MarkusG94 Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 God kveld! Som tittelen sier; Jeg jobber som tømrer og vil videre i arbeidslivet som offshore arbeider. Jeg har fagbrev som tømrer, og har jobbet som det i 6 år + 2 år læretid. Jeg er ikke lei faget, men jeg vil ikke sitte fast i dette faget for lenge heller. Jeg kunne gjerne tenkt meg å jobbet som Roustabout eller roughneck, også evt jobbet meg oppover derfra! Jeg liker veldig godt fysisk arbeid. Jeg har følgende kurs: Truck T1-T4 Stillas over 9M Jeg skal ta GSK kurs og Riggerkurs, også skal jeg ordne helseattest. Tror dere at det er muligheter? Er det noen her som har vært tømrer og klart å kommet seg offshore? Hvordan klarte du det? Tips til hvilken bedrifter jeg bør sende åpen søknad til ? jeg tar imot all hjelp! Lenke til kommentar
thyes Skrevet 11. oktober 2021 Del Skrevet 11. oktober 2021 For å få jobb på boredekk så vil du trenge Brønnteknikk VG2 også. Når det er sagt, så er vel tømrer et av de minst ettertraktede fagbrevene offshore, dessverre. Men kanskje tilkomstteknikk kan være en mulighet? Ikke for å svartmale for deg, men jeg ville ha tenkt nøye gjennom det før du bestemmer deg for å blåse oppimot 100k på kurs. Oljeprisen er høy om dagen ja, men jeg mistenker at man vil trenge noen års ansiennitet for å være noenlunde trygg på sokkelen i dag. Om du er hellbent på å komme deg ut, så burde du kontakte alle bemanningsbyrå du kommer over. Hør med dem hva du vil trenge av kurs for å være en aktuell kandidat. Selv så jobbet jeg et års tid i bemanningsbyrå, det er veldig mange som går den veien for å få erfaring. Lykke til uansett hva du velger å gjøre Lenke til kommentar