Chieftec Matrix Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hvordan skal eg overklokke ramen min?? Eg har 1 brikke Twin Mos pc 2700 256 mb. Innpå Biosen står det: Sdram Configuration--------------By SPD Sdram CAS Latency---------------2,5(DDR) Sdram RAS to CAS Delay---------3T Sdram RAS to Precharge Delay--3T Sdram Active Precharge Delay---7T Sdram 1T Command Controll----Auto Hvis det er noe eg kan jøre med dette oppsettet for og få mer ytelse så jør eg gjerne det?Men eg hvil ikke ødelegge rammen min. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Prøv 2-2-2-6. Det en eller annen innstilling, "By user" el.l der du kan stille det selv. Sett ned en om gangen. Poster ikke maskinen må du resette CMOS. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hvor langt burde jeg klare å klokke denne ramen som jeg har En.D.R.E? Hvilke timinger burde jeg prøve på brikken min,ser merke i siggen! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hvor langt burde jeg klare å klokke denne ramen som jeg har En.D.R.E? Hvilke timinger burde jeg prøve på brikken min,ser merke i siggen! Om du ser i minnetesten er akkurat den rammen du har testet med en xp 2500+ Lenke til kommentar
Endre Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hvor langt burde jeg klare å klokke denne ramen som jeg har En.D.R.E? Hvilke timinger burde jeg prøve på brikken min,ser merke i siggen! Du får klokket lenger med høyere timings, men lave gir best ytelse. Ha så lave timings som mulig. Hovedkortet ditt vil nok stoppe før minnet, siden du har Via brikkesett. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg vet,VIA chipset sux. Men en ting til,når jeg hadde mine "gamle" PC2700brikker så kunne jeg ikke stille FSB på CPU til mer enn 177 før det sa stopp.Tror du jeg kan gå høyere med min "nye" 3200 brikke? Har ikke prøv ennå.. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Ikke godt å si (for meg) om det var hovedkortet eller RAM-en som stoppet der, du får vel prøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå