knopflerbruce Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Gjest 08676...a87 skrev (12 timer siden): Er det greit om jeg sier "Er det den lave IQen din som kicker inn?" om deg? Anonymous poster hash: 08676...a87 Ja. Jeg kan dokumentere IQen min om jeg føler for det. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden herzeleid skrev (11 timer siden): Du setter ikke noen på plass. Du oppfører deg bare dårlig. Du fortjener ikke denne oppførselen og jeg tenker det beste vi kan gjøre er å la ham rulle i søla alene. Mister Meta strikes again. Du må ikke svare på alt mulig med økseskaftene dine. 3 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Martelè skrev (11 timer siden): For å være helt ærlig, i det siste har jeg fått Kvinneguiden-vibes fra dem Jaaada, de har vel vært uenige med deg, og derfor er det dem det er noe feil med. Kanskje på tide å løfte hodet opp fra sanden og være litt mer kritisk til egne vurderinger dersom du konsekvent opplever at moderatorene går imot det du mener de burde gjøre? En moderatorrolle er ikke noe folk får hivd etter seg for no good reason. Eller er det ment å være en hedersbetegnelse? Generelt sett er modereringen der inne god, og de har klart å bli kvitt en del av søpla som drev og laget kvalm f.eks. rundt det å nedsnakke kvinners evner og ferdigheter. (mitt tips er forøvrig at moderatorene du har påkalt stenger tråden, og kaller det en dag - dette er jo bare misogynist- og incel-kafeen blitt) 2 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden 16 minutes ago, knopflerbruce said: Hvis folk først anklager meg for å være ufin uten grunn, kan jeg i alle fall faktisk gi dem en grunn. Jeg drittlei tomme anklager fra Kassettspiller. Be my guest, sier jeg. Hun sutrer og griner over ting som ikke er ufint i det hele tatt. Hvordan i HELVETE var det jeg skrev noe som satt kvinner i et dårlig lys? Et eller annet sted er det enten en skrue løs, eller bare en gjennomført uredelig debattant. Du blir bara värre och värre. 4 1 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden knopflerbruce skrev (32 minutter siden): Hvis folk først anklager meg for å være ufin uten grunn, kan jeg i alle fall faktisk gi dem en grunn. Jeg drittlei tomme anklager fra Kassettspiller. Be my guest, sier jeg. Hun sutrer og griner over ting som ikke er ufint i det hele tatt. Hvordan i HELVETE var det jeg skrev noe som satt kvinner i et dårlig lys? Et eller annet sted er det enten en skrue løs, eller bare en gjennomført uredelig debattant. Jeg skjønner veldig godt at du er drittlei alle beskyldninger fra folk som har noen helt ekstreme fantasifulle tolkninger om hva andre folk skriver. Sjekk ut en av de andre nylige opprettede trådene hvor man ikke tålte at en admin skrev noe ala "skjønner at du ikke har vært gift". Dette ble altså tolket som et personangrep fra 2 som er godt aktive i denne tråden også. 🫣Samtidig som de er skikkelig ufine selv med beskrivelser om motbydelige innlegg og hvor de ber folk om å komme seg ut av denne tråden. Det beste man kan gjøre med slikt er å rapportere og håpe på at admin og moderatorer gjør jobben sin. Det er bare 2 dager siden at endel personangrep og latterliggjøring ble fjernet fra denne tråden. Men jeg tror kanskje ikke du var innom da og fikk sett at rapporteringsfunksjonen faktisk funker. Denne tråden har utartet seg til å bli en farse, en personlig debatt hvor det er viktigere å nedsable personer og tilbe gullkalven enn å diskutere tema, derfor har jeg redusert min aktivitet i tråden, og for min del må den gjerne stenges. 2 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden leticia skrev (4 minutter siden): Denne tråden har utartet seg til å bli en farse, en personlig debatt hvor det er viktigere å nedsable personer og tilbe gullkalven enn å diskutere tema, derfor har jeg redusert min aktivitet i tråden, og for min del må den gjerne stenges. Og det meste skyldes faktisk dere to 6 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Martelè skrev (46 minutter siden): Og det meste skyldes faktisk dere to Denne tråden tok en usaklig vending i høst da 2 personer kom inn i tråden ja. Ikke de 2 som du tenker på men 2 andre. 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) knopflerbruce skrev (2 timer siden): Hvis folk først anklager meg for å være ufin uten grunn, kan jeg i alle fall faktisk gi dem en grunn. Jeg drittlei tomme anklager fra Kassettspiller. Be my guest, sier jeg. Hun sutrer og griner over ting som ikke er ufint i det hele tatt. Hvordan i HELVETE var det jeg skrev noe som satt kvinner i et dårlig lys? Et eller annet sted er det enten en skrue løs, eller bare en gjennomført uredelig debattant. Slik tolket jeg din tekst: Resonnementet ditt er bare tull fordi hvis kvinner var desperate etter forhold, ville de justert preferansene. Litt som at menn som er desperate etter forhold tar "hva som helst", eller f.eks. henter noen fra et annet land som ikke engang snakker samme språk bare fordi alt handler om å finne NOEN - hvor ANYONE er bedre enn å leve resten av livet i ensomhet. Det jeg tolker her, er at du mener for eksempel menn som finner partnere fra Thailand, kun gjør det fordi de er "hvem som helst". Dette stemmer jo ikke. Kanskje du mener det gjelder i spesifikke tilfeller der det handler om å finne "hvem som helst", men formuleringen din er veldig åpen for tolkning. Basert på tidligere innlegg fra deg om lignende temaer, så er det lett å oppfatte det som om du mener det på et generelt grunnlag. Uansett mener jeg det viktigste er å finne en god partner og være trofast mot den personen, uavhengig av om man var desperat eller ikke. Så lenge det ikke er et fullstendig krasj eller man havner i en usunn relasjon, da. Når det gjelder måten du drar inn en diagnose på, så gjør du det bare verre for deg selv. Heldigvis tar jeg det ikke personlig, for autisme er for meg en slags gave, selv om det dessverre kommer med noen utfordringer. Når du nevner det på en negativ måte, smiler jeg bare og tenker at noen kanskje kunne hatt godt av å lese seg litt opp.🌺 Jeg aksepterer at du mener jeg har en skrue løs og kritiserer min tolkning, men å dra inn en diagnose rammer flere – ikke bare meg. Det kan være lurt å tenke på til senere. Hvis du klarer å unngå slike kommentarer, skal jeg bli enda flinkere til å ikke ha fordommer mot feminister, siden jeg vet at det faktisk finnes de som oppriktig ønsker likestilling. For til syvende og sist er vi alle egentlig for likestilling, ønsker at alle skal finne seg en god partner osv. Endret 5 timer siden av Kassettspiller 3 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden leticia skrev (21 minutter siden): Denne tråden tok en usaklig vending i høst da 2 personer kom inn i tråden ja. Ikke de 2 som du tenker på men 2 andre. Må faktisk innrømme at jeg er noe skyldig. Me det handler vel mer på reaksjon på noen uttalelser og uenighet i debatten Det eneste (?) vi er enige mer er vel at Tinder ikke er en optimalt app for å finne seg noe seriøst. Spoiler 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) leticia skrev (1 time siden): Sjekk ut en av de andre nylige opprettede trådene hvor man ikke tålte at en admin skrev noe ala "skjønner at du ikke har vært gift". Dette ble altså tolket som et personangrep fra 2 som er godt aktive i denne tråden også. 🫣 Nope, persondebatt (personangrep er jo noe annet) og ikke fornærmet Man må tale litt på nettforum. Jeg regner med at vi tolker ting veldig ulikt (noe som jo er ganske naturlig, siden alle gjør det). Persondebatt er egentlig noe man bør unngå, men noen ganger kan det ha en viss relevans – spesielt hvis en bruker er åpen om seg selv, og dette blir brukt som et saklig argument i tråden (Typ man stiller et spørsmål og andre svarer på situasjonen). Det trenger heller ikke å være noe personlig, bare at man trekker inn situasjoner for å gi mer kontekst. Samtidig er det jo veldig lett å trå over andres grenser på denne måten, så jeg forstår godt hvorfor man helst bør unngå slikt. Så er det veldig lett å ta ting til seg personlig, selv om det ikke er ment som det. Det hender at jeg trekker inn eldre innlegg hvis noen ikke har endret mening og noen ganger husker jeg ting fra andre tråder hvis det har relevans. Det tror jeg egentlig vi alle gjør, enten bevisst eller ubevisst. Endret 4 timer siden av Kassettspiller 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 8 Kassettspiller skrev (1 time siden): Nope, persondebatt (personangrep er jo noe annet) og ikke fornærmet Man må tale litt på nettforum. Ok. Grensen mellom de 2 kan være litt flytende noen ganger. Kassettspiller skrev (1 time siden): Jeg regner med at vi tolker ting veldig ulikt (noe som jo er ganske naturlig, siden alle gjør det). Vi har et helt forskjellig utgangspunkt ja. Man kan oppnå det samme resultatet selv om man har forskjellig innfallsvinkel når man ønsker det samme. Men det virker ikke som du og jeg ønsker samme resultat. (Selv om vi er enige i at Tinder ikke er en app som fører noe sted for de fleste). Setter pris på sakligheten i dine siste innlegg, så hvis det kan fortsette slik så har vi kanskje noe å snakke om fremdeles. 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Kassettspiller skrev (1 time siden): Må faktisk innrømme at jeg er noe skyldig. Me det handler vel mer på reaksjon på noen uttalelser og uenighet i debatten Det eneste (?) vi er enige mer er vel at Tinder ikke er en optimalt app for å finne seg noe seriøst. Enighet er ikke målet her. Hadde alle vært enige i alt så hadde man ikke hatt noe grunnlag for diskusjon. Men det er mange her (inkl meg selv) som kan bli flinkere til å holde seg til sak fremfor person. 3 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden leticia skrev (18 minutter siden): 8 Ok. Grensen mellom de 2 kan være litt flytende noen ganger. Vi har et helt forskjellig utgangspunkt ja. Man kan oppnå det samme resultatet selv om man har forskjellig innfallsvinkel når man ønsker det samme. Men det virker ikke som du og jeg ønsker samme resultat. (Selv om vi er enige i at Tinder ikke er en app som fører noe sted for de fleste). Setter pris på sakligheten i dine siste innlegg, så hvis det kan fortsette slik så har vi kanskje noe å snakke om fremdeles. leticia skrev (15 minutter siden): Enighet er ikke målet her. Hadde alle vært enige i alt så hadde man ikke hatt noe grunnlag for diskusjon. Men det er mange her (inkl meg selv) som kan bli flinkere til å holde seg til sak fremfor person. Jeg tror at alles felles mål er at folk skal ha det bra og få bedre livskvalitet. Selvfølgelig kan man ha det bra som singel, men de aller fleste vil nok oppleve forbedring i livskvaliteten sammen med en partner. Å finne en god partner er imidlertid vanskelig. Derfor vil det naturligvis oppstå noen krav til hvordan man finner sin foretrukne partner. Å ende opp med en partner som ikke passer i det hele tatt, vil tross alt ikke gjøre noen godt. Poenget er ikke at man skal bli sammen med noen bare for å ha en partner. Mitt poeng er at man kan være mer åpen for ulike typer menn fordi man faktisk kan finne en perfekt partner, selv om han ikke møter alle preferansene dine. Her handler det om å kunne være mer åpen for muligheter, spesielt for dem som er ufrivillig single. Menn kommer ofte noe dårligere ut som enslige, ettersom de ikke er like fornøyde med sine sosiale relasjoner. Dette kan være en faktor til at mange lengter etter en partner — ikke bare for selskapet, men også fordi det gir en god mulighet til positiv sosial kontakt, og mye mer. https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/levekar/artikler/darligere-livskvalitet-blant-enslige (Bildet 3) Når man sliter med sosiale relasjoner og/eller lengter etter en partner, kan det lett bli et veldig sårt tema for mange menn. Situasjonen blir heller ikke bedre når man opplever avvisning på apper som Tinder, da dette kan føre til økt usikkerhet og et dårligere selvbilde. Kanskje kan dette for noen også føre til irritasjon mot kvinner generelt. Når man allerede er usikker, så kan man lettere havne blant dårlige forbilder som bidrar til et forvrengt og negativt syn på kvinner. Poenget til det sistnevnte er ikke å bli sammen med noen kun for å ikke få menn med dårlig kvinnesyn, men heller møte folk med forståelse. Det er slik man ikke får en slik avsky mot feminister Så kan vi være uenige om kvinner er for kravstore eller ikke, men lurt å også anerkjenne at menn sliter en del på slike apper og ikke minst hvorfor man mener at kvinner er kravstore. Tips og råd til å gjøre det bedre på slike apper kan være hjelpfullt for noen, men tror at det fremover må komme av brukere som ikke har kommet med drøye uttalelser (Igjen vi er nok uenige om hva som er drøyt eller ikke, men kommentaren angående autisme er noe de aller fleste synes er motbydelig.) 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Kassettspiller skrev (39 minutter siden): Når man sliter med sosiale relasjoner og/eller lengter etter en partner, kan det lett bli et veldig sårt tema for mange menn. Situasjonen blir heller ikke bedre når man opplever avvisning på apper som Tinder, da dette kan føre til økt usikkerhet og et dårligere selvbilde. Kanskje kan dette for noen også føre til irritasjon mot kvinner generelt. Når man allerede er usikker, så kan man lettere havne blant dårlige forbilder som bidrar til et forvrengt og negativt syn på kvinner. Poenget til det sistnevnte er ikke å bli sammen med noen kun for å ikke få menn med dårlig kvinnesyn, men heller møte folk med forståelse. Det er slik man ikke får en slik avsky mot feminister Jeg er enig i at situasjonen ikke blir bedre med apper som Tinder. Men det er gjerne de samme som blir avvist på Tinder som blir avvist utenfor appen. Avvisningen på appen blir bare som en forsterker, siden utvalget er så stort og man har så mange damer å sveipe. Ja, og appen kan også bli en forsterker for et negativt kvinnesyn, men jeg tenker at kvinnesynet kanskje ikke var så positivt i utgangspunktet hvis man velger å gå ned den veien. Jeg tror også at noen får et slikt negativt syn pga propaganda i sosiale medier som f.eks tik tok. Poenget mitt er altså at jeg ønsker å holde slike menn unna kvinner. Og det er her våre veier (din og min virkelig skiller lag.). Du vil dulle med disse og forstå dem, jeg vil beskytte damer fra slike. Kjærlighet er altså noe jeg mener man gjør seg fortjent til, ikke noe man verken kan kreve eller som man fortjener. Jeg forstår samtidig at det kan være sårt å ønske noe veldig sterkt som man ikke får. Men det hjelper altså ikke med misogynisme og antifeminisme for å oppnå det man ønsker. Nei, slike har jeg faktisk null sympati og forståelse mot. Men det er ikke dermed sagt at de som sliter på appene er i hovedsak slike typer. Man skal ikke bli sammen med noen kun for å unngå noen med negativt kvinnesyn, man skal bli sammen med noen fordi de liker deg og også har lyst til å bli sammen med deg, og at du har lyst til å bli sammen med dem fordi du liker dem. Et positivt kvinnesyn passer bare inn i dette regnestykket. Negativt kvinnesyn (iallefall for min del) blir altså det som man kaller for et rødt flagg her. Det er ekskluderende for et forhold. Om du eller andre kvinner syns det er greit å være sammen med en slik en får nesten være opp til dere. Jeg bare syns det er veldig dumt om man ønsker å inngå i et slikt forhold. Men det er fritt valg. Kassettspiller skrev (53 minutter siden): Så kan vi være uenige om kvinner er for kravstore eller ikke, men lurt å også anerkjenne at menn sliter en del på slike apper og ikke minst hvorfor man mener at kvinner er kravstore Ja, der er vi uenige. Men vi er enige om at menn sliter på slike apper. Men det er ingen incentiv for kvinner å endre tilnærmingen på appene. Ikke før de selv opplever at de ikke får det resultatet de ønsker. (Og det kan skje etterhvert). Og i en slik situasjon hvor de føler de ikke oppnår det ønskede resultat så er jeg enig i at de kan lete litt bredere. Det er de som sliter som må endre tankegangen og innsatsen sin. (Som vi vel har blitt enige om at per nå i hovedsak er menn, selv om dette ikke er kjønnsavhengig). En løsning vi begge har vært innom er å logge seg av appen. En annen løsning er tankegangen til Colin, at man velger å søke i områder hvor utvalget av kvinner er større, samt der hvor kulturen er mer åpen / sosial. Andre tips man har vært innom er å treffe folk via jobb, fritidsaktiviteter o.l. (Jeg tror enda ikke noen har konkludert med at appene fungerer bra). Kassettspiller skrev (1 time siden): vi er nok uenige om hva som er drøyt eller ikke, men kommentaren angående autisme er noe de aller fleste synes er motbydelig.) Ja vi er uenige i hva som er drøyt eller ikke. Men kommentaren ang autisme er også jeg enig i at ikke er greit, noe jeg også påpekte til brukeren som skreiv det. 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Skjønner ikke hvorfor noen folk virker til å være livredde for uenigheter, og har et gjennomgripende behov for at alle skal støtte en og være enig. Man må ha indre styrke til å stå alene. Det er ikke verdens undergang om noen har en annen mening. Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 55 minutter siden Del Skrevet 55 minutter siden (endret) leticia skrev (25 minutter siden): Ja, og appen kan også bli en forsterker for et negativt kvinnesyn, men jeg tenker at kvinnesynet kanskje ikke var så positivt i utgangspunktet hvis man velger å gå ned den veien. Uenig, tror faktisk det kan være en start for flere. Menn søker etter forståelse og empati, for så å risikere å havne hos usunne forbilder. Forsåvidt er det bedre å ikke forsterke et slikt syn til dem som allerede har det, men heller bør man får dem på den rette veien. leticia skrev (25 minutter siden): Poenget mitt er altså at jeg ønsker å holde slike menn unna kvinner. Og det er her våre veier (din og min virkelig skiller lag.). Du vil dulle med disse og forstå dem, jeg vil beskytte damer fra slike. Problemet med deg og Knop er at dere ofte anklager brukere for antifeminisme og misogyni på et svakt grunnlag og veldig raskt. Jeg synes terskelen deres for å komme med slike anklager er generelt lav og ofte misvisende. Hvordan er for eksempel er jeg P7SA virkelig kvinnehatere? (Jeg gikk faktisk gjennom nesten alle innleggene til brukeren for å finne om noe var misogynistisk) Hvis det er tilfelle, så er det vel viktig å trekke fram konkrete utsagn som dere anser som misogynistiske, slik at man forstår hva dere mener. Jeg fant ihvertfall ikke noe jeg reagerte på, så da da må det enten være oversett eller at vi har veldig ulike definisjoner eller tolkninger. Jeg ønsker ikke at kvinner skal ende opp med noen som har et negativt kvinnesyn, men jeg frykter at flere menn vil få et slikt syn etter noen av innleggene. Endret 53 minutter siden av Kassettspiller 2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19 minutter siden Del Skrevet 19 minutter siden Martelè skrev (53 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor noen folk virker til å være livredde for uenigheter, og har et gjennomgripende behov for at alle skal støtte en og være enig. Man må ha indre styrke til å stå alene. Det er ikke verdens undergang om noen har en annen mening. Enig. Da er et diskusjonsforum feil sted å være på Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 15 minutter siden Del Skrevet 15 minutter siden Martelè skrev (55 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor noen folk virker til å være livredde for uenigheter, og har et gjennomgripende behov for at alle skal støtte en og være enig. Man må ha indre styrke til å stå alene. Det er ikke verdens undergang om noen har en annen mening. Jeg er i utgangspunktet enig. Samtidig så ser jeg at disse diskusjonene ofte ender i at en mer eller mindre refleksivt er uenige heller enn å forsøke å forstå motparten og identifisere hvor uenigheten egentlig ligger. Det opplever jeg som en unyttig uenighet. I mange tilfeller tror jeg ikke en egentlig er så uenig som en gir inntrykk av, og at diskusjonen fort blir preget av reaksjon heller enn refleksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå