Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke mitt lille netverk til å fungere ! :(

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har 3 pcer og en xbox som jeg har koblet til en Belkin 4 ports adsl gateway router. jeg har tilgang til internett fra alle pcene og xboxen men det interne nettverket fungerer ikke. Det som er merkelig er at for et par dager siden etter å ha kjørt win xp hjemme netverksveiviseren fungerte alt og jeg kunne overføre filer mellom pcene. Men så plutselig uten grunn neste dag fant ingen av pcene hverandre på nettverket.

Jeg har adsl fra tele 2 med modem og dynamisk ip. Man skal visst kunne skrive inn en ip adresse på pcene for å komme til setupen på routeren, har fulgt forskjellige veivisere fra Belkin men får ikke aksess til denne siden heller.

Hva er feil? er det noe med routeren eller er det oppsettet i xp?!

Det som er merkelig er jo at det funka helt fint og så plutselig virker det ikke lenger.... :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
;) ip-adressen til routeren er 192.168.2.1, brukernavn er Admin og det er ikke passord hvis du ikke ha laget det selv engang tidligere. hvis ikke er det jo bare å prøve med resetting av routeren ;)

Jeg kommer ikke inn på den siden. -helt umulig, har prøvd alt. Med en gang jeg går inn poå tcp/ip protokollen og endrer "finn ip instillinger automatisk" til den adressen der slik det står i manualen funker ingenting ikke internett heller.

Av en eller annen grunn er det ingen reset knapp på routerene slik det står i manualen . Den knappen er ikke der. Ellers er routeren helt lik som på utsiden av pakka. Har prøvd å dra ut strømadapteren og la den være ute en stund et par ganger uten at det har gjort noen forskjell. Er det noe feil med routeren eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...