Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

PerBertil skrev (4 timer siden):

Å endre taktikk og tilpasse seg er ofte svært vanskelig og ofte ikke verdt strevet for mange menn med tanke på resultatet.

Anser meg selv som greit oppegående, og når jeg ser tilbake fra tiden som dating-jomfru så r d en del grep jeg måtte ta for å gjøre meg selv til en person noen ville være med. Den enkle tingen som å ikke mase etter dates eller avgjørelser om dama likte meg eller ikke, små detaljer som utgjør en helhet.

 

Med litt selvinnsikt vil en se at d r mye ved en selv som må endres for å få gehør fra d andre kjønn, sånn r d i 2021 hvor damer r selvstendige. Samtidig r d mye rett i d du har sagt også, men d jeg trekker frem r en avgjørende faktor for mange menn, og endrer en ikke seg selv så r d å stange hode i veggen - og da r d likesågodt å slutte tinder ja.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riktig. Man skal selvsagt være seg selv men å reflektere over oppførsel og dialogvalg er nok uansett greit. Det er ikke snakk om at man skal fake noe. Selv om noen faktisk gjør det. 

Spurte en kvinne om hun deltok regelmessig i alle idrettene hun hadde tatt bilde av seg selv i og sa "Nei jeg tenkte bare det var lurt å legge ut flest mulig bilder som kanskje gir høy score hos den rette". Det blir for meg litt fake. Det å hoppe på en luksusbåt og ta et fake bilde, eller noe i den duren.

Det er ikke interessant for meg å vite noe som ikke er en del av deg men kun er staget.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 minutter siden):

Riktig. Man skal selvsagt være seg selv men å reflektere over oppførsel og dialogvalg er nok uansett greit. Det er ikke snakk om at man skal fake noe. Selv om noen faktisk gjør det. 

Spurte en kvinne om hun deltok regelmessig i alle idrettene hun hadde tatt bilde av seg selv i og sa "Nei jeg tenkte bare det var lurt å legge ut flest mulig bilder som kanskje gir høy score hos den rette". Det blir for meg litt fake. Det å hoppe på en luksusbåt og ta et fake bilde, eller noe i den duren.

Det er ikke interessant for meg å vite noe som ikke er en del av deg men kun er staget.

Og der har vi et av mine problemer med Tinder, det blir for overflatisk, man må faktisk late som man er noe man ikke er. Fake it til you make it. Også får man match med en kvinne som ikke har noe på profilen og kun selfies. Menn med slike profiler får ikke matcher, enkelt og greit. Men hva skal menn skrive til slike kvinner og forvente å få svar? Kvinner er like tafatte som menn, i noen tilfeller verre.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 timer siden):

For å ha det sagt, kanskje en liten elefant i rommet - noen folk er idioter og kan være veldig pågående eller ubehagelige på slike plattformer. Og ja, dessverre menn i langt større grad enn kvinner. Når jeg ser hva slags meldinger enkelte av mine venninner får av mannfolk på internett, enten på Tinder, Happn eller helt uoppfordret andre steder som på Instagram eller Messenger så tenker jeg først og fremst at mannfolk oftere er "problemet" enn selve plattformene og hva de legger opp til. 

Nettopp dette.

Menn er ofte helt idioter når det kommer til damer. Og damer kan sies ha nesten en sjette sans for å spotte det..

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (1 time siden):

Nettopp dette.

Menn er ofte helt idioter når det kommer til damer. Og damer kan sies ha nesten en sjette sans for å spotte det..

 

Hvordan man skal behandle damer og snakke om damer bør bli skolepensum sammen med bedre seksualundervisning. Det tror jeg ville løst mange problemer for ungdommen i dag.

Lenke til kommentar

Menn som er gj.snitt eller over gj.snitt på utseende og får likes får en selvtillitsboost. Man føler seg ettertraktet og får bekreftelse. Menn som er under gj.snitt får en selvtillitsknekk når likesene uteblir, og man blir usikker, deprimert og mister troen. Må evt. ta seg til takke med et flykrasj.  Menn er ute etter et ligg, kvinner er ute etter bekreftelse, likes og komplimenter. Intet er nytt under solen.

Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (29 minutter siden):

Tinder er skadelig for begge kjønn fordi det eneste folk ser på er om utseendet ditt er bra nok, umulig vite hvordan kjemien eller personligheten er. Og få så mange valg gjør også at man alltid ser etter noe bedre og lurer på hvem neste swipe er.

Samtidig r utseende ofte avgjørende faktor uansett hvordan man ser ut. Gikk på date med ei som "ikke var helt fin nok" men ville gi d en sjangs allikevel, hvor d viste seg at hu hadde brukt filter og så ganske så annerledes ut til d værre. R man ikke tiltrukket så r d ikke vits. Andre ser kanskje kun etter personlighet og d r helt greit, mer å velge.

 

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (På 1.10.2021 den 0.42):

Hvorfor skal de som har lykkes med å bruke Tinder slette appen ? Jeg synes hele tiraden høres veldig bitter ut og veldig generaliserende.

Man trenger absolutt ikke være noe 10/ 10 mann for suksess på Tinder.

Ofte er det menn selv som gjør at de failer på Tinder.

Brukerfeil er nok en av de viktigste grunnene til at mange sliter der, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (46 minutter siden):

Tinder er skadelig for begge kjønn fordi det eneste folk ser på er om utseendet ditt er bra nok, umulig vite hvordan kjemien eller personligheten er. Og få så mange valg gjør også at man alltid ser etter noe bedre og lurer på hvem neste swipe er.

Det er ikke skadelig om man er bevisst på hva appen er og hvilke muligheter den gir, samt ev. begrensninger som er. Sannsynligheten for at to nærmest vilkårlige personer er en "match" i virkeligheten er liten, og denne sannsynligheten blir ikke vesentlig større av å være på Tinder. Tåler man ikke "motgang" bør man kanskje ikke bruke slike apper. Men den korrekte innstillingen kan det derimot være mye positivt med en slik app.

Endret av Leiferen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt rart, møtt ganske mange hyggelige mennesker der som nå er gift og både samboere 😅

Litt rart og lære at mange er der kun for å være utro eller ONS men lærer noe nytt tydeligvis med disse plattformene.

I det siste med korona henger over oss har det vært mye lengsel hos folk jeg snakker med, noen personer burde aldri ha vært på platformen men det er en helt annen sak 🤣

Mange som ikke nødvendigvis savner mye drama med forhold men bare noen å være med, selv om jeg har vært med noen få som kun søker selskap og kos i guess..
Men fikk spilt på en ps5 så var ikke så ille 🤣

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg trådstarter, 100%.

Tinder er som ett marked kun for kvinnene, her om dagen så jeg på snapchat/youtube elns en reklame for Happn, der var det en jente som bladde og koste seg i alle matchene hun hadde fått. Bare fordi hun hadde Happn selvfølgelig. Og kunne nå "finne kjærligheten." Det blir ett fett. Det er ikke bare å slette Tinder, alle slike apper som ligner burde slettes.. Og skal snart komme til hvorfor.

Jeg er som du sier i grunn en helt vanlig mann.. er nok litt kjekkere enn gjennomsnittet, har flere hobbyer, god økonomi, kjører kule biler, en morsom personlighet, bra kropp, veldig aktiv osv. Men jeg ga tinder, happn, badoo ett forsøk. Resultatet var at mange av damene jeg matcha med var mer interessert i å spille spill (ikke Xbox eller Playstation), men psykologiske spill.. 

"Å hei, jeg sveipa visst feil vei"

"Du kunne trent litt mere.."

"Gi meg en god grunn at jeg gadd å matche med deg"

Jeg syns dette er ting som er utrolig umodent å si og veldig rar oppførsel. Nå sier jeg ikke at absolutt alle kvinner gjør slik, for det er nok menn som gjør slike ting også, men man kan komme unna med det siden bare er få trykk unna som skal til for å fjerne personen. 

Men ikke sant, problemet, resultatet blir som følge at det skaper ett veldig ubehagelig miljø synes jeg. Man føler nærmest at man går på kniver, eggskall, og hvis man ikke svarer, skriver helt perfekt, ikke "underholder" personen på den andre siden nok så kommer de til å ghoste deg, så fjerne deg.. det er ikke en god følelse. Er det rart så mange da ser seg lei på tinder? Jeg ser bare flere og flere skriver at de er misfornøyd med hele tinder opplevelsen. Jeg syns hele tinder er så oppbrukt, så latterlig konsept at bare tanken på å ha det installert på telefonen føles ut som ett nederlag allerede.

Tinder er ett kvinners marked, de kan velge å vrake, men det er ikke bare det tinder brukes til. Som vi vet, kvinner elsker validasjon, komplimenter, de nærmest forér seg på det. Mange er der kun for å "booste" sitt eget ego. Bare for å se hvor mange matcher de kan få, hvor mange som skriver pene ting til dem, ting som får dem til å føle seg bra.. bare så de kan si:

"Jeg er attraktiv i dag også.. nei jeg er virkelig det beste verden har sett siden stekt biff ble en tlng" også gjør de det samme neste dag også.

Dette skaper en ond sirkel. Akkurat som du sa, hva blir resultatet da for bare den "helt vanlige" som ønsker å treffe noen, som ønsker å ha noen i livet sitt, noen som de kan bygge noe fint sammen med? Svaret er at disse sjansene er ødelagte. De er ødelagt av de som kom før deg, av de som holder det gående. Og av de som har konstruert appen/problemet i seg selv. Igjen, jeg sier ikke dette er tilfelle med hver eneste en, klart det finnes unntak men poenget er at det generelt blir for mye surr, for mye ustabilitet.

De som har en personlighet som oser og oser av selvtillitt og store verdier, er de som har best sjans. Disse mennene, de er dem som er gøy. Vanlige menn blir ikke nok gøy dessverre. Så det er klart kvinnene da går for de beste, hvorfor skal de da gidde å gå for en som deg? En annen ting er at kvinner i dag.. de forlanger veldig mye av menn.. han skal ha det, og han skal være sånn, han må ha sånn, og han kan ikke være sånn..

Disse er også på tinder om du ikke visste det.. det gjør ikke saken bedre. Så hvorfor burde man fjerne tinder? Og alle slike apper som ligner? (Nå kom jeg endelig til poenget).. jo fordi jeg mener man har en langt større sjans ute i det "Real World". Noen du kan faktisk se, ta og røre på (Kanskje ikke før man har blitt godt kjent) men dette mener jeg må føles langt bedre ut en noe så overfladisk som Tinder. Dette er også ett annet aspekt av problemet, vi mennesker er overfladiske.. vi ser hva folk har eller ikke har også gjør vi en vurdering på dem. Helt underbevisst gir vi dem en score. Når du har flere matcher på lista så selvsagt begynner du å sortere folk ut ifra utseendet og hva enn de måtte ha av materielle verdier. Dette blir feil.

Jeg blir heller kjæresten med hun som jobber på kiwi hvis kjemien er god og føler jeg kan være meg selv, enn hun andre som ser litt penere ut men som er selvopptatt, har ei finere, rikere familie. Men tinder legger det ikke opp slik.. Tinder legger det opp at du må se best mulig ut.. hvis ikke; ja da er du ikke god nok, du er ikke nok attraktiv, ergo kan du bare GLEMME å få match med de gode damene. 

Tinder skaper ett veldig kunstig miljø. Det blir veldig useriøst mange av gangene. Noen folk gidder ikke svare deg i det hele tatt. Og noen swiper bare alle til høyre i rekordfart for å maksimere mulighetene for å få mest mulig matcher, ett enkelt men billig triks. Jeg mener hvis man ikke har hatt suksess i å finne noen etter en viss antall tid (Når du begynner virkelig å bli lei), ja da er det på tide å slette tinder og slike apps. Da har det ikke fungert og du gjør det bare verre for deg selv i å fortsette. Igjen, da har du sikkert en bedre sjans å spørre hu fine som jobber i kassa om nummeret. Eller gå bort til jentene på utestedet og begynne prate med dem. De som sier Tinder fungerer og at det er kjempebra og at alt er sikkert bare vår egen feil, dere må for all del bare fortsette.. men da lurer jeg litt på hva slags kvinner/menn havner dere opp med til slutt..

Alle vet vel uansett at Tinder nå idag er i bunn og grunn kun for hookups og knulling, ikke no mer. Dessverre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Mr.Green skrev (24 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg trådstarter, 100%.

Tinder er som ett marked kun for kvinnene, her om dagen så jeg på snapchat/youtube elns en reklame for Happn, der var det en jente som bladde og koste seg i alle matchene hun hadde fått. Bare fordi hun hadde Happn selvfølgelig. Og kunne nå "finne kjærligheten." Det blir ett fett. Det er ikke bare å slette Tinder, alle slike apper som ligner burde slettes.. Og skal snart komme til hvorfor.

Jeg er som du sier i grunn en helt vanlig mann.. er nok litt kjekkere enn gjennomsnittet, har flere hobbyer, god økonomi, kjører kule biler, en morsom personlighet, bra kropp, veldig aktiv osv. Men jeg ga tinder, happn, badoo ett forsøk. Resultatet var at mange av damene jeg matcha med var mer interessert i å spille spill (ikke Xbox eller Playstation), men psykologiske spill.. 

"Å hei, jeg sveipa visst feil vei"

"Du kunne trent litt mere.."

"Gi meg en god grunn at jeg gadd å matche med deg"

Jeg syns dette er ting som er utrolig umodent å si og veldig rar oppførsel. Nå sier jeg ikke at absolutt alle kvinner gjør slik, for det er nok menn som gjør slike ting også, men man kan komme unna med det siden bare er få trykk unna som skal til for å fjerne personen. 

Men ikke sant, problemet, resultatet blir som følge at det skaper ett veldig ubehagelig miljø synes jeg. Man føler nærmest at man går på kniver, eggskall, og hvis man ikke svarer, skriver helt perfekt, ikke "underholder" personen på den andre siden nok så kommer de til å ghoste deg, så fjerne deg.. det er ikke en god følelse. Er det rart så mange da ser seg lei på tinder? Jeg ser bare flere og flere skriver at de er misfornøyd med hele tinder opplevelsen. Jeg syns hele tinder er så oppbrukt, så latterlig konsept at bare tanken på å ha det installert på telefonen føles ut som ett nederlag allerede.

Tinder er ett kvinners marked, de kan velge å vrake, men det er ikke bare det tinder brukes til. Som vi vet, kvinner elsker validasjon, komplimenter, de nærmest forér seg på det. Mange er der kun for å "booste" sitt eget ego. Bare for å se hvor mange matcher de kan få, hvor mange som skriver pene ting til dem, ting som får dem til å føle seg bra.. bare så de kan si:

"Jeg er attraktiv i dag også.. nei jeg er virkelig det beste verden har sett siden stekt biff ble en tlng" også gjør de det samme neste dag også.

Dette skaper en ond sirkel. Akkurat som du sa, hva blir resultatet da for bare den "helt vanlige" som ønsker å treffe noen, som ønsker å ha noen i livet sitt, noen som de kan bygge noe fint sammen med? Svaret er at disse sjansene er ødelagte. De er ødelagt av de som kom før deg, av de som holder det gående. Og av de som har konstruert appen/problemet i seg selv. Igjen, jeg sier ikke dette er tilfelle med hver eneste en, klart det finnes unntak men poenget er at det generelt blir for mye surr, for mye ustabilitet.

De som har en personlighet som oser og oser av selvtillitt og store verdier, er de som har best sjans. Disse mennene, de er dem som er gøy. Vanlige menn blir ikke nok gøy dessverre. Så det er klart kvinnene da går for de beste, hvorfor skal de da gidde å gå for en som deg? En annen ting er at kvinner i dag.. de forlanger veldig mye av menn.. han skal ha det, og han skal være sånn, han må ha sånn, og han kan ikke være sånn..

Disse er også på tinder om du ikke visste det.. det gjør ikke saken bedre. Så hvorfor burde man fjerne tinder? Og alle slike apper som ligner? (Nå kom jeg endelig til poenget).. jo fordi jeg mener man har en langt større sjans ute i det "Real World". Noen du kan faktisk se, ta og røre på (Kanskje ikke før man har blitt godt kjent) men dette mener jeg må føles langt bedre ut en noe så overfladisk som Tinder. Dette er også ett annet aspekt av problemet, vi mennesker er overfladiske.. vi ser hva folk har eller ikke har også gjør vi en vurdering på dem. Helt underbevisst gir vi dem en score. Når du har flere matcher på lista så selvsagt begynner du å sortere folk ut ifra utseendet og hva enn de måtte ha av materielle verdier. Dette blir feil.

Jeg blir heller kjæresten med hun som jobber på kiwi hvis kjemien er god og føler jeg kan være meg selv, enn hun andre som ser litt penere ut men som er selvopptatt, har ei finere, rikere familie. Men tinder legger det ikke opp slik.. Tinder legger det opp at du må se best mulig ut.. hvis ikke; ja da er du ikke god nok, du er ikke nok attraktiv, ergo kan du bare GLEMME å få match med de gode damene. 

Tinder skaper ett veldig kunstig miljø. Det blir veldig useriøst mange av gangene. Noen folk gidder ikke svare deg i det hele tatt. Og noen swiper bare alle til høyre i rekordfart for å maksimere mulighetene for å få mest mulig matcher, ett enkelt men billig triks. Jeg mener hvis man ikke har hatt suksess i å finne noen etter en viss antall tid (Når du begynner virkelig å bli lei), ja da er det på tide å slette tinder og slike apps. Da har det ikke fungert og du gjør det bare verre for deg selv i å fortsette. Igjen, da har du sikkert en bedre sjans å spørre hu fine som jobber i kassa om nummeret. Eller gå bort til jentene på utestedet og begynne prate med dem. De som sier Tinder fungerer og at det er kjempebra og at alt er sikkert bare vår egen feil, dere må for all del bare fortsette.. men da lurer jeg litt på hva slags kvinner/menn havner dere opp med til slutt..

Alle vet vel uansett at Tinder nå idag er i bunn og grunn kun for hookups og knulling, ikke no mer. Dessverre.

Dette er vel et godt eksempel på såkalt "brukerfeil".

Du burde jo ha de fleste forutsetninger for å kunne ha  nytte av en slik app, slik du beskriver deg selv. De damene som åpenbart ikke er noe for deg, eller som oppfører seg merkelig er det jo  bare å ignorere.

Når det gjelder ghosting eller manglende interesse i svarene, så opplever alle dette. Også kvinner til tider. Det må man jo være klar over, og forholde seg til på avslappet vis. Det kan være mange gode grunner til dette. Kanskje er personen i den andre enden i et forhold og bare bruker Tinder for spenning/bekreftelse, og stopper opp hver gang noen ønsker å dra i gang en samtale. Kanskje har vedkommende fått 10 matcher siste par dagene, og er i gang med en samtale med en av de 10 andre, og man kan ikke forvente at alle kvinner skal ha et tosifret antall samtaler gående og være like entusiastisk med alle. Det betyr jo ikke at det er noe som helst galt med deg. Da bare ignorerer man, fokuserer på annet/andre, og noen ganger kan tråden tas opp igjen senere, om vedkommende igjen blir "ledig". Det er sjelden personlig om man ikke oppnår matcher eller lengre samtale/date etter en match, så da må man heller ikke ta det personlig.

Ellers er det jo lassevis av folk som er blitt sammen, giftet seg, fått barn osv. etter å ha truffet hverandre på et sted som Tinder, men sannsynligheten for en slik match mellom en selv og en vilkårlig person er selvsagt liten, akkurat som i "virkeligheten". Og som du ellers er inne på er det selvsagt ikke noe i veien for å fortsette å prøve lykken i andre kanaler, men siden så mange bruker diverse apper og annet, så kan det være vanskeligere enn "før i tiden".

Endret av Leiferen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr.Green skrev (4 timer siden):

Jeg er helt enig med deg trådstarter, 100%.

Tinder er som ett marked kun for kvinnene, her om dagen så jeg på snapchat/youtube elns en reklame for Happn, der var det en jente som bladde og koste seg i alle matchene hun hadde fått. Bare fordi hun hadde Happn selvfølgelig. Og kunne nå "finne kjærligheten." Det blir ett fett. Det er ikke bare å slette Tinder, alle slike apper som ligner burde slettes.. Og skal snart komme til hvorfor.

Jeg er som du sier i grunn en helt vanlig mann.. er nok litt kjekkere enn gjennomsnittet, har flere hobbyer, god økonomi, kjører kule biler, en morsom personlighet, bra kropp, veldig aktiv osv. Men jeg ga tinder, happn, badoo ett forsøk. Resultatet var at mange av damene jeg matcha med var mer interessert i å spille spill (ikke Xbox eller Playstation), men psykologiske spill.. 

"Å hei, jeg sveipa visst feil vei"

"Du kunne trent litt mere.."

"Gi meg en god grunn at jeg gadd å matche med deg"

Jeg syns dette er ting som er utrolig umodent å si og veldig rar oppførsel. Nå sier jeg ikke at absolutt alle kvinner gjør slik, for det er nok menn som gjør slike ting også, men man kan komme unna med det siden bare er få trykk unna som skal til for å fjerne personen. 

Men ikke sant, problemet, resultatet blir som følge at det skaper ett veldig ubehagelig miljø synes jeg. Man føler nærmest at man går på kniver, eggskall, og hvis man ikke svarer, skriver helt perfekt, ikke "underholder" personen på den andre siden nok så kommer de til å ghoste deg, så fjerne deg.. det er ikke en god følelse. Er det rart så mange da ser seg lei på tinder? Jeg ser bare flere og flere skriver at de er misfornøyd med hele tinder opplevelsen. Jeg syns hele tinder er så oppbrukt, så latterlig konsept at bare tanken på å ha det installert på telefonen føles ut som ett nederlag allerede.

Tinder er ett kvinners marked, de kan velge å vrake, men det er ikke bare det tinder brukes til. Som vi vet, kvinner elsker validasjon, komplimenter, de nærmest forér seg på det. Mange er der kun for å "booste" sitt eget ego. Bare for å se hvor mange matcher de kan få, hvor mange som skriver pene ting til dem, ting som får dem til å føle seg bra.. bare så de kan si:

"Jeg er attraktiv i dag også.. nei jeg er virkelig det beste verden har sett siden stekt biff ble en tlng" også gjør de det samme neste dag også.

Dette skaper en ond sirkel. Akkurat som du sa, hva blir resultatet da for bare den "helt vanlige" som ønsker å treffe noen, som ønsker å ha noen i livet sitt, noen som de kan bygge noe fint sammen med? Svaret er at disse sjansene er ødelagte. De er ødelagt av de som kom før deg, av de som holder det gående. Og av de som har konstruert appen/problemet i seg selv. Igjen, jeg sier ikke dette er tilfelle med hver eneste en, klart det finnes unntak men poenget er at det generelt blir for mye surr, for mye ustabilitet.

De som har en personlighet som oser og oser av selvtillitt og store verdier, er de som har best sjans. Disse mennene, de er dem som er gøy. Vanlige menn blir ikke nok gøy dessverre. Så det er klart kvinnene da går for de beste, hvorfor skal de da gidde å gå for en som deg? En annen ting er at kvinner i dag.. de forlanger veldig mye av menn.. han skal ha det, og han skal være sånn, han må ha sånn, og han kan ikke være sånn..

Disse er også på tinder om du ikke visste det.. det gjør ikke saken bedre. Så hvorfor burde man fjerne tinder? Og alle slike apper som ligner? (Nå kom jeg endelig til poenget).. jo fordi jeg mener man har en langt større sjans ute i det "Real World". Noen du kan faktisk se, ta og røre på (Kanskje ikke før man har blitt godt kjent) men dette mener jeg må føles langt bedre ut en noe så overfladisk som Tinder. Dette er også ett annet aspekt av problemet, vi mennesker er overfladiske.. vi ser hva folk har eller ikke har også gjør vi en vurdering på dem. Helt underbevisst gir vi dem en score. Når du har flere matcher på lista så selvsagt begynner du å sortere folk ut ifra utseendet og hva enn de måtte ha av materielle verdier. Dette blir feil.

Jeg blir heller kjæresten med hun som jobber på kiwi hvis kjemien er god og føler jeg kan være meg selv, enn hun andre som ser litt penere ut men som er selvopptatt, har ei finere, rikere familie. Men tinder legger det ikke opp slik.. Tinder legger det opp at du må se best mulig ut.. hvis ikke; ja da er du ikke god nok, du er ikke nok attraktiv, ergo kan du bare GLEMME å få match med de gode damene. 

Tinder skaper ett veldig kunstig miljø. Det blir veldig useriøst mange av gangene. Noen folk gidder ikke svare deg i det hele tatt. Og noen swiper bare alle til høyre i rekordfart for å maksimere mulighetene for å få mest mulig matcher, ett enkelt men billig triks. Jeg mener hvis man ikke har hatt suksess i å finne noen etter en viss antall tid (Når du begynner virkelig å bli lei), ja da er det på tide å slette tinder og slike apps. Da har det ikke fungert og du gjør det bare verre for deg selv i å fortsette. Igjen, da har du sikkert en bedre sjans å spørre hu fine som jobber i kassa om nummeret. Eller gå bort til jentene på utestedet og begynne prate med dem. De som sier Tinder fungerer og at det er kjempebra og at alt er sikkert bare vår egen feil, dere må for all del bare fortsette.. men da lurer jeg litt på hva slags kvinner/menn havner dere opp med til slutt..

Alle vet vel uansett at Tinder nå idag er i bunn og grunn kun for hookups og knulling, ikke no mer. Dessverre.

Tror nok du selv legger opp til å få slike svar som du skriver , sett nok venninner drive med tinder og vist meg ting til at jeg fint kan tro at meste av negative ting menn opplever på Tinder legger de opp til selv enten ubevist eller bevist.

Har aldri fått slike svar på Tinder.

Når du skriver 

Sitat

Og noen swiper bare alle til høyre i rekordfart for å maksimere mulighetene for å få mest mulig matcher, ett enkelt men billig triks.

Ja, 95% av de som bedriver den taktikken er jo menn som da igjen ødelegger for seg selv, noe menn har en lei tendens til.

 

Tinder er ganske optimalt for de som ikke ønsker dra på byen med påfølgende påfugl dans for å tiltrekke seg damer/herrer og alt mellom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (15 timer siden):

Ja, 95% av de som bedriver den taktikken er jo menn som da igjen ødelegger for seg selv, noe menn har en lei tendens til.

Hvorfor er dette ødeleggende? 

 

DaniNichi skrev (15 timer siden):

Tinder er ganske optimalt for de som ikke ønsker dra på byen med påfølgende påfugl dans for å tiltrekke seg damer/herrer og alt mellom.

Enig

Lenke til kommentar
Leiferen skrev (21 timer siden):

Dette er vel et godt eksempel på såkalt "brukerfeil".

Du burde jo ha de fleste forutsetninger for å kunne ha  nytte av en slik app, slik du beskriver deg selv. De damene som åpenbart ikke er noe for deg, eller som oppfører seg merkelig er det jo  bare å ignorere.

Når det gjelder ghosting eller manglende interesse i svarene, så opplever alle dette. Også kvinner til tider. Det må man jo være klar over, og forholde seg til på avslappet vis. Det kan være mange gode grunner til dette. Kanskje er personen i den andre enden i et forhold og bare bruker Tinder for spenning/bekreftelse, og stopper opp hver gang noen ønsker å dra i gang en samtale. Kanskje har vedkommende fått 10 matcher siste par dagene, og er i gang med en samtale med en av de 10 andre, og man kan ikke forvente at alle kvinner skal ha et tosifret antall samtaler gående og være like entusiastisk med alle. Det betyr jo ikke at det er noe som helst galt med deg. Da bare ignorerer man, fokuserer på annet/andre, og noen ganger kan tråden tas opp igjen senere, om vedkommende igjen blir "ledig". Det er sjelden personlig om man ikke oppnår matcher eller lengre samtale/date etter en match, så da må man heller ikke ta det personlig.

Ellers er det jo lassevis av folk som er blitt sammen, giftet seg, fått barn osv. etter å ha truffet hverandre på et sted som Tinder, men sannsynligheten for en slik match mellom en selv og en vilkårlig person er selvsagt liten, akkurat som i "virkeligheten". Og som du ellers er inne på er det selvsagt ikke noe i veien for å fortsette å prøve lykken i andre kanaler, men siden så mange bruker diverse apper og annet, så kan det være vanskeligere enn "før i tiden".

Er ikke enig.

Forstår ikke hvordan det kan være "brukerfeil" når jeg har brukt det på lik linje som mange andre.

Jeg hadde mine beste bilder og skrev en interessant tekst. Noe mer kan man ikke forlange.

La oss si jeg brukte det mere aktivt i en uke, fikk jeg kanskje noen få matcher, og de var alle enten ikke interessert i å kommunisere engang (man bare lurer på hvorfor vedkommende har giddi å sveipa til høyre i det hele tatt), eller så var det de som bare prata disrespect så fort de fikk muligheten. Så nei, Tinder er bare tull for min del, jeg liker mere å prate med noen "i virkeligheten", jeg syns det er mye hyggeligere.

Skal også sies jeg diskuterte dette med kameratene mine igår mens vi spilte Forza,

spurte dem:

"Hva syns dere om Tinder?" de svarte rett ut det er søppel..

De sa det er noe av det mest useriøse du kan holde på med,

fordi jentene styrer og dikterer så og si alt der inne.

Jentene kan velge å vrake, og jentene vil alltid være på jakt etter den beste dealen.. hvis de har noen som er bedre enn deg på lista (og der er det nok ett titalls før man kommer til deg), så sier det seg selv at du blir ikke prioritert med det første, om kanskje ikke i det hele tatt. Når kvinnfolka kan ha så mange gående på siden da er det ikke rart det ikke blir noe av.

Jeg setter pris på at du mener jeg har en sjans,

jeg så heller ikke det skulle være noe i veien for å lykkes,

vet at jeg møtte kvalifikasjonene, om ikke bedre enn mange andre..

men det ble altså for vanskelig, for useriøst og til slutt bare demotiverende.

Han ene i gruppa fra Estland sa at han hadde prøvd det til og med der borte,

han sa han følte seg som ett stykke kjøtt bare. Plutselig følte han seg mindre verdt rett og slett.

Men vi var uansett alle enige om at Tinder, det skaper ikke noe god stemning.

Jeg er en grei fyr som prøvde genuint å bli kjent med noen, prøvde å prate hyggelig, interessant,

være så flink og god som jeg overhodet kunne være..

det kom ikke no vei. Alle jentene jeg skrev med hadde for mange å velge i sikkert..

Jeg ble ikke prioritert ihvertfall.. og dette var snakk om hver eneste match jeg fikk.

Da føles det ut til slutt som at du skal slite deg ihjel bare for å havne på en date.

Dette blir jo helt feil, så da blir tinder for vanskelig og ikke noe for meg.

Så enkelt er det faktisk :) 

DaniNichi skrev (17 timer siden):

Tror nok du selv legger opp til å få slike svar som du skriver , sett nok venninner drive med tinder og vist meg ting til at jeg fint kan tro at meste av negative ting menn opplever på Tinder legger de opp til selv enten ubevist eller bevist.

Har aldri fått slike svar på Tinder.

Når du skriver 

Ja, 95% av de som bedriver den taktikken er jo menn som da igjen ødelegger for seg selv, noe menn har en lei tendens til.

 

Tinder er ganske optimalt for de som ikke ønsker dra på byen med påfølgende påfugl dans for å tiltrekke seg damer/herrer og alt mellom.

Tror nok du legger opp selv.. du tror ja.. Tro det kan du gjøre ett visst sted.

De 3 meldingene du hinta til;

"Å hei, jeg sveipa visst feil vei", "Du kunne trent litt mere..", "Gi meg en god grunn at jeg gadd å matche med deg"

Det var faktisk jentene som skrev først til meg, 5 min etter jeg fikk en match med de. Jeg burde kanskje hatt spesifisert det.. Men synd jeg har sletta de screenshotsa. Men dette er ikke mye hyggelig akkurat. Det er ikke noe jeg har lagt opp til vet du. Det er de som går inn for å lage faenskap kun for egen moro. Det har ikke vært mange som har oppført seg slik, men det har vært noen. Men det bidrar til å forsøple miljøet der inne som Tinder nå er kjent for.

Jeg har lest hele tråden her, og du forsvarer Tinder til den siste pust med nebb og klør virker det som..

Hvorfor gjør du det?

Jeg syns du kan ta å respektere hvis jeg sier at Tinder ikke er noe for meg.

Ikke begynn å pek fingre på meg, at det er jeg som har gjort alt feil her..

Det blir for enkelt, for billig og sånn gjør man ikke.

Hvis jeg vil kunne jeg også gjort sånn,

"Du elsker Tinder fordi du er en fuckboy og ser derfor ikke noe av problemene haha døøøhhhh"

Prøvde å bruke tinder så korrekt og optimalt som jeg kunne, det funka ikke for min del :)

Alle jeg har snakket med om Tinder sier bare at de mistrives (gutta altså, sikkert ikke jentene), det er noen få matcher det går ann å kommunisere med og dra på date med, men helhetlig, resten framstår som bare useriøst tull og da er det ikke rart man mistrives.

Hvis jeg drar på byen så trenger jeg ikke drikke alkohol engang, og jeg trenger definitivt ikke gjøre noe påfugl dans, det er bare å overdrive.. det eneste jeg gjør er at jeg går bort til de 3 jentene eller gjengen som står der og begynner å si f.eks.

"Har aldri sett dere her før" eller "Så hyggelig å se mye kjekk ungdom her", og så er vi i gang..

Tinder er kanskje optimalt for noen som deg, men de jeg kjenner mener at Tinder bare er useriøst søppel.

Og de er jo ikke alene om det.. ikke bare de, men ser flere på forumet her har fortalt de er misfornøyd med Tinder.

Altfor mange som ikke har respekt for hverandre der inne. Og det gidder ikke jeg ta del i ihvertfall..

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (3 timer siden):

Hvorfor er dette ødeleggende? 

 

 

Si at 50+% av menn swiper på alt som er, det betyr at alle damer uansett om de er 1 eller 10er får masse matcher.

Ganske selvforklarende at dette er negativt for menn som er på lav skala utseendemessig da damer er langt mer selektive og bruker sjeldent en slik metode.

Ødeleggende for stor andel menn som igjen er hva jeg prøver få fram i tråden at menn gjerne saboterer enten for seg selv eller andre menn. Kvinner er ikke den store fienden her eller de som gjør noe galt med tanke på at mange menn failer på Tinder.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (29 minutter siden):

Si at 50+% av menn swiper på alt som er, det betyr at alle damer uansett om de er 1 eller 10er får masse matcher.

Ganske selvforklarende at dette er negativt for menn som er på lav skala utseendemessig da damer er langt mer selektive og bruker sjeldent en slik metode.

Ødeleggende for stor andel menn som igjen er hva jeg prøver få fram i tråden at menn gjerne saboterer enten for seg selv eller andre menn. Kvinner er ikke den store fienden her eller de som gjør noe galt med tanke på at mange menn failer på Tinder.

 

Er det negativt for menn fordi damene tenker "shit, jeg må være hot, siden så mange swiper på meg"? "jeg kan velge og vrake"? Selvom de ser heslige ut og har en kjip profil? 

Jeg tenker det kan være like skadelig dersom man er på nedre skala utseendemessig, å bruke masse tid på, og få forhåpninger om at de profilene man liker matcher tilbake, men aldri gjør det. 

At menn saboterer for seg selv er selvklart, alle damer jeg kjenner som er på tinder sier det samme, herregud det er så mange sjuke og ekle menn der. 
 

 

Endret av Baranladion
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...