OlavEH Skrevet 1. november 2021 Del Skrevet 1. november 2021 Sindre Rudshaug skrev (3 timer siden): Så er jeg ikke libertarianer eller anarkist, jeg er Objektivist. Med et snev av nasjonalisme eller rettere sagt proteksjonisme mot politiske ideologier og deres tilhengere, spesifikt islam, men også sosialister, nazister og fascister. Hva har mexicanske innvandrere, "hat" mot kirken og familieverdier med dette å gjøre? 3 1 Lenke til kommentar
PerBertil Skrevet 1. november 2021 Del Skrevet 1. november 2021 Snikpellik skrev (3 timer siden): Som jeg svarte ryddig på ved å vise til at PST mener det stikk motsatte av det du hevdet. Da er det rart at høyreekstreme partier knapt når så langt som til å få en stemmeseddel. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 1. november 2021 Del Skrevet 1. november 2021 7 hours ago, Sindre Rudshaug said: Nazister og fascister er sentrum/venstre-ekstreme og har omtrent intet med høyresiden å gjøre, så vi bør slutte å omtale dem som høyreekstreme. Jeg er høyreradikal, tilhenger av Ayn Rand, som er stoppestedet før anarkister. Det er ekstremt vanskelig å finne høyrevridde som oppfordrer til vold(høyre + ekstreme) eller rasisme. Parallellt er det skikkelig kult å være sosialist - beundre de som massemyrdet 100 millioner i det 20. århundre. Beklager, men det blir for dumt at du skal trekke Sosialistene myrdet 100 millioner-kortet og sammenligne Lenin og røkla med dagens "sosialistiske" samfunn i Norge. Spesielt også Biden og co i USA, som til tross for visse "sosialistiske" holdninger sett fra vårt ståsted er milevis til høyre for ytterste høyre fløy i Norge. Da får du nesten godta at vi setter likhetstegn mellom nazisme/fascisme og høyresiden - avstanden er nemlig minst like stor, om ikek større. 4 Lenke til kommentar
Pizza3333 Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 trjj3rmv62x71.mp4 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 On 10/31/2021 at 1:14 PM, Sindre Rudshaug said: Ad Hominem kommer stort sett bare fra syke mennesker som har farlige interesser for småbarn. Så mye værre enn demensraljering var det vel ikke. 3 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 On 10/31/2021 at 1:35 PM, Sindre Rudshaug said: Jeg har ingen interesse av å diskutere med deg, skal skifte dekk på bilen. Jeg har diskutert på nett i 15 år og vet når ideer preller av, som du sier:-) Det å bare servere konklusjoner og utelate tankene bak er jo en selvoppfyllende profeti for at det du sier skal prelle av andre enn de som allerede er frelst. 5 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 On 10/31/2021 at 1:53 PM, nightowl said: Litt av et bidrag. Nøkkelordet er "litt". Neste gang kanskje han tar med resten av bidraget også. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 On 11/1/2021 at 8:52 AM, Sindre Rudshaug said: Min tenkning representerer det diametralt motsatte: Live and let live, respekten for det fredelige annerledes, respekten for 100% selvbestemmelse for ethvert fredelig individ. Jeg trodde ærlig talt liberalistkredoet skulle komme tidligere enn dette i tråden, men det kom da til slutt. Dette er liberalistenes nødutgang. Bare definer folk som "ikke fredlige" og de er fritt vilt. Og med det da sagt at 99,5% av folk er definert som fienden så klinger dette med fredelighet litt hult. 5 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 On 11/1/2021 at 9:03 AM, Sindre Rudshaug said: Sosialister massevoldtok mellom 1,4 og 2 millioner jentebarn og kvinner fra 8-80 da de "befridde" Tyskland og de voldtok seg vei gjennom Øst-Europa. https://libcom.org/library/left-rape-why-we-should-all-be-ashamed-left%E2%80%99s-role-covering-rape-2-million-women Sosialister massemyrdet sivile over en lav sko fra 1917. De senere Moskva-prosessene er kjent, de tok slaver og sendte dem til Gulagene, Mao sultet ihjel og myrdet 30 millioner mennesker, sosialisten Pol Pot myrdet 1/3 av sin egen befolkning, etc, etc, etc. Sosialister myrdet i det 20. århundre over 100 millioner mennesker, eller var det bare 90? Hva var det du sa Trump hadde gjort? Hvis du trenger å sammenligne deg med massemordere for å føle deg bedre har du vel allerede tapt. 3 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 20 hours ago, Sindre Rudshaug said: Jeg er nasjonal-liberalist. Nasjonalist og Rand-liberalist. Fokuset på nasjonalisme-delen er nødvendig, fordi verden er forvirret rundt islam. Som prinsipp er jeg tilhenger av mer åpne grenser, men ikke i dagens situasjon. Skralt prinsipp da, er det ikke? Eller kanskje vi skal skrive "prinsipp". 2 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 (endret) Sindre Rudshaug skrev (På 31.10.2021 den 12.35): Jeg har ingen interesse av å diskutere med deg, skal skifte dekk på bilen. Så både før og etter kommer du med lange monologer som beskriver din mening, men når du blir møtt av kritikk så må du snarest ut og skifte dekk? Det hadde vært fint om du bestemte deg for enten å delta i diskusjonen eller å gjøre andre ting. -k Endret 2. november 2021 av knutinh 2 1 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 2. november 2021 Del Skrevet 2. november 2021 PerBertil skrev (17 timer siden): Da er det rart at høyreekstreme partier knapt når så langt som til å få en stemmeseddel. Det er vel ingen nødvendig sammenheng mellom økning i høyre-ekstreme terrorister, og en økning i høyre-ekstreme demokratiske partier? Det kan godt tenkes at "neste ABB" er en reell trussel sett fra PST, men at ytre høyre partier får veldig liten oppslutning samtidig. -k 2 Lenke til kommentar
PerBertil Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 knutinh skrev (På 2.11.2021 den 10.27): Det er vel ingen nødvendig sammenheng mellom økning i høyre-ekstreme terrorister, og en økning i høyre-ekstreme demokratiske partier? Det kan godt tenkes at "neste ABB" er en reell trussel sett fra PST, men at ytre høyre partier får veldig liten oppslutning samtidig. -k Terror kan skje når som helst av hvem som helst. En muslim gikk berserk i Kongsberg for noen ukr siden og drepte 5 mennesker, men folk snakker ikke om at islam eller islamisme er på fremmarsj. Er en ideologi på fremmarsj så sier det seg selv at de øker i popularitet. Høyreekstreme i Norge utgjør en liten gjeng med raringer og gatepøbler. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 4 minutes ago, PerBertil said: men folk snakker ikke om at islam eller islamisme er på fremmarsj. Jeg synes ikke du snakker om annet, jeg. 4 1 Lenke til kommentar
PerBertil Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 Atib Azzad skrev (6 minutter siden): Jeg synes ikke du snakker om annet, jeg. Forhåpentligvis vil muslimer innse hvor dum deres religion er og forlate den etter hvert. 1 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 PerBertil skrev (1 time siden): Terror kan skje når som helst av hvem som helst. En muslim gikk berserk i Kongsberg for noen ukr siden og drepte 5 mennesker, men folk snakker ikke om at islam eller islamisme er på fremmarsj. Er en ideologi på fremmarsj så sier det seg selv at de øker i popularitet. Høyreekstreme i Norge utgjør en liten gjeng med raringer og gatepøbler. Er du enig i at terrorisme og politiske partier ikke er samme ting? Kan du overhodet tenke deg at trusselen fra terrorister øker, men at tilslutningen til politiske partiet som støtter terroristene ikke øker? -k 4 Lenke til kommentar
PerBertil Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 knutinh skrev (7 minutter siden): Kan du overhodet tenke deg at trusselen fra terrorister øker, men at tilslutningen til politiske partiet som støtter terroristene ikke øker? Da er heller ikke ideologien på fremmarsj. Og nei det er ikke større trussel for høyreekstrem terror enn muslimsk terror. Eneste forskjellen er at det kun er høyreekstreme som har lykkes i å drepe et stort antall i terrorhandlinger i Norge. Lenke til kommentar
Memento scientiam (takk for meg) Skrevet 13. november 2021 Del Skrevet 13. november 2021 PerBertil skrev (På 6.11.2021 den 16.35): Forhåpentligvis vil muslimer innse hvor dum deres religion er og forlate den etter hvert. Hvorfor sier du ikke bare det om alle religioner og overtroelser? 2 Lenke til kommentar
PerBertil Skrevet 13. november 2021 Del Skrevet 13. november 2021 Memento scientiam skrev (1 time siden): Hvorfor sier du ikke bare det om alle religioner og overtroelser? Skal du forsvare Islam og hevde at den ikke er verre enn andre religioner? Om du sier det, så sier jeg "NEI, islam er verre enn andre". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå