett på kjøleribba med strips (Takka være nokon andre her på forumet!!! TAKK) Har max load på 43-44 grader no som tempen i rommet steig!. Du får tak i MYKJE bedre kjølarar no enn Taisol cgk76002. Den er i grunn gammal!!!. Ta eit titt på vifteguiden på overklokking.no so finn du ein del gode kjølarar. Du kan også ta turen inn på ocshoot for ein veldig bra vifteguide der og!! Mvh Ørjan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå