DevianX Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg har et trv33e system, der jeg har overført selve dv filmen over til pc'en og redigert med pinnacle studio 8. Men fra dette punktet starter alle mine problemer. Jeg ønsker først og fremst å lage en vcd/svcd der jeg kan brenne ut og se på dvd spilleren i stua. Har ikke dvd brenner der jeg kunne ha brent ut direkte. Men jeg har benyttet meg av flere programmer som f.eks TMPGEnc-2.521.58.169, bbmpg12418 og DVD2SVCD. Eneste som fungerte etter at jeg brant ut på svcd var bbmpg. Der var det dessverre dårlig kvalitet. Derfor lurer jeg på hva dere gjør/benytter dere av software til å lage svcd og gjerne noen linker til guide osv. der jeg kan lese og lære. Vet også om Cinema_Craft_SP_250, men får ikke den helt til å fungere sammen med mine filer. Og en annen liten ting, støtter trv33e dv out ( mener ta opp fra pc'en igjen til dv tapen ? ) Takk på forhånd.. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Her er en meget bra side på alt som har med bilde & lyd: www.dvdrhelp.com Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 I Pinnacle studio 8 er det vel. Cature, redigering og export. Her kan du vel på export exportere filmen til SVCD? DVut har alle kameraer. Vil si fra DV til PC. DVinn er fra PC og til DV-tape igjen. Det har ikke alle kameraer. Her kan du kjøpe en widget. Dette er en liten boks man plugger til å forandrer software i kameraet ditt. Dette får også som en software som du kan ha på PC. Finnes også mye info om hvordan du selv lager filene selv som skal inn i kameraet. Alt dette finnes på søk på widget på google. Søk også på dette forumet. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Takker for meget nyttige og gode svar. Har lest til på forumet og på guider på overnevnte linker. Og har kommer fram til følgende: Jeg har funnet ut at det er en direkte modus på Studio 8, der du kan brenne ut på svcd. Men får ikke helt den til å fungere som den skal. Jeg har markert at jeg skal ha svcd og trykker på ok. Deretter går jeg til knappen create avi. Den fullfører å lage avi fila, men brenner ikke ut til svcd. Lurer på hva jeg gjør feil. Kan godt ta screenshot hvis det er ønskelig av de funksjonene jeg har valgt. En annen ting er at jeg bruker virtualdub til å få ned filstørrelsen på selve fila. Har lagt merke til at Studio 8 bare komprimerer kun video og ikke lyd. Dermed blir jeg nødt til å bruke virtualdub til å komprimere denne delen også. Og får ned f.eks en fil på 80mb til 29mb uten noe særlig tap på lyden. Vil anbefale folk å prøve dette. Håper forsatt på gode svar videre i tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå