Baron12 Skrevet 1. oktober 2021 Del Skrevet 1. oktober 2021 Jeg begynner å bli lei jobben, siden jeg har merket at motivasjonen og drivkraften er på vei bort. Det er så lenge siden jeg har vært seriøst på jobb-jakt, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Jeg vet at jeg må begynne med cv-en, og ta det derfra. Så det er her jeg trenger hjelp. Hvor er det lurt å lete, og hvor og hvordan kan en best mulig eksponere seg selv. Jeg bor altså ikke i de mest urbane strøk, så jobb-markedet er i utgangspunktet ganske trangt. Altså er den kommunale-sektoren en del større enn den private. Jeg er klar for å pendle, om det er løsningen. Litt mye løse tanker her på fredag, før en gjør seg klar til arbeidshelg. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 1. oktober 2021 Del Skrevet 1. oktober 2021 De fleste stillinger går gjennom bekjentskaper. Hvis du kjenner noen som driver innenfor det du kunne tenke deg å jobbe med, så er det bare å ta en telefon og lufte at du er på jobbjakt. Med litt flaks er det en åpning et sted. Ellers er det jo finn.no og nav.no som gjelder for å finne stillingsannonser, da. Etter det jeg husker pleide Nav å være litt bedre på offentlige stillinger, men nå er det kanskje hipp som happ. Det ligger masse offentlige stillinger på Finn også. Mange får en fot innenfor ved å melde seg hos et vikarbyrå, Adecco osv. Et halvt års oppdrag kan kanskje bli fast hvis alt klaffer. Det skader vel ikke å registrere CV hos disse byråene også. Lenke til kommentar
Baron12 Skrevet 1. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2021 Takk for tipset. Jeg har vært inne å sett på bla Finn.no, og muligens jeg stikker innom Adecco for å se hvilke muligheter det kan gi. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 1. oktober 2021 Del Skrevet 1. oktober 2021 Det ser også ut som om det kan være smart å pusse opp LinkedIn profilen din om du ikke har gjort det.. Jeg fikk min nåværende stilling via en rekrutterer på LinkedIn. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå