MariaKD Skrevet 7. oktober 2021 Del Skrevet 7. oktober 2021 Hei, Jeg kjøpte en panelovn for noen dager siden som smeller VELDIG. Jeg tror dette skjer fordi den blir raskt varm og kald, og når den hele tiden prøver å regulere temperaturen kommer det smell fra den som er så høye at jeg ofte kvekker av dem. Jeg har hatt andre panelovner, og ingen av dem har gitt fra seg en lyd, men denne er helt ekstrem! Er det noe jeg kan gjøre for å løse dette problemet? Eller kan det virke som om det er en feil på den? Den lager dessuten også klikkelyd når den endrer temperatur, men smellene er helt klart verst. Det er forresten en ganske kraftig ovn, på 1500W, og veldig liten (63x45 cm). På forhånd tusen takk for svar:) Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. oktober 2021 Del Skrevet 7. oktober 2021 Høres ut som en reklamasjon. En av fordelene med panelovner er at de er lydløse. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 7. oktober 2021 Del Skrevet 7. oktober 2021 Det er helt vanlig at det kommer små smell fra panelovner. Den ene panelovnen jeg har på 2 kW som jeg bruker på de kaldeste dagene lager små knitrelyder. Lenke til kommentar
MariaKD Skrevet 7. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2021 Tusen takk for svar:) små lyder er helt greit, men dette er veldig høye lyder, minst én gang hvert minutt. Jeg hører disse lydene godt fra andre etasje. Ovnen har en del innstillinger, så jeg hadde håpet noe av dette kunne hjelpe om noen tilfeldigvis visste noe Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 7. oktober 2021 Del Skrevet 7. oktober 2021 (endret) Hva slags ovn er det? Uansett jeg ville prøvd å klaget og helst fått igjen pengene. Greit å ha en ovn som virker på en ok måte. Her en oversikt over forskjellige merker: Best pris på Varmeovner - Sammenlign priser hos Prisjakt Endret 7. oktober 2021 av Svein M Lenke til kommentar
clink Skrevet 7. oktober 2021 Del Skrevet 7. oktober 2021 (endret) 15 hours ago, MariaKD said: Hei, Jeg kjøpte en panelovn for noen dager siden som smeller VELDIG. Jeg tror dette skjer fordi den blir raskt varm og kald, og når den hele tiden prøver å regulere temperaturen kommer det smell fra den som er så høye at jeg ofte kvekker av dem. Jeg har hatt andre panelovner, og ingen av dem har gitt fra seg en lyd, men denne er helt ekstrem! Er det noe jeg kan gjøre for å løse dette problemet? Eller kan det virke som om det er en feil på den? Den lager dessuten også klikkelyd når den endrer temperatur, men smellene er helt klart verst. Det er forresten en ganske kraftig ovn, på 1500W, og veldig liten (63x45 cm). På forhånd tusen takk for svar:) Trenger ikke nødvendigvis være pga hurtig temp-endring, da endring uansett forårsaker utvidelse/sammentrekning av stål og metaller....vs plast også. Men er konstruksjonen litt simpel og ulike materialer ligger inntil hverandre blir det gniss/tikking av en eller annen grad. Smeller det kraftig er det gjerne spenn i platematerialer kombinert med temp-forandring som forårsaker en plate/flate som "vrenger seg". De som har hatt oljefat stående (ståltønne med fyringsolje f.eks.) kjenner til denne slags lyder. Endret 7. oktober 2021 av clink Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 7. oktober 2021 Del Skrevet 7. oktober 2021 Tipper det er et rele du hører Lenke til kommentar
MariaKD Skrevet 7. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2021 Takk for alle svar! Det er en Termo Steel panelovn, 1500W. Det blir garantert retur, for nå orker jeg ikke lenger. Jeg synes det er veldig rart at den fortsatt er i produksjon og selges, når den lager såpass høye lyder. Mest sannsynlig er ikke dette er feil ved produktet, men bare sånn ovnen er. Den varmer seg ekstremt raskt opp, og slår seg helt av og blir helt kald, før den dundrer løs igjen med lyder, klikking og smell under oppvarming, og blir så varm at man brenner seg kraftig om man holder på den. Styr unna Termo om dere tilfeldigvis skulle vurdere det, for dette var dårlig;( Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. oktober 2021 Del Skrevet 8. oktober 2021 Sitat Knäpper högt vid uppvärmning och avsvalning (värmeknäppningar). Pajjade efter ett halvår. Så det er minst en svenske som hadde samme problem. Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 12. oktober 2021 Del Skrevet 12. oktober 2021 MariaKD skrev (På 8.10.2021 den 0.16): Takk for alle svar! Det er en Termo Steel panelovn, 1500W. Det blir garantert retur, for nå orker jeg ikke lenger. Jeg synes det er veldig rart at den fortsatt er i produksjon og selges, når den lager såpass høye lyder. Mest sannsynlig er ikke dette er feil ved produktet, men bare sånn ovnen er. Den varmer seg ekstremt raskt opp, og slår seg helt av og blir helt kald, før den dundrer løs igjen med lyder, klikking og smell under oppvarming, og blir så varm at man brenner seg kraftig om man holder på den. Styr unna Termo om dere tilfeldigvis skulle vurdere det, for dette var dårlig;( Jeg kan anbefale Mill med glassfront. Helt lydløse, ikke hørbart rele engang, og holder innstilt temperatur veldig presist, sammenlignet med flere andre vi har hatt. Best pris på Mill AV800L WiFi 230V 800W (250x1065) Varmeovner - Sammenlign priser hos Prisjakt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå