Klovlid Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Har akkurat fått meg nytt HK pga at eg ødela det gamle. Det som er problemet nå er at maskina starte opp en gang i 6sek før den so berre stoppa. For at eg då ska kunne starte den igjen må eg ta ut strømkabelen og starte på nytt. Då starta den og berre i 6sek. Har prøvd å koble ut alt utenom hk, skjemkort, vifte og sjølvsagt cpu. Men allikavel det same. Har et splitter nytt A7N8X-E Deluxe. Psu'en er på 400w (Q-Tec). Har forresten same probelemet med ei anna maskin her, men der starta den berre opp i 3 sek. Takk til alle som svarar og har gode svar, vil gjerne vete problemet. Lenke til kommentar
Jaghi Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Får du noe bilde på skjermen? Endret 8. januar 2004 av Jaghi Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) hmmm. Dette kan være en CPU uten kjøling. Hvis du har kjøling, ville jeg anbefale å sjekke instillingene dine i BIOS. Rekker du ikke det KAN det være noe galt med HK. Endret 8. januar 2004 av MBaardsgaard Lenke til kommentar
Klovlid Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Får bilde. Kjeme meg akkurat inn i bios, då dette maskina ut. Kjøling ekje problem med ska eg tenke meg. Splitter ny Turbin vifte med kjøleribbe under. Takk Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Da er jeg ganske sikker på at det er HK/RAM. Gå til butikken og be dem teste det for deg. Lenke til kommentar
Klovlid Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Er usikker på det du, har min aning om at psu'en er gåen og at den må skiftast. For den skal vel fungere litt sjølv om sikringa er gått i den. Skakje den? Lenke til kommentar
Taped Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Er usikker på det du, har min aning om at psu'en er gåen og at den må skiftast.For den skal vel fungere litt sjølv om sikringa er gått i den. Skakje den? Min erfaring er ihverfall hvis sikringa går, kutter psu og fungere. Men kan jo være annerledes nå en det var før, men det har jeg ikke tro på... Ikke kritikk altså men kan være noen løse kort etc. Evnt feil montering av cpu vifte. kan være så mangt, bare tips. Lenke til kommentar
Klovlid Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 fann ut at det ikkje var psu. og eg veit minne og prosessor ha funka før og funkar endå, so då må det vel vere HK'et då. Takk til alle som ha hjelpt meg. Men e det fleire forslag, berre legg dei t. Lenke til kommentar
Evial Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) det kan være bare en liten feil. når jeg bygde min pc starten den opp i noen sekunder og stoppet. jeg forsto ingen ting. Etter mye styr fant jeg ut at viften til cpu stod på cpu 2. Siden jeg bare hadde 1 vifte så funket ikke det. :-) Kommer det noen pipe lyder nå du starter?. Endret 11. januar 2004 av knut oddsen Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Nytt HK, har du slettet de gamle HKdrivere og installert nye ? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Kan det ha noe med dette å gjøre? Det er jo i oppstarten en pc trenger mest strøm, og at din psu ikke klarer å forsyne alt med strøm?? Lenke til kommentar
Klovlid Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Takk for tilbake meldingar, men har og en pc til som har samme problem og den startar berre opp i 2sek eller noke. den har ikkje q-tec, men har aopen/chieftec ett eller anna me 300w (kom med kabinett). Det ska holde i menge på den maskina. Har og testa q-tec psu'en på en anna pc og den funka der, så det må vere noke anna. Takk. skal teste ditta me vifta . Lenke til kommentar
Klovlid Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 det kan være bare en liten feil. når jeg bygde min pc starten den opp i noen sekunder og stoppet. jeg forsto ingen ting. Etter mye styr fant jeg ut at viften til cpu stod på cpu 2. Siden jeg bare hadde 1 vifte så funket ikke det. :-)Kommer det noen pipe lyder nå du starter?. ka du meina me dinna pipelyden og ka om eg ha den, ka kan vere gale? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Har du prøvd å koble fra harddisker? Min PSU kutta da den nye 160GB WD-disken min startet.. ser ut til at ingen WD 160GB eller WD 80GB disker virker med den PSU'en. Den gamle 120GB WD-disken min funker imidlertid fint.. Lenke til kommentar
Wolverine Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) PC-en stopper etter kort tid om du har glemt å koble til viften til CPU. Sjekk om du har koblet den til RIKTIG sted (det KAN være at du har montert den på feil sted). Sjekk i bruksanvisingen som følger med hovedkortet. Og som knut spurte deg, "kommer det noen pipelyder?". Hvis det ikke kommer noen pipelyder fra maskinen sjekk om du har koblet til "speaker"-ledningen fra kabinett til hovedkort. Hvis du FÅR pipelyder, sjekk bruksanvisningen for å finne ut hva disse lydene betyr. (NB: Ett kort pip etter en stund er normalt, mens flere pip sier fra om at noe er galt). Edit1: fikse feil Edit2: innlegg nummer 50 Wolverine Endret 13. januar 2004 av Wolverine Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hva de forskjelige pipelydene betyr står i bruksanvisningen til hovedkortet. Eg vil tippe på at du: 1: Har koblet cpu-fan på feil plass (bør stå på cpu kontakten) 2: Har montert cpu kjøleren feil. Alt tyder på at pc`en din stenger av pga varme poblemer! Lenke til kommentar
Klovlid Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 hmm det er rart for eg ha skifta vifte på den eine maskina og der ser det ut til at vifta er skikkeli festa.. men kan alltids ta den av og på igjen. Og viftene er heilt nye og skal kunne klare amd 3200+. Lenke til kommentar
Klovlid Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 eg sendte det rett og slett berre inn t komplett so får dei sjekk om hk'et er dødt. Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Si ifra hvis det er HK er du snill. Kjekt å vite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå