Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 hours ago, Neffi said:

Innhold og dokumentasjon i artikkelen: En kvinne var i et ulykkelig forhold. Hun reflekterte rundt kjønnsnormer og mer. Hun ene innså at også moren hennes var ulykkelig. Historien deler hun med nærmere hundre kvinner i en feministbevegelse.

Overskrift: De fleste russiske kvinner er ulykkelig gift.

Fantastisk nivå. 🙄

Endret av P7SA
Utheving
  • Liker 3
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (8 minutter siden):

Hvis du ikke lyger om å ha autisme, burde du i alle fall ha selvinnsikt nok til å vite hva diagnosen innebærer og slutte å late som at du er immun mot å misforstå andre. Især når den personen du kverulerer med insisterer på at du faktisk misforstår. En autist med selvinnsikt ville godtatt at man da misforsto noe. Det var jo også denne "vær tydelig, så jeg ikke misforstår"-vinklingen du tok da du involverte brukerne her i diagnosen din opprinnelig, også - og du åpner for det her. Men pussig nok er ikke jeg noen du åpner for å misforstå - da skal du kjøre over meg som en bulldozer, full av tiltro til dine egne vurderingsevner av det jeg skriver. Selv om det du mener jeg har sagt ikke sammenfaller med ordene jeg velger meg ut.

Bare se hvor mange andre som også 'misforstår' deg. Flere av dem har ikke autisme. Hadde det kun vært meg som reagerte så hadde det (kanskje) væt annerledes

Så fines det også atypisk autisme. Det vil si at det Ikke tilstrekkelig avvik i ett eller to av de tre vanskeområdene (gjensidig sosial interaksjon, begrenset og repeterende mønster av aktiviteter og interesser, kommunikasjon og språk)

Kvinner med autisme kan vi ikke nok om, men vi skiller oss ut på flere måter + alle med diagnosen er veldig ulike. 

Det stemmer at jeg sa det ville vært en fordel om dere kunne være klarere, men etter hvert har dere gått vekk fra det. Greit nok det, men igjen er det viktig å påpeke at det ikke er en unnskyldning å dra frem diagnosen min fordi du formulerer så dårlig og skriver slike innlegg.

Som sagt kan jeg misforstå, og det kan alle andre også, enten de har autisme eller ikke. Det jeg påpeker med innleggene dine er ikke misforståelser, isåfall burde du ordlegge deg bedre i flere av dem.

knopflerbruce skrev (16 minutter siden):

Det er forøvrig bare å se hvor halvhjertede tinderprofilene som regel er, så ser du at man "ikke gjør sitt beste". Eller, for å snu på det: hvis det faktisk ER deres beste, er det stusselige saker. Litt som at noen kan ha "gjort sitt beste" i klesveien om de møter opp på jobbintervju i joggebukse med en diger sauseflekk i skrittet. Vi kan aldri dokumentere at det ikke er "noens beste forsøk".

At du ikke er feminist, får stå for din regning - men det er heldigvis nok av andre som er det. Også av hensyn til menn som trenger feminisme for å leve et best mulig liv.

Folk må gjøre det de kan, men problemet med Tinder er at mange ikke får vist sine andre interessante egenskaper. Selv om alle hadde gode bilder av seg selv, tror jeg likevel at nesten like mange menn ville slitt med å få matcher.

Jeg vet at flere har dårlige bilder av seg selv, men man klarer å se at det er dårlige (som oftest) og man klarer også å se det bra trekkene utseendemessig om du bruker litt tid. Bildene som P7SA la ut er noen gode eksempler på det.

Btw de aller fleste kaller seg ikke feminister.

• Liker 3
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (32 minutter siden):

Jeg kan godt definere meg selv som maskulist, også. Hvis du skal lage et analogt begrep, må det også inneholder likestilling og kamp mot kjønnsnormer. Du er ikke maskulist (som et motstykke til feminist) om du f.eks. vil ha stereotype kjønnsroller. En maskulist vil nødvendigvis kjempe for menns frihet, og det å tvinges inn i stereotyper ville vært en innskrenking av individets frihet - ikke en økning av den.

Men, når det så viser seg at maskulisme og feminisme plutselig nesten er helt sammenfallende i innhold, trenger man kanskje ikke to begreper og kan forholde seg til det allerede innarbeidede?

Det gjør heller ikke noe om navnet er som det er, "sosialisme" er jo heller ikke "sosialt" i en konkret forstand.

Nå prater du bare opp ned og bak frem samtidig, slår en blåknute på det hele, kaster det i søpla og sier at det ikke eksisterer. Tror du at du vant NM i ord-dribling med det der? Da trenger du en realitetsorientering.

Farsc-isme

Femin-isme

Kommun-isme

Maskul-isme

Imperial-isme

Gjør nå i hvert fall et forsøk på å forstå hva -isme betyr.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (28 minutter siden):

Jeg synes det er temmelig ufint å bruke andres åpenhet om egen diagnose mot dem på denne måten. Forventningene mine er ikke høye, men dette synes jeg også du skal holde deg for god til. 

Jeg tror de fleste som har fulgt tråden ser at det ikke er  @Kassettspiller sin skyld at du stadig havner i «misforståelser».

Det er en grunn til at de som utredet meg sa at det er noe man bør holde for seg selv og bare dele med sine nærmeste. Når det er ingen eller svært få åpenbare tegn på at man har autisme, lønner det seg faktisk å ikke dele det, på grunn av alle fordommene. Selv om åpenhet er bra og burde snakkes om, må jeg faktisk si at jeg forstår enda bedre hvorfor helsepersonellet sa det.

fredrik2 skrev (12 minutter siden):

Helt otroligt vilka dåliga "argument" en del kommer med. 

Folk har definitivt kommet fram till samma sak som simen skrev innan Putin kom med sin propaganda. 

Bare å ignorere. Har selv blitt kalt en russisk spion (fordi jeg er for likestilling) og blitt fortalt at jeg har en verge av denne brukeren

La oss komme tilbake til temaet

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Neffi skrev (38 minutter siden):

Merkelig å høre deg fare med Putin-propaganda.

Neffi skrev (13 minutter siden):

Følg med i tråden, for nå kommer hele nazi-laget fram.

Nå var det voldsomt til forbytting av saker og tråder her. Du er helt på bærtur. Jeg snakker norsk, om norske forhold, norske ord og den norske betydningen av de. Det er kun du som drar inn Putin her som en stråmann for å sable ned andre med påstander om Putinisme. Det er akkurat samme lavmål som godwins lov.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (8 minutter siden):

Nå var det voldsomt til forbytting av saker og tråder her. Du er helt på bærtur. Jeg snakker norsk, om norske forhold, norske ord og den norske betydningen av de. Det er kun du som drar inn Putin her som en stråmann for å sable ned andre med påstander om Putinisme. Det er akkurat samme lavmål som godwins lov.

Se hele! Ikke bare de 5 første minuttene.

Feminisme er nødvendig så lenge kvinners rettigheter kan stemmes vekk ved ett valg. Hvor mange globale eksempler på det trenger du? 

Hva får deg til å tro at det ikke kan skje i Norge når vi har både religiøse og fascistiske partier i landet? Som forøvrig har økt i popularitet med bot'er og troll den siste tiden. Kan jo være litt lurt å forstå ordlaget og hva som skjer, tror du ikke?

• Liker 2
Lenke til kommentar

1 time og 25 minutter! Det er jeg ikke interessert i. Jeg er heller ikke interessert i din parallellisering av saken jeg snakker om, med noen russiske forhold du desperat forsøker å sette det i sammenheng med. Når jeg snakker om Putin og Russland så bruker jeg en annen tråd og holder meg til temaet. Når jeg snakker om menn, kvinner, tinder, feminisme etc så gjør jeg det her, og holder meg til temaet i denne tråden. Jeg biter ikke på dine forsøk om å viske ut grensa mellom disse temaene og trådene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 08676...a87

Og da datt Neffi inn i ignore-lista også, gitt. "Alle som ikke mener nøyaktig det samme som meg er nazist!" VIrkelig? Men det er tydeligvis alt av argumentasjon disse folka har...

Anonymous poster hash: 08676...a87

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (2 timer siden):

Dette er noe feminister bruker aktivt for å tilsløre sannheten. Det du skriver var sant på 70-tallet. Men har ikke vært sant de siste 20 årene. Feminismen og likestillingen søkte om skilsmisse en gang på 90-tallet og avstanden mellom de to har økt stadig. I dag er de veldig fjernt fra hverandre.

Det du skriver er antifeministisk tilsløring av sannheten (for å bruke dine egne ord).

Nå har det også kommet et motstykke til kvinnedagen 8. mars: mannsdagen 19. november, der det naturlig nok fokuseres på motstykket til feminismens kvinnedag, altså fokus på menn og menns utfordringer i samfunnet.

Likevel så virker menn å være mer aktive på kvinnedagen, altså å snakke den ned i kommentarfeltene fremfor å fokusere på sin egen dag (som åpenbart altfor få menn vet om).

Likestilling, er som ordet sier, å stille (folk) likt.

Ja? Og for å stille noen likt så må man nødvendigvis gjøre noen justeringer hvis ting har vært ulikt i utgangspunktet. Her har feminismen vært og er fremdeles en sterk bidragsyter til at så har skjedd selv om hovedfokuset naturlig nok har vært på kvinner siden de har hundrevis av år med undertrykking å ta igjen før det blir likestilt. Makt (samme hvilket kjønn som har den) ønsker man helst ikke å gi fra seg. Da må vi gjøre noe for å fordele det likt. Det nytter ikke bare å si at "jeg er for nøytralitet jeg", og forvente at alt blir delt likt. Det må kjempes for, både på områder hvor det er kvinner som trenger å løftes og på områder hvor menn trenger å løftes.

Hvis vi skal relatere til tråden her. Hvorfor skal kvinner "gå ned på krav" hvis de oppnår det de vil, siden det er de som har makta? Vi kan ikke gå inn med lovverk her. De som sliter mest med å finne partner er høyt utdannede kvinner og lavt utdannede menn. Å matche disse opp syns jeg er en dårlig deal, da de ofte har svært lite til felles, og som vi har sett da velger heller kvinner å være single. Som noen andre har vist i noen innlegg litt lenger opp så sliter single menn mer med tilværelsen enn det single kvinner gjør,  bl.a for at kvinner har flere "kort " å spille på. Det er altså ingen insentiver til endring her før de finner ut at det hadde vært kjekkere å være med en mann, enn å være singel.

Så, hva kan menn gjøre for å nå opp? Litt mindre konservativitet hadde sikkert ikke vært så dumt. Det er slutt for lengst på de tider hvor kvinner var avhengig av forsørgelse fra en mann og en som de trenger til å gjøre arbeidsoppgaver. Vi har maskiner til det meste nå, samfunnet har endret seg. Her må menn enten følge med på toget eller finne seg i å bli forlatt på perrongen...

(Jeg sier ikke at alt er selvforskyldt heller, men flere burde faktisk ta til seg hva knopflerbruce skriver om hva man selv kan gjøre).

Endret av leticia
spesifisering
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...