Gå til innhold

Norge vil støtte de EU-landene som vil fase ut bensinbilen raskest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ha ha , Norge er en stormakt på elbil ...

Vi kjøper masse av dem , det er riktig , ellers absolutt ingen stormakt på elbil.

For en bakvendt tenkemåte, bare for at vi kjøper mange av dem så er vi en stormakt .

Jeg tror de ler godt de som selger oss disse bilene når vi slår oss på brystet på denne måten.

Mens det vi tjener gode penger på nemlig bensin det gir vi støtte til å avvikle.

Noe så sykelig dumt det har jeg nesten ikke hørt før. Men man må jo stoppe å forundre seg over mentaliteten til disse menneskene. Det er ikke bra for den psykiske helsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I Tyskland er snitt elforbruk pr husholdning 3400 KWh/år, i Norge er det 16000. Det betyr at skal hele den tyske private, bilpark elektrifiseres, må elkraftproduksjon i Tyskland fordobles. Så kan jo våre kunnskapsløse klimahysterikere mene at det går jo greit. Dumskapen i norsk klimadebatt syntes grenseløs.

• Liker 1
Lenke til kommentar
30 minutes ago, Proton1 said:

Det betyr at skal hele den tyske private, bilpark elektrifiseres, må elkraftproduksjon i Tyskland fordobles.

Ja, og så?

Begge deler skjer ikke over natten men ila noen år.

I den samme perioden skjer også energibruksoptimaliseringer, erstatning av glødelamper med LED, reduksjon av strømforbruk i drivstoffproduksjon og -distribusjon.

Oppfinneren av den blåe LED har fått nobelprisen fordi blå LED gjør vanlig hvit LED-belysning mulig og dette gir en enorm strømbesparelse estimert til alene å dekke 20% av el-mobiliteten (husker ikke hvor jeg har tallet fra).

Kjenner folk der borte som har kjøpt elbil samtidig med solcelle-system på taket.

Endret av trikola
  • Liker 3
Lenke til kommentar
5CJ56A5D skrev (På 3.10.2021 den 2.03):

Ha ha , Norge er en stormakt på elbil ...

Vi kjøper masse av dem , det er riktig , ellers absolutt ingen stormakt på elbil.

For en bakvendt tenkemåte, bare for at vi kjøper mange av dem så er vi en stormakt .

Jeg tror de ler godt de som selger oss disse bilene når vi slår oss på brystet på denne måten.

Mens det vi tjener gode penger på nemlig bensin det gir vi støtte til å avvikle.

Noe så sykelig dumt det har jeg nesten ikke hørt før. Men man må jo stoppe å forundre seg over mentaliteten til disse menneskene. Det er ikke bra for den psykiske helsen.

På hvilken annen måte blir man en stormakt, uten nettopp å være blant de største på det man måler på? Er vi blant de som kjøper mest, så vil vi helt klart være en "stormakt", innen dette som foreløpig er en liten del av det totale bilmarkedet.

Siden vi er få mennesker sammenlignet med andre nasjoner, gjør oss nok til en knøtt etterhvert. Men for nå er det jo korrekt om elbiler. Der er vi en stormakt. Og hele verden ser på oss, og salgstallene våre og hvilke biler som gjør det godt her.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...