Gå til innhold

Ny jobb

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli lei jobben, siden jeg har merket at motivasjonen og drivkraften er på vei bort. Det er så lenge siden jeg har vært seriøst på jobb-jakt, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Jeg vet at jeg må begynne med cv-en, og ta det derfra. Så det er her jeg trenger hjelp. Hvor er det lurt å lete, og hvor og hvordan kan en best mulig eksponere seg selv. Jeg bor altså ikke i de mest urbane strøk, så jobb-markedet er i utgangspunktet ganske trangt. Altså er den kommunale-sektoren en del større enn den private. Jeg er klar for å pendle, om det er løsningen. Litt mye løse tanker her på fredag, før en gjør seg klar til arbeidshelg. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste stillinger går gjennom bekjentskaper. Hvis du kjenner noen som driver innenfor det du kunne tenke deg å jobbe med, så er det bare å ta en telefon og lufte at du er på jobbjakt. Med litt flaks er det en åpning et sted.

Ellers er det jo finn.no og nav.no som gjelder for å finne stillingsannonser, da. Etter det jeg husker pleide Nav å være litt bedre på offentlige stillinger, men nå er det kanskje hipp som happ. Det ligger masse offentlige stillinger på Finn også.

Mange får en fot innenfor ved å melde seg hos et vikarbyrå, Adecco osv. Et halvt års oppdrag kan kanskje bli fast hvis alt klaffer. Det skader vel ikke å registrere CV hos disse byråene også. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...