Gå til innhold

"Baiden" er en populær president hører jeg...


clink

Anbefalte innlegg

Sindre Rudshaug skrev (26 minutter siden):

Nazister og fascister er sentrum/venstre-ekstreme og har omtrent intet med høyresiden å gjøre, så vi bør slutte å omtale dem som høyreekstreme. Jeg er høyreradikal, tilhenger av Ayn Rand, som er stoppestedet før anarkister.

Det er ekstremt vanskelig å finne høyrevridde som oppfordrer til vold(høyre + ekstreme) eller rasisme.

Hvorfor bryr du deg da om kirke og familieverdier og muslimer og latinamerikanske innvandrere? Mange av tingene som var så ille med Biden, i følge det innlegget du skrev kl. 12.13 i går, går da langt utover typisk libertarianisme.

Endret av OlavEH
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, Sindre Rudshaug said:

"Libertarianisme er en retning innenfor politisk filosofi som vektlegger individuell frihet, spesielt friheten til å handle og uttrykke seg.[1] Begrepet libertarianisme inkluderer forskjellige synspunkter og organisasjoner, som har til felles at de vil minimere eller ELIMINERE staten

Ser ingenting der som motsier eller debatterer det jeg sa. Kult.

Både anarkisme og libertarianisme vektlegger individuell frihet. Moderne liberterianisme prøver å gi frihet fra makten til staten, anarkisme prøver å gi frihet fra makten til staten og bedriftene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (Akkurat nå):

Så individets og markedets frihet er ikke like viktig for deg er det da? Nasjonen og staten er viktigere. 

Høres ikke veldig liberalistisk ut spør du meg.

Det handler om rekkefølge. Norge er en stat med økonomiske rettigheter. Da er det umulig å ha åpne grenser mot en stor, fattig verden. Hvis innvandrere måtte klare seg selv 100%, så hadde vi selvsagt kunne hatt det langt mer åpent. Og parallellt kastet ut alle kriminelle elementer. Fokuset mitt på nasjonalisme er stor nå, ville ha vært der hele tiden, men sterkt begrenset hvis ikke det å bo i Norge ga økonomiske rettigheter.

Lenke til kommentar
PerBertil skrev (1 minutt siden):

Voldspotensiale har alle ekstreme organisasjoner og ideologier, voldelige hendelser kan også skje utenom også. Vi har ingen nynazistiske partier av betydning. Vigrid er en gammel tosk som sutrer litt på en blogg ingen leser, Norgespatriotene forsvart for lenge siden, ingen nazistiske organisasjoner i etterkrigstiden eller vår tid har hatt noe gjennomslag. En stor del av Oslos befolkning stemmer venstreekstremt. Venstreekstremisme er på fremmarsj, høyreekstreme er en liten gjeng med voldelige pøbler. Per i dag har vi også venstreekstreme som ivrer å importere livsfarlige terrorister som ikke hører hjemme her og som hater vår kultur og levesett, som i praksis er tikkende bomber. Ja, det blir nok et flott samfunn å leve i i fremtiden, men du kan banne på at går det for langt vil høyreekstremisme vokse frem i takt med islam og venstreekstremisme.

Å ha avsmak på islam og se seg lei på kriminelle innvandrere er ikke høyreekstremt. Det som er høyreekstremt er å ville innføre et nasjonalsosialistisk system.

Det er sentrumsekstremt. Nasjonalsosialismen er sosialdemokrati+vold.

Det eksisterer ingen rasjonell voldelig høyre-posisjon. Høyre handler om individet, lave skatter, liten stat, konservativisme, etc. Den eneste rasjonelle posisjonen for vold på høyresiden er for vold i selvforsvar.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Sindre Rudshaug said:

Det handler om rekkefølge. Norge er en stat med økonomiske rettigheter. Da er det umulig å ha åpne grenser mot en stor, fattig verden. Hvis innvandrere måtte klare seg selv 100%, så hadde vi selvsagt kunne hatt det langt mer åpent. Og parallellt kastet ut alle kriminelle elementer. Fokuset mitt på nasjonalisme er stor nå, ville ha vært der hele tiden, men sterkt begrenset hvis ikke det å bo i Norge ga økonomiske rettigheter.

Så fokuset ditt er å opprettholde statens maktvelde, for å holde andres frihet utenfor staten nede, istedenfor å jobbe med å endre økonomiske rettighetene innad i landet? Hvis staten rakner av det, så rakner jo staten. Da er det ingen stat. Frihet fra statens makt. Da er jo målet ditt nådd?

Virker fortsatt mest som du er mer glad i tryggheten fra staten enn hva du er i individets frihet.

Endret av shockorshot
  • Liker 3
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (3 minutter siden):

Ser ingenting der som motsier eller debatterer det jeg sa. Kult.

Både anarkisme og libertarianisme vektlegger individuell frihet. Moderne liberterianisme prøver å gi frihet fra makten til staten, anarkisme prøver å gi frihet fra makten til staten og bedriftene.

Kult at du ikke så det?

"Eliminere staten" = anarki

Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (Akkurat nå):

Det er sentrumsekstremt. Nasjonalsosialismen er sosialdemokrati+vold.

Det eksisterer ingen rasjonell voldelig høyre-posisjon. Høyre handler om individet, lave skatter, liten stat, konservativisme, etc. Den eneste rasjonelle posisjonen for vold på høyresiden er for vold i selvforsvar.

Å hevde at nasjonalsosialismen er sosialdemokrati+vold er latterlig. Sosialdemokratene ble ansett som folk som forfektet en jødisk ideologi av nazistene, derfor ble disse ansett som folk som måtte sendes til Dachau. Arbeiderpartiet var også Nasjonal Samlings erklærte svorne rival. Jeg mener nazismen er en tredje posisjon og ikke hverken høyre eller venstre.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Sindre Rudshaug said:

Kult at du ikke så det?

"Eliminere staten" = anarki

Eliminere staten og bare staten er ikke anarki. Det er hva anarki er for de som ikke har lest noe om hva anarkisme er.  Jeg trodde virkelig du hadde satt deg bittelitt bedre inn i liberalisme enn dette, med tanke på at du ser opp til Ayn Rand. Eliminere staten og bedriftenes makt er anarki. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (3 minutter siden):

Så fokuset ditt er å opprettholde statens maktvelde, for å holde andres frihet utenfor staten nede, istedenfor å jobbe med å endre økonomiske rettighetene innad i landet?

Virker fortsatt mest som du er mer glad i tryggheten fra staten enn hva du er i individets frihet.

“Så fokuset ditt er å opprettholde statens maktvelde, for å holde andres frihet utenfor staten nede, istedenfor å jobbe med å endre økonomiske rettighetene innad i landet? Virker fortsatt mest som du er mer glad i tryggheten fra staten enn hva du er i individets frihet.”

Du er så ekstremt på ville bærturveier i oppsummeringen din av meg at det vil ta meg tid å få hjernen din rundt dette og det gidder jeg ikke. Enten er du veldig forvirret eller så misrepresenterer du alt jeg skriver på verste måte og da er debatten over. Punktum.

Lenke til kommentar
PerBertil skrev (8 minutter siden):

Voldspotensiale har alle ekstreme organisasjoner og ideologier, voldelige hendelser kan også skje utenom også. Vi har ingen nynazistiske partier av betydning. Vigrid er en gammel tosk som sutrer litt på en blogg ingen leser, Norgespatriotene forsvart for lenge siden, ingen nazistiske organisasjoner i etterkrigstiden eller vår tid har hatt noe gjennomslag. En stor del av Oslos befolkning stemmer venstreekstremt. Venstreekstremisme er på fremmarsj, høyreekstreme er en liten gjeng med voldelige pøbler. Per i dag har vi også venstreekstreme som ivrer å importere livsfarlige terrorister som ikke hører hjemme her og som hater vår kultur og levesett, som i praksis er tikkende bomber. Ja, det blir nok et flott samfunn å leve i i fremtiden, men du kan banne på at går det for langt vil høyreekstremisme vokse frem i takt med islam og venstreekstremisme.

Å ha avsmak på islam og se seg lei på kriminelle innvandrere er ikke høyreekstremt. Det som er høyreekstremt er å ville innføre et nasjonalsosialistisk system.

Dette er rein raljering og er ikke argumenter mot det jeg skrev eller PSTs sikkerhetsvurdering. Du kan heller svare på hvorfor du mener PST lyver/tar feil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (5 minutter siden):

Det handler om rekkefølge. Norge er en stat med økonomiske rettigheter. Da er det umulig å ha åpne grenser mot en stor, fattig verden. Hvis innvandrere måtte klare seg selv 100%, så hadde vi selvsagt kunne hatt det langt mer åpent. Og parallellt kastet ut alle kriminelle elementer. Fokuset mitt på nasjonalisme er stor nå, ville ha vært der hele tiden, men sterkt begrenset hvis ikke det å bo i Norge ga økonomiske rettigheter.

Det eneste libertarianske partiet vi har er enda mer ekstrem enn SV når det kommer til innvandringspolitikk. Liberalistene tror på null sosiale ordninger, ubegrenset innvandring, total frihandel noe som i praksis vil kun berike 1% eliten og skape større forskjeller mellom dem og majoriteten av den hardtarbeidende befolkningen, det vil også gi utenlandske firmaet og konserner et nærmest monopol på våre ressurser og vil i praksis bety å totalt selge ut landet vårt til utenlandske aktører. En slik ide er uforenlig med nasjonalstaten eller noen form for nasjonalisme.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Dette er rein raljering og er ikke argumenter mot det jeg skrev eller PSTs sikkerhetsvurdering. Du kan heller svare på hvorfor du mener PST lyver/tar feil.

Så trusselvurdering skal være grunnlag for om en ideologi er på fremmarsj? VOldshendelser skjer hele tiden, spesielt fra muslimske ungdomsgjenger? Er det noen fare for maktovertakelse fra noen sånne? 

Hvor nær anslår du Norge er en nasjonalsosialistisk maktovertakelse? Øker den muligheten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PerBertil skrev (1 minutt siden):

Å hevde at nasjonalsosialismen er sosialdemokrati+vold er latterlig. Sosialdemokratene ble ansett som folk som forfektet en jødisk ideologi av nazistene, derfor ble disse ansett som folk som måtte sendes til Dachau. Arbeiderpartiet var også Nasjonal Samlings erklærte svorne rival. Jeg mener nazismen er en tredje posisjon og ikke hverken høyre eller venstre.

“Å hevde at nasjonalsosialismen er sosialdemokrati+vold er latterlig. Sosialdemokratene ble ansett som folk som forfektet en jødisk ideologi av nazistene, derfor ble disse ansett som folk som måtte sendes til Dachau.»

 

Sett opp en komparativ analyse av Hitlers og Mussolinis mål for inngruppa og sosialdemokratiets mål for inngruppa. De er kliss like. Jo nærmere, jo mer hat, hilsen shia og sunni.

 

«Arbeiderpartiet var også Nasjonal Samlings erklærte svorne rival. Jeg mener nazismen er en tredje posisjon og ikke hverken høyre eller venstre.”

Nazismen og fascismen er den tredje økonomiske vei mellom kapitalismen og sosialismen, blandingen av privat virksomhet(kapitalisme) og refordeling/statlig eierskap(sosialisme) – korporativismen, der staten og bedriftene samarbeider, der staten kontrollerer bedriftene. Akkurat slik Hitler gjorde.

Det er ikke akkurat virkelighetslære man fores med på skolen.

Lenke til kommentar
PerBertil skrev (3 minutter siden):

Det eneste libertarianske partiet vi har er enda mer ekstrem enn SV når det kommer til innvandringspolitikk. Liberalistene tror på null sosiale ordninger, ubegrenset innvandring, total frihandel noe som i praksis vil kun berike 1% eliten og skape større forskjeller mellom dem og majoriteten av den hardtarbeidende befolkningen, det vil også gi utenlandske firmaet og konserner et nærmest monopol på våre ressurser og vil i praksis bety å totalt selge ut landet vårt til utenlandske aktører. En slik ide er uforenlig med nasjonalstaten eller noen form for nasjonalisme.

Så er jeg ikke libertarianer eller anarkist, jeg er Objektivist. Med et snev av nasjonalisme eller rettere sagt proteksjonisme mot politiske ideologier og deres tilhengere, spesifikt islam, men også sosialister, nazister og fascister.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Sindre Rudshaug said:

“Så fokuset ditt er å opprettholde statens maktvelde, for å holde andres frihet utenfor staten nede, istedenfor å jobbe med å endre økonomiske rettighetene innad i landet? Virker fortsatt mest som du er mer glad i tryggheten fra staten enn hva du er i individets frihet.”

 

Du er så ekstremt på ville bærturveier i oppsummeringen din av meg at det vil ta meg tid å få hjernen din rundt dette og det gidder jeg ikke. Enten er du veldig forvirret eller så misrepresenterer du alt jeg skriver på verste måte og da er debatten over. Punktum.

 

Du gjør som du selv vil, dette er fri verden. Men nasjonalistisk libertarianisme er en større selvmotsigelse enn hva anarkisme noen gang har vært.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (1 minutt siden):

“Å hevde at nasjonalsosialismen er sosialdemokrati+vold er latterlig. Sosialdemokratene ble ansett som folk som forfektet en jødisk ideologi av nazistene, derfor ble disse ansett som folk som måtte sendes til Dachau.»

 

 

 

Sett opp en komparativ analyse av Hitlers og Mussolinis mål for inngruppa og sosialdemokratiets mål for inngruppa. De er kliss like. Jo nærmere, jo mer hat, hilsen shia og sunni.

 

 

 

«Arbeiderpartiet var også Nasjonal Samlings erklærte svorne rival. Jeg mener nazismen er en tredje posisjon og ikke hverken høyre eller venstre.”

 

Nazismen og fascismen er den tredje økonomiske vei mellom kapitalismen og sosialismen, blandingen av privat virksomhet(kapitalisme) og refordeling/statlig eierskap(sosialisme) – korporativismen, der staten og bedriftene samarbeider, der staten kontrollerer bedriftene. Akkurat slik Hitler gjorde.

 

Det er ikke akkurat virkelighetslære man fores med på skolen.

 

Leser man hva nazistene selv sa, innser man fort at det du skriver er skittsnakk. Marxisme var ordet nazistene brukte på sosialdemokrater som de forfulgte.

Fascismen ønsker en korporativ statsordning som forebygger både kapitalisme og sosialisme. Du kan jo for eksempel lese uttalelsene som kom til uttrykk i NS pressen om sosialdemokrater og om arbeiderpartiet.

Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (1 minutt siden):

Med et snev av nasjonalisme eller rettere sagt proteksjonisme mot politiske ideologier og deres tilhengere, spesifikt islam, men også sosialister, nazister og fascister.

Proteksjonisme er jo det verste frihandelsreligiøse libertarianere vet om. Toller på utenlandske varer og beskyttelse av eget marked er jo ondskap for dem. 

Lenke til kommentar
PerBertil skrev (4 minutter siden):

Så trusselvurdering skal være grunnlag for om en ideologi er på fremmarsj? VOldshendelser skjer hele tiden, spesielt fra muslimske ungdomsgjenger? Er det noen fare for maktovertakelse fra noen sånne? 

Hvor nær anslår du Norge er en nasjonalsosialistisk maktovertakelse? Øker den muligheten?

Jeg ser en rekke stråmenn som ikke har noe med diskusjonen å gjøre.

Du kom med påstanden "det er på ingen måte noen fremmarsj i høyreekstreme."

Som jeg svarte ryddig på ved å vise til at PST mener det stikk motsatte av det du hevdet.

Da kan du for eksempel svare på det, i stedet for å komme opp med en masse teorier og rare spørsmål om helt andre ting fra løse lufta og forvente at noen skal ta det seriøst og gidde å svare på det. Argumenter heller for hvorfor du mener at du vet bedre og mer enn PST.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (7 timer siden):

Endelig ble du frustrert og så kommer de større løgnene:-)

Da er du også verifisert som en løgner og da slipper jeg å kommentere også løgnene dine:-)

:rofl:

Så du fikk ikke med deg Trumps mange løgnaktige og bisarre pressekonferanser samt tweets under pandemien? At han valgte inaktivitet og løgner fremfor handling og sannhet? Igjen og igjen fikk man høre ".. we're rounding the corner, we're rounding the corner, .. everything is under control, .. we're in very good shape ..". Uansett hvor stor Trumpster du er så kan ikke dette bortforklares.

Og konsekvensene av Trump's elendige COVID-håndtering ser man fortsatt: Maskebruk og vaksiner fortsatter å være ekstremt politisert i USA, noe som har gitt hundretusener av unødvendige dødsfall.

Stikk gjerne hodet i sanden og fornekt virkeligheten, dette er et fritt land tross alt. Men ikke tro at andre tror deg, når du kaller åpenbare fakta (f.eks. at Trump gjorde det dårlig under pandemien) for løgner.

Sindre Rudshaug skrev (7 timer siden):

Da pandemien kom ville Biden og hans medløpere ha mer bevegelse av mennesker enn Trump ønsket. Løgnere hopper glatt bukk over slike fakta, de passer ikke inn i det løgnaktige narrativet.

Tenker du på Pelosi og Chintatown her? Dette er 'debunked' for lenge siden. Om du tenkte på noe annet så ta med kilder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...