Kassettspiller Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden (endret) knopflerbruce skrev (1 time siden): Det hadde vært bedre og mer empatisk av deg om du sluttet å kritisere kvinner for noe de ikke har skyld for. Så det er uempatisk av meg å si at ufrivillig single kvinner burde revurdere kravene sine? De velger selv hvilke menn de går etter, så da må de også ta konsekvensene av valgene sine – enten at de velger feil, eller at de ender opp som ufrivillig single. Har jeg ikke gode holdninger mot kvinner? Jeg har jo sagt at jeg er for likestilling. Det er en grunn til at jeg trekker frem menns mentale helse, inkludert selvtillit og selvmord. Det er bare å søke det opp – du vil finne mye informasjon om hvordan samfunnet svikter menn på disse områdene. Ensomhet, selvtillit, kroppspress, press fra sosiale medier (inkludert Tinder) og hvordan menn blir latterliggjort er relevante temaer som burde tas mer på alvor. Kort fortalt trekker jeg frem disse temaene for å vise at dere bør trå varsomt. Hvis du skal gi råd, burde du heller se på hvordan brukere som herzeleid og P7SA formulerer flere av sine innlegg. De svarer på en bra måte – direkte, enkle å forstå og ikke minst hyggelige å lese. knopflerbruce skrev (1 time siden): Du hjelper ikke menn ved å angripe kvinner Jeg gir råd til kvinner og kritiserer motbydelige feministiske innlegg. Du hjalp meg i hvert fall med å mislike feminister enda mer. Endret 19 timer siden av Kassettspiller 6 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden leticia skrev (31 minutter siden): Men det forteller ganske mye om hvor lyst man har på et forhold hvis man ikke gidder å legge ned innsatsen med egen profil. Det samme kan man si om en dårlig jobbsøknad. Slurver man ned noen kråketegn eller viser man at man er interessert i jobben... Man kan også si det slik: Kvinner legger ikke inn nok innsats i å få et bra forhold når de ikke engang gidder å se på bilder som ikke er helt perfekte 😬📸 3 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden leticia skrev (54 minutter siden): Men det forteller ganske mye om hvor lyst man har på et forhold hvis man ikke gidder å legge ned innsatsen med egen profil. Det samme kan man si om en dårlig jobbsøknad. Slurver man ned noen kråketegn eller viser man at man er interessert i jobben... Først og fremst, vi snakker ikke om jobbsøknader her. Han jeg siterte trakk en parallell mellom kvaliteten datingprofil og hvor god man er i jobben sin. Det har ingen sammenheng. Hvor lyst man har på et forhold eller jobb sier heller ingenting om hvor bra personen er i et forhold eller hvor god personen er i jobben sin. Bare så det er sagt, så sier jeg ikke at profilen ikke er viktig. Man tross alt kun én sjanse til å gjøre et førsteinntrykk, men jeg tror man kommer lenger hvis man skriver like mye om hva man søker som hva man skriver om seg selv. Menn er elendige på det siste der, og det er lett å se at de prøver å tilpasse profilen til å tiltrekke alle. Mitt tips er å skrive nøyaktig hva man søker. Da vil man få matcher som føler at de er akkurat hva den andre søker. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden RRhoads skrev (1 minutt siden): Hvor lyst man har på et forhold eller jobb sier heller ingenting om hvor bra personen er i et forhold eller hvor god personen er i jobben sin Enig i det. RRhoads skrev (2 minutter siden): Bare så det er sagt, så sier jeg ikke at profilen ikke er viktig. Man tross alt kun én sjanse til å gjøre et førsteinntrykk, men jeg tror man kommer lenger hvis man skriver like mye om hva man søker som hva man skriver om seg selv. Ja jeg er enig i dette også. RRhoads skrev (3 minutter siden): Menn er elendige på det siste der, og det er lett å se at de prøver å tilpasse profilen til å tiltrekke alle. Mitt tips er å skrive nøyaktig hva man søker. Da vil man få matcher som føler at de er akkurat hva den andre søker. Jeg tror det handler endel om at 3 av 4 brukere på Tinder er menn. De vil gardere seg med å trykke liker på mange for å få sjans på noen. Men de glemmer at det er bedre å treffe den ene riktige enn mange som ikke passer sammen med dem. Jeg er enig i at man bør skrive nøyaktig hva man søker. Men de som føler de får for få matcher nå, er nok redd for at de skal få enda færre matcher hvis de reduserer antallet de sveiper til høyre. En oppgitthet og følelse av håpløshet m.a.o. Jeg tror rett og slett man må endre innstilling litt, og ta Tinder for det det er. Det er ikke mange som finner "the one" på appen, selv om det også har skjedd i noen tilfeller. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden leticia skrev (3 minutter siden): Jeg tror det handler endel om at 3 av 4 brukere på Tinder er menn. De vil gardere seg med å trykke liker på mange for å få sjans på noen. Men de glemmer at det er bedre å treffe den ene riktige enn mange som ikke passer sammen med dem. Jeg er enig i at man bør skrive nøyaktig hva man søker. Men de som føler de får for få matcher nå, er nok redd for at de skal få enda færre matcher hvis de reduserer antallet de sveiper til høyre. En oppgitthet og følelse av håpløshet m.a.o. Jeg er enig mye her. Bare for å bruke "jobbsøknader", så blir det blir litt som å sende samme jobbsøknad til flere jobber i ulike bransjer. Jeg tror ikke antallet som sveiper til høyre minker. Jeg tror det øker, fordi selv om man beskriver akkurat hva man vil ha, er det mange som vil føle, "det er meg han søker". 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden RRhoads skrev (13 minutter siden): Jeg er enig mye her. Bare for å bruke "jobbsøknader", så blir det blir litt som å sende samme jobbsøknad til flere jobber i ulike bransjer. Ja, og noe sånt vil en bedrift lett merke seg. At din bedrift ikke er spesiell for jobbsøkeren. RRhoads skrev (14 minutter siden): Jeg tror ikke antallet som sveiper til høyre minker. Jeg tror det øker, fordi selv om man beskriver akkurat hva man vil ha, er det mange som vil føle, "det er meg han søker". Det kan være. Men det handler litt om å faktisk respektere hva den andre skriver at den vil ha. Jeg vet ikke hva som er vanlig, men når man skal gå gjennom flere hundre profiler som har likt deg per dag, da sier det seg selv at man må levere litt ekstra hva angår ens egen profil for å skille seg ut i mengden. Det trenger ikke å være et ekstra bra bilde, det kan være en morsom kommentar på profilen som viser at man ikke tar seg selv så altfor høytidelig. Eller at man har felles interesser kan også hjelpe på. 1 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden 4 hours ago, knopflerbruce said: Skal du si "ofte", bør det også være "ofte". Når 0 av 5 tilfeller ikke treffer påstanden din, er det ikke "ofte". Du trenger ikke å sitere meg om du ikke har imot å fremstille deg selv som en løgnaktig tulling. For, det er det inntrykket som står igjen når jeg viser til mine formuleringer på forrige side i tråden og du ikke tar deg bryet med å dokumentere drittpratet ditt. Du definerer ikke hva jeg legger i ofte. Når jeg forteller om ofte, så er det ofte i hvordan jeg oppfatter det. Og jeg oppfatter det ofte nok til at jeg registrerer det, og helt sikkert andre også, utifra svarene som har kommet til deg. Håper du lykkes i datingen også knooters. 3 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Kassettspiller skrev (På 25.2.2025 den 15.39): Det er en grunn til at de som utredet meg sa at det er noe man bør holde for seg selv og bare dele med sine nærmeste. Når det er ingen eller svært få åpenbare tegn på at man har autisme, lønner det seg faktisk å ikke dele det, på grunn av alle fordommene. Selv om åpenhet er bra og burde snakkes om, må jeg faktisk si at jeg forstår enda bedre hvorfor helsepersonellet sa det. Bare å ignorere. Har selv blitt kalt en russisk spion (fordi jeg er for likestilling) og blitt fortalt at jeg har en verge av denne brukeren La oss komme tilbake til temaet Vi er ikke alltid enige, men det er åpenbart for meg at din deltagelse her er drevet av empati for andre. Det virker nesten like åpenbart for meg at dine mest ufine kritikere er drevet av det motsatte. Jeg håper du ikke lar deg påvirke eller forme til å bli mindre åpen. Jeg tror samtidig en bør overse de mest usaklige og ufine bidragene. Om en ikke gir dem oppmerksomheten de higer etter går de nok fort lei av å ‘rulle i søla’ alene. Det er antagelig det beste for alle, fremfor alt dem selv. 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå