Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

11 hours ago, leticia said:

Det kan vel enkelt oppsummeres som dette:

Kvinner og menn er forskjellige,  kvinner og kvinner er forskjellige,  menn og menn er forskjellige.

Det er hele det her med å "putte noen i boks" bare fordi man er født med xx eller xy som er problemet. Alle er nemlig forskjellige,  og må bli sett på som enkeltindivider,  og ikke et kjønn.

Samtidigt som väl kanske 98% av deres inlägg i tråden handlar om hur män är och hur män ska ändra sig för att män ska få det de vill ha. 

Merkligt hur det ibland handlar om generaliseringar utifra i bästa fall någon dansk studie  som framställs som att alla män är så och så och andra gånger får man absolut ikke generalisera noe som helst på kön. 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fredrik2 skrev (4 timer siden):

Samtidigt som väl kanske 98% av deres inlägg i tråden handlar om hur män är och hur män ska ändra sig för att män ska få det de vill ha. 

Merkligt hur det ibland handlar om generaliseringar utifra i bästa fall någon dansk studie  som framställs som att alla män är så och så och andra gånger får man absolut ikke generalisera noe som helst på kön. 

Kronisk single menn, især dem som ikke har et konstruktivt forhold til sin partnerjakt, er en liten gruppe menn - og det er jo den gruppen vi henviser til. Når det snakkes om slurvete Tinder-bilder, er det jo åpenbart at den kritikken ikke er relevant for menn som allerede har en kone/kjæreste/whatever. (det er til og med sannsynlig at de kan noe som de andre ikke kan i dette gamet, siden de lykkes - om en da ikke lener seg på at "de tjente mer penger", "er høyere", "har større sixpack", eller noen av de andre svada-ideene om "fasade" som kommenteres her inne)

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (9 timer siden):

Hovedgrunnen til at kvinner sliter med å finne en partner er at det er jævlig vanskelig. Det har det alltid vært. Du kan ikke gå bort til en random og så viser det seg at det var drømmepartneren, og det at A liker B, betyr ikke at B liker A (selv om det ikke er helt uavhengige variable, hvis det som gjør at A liker B handler om personligheter som kler hverandre og ikke "oi, så fine pupper da, gitt"). Debatten går jo sin vante gang - hvorfor senke krav man må ha for å kunne være lykkelig i et forhold? Da er man heller singel, fordi det er å foretrekke. Dette vet kvinner, og derfor velger de som de gjør, og det er opp til oss gutta å møte de kriteriene.

Hvis en først insisterer på å kjøre sånne "biologiargumenter", er det jo vanlig i pattedyrenes verden at det er hannen som skal imponere hunnen. Hun kan være så kravstor hun vil, og parrer seg med den hannen av beilerne hun vil ha. Så, det du foreslår går jo egentlig ganske hardt imot det disse som henviser til "biologi" må forholde seg til.

Resonnementet ditt er bare tull fordi hvis kvinner var desperate etter forhold, ville de justert preferansene. Litt som at menn som er desperate etter forhold tar "hva som helst", eller f.eks. henter noen fra et annet land som ikke engang snakker samme språk bare fordi alt handler om å finne NOEN - hvor ANYONE er bedre enn å leve resten av livet i ensomhet.

Kvinner og menn trenger ikke møtes på midten. For det første er hele premisset her vås fra din side, fordi to grupper dater ikke hverandre på gruppebasis - dating skjer mellom to individer. Og, det er i den dynamikken du må vurdere om A skal møtes på midten overfor B, eller ikke. I praksis er det slik at den som er interessert i en spesifikk person, må tilpasse seg det denne personen ser etter for å være aktuell for et forhold. Det gir ingen mening at om Pål er forelsket i Astrid, som syns Pål er helt gjennomsnittlig, så skal plutselig Astrid og Pål "møtes på midten" bare fordi det er en eller annen form for "rettferdighet" i at begge gir og tar? Det fungerer i praksis ikke sånn. I dette tilfellet er det Pål som har mest å vinne om han vil ha sin Astrid, og må brette opp ermene og tilpasse seg hva hun vil ha. Det samme gjelder selvsagt også om situasjonen var motsatt, hvis Astrid er forelsket i Pål, er det jo hun som må sørge for at Pål blir interessert i henne. Pål har ingen insentiver til å "møtes på midten", slik du ber om.

Og tilsvarende er det de som er ulykkelige FORDI DE ER SINGLE (den stereotypiske foreveralone-bortvalgt-mann-figuren i datingdebatten er det mest opplagte eksempelet) som må brette opp ermene. Kvinnene han vil ha, har ingen grunn til å "møtes på midten".

Husk også at om en mann får 20 matcher på Tinder, så kan fint alle 20 bare være ute etter et engangsligg også. Det er mye som i teorien kan være mulig, men generelt sett vil det være svært mange av disse 400+ du snakker om (tresifret) som vil ha et forhold. Det du skisserer er et filtreringsproblem, ikke et attraktivitetsproblem, og det er jo derfor man burde legge til sveiperaten som synlig for noen som får en like - slik at man kan se om den som har sveipet på en sveiper på "alle" eller bare noen få. Det ville gjort livet litt enklere for kvinner, som ikke vil ha "seriesveipende menn" som åpenbart ikke vet hva de er ute etter av kvinner.

Hjelpes, du vil virkelig ikke forstå.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
15 hours ago, knopflerbruce said:

Litt som at menn som er desperate etter forhold tar "hva som helst", eller f.eks. henter noen fra et annet land som ikke engang snakker samme språk bare fordi alt handler om å finne NOEN - hvor ANYONE er bedre enn å leve resten av livet i ensomhet.

Menn som har forstått hvordan ting fungerer, reiser til andre land nettopp fordi man ikke tar "hva som helst"... En språk-barriere er en lettere utfordring å håndtere enn å nå opp til kravene i denne kulturen, som igjen viser seg igjen i statistikken over brutte forhold. Forøvrig er en språk-barriere mye mer å foretrekke av problemstilling enn f.eks infertilitet fordi man sløste bort sin viktige tid. Du som hele tiden snakker om å "brette opp ermene" osv, burde jaggu ikke se på en språk-barriere som et problem, men heller en utfordring man kan løse.

15 hours ago, knopflerbruce said:

Og tilsvarende er det de som er ulykkelige FORDI DE ER SINGLE (den stereotypiske foreveralone-bortvalgt-mann-figuren i datingdebatten er det mest opplagte eksempelet) som må brette opp ermene. Kvinnene han vil ha, har ingen grunn til å "møtes på midten".

Ingen trenger å gjøre noe, men utviklingen viser at det blir flere og flere single, og å tro at ulykkeligheten bare treffer det ene kjønn på bakgrunn av dette, faller på sin egen urimelighet. Mange som vet at de sløste bort dating-makten de hadde, sitter nå å skal overbevise andre om at de har det greit alene mens de oppretter titalls-tråder på forum om akkurat det samme emnet, der håpløsheten lyser igjennom i innleggene. Tragikomisk.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (42 minutter siden):

Menn som har forstått hvordan ting fungerer, reiser til andre land nettopp fordi man ikke tar "hva som helst"... En språk-barriere er en lettere utfordring å håndtere enn å nå opp til kravene i denne kulturen, som igjen viser seg igjen i statistikken over brutte forhold. Forøvrig er en språk-barriere mye mer å foretrekke av problemstilling enn f.eks infertilitet fordi man sløste bort sin viktige tid. Du som hele tiden snakker om å "brette opp ermene" osv, burde jaggu ikke se på en språk-barriere som et problem, men heller en utfordring man kan løse.

Knops uttalelse er så motbydelig at jeg nesten ikke har ord.

Damene er faktisk verdifulle, ikke bare hvem som helst slik Knop sier. Å nedverdige kvinner på denne måten er faktisk veldig diskriminerende. Veldig stigmatiserende å tro at det er et dårlig valg, for de er faktisk fantastiske dem også.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (5 minutter siden):

Damene er faktisk verdifulle, ikke bare hvem som helst slik Knop sier. Å nedverdige kvinner på denne måten er faktisk veldig diskriminerende. Veldig stigmatiserende å tro at det er et dårlig valg, for de er faktisk fantastiske dem også.

Jeg hadde ikke turt å skrive alt han har gjort, med eget ansikt som profilbilde. Om du vil ta det som et kompliment eller vagt råd, får du tolke sjøl 🤔😆

• Liker 4
Lenke til kommentar
Colin. skrev (2 timer siden):

Ingen trenger å gjøre noe, men utviklingen viser at det blir flere og flere single, og å tro at ulykkeligheten bare treffer det ene kjønn på bakgrunn av dette, faller på sin egen urimelighet. Mange som vet at de sløste bort dating-makten de hadde, sitter nå å skal overbevise andre om at de har det greit alene mens de oppretter titalls-tråder på forum om akkurat det samme emnet, der håpløsheten lyser igjennom i innleggene. Tragikomisk.

Hvor mye Thai har du lært deg? Du har snakket om å reise ned dit i en evighet. Hvis du har denne "brette opp ermene"-evnen du snakker om, hadde du vel giddet å lære deg i alle fall det grunnleggende i språket de snakker i landet du skal reise til. For alt jeg vet, kanskje du snakker det flytende - jeg bare lurer. Det ville nok også imponert en potensiell kone om du var så seriøs at du kom ned dit med noe sånt i sekken.

Hva så om det er flere single? Det betyr ikke at det blir flere ulykkelige personer der ute. En god del single føler ikke engang at de har plass til et forhold i livet sitt, fordi de driver med så mye annet givende. Til nå har jeg ikke sett deg dokumentere denne påståtte "tapte datingmakten". Det er bare synsing fra din side.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 time siden):

Er det autismen som kicker inn? Når jeg snakker om "hvem som helst" handler det ikke om kvinnenes verdi, åpenbart. Det jeg kommenterte (uavhengig av hva du tror eller mener om saken) er fra disse mennenes synsvinkel, hvor det er mindre viktig om kvinnen passer med dem - bare at hun eksisterer i livet deres som en kjæreste. Dersom man er desperat nok.

Denne nedlatende synsingen din om mine kommentarer må du gjerne kutte ut. Du leser ting som ikke står.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 08676...a87
1 hour ago, knopflerbruce said:

Er det autismen som kicker inn?

Er det greit om jeg sier "Er det den lave IQen din som kicker inn?" om deg?

Anonymous poster hash: 08676...a87

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (2 timer siden):

Er det autismen som kicker inn? 

knopflerbruce skrev (2 timer siden):

Tipper de setter pris på å se at noen setter misogynister og antifeminister på plass.

Du setter ikke noen på plass. Du oppfører deg bare dårlig. 

Kassettspiller skrev (2 timer siden):

Wtf

Du fortjener ikke denne oppførselen og jeg tenker det beste vi kan gjøre er å la ham rulle i søla alene. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Martelè skrev (1 time siden):

For å være helt ærlig, i det siste har jeg fått Kvinneguiden-vibes fra dem

Åh? 🤔 

*grøss*

Kan ikke påstå at jeg føler det samme, de er atskillig mye flinkere her inne. Men har jo en mistanke om hvorfor noen føler det slik.

Endret av Duriello
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (14 timer siden):

Dette er faktisk ikke greit. Jeg er enig i resten av innlegget ditt,  men dette kan du gjerne ta bort (eller ikke dra frem igjen).

Hvis folk først anklager meg for å være ufin uten grunn, kan jeg i alle fall faktisk gi dem en grunn. Jeg drittlei tomme anklager fra Kassettspiller. Be my guest, sier jeg. Hun sutrer og griner over ting som ikke er ufint i det hele tatt. Hvordan i HELVETE var det jeg skrev noe som satt kvinner i et dårlig lys? Et eller annet sted er det enten en skrue løs, eller bare en gjennomført uredelig debattant.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...