CowboyBebop Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Klarer ikke å bli klok på hva jeg skal kjøpe. PC skal brukes til mye spilling, surfing(nedlasting) og litt videoredigering. Vil helst ha noe som varer lenge og har derfor satt av mye penger til dette. Vil ikke sitte neste år å ha en utgått pc. Det keg har igjen å kjøpe er hk og cpu. Har resten av pcen på rommet, men har ikke bestemt meg for disse to ennå. Har i det siste vurdert disse to: AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz - Socket 754, 1 MB cache, OEM Abit KV8-MAX3 Hovedkort for Socket 754 - K8T800, SATA, LAN, ATX, Raid, Firewire Minnet jeg har er OCZ dual platinum 3200 1gig, orginalt tenkt til socket a oppsett men burde vel kunne gå bra med disse to. Penger er ikke et problem:-) men betaler ikke for noe som ikke er vært ytelsen da... Spørsmålet er om at jeg skal vente på Prescott og 939. Har ikke helt fått med meg så mye info om disse bortsett fra at de kommer snart hvis alt går etter planen. Er disse et bedre valg? Kan ingenting om disse to. Så for å summere opp det jeg lurer på: Hva skal jeg velge? Forklar gjerne litt om hvorfor. Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 skal du spille alle dem nyeste spilla og redigere video så faller du litt mellom to stoler her ut i fra hva jeg har lest. intel er best på videoredigering/visbning og amd er best på spill. ( nå blir det krig) men begge to klarer det bra da mener jeg. ville gått for en 64 jeg. og presscott er ikke det sockett 478 da? Lenke til kommentar
CowboyBebop Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Blir vel mest spilling i forhold til redigering. Vet at Prescott er socket 478, men kan jo gå for det og med tanke på at jeg ikke har kjøpt noen deler som avhenger av amd. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Når det gjelder spillytelse er det ikke tvil om at A64 er overlegen mot P4C. Prescott vet jo ingen så mye om enda, men det er ikke lenger til den kommer, så det kan være verdt å vente. PS: Det hovedkortet der er ikke noe særlig til overklokking. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 jeg hadde smelt til med amd64. det er sikkert den prossesoren som kommer til å gi deg mest igjen for pengene! Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 mest for pengene.. og mest fremtidsrettet. Lenke til kommentar
CowboyBebop Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Når det gjelder spillytelse er det ikke tvil om at A64 er overlegen mot P4C. Prescott vet jo ingen så mye om enda, men det er ikke lenger til den kommer, så det kan være verdt å vente. PS: Det hovedkortet der er ikke noe særlig til overklokking. Hvilket burde jeg velge da av hk? Er vel bare et par som er ute nå. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hvilket burde jeg velge da av hk? Er vel bare et par som er ute nå. Gigabyte nForce3 skal være blant det beste. Lenke til kommentar
CowboyBebop Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Gigabyte nForce3 skal være blant det beste. Er det dette du mener? Gigabyte K8NNXP nForce3 150 ATX/S-ATA/LAN/LYD/Firewire/ Endret 8. januar 2004 av CowboyBebop Lenke til kommentar
CowboyBebop Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Kom på en ting jeg lurte på. Er det støtte for dual ddr på noen av hovedkortene. Som nevnt har jeg 2x512 OCZ 3200 Platinum. Skriveleif. Endret 8. januar 2004 av CowboyBebop Lenke til kommentar
Endre Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Er det dette du mener? Gigabyte K8NNXP nForce3 150 ATX/S-ATA/LAN/LYD/Firewire/ Bla.a det ja. Jeg vet riktignok ikke om overklokkingsegenskapene varierer mellom de forskjellige modellene (K8N, K8N Pro, K8NNXP). Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Ikke hør på dette (hehe, bestem selv), men jeg mener at du helt klart bør vente til Prescott kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå