stoffix Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 jeg har et akutt behov for ny harddisk nå , og har funnet en.. Denne...er denne grei?? jeg kan ikke ha mindre enn 7200 rpm da den gamle hardisken min også er på dette og jeg ikke vil ha noe treigere.. jeg ønsker også å få mest Mb/kr er det da riktig med 160GB eller? jeg lurer også på om det er noe jeg bør vite ang. installering, da det eneste jeg har installert før er et ram kort... takker for alle svar og (anbefalinger)... The Coolkid Lenke til kommentar
Jaghi Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 AH, har den selv. Kvalitets-harddisk til lite cash. Et meget godt kjøp, spør du meg! Har formatert "tusen" ganger og den har alltid vært like rask og pålitelig. Go For It! ! Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Den er nå på tilbud hos hwb.no. -Kisp Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 flottings.. hva med tilkobling... hva bør jeg vite om det? unntatt at jeg må oppdatere bios.. Lenke til kommentar
joZa Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Har du et hovedkort som støtter S-ata? Lenke til kommentar
Morph3us Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Den der er strøken! Har en selv...bra ytelese og minimal støy og varme Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Har du et hovedkort som støtter S-ata? :off topic: har visst ikke fått beskjed om svar på tråden... :on topic: er ikke sikker på om den støtter s-ata, men jeg har en "fujitsu 20,4 GB ata/66 7200 rpm" harddisk fra før av, og et "gigabyte GA-6VXC7-4X Via 133 MHz ATX" dette har jeg hentet ut fra varebeskrivelsen som fulgte med pc'en.. og jeg klarer ikke å finne info om hk heller... må jeg finne en ATA disk, eller går det fortsatt med denne SATA disken? Lenke til kommentar
DDFC Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) Kjøp heller samsung sin om du vil ha både minimalt med støy og varme. Men nesten like god ytelse som WD http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=1&s=pl er ata og ikke sata da ditt hk bare støtter ata66 Endret 11. januar 2004 av DDFC Lenke til kommentar
snole Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Han kan jo kjøpe et S-ATA kort (PCI) og bruke det. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 hvor får man det da? komplett? og koster det mye? Lenke til kommentar
snole Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Hvis du ikke skal ha en RAID løsning, så fins det noen forskjellige kort. Highpoint er vel de som regnes som av de bedre kortene. For 1 harddisk Kr 318,- (Komplett) Link For 2 Harddisker Kr 436,- (Komplett) Link For 4 Harddisker Kr 636,- (Komplett) Link Ellers har du denne (for 2 harddisker) til Kr 350,- Fordelen med S-ATA er en teoretisk høyere oberføringshastighet. Tviler for at det blir en ekstrem forandring. Vet ikke hvordan de er på varmeutvikling (elektronikken under disken). Men den klare fordelen er at det er en tynn ledning som du kobler til. Den hindrer luftstrømmen minimalt inni kassa. Det er heller ikke noe Master/Slave oppsett (noen som vet hva det mest "politisk" korrekte er for tiden? ) MEN, pass på en ting. Kjøper du en S-ATA disk, har de en egen strømplugg. WD tror jeg har både S-ATA strømplugg og vanlig 4-pins molex. Hva Seagate har, vet jeg ikke. Hvis den ikke har det, trenger du enten en PSU (Strømforsyning) som har det, eller en slik. Endret 12. januar 2004 av snole Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Jaghi, eller andre som har sata disken.. kan dere si om jeg trenger den strøm pluggen? prøver også og være fremtidsrettet, så hvis jeg velger denne disken: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=1&s=pl (takk til DDFC for forslag) vil den virke i fremtidige pc'er? *edit* feil med link... Endret 13. januar 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 kom igjen da.. iallefall noen, vær så snill å svar meg på spm mitt... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 1. Framtidi pc'er ja... hehe 2. Vill nok tro at du trenger den strømkontakten ja, de fleste Harddisker trenger strøm ... hehe Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Noen disker (WD), leveres med mulighet for vanlig molex tilkobling i tillegg til den noe spesielle sata-pluggen. Forøvrig ser jeg fra tester på Gideontech, at bortsett fra WD sine raptorer, har samsung de raskeste OG stilleste diskene.... Lenke til kommentar
Mio Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) jeg har et akutt behov for ny harddisk nå , og har funnet en.. Denne...er denne grei?? jeg kan ikke ha mindre enn 7200 rpm da den gamle hardisken min også er på dette og jeg ikke vil ha noe treigere.. jeg ønsker også å få mest Mb/kr er det da riktig med 160GB eller? jeg lurer også på om det er noe jeg bør vite ang. installering, da det eneste jeg har installert før er et ram kort... takker for alle svar og (anbefalinger)... The Coolkid Når det gjelder innstallering av harddisk,så er det ganske lett. Søk i google hvordan du bruker fdisk f.eks (det bruker jeg) For bruk av fdisk, kan du bruke en win98 oppstartdiskett. Etter du har brukt fdisk, så formaterer du disken..voila så er du ferdig. Hvis du vil dele opp disken,så er partition magic greit å bruke.du kan også bruke fdisk til dette.hvis du ikke finner noe hjelp ang fdisk,så kan sikkert noen her hjelpe deg på vei med det.jeg er ikke så flink til å forklare. Tror du finner ut hvordan du bruker det ved et søk i google Hvis du vil ha ntfs,så kan du formatere til dette i winxp/2000 ved å høyreklikke på disken når du har fått den opp. Lykke til! Endret 16. januar 2004 av Mio Lenke til kommentar
snole Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Har du XP eller Windows 2000, kan du partisjonere og sette opp + formattere inne i Windows. Control Panel->Administrative Tools->Computer Managment->Disc Managment Man trenger ikke gjøre det tungvint..... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 ok.. så ledning trengs.. må finne oppgradering til bios.. kommer den automatisk opp, når jeg går inn på windows? har ME, og XP.. skal ha en liten del av den til linux, og resten til data, hvilke(t) filformat er å foretrekke da? kan man bruke partitionmagik istedet for fdisk? (føler meg utrygg i dos, *hint* mange kræsj...? Lenke til kommentar
MuD Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Den der er strøken! Har en selv...bra ytelese og minimal støy og varme Enig med deg... har sånn eg og, er ganske fornøyd med den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå