9UAHR1KO Skrevet 5. oktober 2021 Del Skrevet 5. oktober 2021 Kunne vi jobbet kortere dager uten alle de meningsløse oppgavene? [Ekstra] Lenke til kommentar
Henning Maagerud Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 Er det bare meg som synes det er litt vittig at en filosof og en “Antropolog og kommentator” omtaler andres jobber som pseudojobber som ikke har verdi for virksomheten og samfunnet? :-) 5 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 Hvis man tar bort lunsj, kaffe/røykepauser og de mange unødvendige samtalene man har iløpet av en dag så tror jeg fint at man i veldig mange yrker kunne gjort akkurat like mye arbeid på 6 timer, som det man nå gjør på 8. Så er det jo alltids noen ulemper, som at arbeidsmiljø og disse unødvendige samtalene og møtene kanskje bidrar til at man gjør en bedre jobb, selvom den ikke er altfor effektiv rent produktivt sett. Så er det jo slik at i mange yrker så kan man ikke kutte dagen etter 6 timer. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. desember 2021 Del Skrevet 29. desember 2021 Sjølv om arbeidsoppgåver som rydding og sortering kanskje ikkje er direkte nyttige så er det for veldig mange arbeidstakarar slik at berre det å være til stades og tilgjengeleg for nye og meir nyttige arbeidsoppgåver som er ein del av jobben. I dei aller fleste arbeidsforhold så bytter arbeidstakaren sin tid mot pengar. For arbeidsgivar vil det være mest lønnsomt om all denne tida er fylt opp med inntektsgivande arbeidsoppgåver, men når ein ikkje har slike arbeidsoppgåver så er løysninga vanlegvis ikkje å sende arbeidaren heim etter halv arbeidsdag. Løysninga er stort sett å sette arbeidstakaren til å gjere diverse småjobbar for å gjere eit eller anna i påvendte av at det kanskje kjem viktigare oppgåver. Har sjefen sendt deg heim så er det forseint å hente deg inn igjen dersom det på ettermiddagen plutseleg blei travelt på jobb. Tilsvarande eksempelet med at sjefen bruker veldig kort tid på å ta besluttningar og resten av arbeidstida på å surfe på nettet. Det er nok heilt urealistisk å tenke at sjefen kan utføre sin jobb på ein fornuftig måte ved å stikke innom kontoret i 15 minutt for å ta nokre kjappe besluttningar for så å gå igjen. Sjølv om det ikkje tek så mange minutt å bestemme seg for kva ein skal pålegge arbeidarane å gjere så ligg jo effektiviteten i at det er kort ventetid frå spørsmålet dukker opp til sjefen har gitt eit svar. Skal arbeidstakarane vente i fleire dagar til neste gong sjefen er innom arbeidsplassen for å seie ja eller nei så er det jo alle arbeidstakarane som sitt med pseudooppgåver i påvente av noke meir nyttig å gjere. Då er det samfunnsøkonomisk sett langt meir effektivt at sjefen bruker mesteparten av dagen sin på pseudooppgåver for å påsjå at arbeidstakarane kan jobbe mest mogleg effektivt heile sin arbeidsdag. Eg synes også at forfattarane tek litt lett kva som er nyttig og kva som er unyttig. Eksempelet med matforgiftning på sjukeheim som førte til krav om dokumentasjon av rutinar er jo nettopp eit eksempel på arbeid som ikkje er direkte produktivt men som i sin natur er svært samfunnsnyttig ved at det førebygger dødsfall. For å ha ein jobb med meining så handlar det i dei aller fleste tilfeller om å forstå sin eigen rolle i det store systemet. Ein vaskar ikkje golvet på arbeidsplassen berre fordi nokon har bestemt at det skal være reint og fint, ein driv med reinhald fordi det reduserer vedlikehaldskostnadane ved å drifte bygget, for at det skal være eit helsebringande arbeidsmiljø og for å hindre at nokon blir skada i arbeidsuhell som følgje av at det er rot og møkk på golva. At det i tillegg blir fint og triveleg er ein fin bonus men ikkje eigentleg den viktigaste grunnen til at ein vaskar. Ein jobbar ikkje i butikk med å stable varer fordi kundane ikkje er i stand til å opne pappeskene eller plukke varer frå ein palle, ein gjer det fordi ein kan selge meir når kundane får sjå varene og at ved å tilby ein hyggeleg handel så kjem kundane tilbake neste gong. Det er her verdiskapninga ligg. Å flytte varer frå lageret og inn i hyllene er ikkje det som er jobben, jobben er å tilby kundane det dei vil ha slik at dei brukar pengane sine i butikken som igjen gjer at du kan få lønn. Om ein ikkje forstår rolla ein har i arbeidslivet så er det nok også langt enklare å tenke at arbeidsoppgåvene ein utfører er meiningslause. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. desember 2021 Del Skrevet 30. desember 2021 Jeg bruker opp mot 12 timer på en dag, det jeg kunne brukt 2 dager på. Så egentlig kunne jeg fått bedre betalt med 2 dagers jobb, men hvorfor jobbe 2 dager, når jeg kan jobbe 1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå