chrisbt Skrevet 4. oktober 2021 Del Skrevet 4. oktober 2021 Vil bare tipse de som eventuelt sliter med Telia problemer i kveld om at det for meg skyldtes tregt DNS-oppslag gjennom Telia sine DNS-tjenere. Etter bytte til Google, 8.8.8.8, gikk surfingen som smurt igjen. FB er jo også nede, så endte opp med å poste det her. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. oktober 2021 Del Skrevet 7. oktober 2021 (endret) Er nede nå, se forsiden. Står på VG og Dagbladet også. Det som er så rart, at på en PC jeg er direkte tilkoblet er alt nede. Men når jeg går på en annen som er koblet til strømkontakten og har VPN på, så fungerer alt. Det er jo Telia sin linje det også. Endret 7. oktober 2021 av Delvis Lenke til kommentar
NULL Skrevet 7. oktober 2021 Del Skrevet 7. oktober 2021 1 hour ago, Delvis said: Er nede nå, se forsiden. Står på VG og Dagbladet også. Det som er så rart, at på en PC jeg er direkte tilkoblet er alt nede. Men når jeg går på en annen som er koblet til strømkontakten og har VPN på, så fungerer alt. Det er jo Telia sin linje det også. Hvis VPN-forbindelsen var aktiv fra før og det også denne gang var snakk om DNS-problemer, så bruker jo VPN-forbindelsen trolig DNS-en til VPN-leverandøren og dermed fungerer det... Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 7. oktober 2021 Del Skrevet 7. oktober 2021 Jeg hadde trøbbel og jeg har google dns rett i 4g ruteren fra Telia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå