Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

knopflerbruce skrev (1 time siden):

Gitt at du mener jeg forguder kvinner, er det slett ikke urimelig å påstå at du forguder menn, slik du skriver.

Jeg forguder ikke menn.

Jeg mener at kvinner og menn er like mye verdt. 

Men jeg har sett at menn ofte blir undervurdert i flere områder og faktisk latterliggjort, så da velger jeg å fremme viktige saker. Menns mentale helse er noe jeg faktisk brenner for.

knopflerbruce skrev (1 time siden):

Du er ellers veldig opptatt av å justere preferansene hos kvinner og ikke hos menn. Hvorfor? Trådens topic omhandler menns utfordringer på Tinder, og det er ikke kvinners oppgave å justere preferanser for å tilpasse seg menn som ikke får matcher.

Jeg har flere ganger sagt at dem kan møte hverandre på midten, noe som betyr at begge parter kan justere sine krav og forventninger for å finne en bedre match. 

Det er helt greit å ha preferanser (noe jeg har sagt FLERE ganger i denne tråden), men for dem som er ufrivillig single så kan det være verdt å reflektere over både kravene og/eller antallet av dem.

Du er ikke engang uenig, men du merkelig nok vrir du det om for å skive mer om "din sak".

Angående menns utfordringer på Tinder så er det mye snakk om at kanskje det ikke alltid er mannen sin feil (det er jo hovedgrunnen til vi prater om kravstore damer), noe som du også burde realisere.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MrL skrev (17 timer siden):

Dette er ikke annet enn din tolkning.

Artikkelen impliserer at flere kvinner i større grad mener det å finne seg mann er håpløst, og at de derfor MÅ forbli singel. Det ikke noe jeg tolker til: "OK, whatever".

Og det er heller ikke det jeg tolker med de kvinnene jeg kjenner som er singel. 

Og det gjelder menn også.

og kvinnene må justere seg etter menns behov, hvis de ikke vil være single.

Du snakker som om verden er ensidig, at menn har mer behov for en kvinne enn det en kvinne har for en mann. 

Det er en "OK, whatever" når de aktivt takker nei til de mulighetene som er der. Da er det en rasjonell vurdering av to alternativer: date noen de anser som "feil mann" versus å fortsatt være singel.

Du uthever jo ellers essensen i hele debatten - nemlig at kvinner foretrekker å være single fremfor å date feil mann. Det er dette premisset de single mennene må forholde seg til - altså at de må komme seg opp på det nivået som kreves for å bli vurdert som bra nok til at kvinnene skal gidde å tre inn i et forhold. VI har forøvrig en parallell diskusjon rundt huskjøp i heimen om dagen - nemlig at det er bedre å ikke kjøpe, enn å kjøpe noe du har lyst til å flytte ut av samme dagen du får nøkkelen. Løsningen er jo ikke å ofre kriteriene for en egnet bolig (slik Kassettspiller ville foreslått som en analog her), men å ha is i magen, lete så godt man kan, og øke inntekt/egenkapital (analogt til å røste litt opp i sin egen person for å virke mer attraktiv utad i et datingmarked).

Du har helt rett i at kvinnene må (eller i alle fall bør) justere seg, dersom de er helt desperate etter forhold. Noen av disse gjør jo også det. Men, det er jo bare ikke spesielt mange av disse såkalt "ufrivillig single" kvinnene som er ulykkelige over mangel på menn i livet deres. Den siden av saken er i all hovedsak et manneproblem, og det som utløste hele debatten i utgangspunktet. Altså de "bortvalgte mennene" som er ensomme og ulykkelige fordi de opplever at mangel på kjæreste sterkt reduserer livskvaliteten deres. Den kvinnelige ekvivalenten eksisterer i mye mindre grad, fordi de vet at de kan få seg et forhold på dagen hvis de vil ha det - en mulighet bortvalgte menn ikke har.

Og ja, det viser seg jo at single menn er mindre lykkelige enn single kvinner.

Et par kilder, for en som liker slikt:

https://www.artsci.utoronto.ca/news/new-study-finds-single-women-are-happier-single-men

https://medium.com/the-savanna-post/lets-talk-the-increasing-epidemic-of-loneliness-among-single-men-dbb76d71e698

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Siden de visstnok hevder å være så super duper lykkelige alene istedenfor å tenke tanken om å justere sine krav ørlite, så får de bare fortsette å være super duper lykkelige alene. Vi skjønner alle at det er en fasade de setter opp.

Vi andre får søke utover. Helt i orden det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 time siden):

Jeg forguder ikke menn.

Jeg mener at kvinner og menn er like mye verdt. 

Men jeg har sett at menn ofte blir undervurdert i flere områder og faktisk latterliggjort, så da velger jeg å fremme viktige saker. Menns mentale helse er noe jeg faktisk brenner for.

Jeg har flere ganger sagt at dem kan møte hverandre på midten, noe som betyr at begge parter kan justere sine krav og forventninger for å finne en bedre match. 

Det er helt greit å ha preferanser (noe jeg har sagt FLERE ganger i denne tråden), men for dem som er ufrivillig single så kan det være verdt å reflektere over både kravene og/eller antallet av dem.

Du er ikke engang uenig, men du merkelig nok vrir du det om for å skive mer om "din sak".

Angående menns utfordringer på Tinder så er det mye snakk om at kanskje det ikke alltid er mannen sin feil (det er jo hovedgrunnen til vi prater om kravstore damer), noe som du også burde realisere.

Hvorfor skriver du da som om du forguder menn?

Det gir ikke mening i å "møtes på midten" når det ikke er en jevnbyrdig motivasjon for dette. Den som vil mest og sliter mest med status quo, må finne seg i å gjøre mest. Overført til denne debatten: når kvinner har det bra i singeltilværelsen og menn er ensomme, må mennene gjøre mest. Ikke fordi de er menn, men fordi de har mest å tjene på det hele og dermed har størst insentiv til endring.

Det er ellers en behagelig situasjon for menn generelt, fordi vi da kan ta styringen selv. Vil du ha noe gjort, må du gjøre det selv - det er ingen som gjør det for deg. Hvis vi menn tar styringen over våre egne liv og de endringer vi måtte ønske å innføre for oss selv for å bli en mer attraktiv partner, har vi makten i våre hender til å være den versjonen av oss selv vi måtte ønske. Heller det, enn at andre skal

jeg lurer i såfall på i hvilke tilfeller det ikke er "mannen sin feil". Det er jo ikke kvinnenes feil om en mann ikke får matcher der. Det kan, per definisjon, ikke kvinnene noe for - siden de sveiper etter sine preferanser og hva de ser i profilene. Den som sveiper har ikke skylden for at en profil de ser ikke er tiltalende for dem, det er det fulle ansvaret til eieren av datingprofilen. Akkurat som at det er en kvinne som er "skyld i" at hun måtte drukne i matcher. Hadde jeg vært kvinne, ville jeg nok skrevet en bio som dyttet feil menn vekk og fikk dem til å sveipe meg vekk - bare for å luke bort mest mulig "daukjøtt".

Kvinner flest drukner jo i matcher på Tinder, uansett, så om det du impliserer er at de burde sveipe på flere menn, skaper de seg bare et større problem fordi de allerede har mer interesse enn de klarer å håndtere. Tvert imot burde de heller være mer kravstore, så de blir kvitt mest mulig av de halvdårlige matchene som dukker opp. Så er det opp til oss gutta å vise oss fra en side som virker tiltalende. Mulig du ikke har tiltro til at menn klarer dette, men det har jeg. Men noen trenger kanskje noen tips, råd og generell assistanse (det kan godt gjelde meg, og).

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skriver du da som om du forguder menn?

Det gjør jeg ikke

Bare du som tolker veldig rart. Vi kommer virkelig ikke videre om du skal plukke og mikse slik at du misforstår med vilje. 

Si ifra når du skal slutte med det. For da kan vi faktisk ha en bra debatt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (43 minutter siden):

Du har helt rett i at kvinnene må (eller i alle fall bør) justere seg, dersom de er helt desperate etter forhold. Noen av disse gjør jo også det. 

Vel da er vi ihvertfall enig i noe. 

knopflerbruce skrev (43 minutter siden):

Nei faktisk viser ikke alle undersøkelser det.

Det kommer veldig an på hvordan man tolker tallene og hvilke faktorer som spiller inn. F.eks viser enkelte undersøkelser at flere single kvinner enn menn har sosialt nettverk, som utløser ensomhet og større ulykkelighet hos menn. Så man kan like gjerne si at venner er problemet og ikke dame. 

General Social Survey (GSS) viser at 78% av single menn uten barn er veldig eller passe lykkelig, mot 75% av kvinnene.

Noen gjør da idiotiske konklusjoner som: En litt større (nesten ubetydelig) andel av kvinnene sier de er "veldig lykkelig", og noen tolker det da at kvinner er mer lykkelig. 

Man ser da bortifra at veldig lykkelige single utgjør kun 20%, flertallet av begge grupper er bare passe lykkelig, og flere kvinner enn menn er svarer de er minst lykkelig.

Men igjen, faktorer spiller inn: Menn som er singel og har barn er veldig ulykkelige ! Der er single kvinner med barn mer lykkelig. 

Så det er nødvendigvis ikke så enkelt. 

Endret av MrL
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (37 minutter siden):

Det gjør jeg ikke

Bare du som tolker veldig rart. Vi kommer virkelig ikke videre om du skal plukke og mikse slik at du misforstår med vilje. 

Si ifra når du skal slutte med det. For da kan vi faktisk ha en bra debatt. 

Jeg misforstår ingenting. Du kommer med spinnville påstander om at jeg "forguder kvinner" og blir furtete når jeg hiver argumentet i retur. Vi kan ha en saklig debatt når du vokser opp og slutter å slenge merkelapper på folk og drar deres synspunkter langt ut på åkeren for å prøve å argumentere mot dem der.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (14 minutter siden):

Jeg misforstår ingenting.

Du misforstår og får ikke med deg flere deler av mine innlegg. Dine siste innlegg beviser dette. 

At det er merkelig at dine innlegg er ensidig er en ting, men du har også latterliggjort menn som har det vanskelig her. Tror du man har lyst til å sette seg i ditt perspektiv når dine innlegg er såpass upassende? Du gjør bare at man syne det er mer motbydelig enn før.  

Beklager, men jeg mister respekten når jeg ser slike utsagn. Spesielt når dine innlegg også er så nedlatene mot andre brukere som er snillere enn meg. 

Men som sagt, si ifra så får man kanskje prøve igjen

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
Lenke til kommentar
MrL skrev (27 minutter siden):

Vel da er vi ihvertfall enig i noe. 

Nei faktisk viser ikke alle undersøkelser det.

Det kommer veldig an på hvordan man tolker tallene og hvilke faktorer som spiller inn. F.eks viser enkelte undersøkelser at flere single kvinner enn menn har sosialt nettverk, som utløser ensomhet og større ulykkelighet hos menn. Så man kan like gjerne si at venner er problemet og ikke dame. 

General Social Survey (GSS) viser at 78% av single menn uten barn er veldig eller passe lykkelig, mot 75% av kvinnene.

Noen gjør da idiotiske konklusjoner som: En litt større (nesten ubetydelig) andel av kvinnene sier de er "veldig lykkelig", og noen tolker det da at kvinner er mer lykkelig. 

Man ser da bortifra at veldig lykkelige single utgjør kun 20%, flertallet av begge grupper er bare passe lykkelig, og flere kvinner enn menn er svarer de er minst lykkelig.

Men igjen, faktorer spiller inn: Menn som er singel og har barn er veldig ulykkelige ! Der er single kvinner med barn mer lykkelig. 

Så det er nødvendigvis ikke så enkelt. 

Kilden din peker på gift vs ugift (som ikke er det samme som singel vs i forhold, siden man kan være i et forhold uten å være gift), og du må jo se på statistikken rundt menn og kvinner MED BARN også, hvor du har den soleklart minst lykkelige gruppen blant menn som har barn.

Det er ellers verdt å merke at kilden din ikke snakker om noen grunner til at det skulle være små ulikheter her, så en kan jo lure litt på hva sammenhengen(e) egentlig er, mens mine kilder sier det jeg allerede nylig har snakket om rundt det at kvinner oftere enn menn har et godt sosialt nettverk (og har ordnet seg enkel tilgang på sex) og at det er logisk at dette er årsaken til de forskjellene man ser i statistikkene der. Det er ingen argumentasjon i din kilde som motsier det resonnementet, og det er heller ikke motstridende til kilden din. De ser på ulike fenomener, og min kilde står jo like støtt i debatten uavhengig av hva din sier, siden de ikke ser på akkurat den samme tematikken.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (5 minutter siden):

Du misforstår og får ikke med deg flere deler av mine innlegg. Dine siste innlegg beviser dette. 

At det er merkelig at dine innlegg er ensidig er en ting, men du har også latterliggjort menn som har det vanskelig her. Tror du man har lyst til å sette seg i ditt perspektiv når dine innlegg er såpass upassende? Du gjør bare at man syne det er mer motbydelig enn før.  

Beklager, men jeg mister respekten når jeg ser slike utsagn. Spesielt når dine innlegg også er så nedlatene mot andre brukere som er snillere enn meg. 

Men som sagt, si ifra så får man kanskje prøve igjen

Hvis du mener jeg latterliggjør, har du nok misforstått noe.

• Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (29 minutter siden):

Hvis du mener jeg latterliggjør, har du nok misforstått noe.

I løpet av denne tråden så synes jeg det kommer frem en del latterliggjøring i dine innlegg. For eksempel i form av å kalle motstandere "uga-buga-klø-seg-i-ræva"-gjengen og holdningene dine mot folk som har fagbrev er heller ikke noe særlig.

Men kanskje det er bare jeg som synes flere av dine innlegg er ensidige og motbydelige 🤷‍♀️

Jeg håper du forstår at det finnes ufrivillig single menn som gjør alt, men som fremdeles ikke lykkes. Håper også at du har fått deg med at det finnes kravstore kvinner. 

Endret av Kassettspiller
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Martelè skrev (På 21.2.2025 den 21.00):

Hovedproblemet i denne tråden, er strengt tatt to ting....

1: Du er her

2: Du mener kvinner er perfekt, og at det alltid er alle menn som er problemet og som må forandre seg. Kvinner er aldri problemet i noen ting i hele universet.

Naturligvis reagerer folk negativt på slik patetisk svart/hvitt mentalitet. Spesielt når det kommer fra en som ikke har et forhold selv(?) Jeg liker ikke å skrive så krass som jeg gjør nå, men jeg blir nesten gal av alle kommentarene dine 🤔 jeg blir sittende å gruble over hvordan du har utviklet denne måten å tenke på

Hehe, jeg lo godt men det er jo sant det  du skriver 🙂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...