Stsk Skrevet 6. oktober 2021 Del Skrevet 6. oktober 2021 På en komfyr er bryteren for en av platene merket med disse verdiene: 200 W, 300 W, 450 W, 950 W, 1400 W og 2000 W. Komfyren er tilkoplet 230 V spenning. a) Hvor stor effekt har hvert element? b) Hvor stor resistans har hvert element? Noen som kan vise meg utregningen på denne ? Etter en time med tallkjøring begynner jeg å lure på om det er noe jeg har gått glipp av her. Tenker den bruker reguleringsbryter 11. med 7 trinn. tenker automatisk at 2 av elementene er 450w og 950w men da må vel det siste være 600w å det stemmer ikke i forhold til bryterens innstilling. så hvordan går jeg egentlig fram her.? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. oktober 2021 Del Skrevet 6. oktober 2021 Vis frem skjema for bryter og elementer. Vanligvis benyttes en mangepolt bryter koblet opp for "gjenbruke" samme elementer flere ganger ved kombinasjon av serie og parallellkobling. Lenke til kommentar
Stsk Skrevet 12. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2021 Hei. takk for svar, men fant ut av denne. Det var feil i skjema for bryter. derfor jeg ikke fikk ting til å stemme. 😛 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå