Divalley Skrevet 5. oktober 2021 Del Skrevet 5. oktober 2021 Hei. For ca. 9 måneder siden hadde jeg en kjeveoperasjon for underbitt. Fikk etter operasjon vite at kirurgene var uheldig å skade en nerve i ganen og uvisst om den ble kuttet helt av. Etter at hevelsen begynte å gå ned etter noen måneder begynte jeg å få problem med nerveskaden. En nerve er skadet på venstre side av gane og det er veldig ubehagelig. Det største problemet er at jeg føler drøvel har blitt et fremmedlegeme som bare er i veien. Den føles kald og den trigger refleksene man har i svelget, som igjen fører til at jeg bare vil ha den ut. Til tider klarer jeg knapt tenke på noe annet fordi ubehaget er så stort. Har vært til øre, nese, hals uten særlig hjelp. Trolig må jeg må leve med det pga nerveskaden, men håpe ikke det! Er det noen her inne som har fjernet drøvel og vet om det er mulig uten at det påvirker svelg ytterligere. Takker for alle svar jeg får🙏 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 5. oktober 2021 Del Skrevet 5. oktober 2021 Trist å høre. Men det er drøvelen som gjør at det som svelges ikke ender opp i lungene. Altså livsnødvendig? Selv spytt ønsker man nok ikke skal ende opp i lungene. Lenke til kommentar
Divalley Skrevet 5. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2021 Takk for omtanke, men der har du nok feil. Drøvelens oppgave er å sørge for at mat ikke går opp i nesen ved svelging. Vet det er mulig å fjerne drøvel viss man sliter mye med snorking og den berører tunge. Så den er ikke livsnødvendig, men sikkert veldig nødvendig. Var mer ute etter om noen her inne har fjernet drøvel og hvilke erfaringer de har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå