Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

Kassettspiller skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår derfor ikke helt hvorfor du tror at noen her inne nylig skulle være imot det? Hva er grunnlaget for det?

Som vi har vært inne på så tolker vi ting forskjellig. Så grunnlaget er hvordan enkelte ordlegger seg. Jeg får det ikke til å rime å være så sterk motstander av feminisme og samtidig være for likestilling.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (Akkurat nå):

Som vi har vært inne på så tolker vi ting forskjellig. Så grunnlaget er hvordan enkelte ordlegger seg. Jeg får det ikke til å rime å være så sterk motstander av feminisme og samtidig være for likestilling.

Masteroppgaven som jeg har del et par ganger viser til flere eksempler til hvorfor de aller fleste er for likestilling men likevel ikke vil kalle seg feminister.

Sitat

I 2014 var det rekordmange som møtte opp for å markere kvinnedagen 8. mars. Samme år ble det gjort en undersøkelse som viste at kun 19% av kvinner i Norge kaller seg feminister (Nøttveit, 2015) - 11% om en tar menn med i beregningen.

På en spørreundersøkelse utført av Norstat svarte 81% av kvinner og 68% av menn at de var opptatt av likestilling (Nordvik, 2018). Dette er relativt gode tall, og en kan også argumentere for at en del av de som ikke svarte dette fortsatt kan være positive til likestilling selv om de ikke er opptatt av det.

https://bora.uib.no/bora-xmlui/bitstream/handle/11250/2767651/Masteroppgave.pdf?sequence=1&isAllowed=y

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (13 minutter siden):

Det er kanskje like greit, mitt inntrykk er at hun hører til den stereotypiske "mannehater" gruppen. Merk at dette kun basert på medias framstilling. 

Jeg vet hun er komiker da, så hun legger kanskje litt tjukt på også for å få frem noen poeng?

Men som sagt jeg har ikke så god kjennskap til henne. Jeg er ikke så glad i komedie som underholdning.

(Jeg liker bedre å se på skrekkfilmer) 😅🫣

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 minutt siden):

Jeg vet hun er komiker da, så hun legger kanskje litt tjukt på også for å få frem noen poeng?

Men som sagt jeg har ikke så god kjennskap til henne. Jeg er ikke så glad i komedie som underholdning.

(Jeg liker bedre å se på skrekkfilmer) 😅🫣

Aner ikke. Ikke min form for humor iallefall. Og om det er humor kan vel og tolkes. 🫣

For min del kommer det helt an på typen humor. Gjerne mørk/galgenhumor. 😁

Må jo like skrekkfilmer. 👍😁 Kan spøke å påstå at denne tråden kunne passet fint som en, spesielt tidligere i tråden da anonymfunksjonen ble flittigere brukt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Duriello skrev (1 minutt siden):

Aner ikke. Ikke min form for humor iallefall. Og om det er humor kan vel og tolkes. 🫣

For min del kommer det helt an på typen humor. Gjerne mørk/galgenhumor. 😁

Må jo like skrekkfilmer. 👍😁 Kan spøke å påstå at denne tråden kunne passet fint som en, spesielt tidligere i tråden da anonymfunksjonen ble flittigere brukt. 

Tja  syns a "A handmaids tale" er mer passende,  men det blir jo en form for skrekk det også da 🫣

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 764ff...403
leticia skrev (1 time siden):

Tja  syns a "A handmaids tale" er mer passende,  men det blir jo en form for skrekk det også da 🫣

A Handmaids Tale virker som drømmen for flere brukere av Diskusjon. Bare å se på dritten rundt USA det.. Jeg gremmes..

Anonymous poster hash: 764ff...403

Lenke til kommentar
Gjest 764ff...403 skrev (13 minutter siden):

A Handmaids Tale virker som drømmen for flere brukere av Diskusjon. Bare å se på dritten rundt USA det.. Jeg gremmes..

Anonymous poster hash: 764ff...403

Ja det virker sånn. Men jeg tenker at de ikke er så representative for snittet av befolkningen, heldigvis ☺️

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Martelè skrev (12 timer siden):

Og det meste skyldes faktisk dere to

Jada, helt sikkert. Det er deg og dine kumpaner som avsporer dette med misogynien deres der dere prøver late som at trådens tema handler om kvinner.

Hadde dere ønsket å diskutere sak, hadde dere snakket om hva menn kan gjøre så Tinder oppleves som mindre deprimerende. Men, nei - det har hverken du eller de andre intellektuell kapasitet til å reflektere over.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (7 timer siden):

Uenig, tror faktisk  det kan være en start for flere. Menn  søker etter  forståelse og empati, for så å risikere å havne hos usunne forbilder.

Forsåvidt er det bedre å ikke forsterke et slikt syn til dem som allerede har det, men heller bør man  får dem på den rette veien.

Problemet med deg og Knop er at dere ofte anklager brukere for antifeminisme og misogyni på et svakt grunnlag og veldig raskt.

Jeg synes terskelen deres for å komme med slike anklager er generelt lav og ofte misvisende. Hvordan er for eksempel er jeg P7SA virkelig kvinnehatere? (Jeg gikk faktisk gjennom nesten alle innleggene til brukeren for å finne om noe var misogynistisk) Hvis det er tilfelle, så er det vel viktig å trekke fram konkrete utsagn som dere anser som misogynistiske, slik at man forstår hva dere mener. Jeg fant ihvertfall ikke noe jeg reagerte på, så da da må det enten være oversett eller at vi har veldig ulike definisjoner eller tolkninger.

Jeg ønsker ikke at kvinner skal ende opp med noen som har et negativt kvinnesyn, men jeg frykter at flere menn vil få et slikt syn etter noen av innleggene.

Menn velger selv sine forbilder, og klarer du å velge Andrew Tate over et sunnere forbilde, er det fordi du selv ønsker et slikt forbilde.

Det blir som på skolen. Ikke alle elever har et forbilde i en lærer, men noen av dem har det - og det er et bevisst valg. Noen velger den ene, andre en annen, alt etter som hvilke verdier de selv har i utgangspunktet.

Dessuten er det ikke sånn at folk som Tate har noen spesielt stor tilhengerskare. Den overveldende majoriteten av menn syns fyren er en fjott.

Dette snakket om kravstore kvinner er definitivt innenfor rammene av kvinnehat/misogyni. Det er en særdeles ufin måte å angripe debatten på, hvor du og andre i tråden ikke har noen respekt i det hele tatt for at folk har preferanser som dekker helt reelle og rasjonelle behov i en partner. Det du bedriver er ekstremvarianten av mansplaining, hvor du skal belære kvinner om hva som er "realistiske krav" når du åpenbart ikke har noen forutsetninger for å mene noe om hva andre kvinner du ikke kjenner trenger å se i en partner.

Som mann vil jeg også påpeke at de preferansene som oftest løftes frem som ønsker kvinnene har slett ikke er urimelige å forvente fra en mann som ønsker et forhold.

Du trenger ikke frykte at menn skal ende opp med kvinnehatere, det er jo en helt absurd idé at det i det hele tatt skal være aktuelt. En kvinnehater er åpenbart ikke interessert i å date en kvinne i utgangspunktet. Hvorfor skulle noen date noen man hater? It makes no sense. NO SENSE! Ei heller presenterer du noen logisk tankerekke som skulle lede dithen at menn skulle bli kvinnehatere fra denne tråden. Er det din egen deltakelse du tror har slik påvirkningskraft på menn at de skulle hate et helt kjønn dersom de ikke liker det du skriver? Det er jo det du sier her.

Endret av knopflerbruce
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (20 minutter siden):

Menn velger selv sine forbilder, og klarer du å velge Andrew Tate over et sunnere forbilde, er det fordi du selv ønsker et slikt forbilde.

Det blir som på skolen. Ikke alle elever har et forbilde i en lærer, men noen av dem har det - og det er et bevisst valg. Noen velger den ene, andre en annen, alt etter som hvilke verdier de selv har i utgangspunktet.

Dessuten er det ikke sånn at folk som Tate har noen spesielt stor tilhengerskare. Den overveldende majoriteten av menn syns fyren er en fjott.

Dette snakket om kravstore kvinner er definitivt innenfor rammene av kvinnehat/misogyni. Det er en særdeles ufin måte å angripe debatten på, hvor du og andre i tråden ikke har noen respekt i det hele tatt for at folk har preferanser som dekker helt reelle og rasjonelle behov i en partner. Det du bedriver er ekstremvarianten av mansplaining, hvor du skal belære kvinner om hva som er "realistiske krav" når du åpenbart ikke har noen forutsetninger for å mene noe om hva andre kvinner du ikke kjenner trenger å se i en partner.

Som mann vil jeg også påpeke at de preferansene som oftest løftes frem som ønsker kvinnene har slett ikke er urimelige å forvente fra en mann som ønsker et forhold.

Du trenger ikke frykte at menn skal ende opp med kvinnehatere, det er jo en helt absurd idé at det i det hele tatt skal være aktuelt. En kvinnehater er åpenbart ikke interessert i å date en kvinne i utgangspunktet. Hvorfor skulle noen date noen man hater? It makes no sense. NO SENSE! Ei heller presenterer du noen logisk tankerekke som skulle lede dithen at menn skulle bli kvinnehatere fra denne tråden. Er det din egen deltakelse du tror har slik påvirkningskraft på menn at de skulle hate et helt kjønn dersom de ikke liker det du skriver? Det er jo det du sier her.

Andrew Tate? Du bare antar ting for å fremme propagandaen din og kommer med unnskyldninger for å diskriminere mot autister. Litt av en hobby

Jeg håper at potensielle arbeidsgivere og folk som leser tekstene dine ser dine innlegg her. Det er motbydelig å tråkke på en diagnose, spesielt når det rammer mange kvinner som ikke får den hjelpen eller diagnosen de trenger på grunn av manglende forskning på kvinner.

Hvis du er for likestilling, burde du også bry deg om kvinner med autisme, ikke tråkke ned på dem på en så uakseptabel måte. Jeg støtter mer forskning og fremming av informasjon om kvinner med autisme, slik at folk tør å be om hjelp uten å bli stigmatisert av innhold som ditt. Jeg er for kvinners rettigheter skjønner du😃🌸

Resten av innlegget ditt er bare ikke logisk. Selfølgelig kan noen ende opp med å bli kvinnehatere... Ufrivillig single kan faktisk ha godt av å revurdere kravene sine om det er et forhold dem ønsker. 

Endret av Kassettspiller
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 3/5/2025 at 10:09 PM, knopflerbruce said:

Hvor mye Thai har du lært deg? Du har snakket om å reise ned dit i en evighet. Hvis du har denne "brette opp ermene"-evnen du snakker om, hadde du vel giddet å lære deg i alle fall det grunnleggende i språket de snakker i landet du skal reise til. For alt jeg vet, kanskje du snakker det flytende - jeg bare lurer. Det ville nok også imponert en potensiell kone om du var så seriøs at du kom ned dit med noe sånt i sekken.

Hvis det viser seg at hun jeg skal møte er en match med meg, og vi tar forholdet videre, så javisst skal jeg gidde å lære språket. Jeg trenger jo såklart ikke lære et språk før jeg i det hele tatt vet om det er i det landet fremtiden ligger eller om det er den partneren jeg tenker å leve livet med... dette skjønner du vel, trenger ikke å gjøre deg til. Så lenge man kan kommunisere på engelsk, så går det helt greit enn så lenge.

Hvis du tenker på det som en imponeringsgreie, så kan jeg formidle her og nå at det ikke er nødvendig, da jeg har erfart at man blir gitt en sjanse til å vise hvem man er, mye mer enn her, bare ved å være hyggelig.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (5 timer siden):

Problemet er at du kaller det fordommer fordi du har en annen oppfatning enn andre. Så hva gjør at du og Knop har fasiten på hva som er kravstor eller ikke?

Når det gjelder oss som ikke liker feminismen (i hvert fall meg), så handler det om at begrepet har blitt såpass ødelagt på grunn av flere faktorer. For mange betyr ikke feminisme likestilling. Begrepet blir ofte assosiert med mannehat og ikke likestilling. Derfor velger jeg heller å bruke ordet likestilling.

Hvis man kaller seg feminist,så  blir man veldig ofte misforstått og det orker jeg ikke. Jeg vil heller ikke assosieres med mannehatere som har bidratt til å ødelegge begrepet.

Når man er for de samme målene (likestilling), ser jeg personlig ikke poenget med å krangle om begrepsbruken.

Jeg vil ikke si at jeg ser mye aggresjon i denne tråden. Det virker mer som om folk er opptatt av at flere blir ufrivillig single og ikke åpner seg for mennesker de kanskje burde ha satset på.

Det virker også som om det bare er én person her som har vært åpen om å ha mislykkes på datingmarkedet. For alt vi vet, kan det jo hende at noen av mennene faktisk har kjæreste.

Jeg synes det blir mye svart-hvitt-tenkning her. Hvis noen foretrekker tradisjonelle kjønnsroller, blir de plutselig sett på som misogynistiske typer. Men det er jo ikke slik at kjønnsroller nødvendigvis betyr å undertrykke kvinner. Det finnes ulike grader av dette (for eksempel å styre sin egen økonomi, jobbe og gjøre stereotype oppgaver hjemme). Det viktigste er at kvinnen selv ønsker det.

Skal du påstå kravstorhet, må du identifisere noen slike krav, vise at det er meget utbredte krav, og deretter argumentere for at det er for mye å be om av menn. Det du gjør er som regel bare å slenge ut en påstand om kravstorhet uten at den er backet opp på noen måte. Det er lov å synse, men synsing tatt ut av løse luften legger ikke til noen verdi i en diskusjon. Ingen er kravstor bare fordi du sier at vedkommende er det.

Hvis vedkommende du sikter til som en som har mislykkes er den jeg tror det er, så er jo det et godt eksempel på noen som nettopp er for kravstor hvor kravet "må være ung og fruktbar" gjør det særdeles vanskelig - der man ellers kanskje kunne scoret noen på egen alder og levd fint med det. Pussig nok tør du ikke ta i det tilfellet av "kravstorhet" med ildtang, fordi du har en agenda om å kritisere kvinner og ikke menn.

Misogynien i dette handler om å begrense kvinner og presse dem over i en rolle hvor de er mannens høyre hånd og underordnet maktmessig i et forhold. Det er nok av dokumentasjon på hvordan disse tradisjonelle rolleinndelingene har fungert, og det er ikke uten grunn at Et Dukkehjem fortsatt er noe vi snakker om. Nora er (var?) et godt eksempel på noen som ble utsatt for misogyni, og holdt nede. Men, hun slapp fri - og bra er det. Til inspirasjon for mange senere. Kanskje er det resultatet av et stykke norsk litteraturhistorie vi ser i dag, hvor kvinner har makten til å leve livet som singel, dersom de ønsker det. Selv om Helmer sikkert ble litt trist og trodde at han hadde gjort alt rett.

Det er ingen her som har noe imot det om to personer som vil ha denne rolleinndelingen finner sammen, det vi opponerer mot er billige hersketeknikker (f.eks. henvisninger til hva som er "ekte menn", "kvinnfolkarbeid" og liknende), generaliseringer som ikke holder mål ("kvinner er slik og menn er sånn" som ikke følges opp med å definere bredden av det som finnes innad i kjønnene) og ideer om at dette liksom er et ideal og at vi er "biologisk programmert til å ha det slik".

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (24 minutter siden):

Andrew Tate? Du bare antar ting for å fremme propagandaen din og kommer med unnskyldninger for å diskriminere mot autister. Litt av en hobby

Jeg håper at potensielle arbeidsgivere og folk som leser tekstene dine ser dine innlegg her. Det er motbydelig å tråkke på en diagnose, spesielt når det rammer mange kvinner som ikke får den hjelpen eller diagnosen de trenger på grunn av manglende forskning på kvinner.

Hvis du er for likestilling, burde du også bry deg om kvinner med autisme, ikke tråkke ned på dem på en så uakseptabel måte. Jeg støtter mer forskning og fremming av informasjon om kvinner med autisme, slik at folk tør å be om hjelp uten å bli stigmatisert av innhold som ditt. Jeg er for kvinners rettigheter skjønner du😃🌸

Resten av innlegget ditt er bare ikke logisk. Selfølgelig kan noen ende opp med å bli kvinnehatere... Ufrivillig single kan faktisk ha godt av å revurdere kravene sine om det er et forhold dem ønsker. 

Hvis du skal sutre over diagnoseprat, bør du i alle fall sitere et innlegg som omhandler det du klager over. Jeg nevnte ikke ordet "autisme" i teksten du siterte, likevel klager du over at den er nedlatende overfor autister. Forstå det den som kan. Det er derfor jeg og flere opplever at du bare finner på ting og trekker det ut av løse luften. Er du ansatt av noen for å forsøple debatten med irrelevante kommentarer som ikke henger sammen med postene du henviser til?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (16 minutter siden):

Skal du påstå kravstorhet, må du identifisere noen slike krav, vise at det er meget utbredte krav, og deretter argumentere for at det er for mye å be om av menn. Det du gjør er som regel bare å slenge ut en påstand om kravstorhet uten at den er backet opp på noen måte. Det er lov å synse, men synsing tatt ut av løse luften legger ikke til noen verdi i en diskusjon. Ingen er kravstor bare fordi du sier at vedkommende er det.

Hvis vedkommende du sikter til som en som har mislykkes er den jeg tror det er, så er jo det et godt eksempel på noen som nettopp er for kravstor hvor kravet "må være ung og fruktbar" gjør det særdeles vanskelig - der man ellers kanskje kunne scoret noen på egen alder og levd fint med det. Pussig nok tør du ikke ta i det tilfellet av "kravstorhet" med ildtang, fordi du har en agenda om å kritisere kvinner og ikke menn.

Misogynien i dette handler om å begrense kvinner og presse dem over i en rolle hvor de er mannens høyre hånd og underordnet maktmessig i et forhold. Det er nok av dokumentasjon på hvordan disse tradisjonelle rolleinndelingene har fungert, og det er ikke uten grunn at Et Dukkehjem fortsatt er noe vi snakker om. Nora er (var?) et godt eksempel på noen som ble utsatt for misogyni, og holdt nede. Men, hun slapp fri - og bra er det. Til inspirasjon for mange senere. Kanskje er det resultatet av et stykke norsk litteraturhistorie vi ser i dag, hvor kvinner har makten til å leve livet som singel, dersom de ønsker det. Selv om Helmer sikkert ble litt trist og trodde at han hadde gjort alt rett.

Det er ingen her som har noe imot det om to personer som vil ha denne rolleinndelingen finner sammen, det vi opponerer mot er billige hersketeknikker (f.eks. henvisninger til hva som er "ekte menn", "kvinnfolkarbeid" og liknende), generaliseringer som ikke holder mål ("kvinner er slik og menn er sånn" som ikke følges opp med å definere bredden av det som finnes innad i kjønnene) og ideer om at dette liksom er et ideal og at vi er "biologisk programmert til å ha det slik".

Ingen vil tvinge kvinner, kun du som tolker det slik 🤦‍♀️

knopflerbruce skrev (10 minutter siden):

Hvis du skal sutre over diagnoseprat, bør du i alle fall sitere et innlegg som omhandler det du klager over. Jeg nevnte ikke ordet "autisme" i teksten du siterte, likevel klager du over at den er nedlatende overfor autister. Forstå det den som kan. Det er derfor jeg og flere opplever at du bare finner på ting og trekker det ut av løse luften. Er du ansatt av noen for å forsøple debatten med irrelevante kommentarer som ikke henger sammen med postene du henviser til?

Vel du er jo autistofob, så tviler på at dine hensikter er gode. Dette gjelder for flere ting. I tillegg vrir du jo om til dine hjertesaker hele tiden. 

Jeg mistenker at det er kun snakk om kvinner rettigheter når du selv ønsker det, så det er vel relevansen til siteringen.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (3 timer siden):

Jada, helt sikkert. Det er deg og dine kumpaner som avsporer dette med misogynien deres der dere prøver late som at trådens tema handler om kvinner.

Hadde dere ønsket å diskutere sak, hadde dere snakket om hva menn kan gjøre så Tinder oppleves som mindre deprimerende. Men, nei - det har hverken du eller de andre intellektuell kapasitet til å reflektere over.

For no tull. Jeg er relativt ny her, og har hverken venner eller kumpaner her. Selv om noen av mine responser til deg har vært snarky og krasse, så har det hovedsaklig vært dine utsagn og formål jeg har kritisert. Tråden var både opprettet og avsporet lenge før jeg ble bruker her. Innimellom vil jeg si jeg har hatt et par ålreite dialoger her, basert på "dagens random tema" i tråden. Jeg har dessuten sagt min mening om Tinder, men du må huske at jeg er aromantisk. Jeg har meninger å dele, men mer avansert snakk får du overlate til de som faktisk dater.

Jeg skjønner ikke hva du mener med at jeg sprer kvinnehat her. Men det begrepet har mistet all validitet på dette punktet

• Liker 3
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (4 timer siden):

Ufrivillig single kan faktisk ha godt av å revurdere kravene sine om det er et forhold dem ønsker. 

Og jeg tror dette er et av de sentrale poengene jeg opplever at mange av oss enes om og kommer tilbake til. Ufrivillig enslige av begge kjønn som opplever at deen selv ønsker ikke er tilstrekkelig interesserte til å binde seg bør vurdere om kriteriene de velger ut fra er de riktige. Jeg siterte tidligere psykologer som sa at slik livssituasjon gjerne kommer av ubalanse mellom hva en tilbyr og hva en forventer.

Å late som dette ikke gjelder begge kjønn eller godte seg over at andre mislykkes fremstår da lite konstruktivt. Her er det mange både kvinner og menn som sliter, og jeg har veldig stor sympati for de som kjenner på ensomheten, ønsker en partner og familie, men ikke enda har fått det til. Også når resultatet av ensomheten er bitterhet. 

Jeg tror noe av det diskusjonen rundt enslige mangler er empati med dem det gjelder, og å tråkke på andre og kalle dem patetiske tror jeg kun bidrar negativt. Ikke minst for avsender selv. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det er lenge siden at tråden omhandlet det opprinnelige temaet, og tråden har endt opp med å handle om feminisme og misogyni. Debatten er tidvis ufin og bærer mer preg av krangel enn noe annet. Jeg tenker vi setter en strek her før det eskalerer ytterligere.

• Liker 7
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...