Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Wow, kompisen min er visst lagt inn

Togo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, har ikke lyst til at han skal dø nei...

Han har vært svært mye syk i det siste, pluss at han har fått vondt en spesiell plass i hodet hver gang han reiste seg. Det kunne også hende det var en kraftig hodepine. Han dro for ca. 2 timer siden, så vi får bare vente.

Lenke til kommentar

Føler med deg. Håper det går bra.

Var han bare 16 år han også, og han har muligens svulst? Trudde det skjedde gamle folk for det meste jeg. Mulig jeg burde begyne med legesjek en gang i året, sån at jeg er på den sikre sia.

Lenke til kommentar
Var han bare 16 år han også, og han har muligens svulst? Trudde det skjedde gamle folk for det meste jeg. Mulig jeg burde begyne med legesjek en gang i året, sån at jeg er på den sikre sia.

For meg så hørtes det ikke særlig rart ut. Jeg vet av flere under ti år i det området jeg bor som har hatt svulst på hjernen.

Lenke til kommentar
Besøk han ofte på sykehuset, jeg vat av erfaring at det er drit kjedelig å ligge der hvis det ikke er noen andre der...

Ja, vet det av egen erfaring jeg også.

Skal oppdatere så snart jeg vet noe mer (vet ikke hvor lenge en må vente på svaret på en slik CAT-scan (?))

Han blir sikkert skrevet ut i morgen uansett, siden de skulle bare da en slik scan av hodet.

Huff, gruer meg :(

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar
Skal oppdatere så snart jeg vet noe mer (vet ikke hvor lenge en må vente på svaret på en slik CAT-scan (?))

Det tror jeg man får svar på ganske raskt. Det å ta bildene er jo fort gjort, men det er vel spesialister som skal studere etterpå. Det kan vel ta litt tid før de blir enige. Håper det går bra med han.

Lenke til kommentar

Du får hjelpe ham til å se det lyse i saken om det skulle være svulst der. En kompis av meg opplevde det samme, så jeg sa til ham da han var skikkelig langt nede: "jammen du skal da være glad for at de fant NOE oppi skallen din!" Han har aldri ledd så mye i hele sitt liv! :D

Han fikk operert bort svulsten, så nå går det bra. Heldigvis - for han er en av mine aller beste venner.

Og der sant som det er sagt her - besøk ham ofte når han ligger på sykehuset. Det er slikt man har venner til!

Lenke til kommentar
Du får hjelpe ham til å se det lyse i saken om det skulle være svulst der. En kompis av meg opplevde det samme, så jeg sa til ham da han var skikkelig langt nede: "jammen du skal da være glad for at de fant NOE oppi skallen din!" Han har aldri ledd så mye i hele sitt liv! :D

Han fikk operert bort svulsten, så nå går det bra. Heldigvis - for han er en av mine aller beste venner.

Og der sant som det er sagt her - besøk ham ofte når han ligger på sykehuset. Det er slikt man har venner til!

Jo, takk for visdomsordene :)

Hvor lang tid tok det for han tok sjekken til han fikk svaret da? (om han tok noen sjekk)

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar

men husk selv om det er en svuls(håper det ikke er det) så betyr ikke det at alt er over, når han er så ung er det gode sjangser for at det IKKE er kreft, når man er ung tåler hjernen mer en hvis man er gammel,

jeg hadde en kompis som hadde kreft i hjernen, men de tok den tidlig, så han slapp både celllegift, og stråle terapi. han var mest sur fordi han måtte barbere hode når de skulle inn i hjernen...

Lenke til kommentar

En svulst i seg selv er bare en betegnelse på en væske/vevfylt "pose" eller ansamling. Det er f.eks ikke unormalt å ha flere svulster etter fødselen. (Én av de beholder vi ut livet, faktisk.) Så betegnelsen svulst er rimelig ufarlig før de begynner å trykke og presse på andre organer eller gir overtrykk i kraniet. Slik det høres ut med kompisen din, når han får hodepine et spesielt sted når han reiser seg. Da kan de operere bort den vannposen eller legge et dren for å holde trykket nede. :)

gunfreak19: HeavenHell har _ikke_ nevnt at det har noe med kreft å gjøre. En svulst trenger _overhode_ ikke ha noe med kreft å gjøre. En kreftsvulst derimot har nok en liten sammenheng med kreft, ja.

Men dette høres for meg ut som en svulst av vannsamling heller enn kreft. Men jeg er ikke doktor da, (heldigvis). :no:

Har du hørt noe fra kompisen din idag, HeavenHell?

Lenke til kommentar
En svulst i seg selv er bare en betegnelse på en væske/vevfylt "pose" eller ansamling. Det er f.eks ikke unormalt å ha flere svulster etter fødselen. (Én av de beholder vi ut livet, faktisk.) Så betegnelsen svulst er rimelig ufarlig før de begynner å trykke og presse på andre organer eller gir overtrykk i kraniet. Slik det høres ut med kompisen din, når han får hodepine et spesielt sted når han reiser seg. Da kan de operere bort den vannposen eller legge et dren for å holde trykket nede. :)

gunfreak19: HeavenHell har _ikke_ nevnt at det har noe med kreft å gjøre. En svulst trenger _overhode_ ikke ha noe med kreft å gjøre. En kreftsvulst derimot har nok en liten sammenheng med kreft, ja.

Men dette høres for meg ut som en svulst av vannsamling heller enn kreft. Men jeg er ikke doktor da, (heldigvis). :no:

Har du hørt noe fra kompisen din idag, HeavenHell?

Ja, du har et (par) gode poeng der. Jeg satser iallefall på at alt går bra :)

Nei, har ikke hørt noen ting fra typen i dag. Tipper jeg tar kontakt ute på ettermiddagen en gang.

Jeg tviler på at det er kreft. MEN typen har vært syk _svært_ lenge (i over 2-3 mnd (ikke sånn være hjemme fra skole)). Men kreft er det nok sikkert ikke.

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...