knopflerbruce Skrevet i går, 02:35 Del Skrevet i går, 02:35 Kassettspiller skrev (På 18.2.2025 den 18.27): Ikke alt er like åpenbart, så viktig å bruke kunnskap og tid. Dessuten er det ikke slik at bare fordi jeg vet det, så vet alle damene det også. Tror du virkelig at alle damer er så like? 🤣 Skulle jeg tippet, ut fra trådens innhold, vet du heller mindre enn mer om dette. Men, det er bare min oppfatning - du er sikkert uenig (og det er selvsagt greit). Det er ingenting i denne tråden som tilsier at du har noen spesiell kompetanse på det feltet der. 2 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet i går, 02:36 Del Skrevet i går, 02:36 MrL skrev (På 18.2.2025 den 19.30): "Treffer ikke" godt på dine meninger. Mange er uenig. Sier du. Jeg vet ikke hvorfor du tror at du sitter på noen mer fasit her enn alle andre. Påstandene jeg kommer med er ikke mine alene. Du kan telle på én hånd de som er enig i den listen din. 3 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet i går, 02:39 Del Skrevet i går, 02:39 herzeleid skrev (På 18.2.2025 den 23.44): Jeg er egentlig redd det motsatte er tilfelle. Om en oppfører seg ufint, kaller andre patetisk og andre stygge ting samt opptrer uærlig tror jeg sjansen er større for at en skyver dem lenger unna eget standpunkt, og spiller seg selv veldig dårlig. Jeg tror også det er en risiko for at en "tar all luften i rommet", og gjør at mer moderate og reflekterte stemmer ikke får plass. Særlig om en er veldig aktiv. For egen del er det ganske mange i denne tråden (på begge sider) jeg ofte ikke uten videre er enige med, og en del av beskrivelsene av kvinners adferd, deterministiske preferanser osv. forsøker jeg å bidra til å moderere, eksempelvis når det er snakk om forskningen til Mads Larsen eller "ONSing". Jeg kjenner likevel at interessen til å bidra i tråden, og forhåpentligvis kunne være en modererende stemme, synker når responsen (fra brukere som kanskje ikke en gang er så uenige) oftere enn ikke er en mengde økseskaft, krangling for kranglingens skyld og ufinheter som "pisspreik". Slikt tror jeg vi alle er best tjent med å ignorere, og ikke gi så veldig mye mer oppmerksomhet og respons. Dette er bare en sær debatteknikk fra din side. F.eks. mener du alltid at det er andre som egentlig er enig med deg, du går aldri ut og sier "jeg er egentlig enig med deg". Fordi du ikke støtter de formuleringene jeg kommer med. Og, da er du jo per definisjon ikke enig, heller. Hvis du mener det er "krangling for kranglingens skyld", er det jo bare å si at du stiller deg bak det jeg skriver - fremfor å konstruere en krangel om noe du selv fremstiller som pirk/bagateller. 4 Lenke til kommentar
MrL Skrevet i går, 07:40 Del Skrevet i går, 07:40 (endret) knopflerbruce skrev (5 timer siden): Du kan telle på én hånd de som er enig i den listen din. Vel den listen fikk flere tomler opp enn noe innlegg du har kommet med de forrige sidene.. At den genererer en håndfull tomler opp bare her inne, av de som så den, tilsier langt mer enighet der ute. Skal du kritisere menns selvinnsikt og tankelogikk blir du kanskje nødt til å starte med din egen. Endret i går, 08:10 av MrL 4 1 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet i går, 09:00 Del Skrevet i går, 09:00 (endret) MrL skrev (1 time siden): At den genererer en håndfull tomler opp bare her inne, av de som så den, tilsier langt mer enighet der ute. Selvsagt ikke. Den logikken din blir som å stille opp på et møte i Jehova hvor man snakker om blodoverføring (som de ikke kan ta ifølge troen) og ut fra det konkludere med at det er mer enighet ute i befolkningen om at man ikke skal ta blodoverføring enn at man skal ta det. Noe som selvsagt bare er tull. Overvekten av menns holdninger du finner i en tråd som denne er tydeligvis ikke så veldig representative for verken menn i befolkningen eller for menn som har mye erfaring med kvinner. Ikke rart at listen din får flere likes enn innleggene til en bruker som snakker frigjorte kvinner og likestilte par sin sak. Uansett: Om man ønsker seg et forhold så er ikke tankegangen i denne tråden flere har om kvinner måten å få til dette på. Endret 23 timer siden av leticia nytt avsnitt 3 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden MrL skrev (2 timer siden): Vel den listen fikk flere tomler opp enn noe innlegg du har kommet med de forrige sidene.. At den genererer en håndfull tomler opp bare her inne, av de som så den, tilsier langt mer enighet der ute. Skal du kritisere menns selvinnsikt og tankelogikk blir du kanskje nødt til å starte med din egen. Du kan ikke uten videre anta at det finnes folk som er enig med deg og listen din som ikke er her og stemmer. Det blir for dumt. Dessuten er den beviselig feil, og bare den sedvanlige misogynistiske incel-retorikken som fyller denne tråden fra "the usual suspects". Og det er de du får tomlene fra. At Colin, Kassettspiller og P7SA tomler deg er ikke verdt en dritt. Vi vet hvilke fløyer det er her, og skal du kunne bruke tomler som argument må de nesten komme fra noen som ikke har plassert seg i debatten. Hvis du ikke vil ha et forhold fordi det ikke gir deg noe, er det ikke en kjeft som bryr seg om det. Det er ditt valg, og kvinnene savner ikke mennene som melder seg ut i det hele tatt. Samtidig er det svært mange andre menn som skjønner dynamikken i et forhold og ønsker seg det. De fleste menn får jo både samboer og barn i løpet av livet, tross alt, og det er ikke fordi de lager lister med svada om hvordan de får for lite igjen i et forhold. 2 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden (endret) leticia skrev (2 timer siden): Selvsagt ikke. Den logikken din blir som å stille opp på et møte i Jehova hvor man snakker om blodoverføring (som de ikke kan ta ifølge troen) og ut fra det konkludere med at det er mer enighet ute i befolkningen om at man ikke skal ta blodoverføring enn at man skal ta det. Noe som selvsagt bare er tull. Overvekten av menns holdninger du finner i en tråd som denne er tydeligvis ikke så veldig representative for verken menn i befolkningen eller for menn som har mye erfaring med kvinner. Ikke rart at listen din får flere likes enn innleggene til en bruker som snakker frigjorte kvinner og likestilte par sin sak. Uansett: Om man ønsker seg et forhold så er ikke tankegangen i denne tråden flere har om kvinner måten å få til dette på. Dette er jo bare igjen dine meninger. Du legger frem dette som om du representerer en fasit. Du har vel på ingen måte noe mer grunnlag for å snakke om hva som er representativt for menn i beholkningen. Du indikerer igjen at menn må "endre tankegangen" sin, det er menn sitt tankesett det er noe galt med. Det er rekord mange single der ute, inkludert kvinner - det er ikke bare menn det er noe galt med. knopflerbruce skrev (36 minutter siden): Du kan ikke uten videre anta at det finnes folk som er enig med deg og listen din som ikke er her og stemmer. Det blir for dumt. Dessuten er den beviselig feil, og bare den sedvanlige misogynistiske incel-retorikken som fyller denne tråden fra "the usual suspects". Og det er de du får tomlene fra. At Colin, Kassettspiller og P7SA tomler deg er ikke verdt en dritt. Vi vet hvilke fløyer det er her, og skal du kunne bruke tomler som argument må de nesten komme fra noen som ikke har plassert seg i debatten. Hvis du ikke vil ha et forhold fordi det ikke gir deg noe, er det ikke en kjeft som bryr seg om det. Det er ditt valg, og kvinnene savner ikke mennene som melder seg ut i det hele tatt. Samtidig er det svært mange andre menn som skjønner dynamikken i et forhold og ønsker seg det. De fleste menn får jo både samboer og barn i løpet av livet, tross alt, og det er ikke fordi de lager lister med svada om hvordan de får for lite igjen i et forhold. Du har jo nada grunnlag for anta at du representer noe mer "rett" mening enn meg. Problematikken ligger ikke direkte i å "skjønne" hva som skal til for å til et forhold, men å belyse hvorfor menn ikke gidder lenger å tilpasse seg de spillereglene. Diskusjonen tidligere dreide seg også om likestilling i forhold. Jeg tror kvinner savner de mennene som melder seg ut eller ikke oppfører seg slik de ønsker, det er ikke uten grunn vi har rekordmange single - det er store problemer blant kvinner å finne seg menn, jeg kjenner flere som sliter. Endret 21 timer siden av MrL 6 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden MrL skrev (1 time siden): Du indikerer igjen at menn må "endre tankegangen" sin, det er menn sitt tankesett det er noe galt med. Nei. Ikke på generelt basis. Man ser det på begge kjønn som sliter med å finne partner egentlig. Enten så er "alle menn drittsekker" eller så er "alle kvinner kravstore som gjør menn til simper". Ingen av disse tankesettene er en hjelp til å finne noen å dele livet med. Hvis man legger fra seg disse tankesettene så vil man fremstå som en bedre utgave av seg selv, og bli mer attraktiv for en potensiell fremtidig partner. MrL skrev (1 time siden): Du har vel på ingen måte noe mer grunnlag for å snakke om hva som er representativt for menn i beholkningen. Skader ikke å følge med på litt statistikk da. I Norge så er de fleste i forhold, likestillingen i Norge har kommet langt, så den listen din passer kanskje bedre i et annet land. Kristenkonservative USA kanskje? MrL skrev (1 time siden): Det er rekord mange single der ute, inkludert kvinner - det er ikke bare menn det er noe galt med. Det er ikke nødvendigvis noe galt med noen (som i form av et helt kjønn) i utgangspunktet, eller det å være singel heller syns jeg. Men jeg har tro på at det er flere kvinner enn menn som syns at et liv som singel er greit. Endel folk går ikke inn i / eller forlater et forhold hvis det totalt sett gjør livet deres litt kjipere. Da er det bedre å bare forbli singel. Eller vente til man treffer noen som gir et positivt netto bidrag til ens eget liv. Dette skal selvsagt gjelde begge veier. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden (endret) leticia skrev (15 minutter siden): Skader ikke å følge med på litt statistikk da. I Norge så er de fleste i forhold, likestillingen i Norge har kommet langt, så den listen din passer kanskje bedre i et annet land. Kristenkonservative USA kanskje?. Hvilken statestikk sier noe om hva menn mener i Norge? Selvom tallene er fra USA, er det ihvertfall ganske mye rant på amerkanske medier rundt datingkulturen, menn som er lei kvinner og vice versa. Vi har økende antall som blir single i Norge, så hvis du påstår vi har økende likestilling i forhold ser det ikke ut til at det fungerer? Endret 20 timer siden av MrL 5 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden MrL skrev (7 minutter siden): Selvom tallene er fra USA, er det ihvertfall ganske mye rant på amerkanske medier rundt datingkulturen, menn som er lei kvinner og vice versa. Ja, og problemet her er at noen tror at dette kan overføres til norske datingkultur. Hvor likestilte er kvinner i USA f.eks? Hvor avhengig er de av en manns inntekt? Hvor store rettigheter har de i forbindelse med fødsel og reproduktiv helse? (Og det vil faktisk bli et problem etterhvert hvis både norske kvinner og norske menn adopterer denne kulturen og den tankegangen som vises i de videoene, selv om denne kulturen ikke er sammenlignbar med vår). MrL skrev (14 minutter siden): Vi har økende antall som blir single i Norge, så hvis du påstår vi har økende likestilling i forhold ser det ikke ut til at det fungerer? Nei, det fungerte sikkert bedre før i tiden hvor kvinner ble nødt til å bli værende i (skal være grei her nå) dysfunksjonelle ekteskap fordi de uansett ikke greide å forsørge seg selv. Økende antall single kan altså være en positiv ting ikke nødvendigvis negativ en. Arbeidsdeling i hjemmet: Er likestilte par mer fornøyde? – SSB 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden (endret) Min mor får sagt det. Jeg satt og sveipet og da kom det kontant. Quote Du må nok slanke deg litt hvis du skal på det markedet. Behold hun du har. Endret 19 timer siden av BadCat 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden knopflerbruce skrev (10 timer siden): Skulle jeg tippet, ut fra trådens innhold, vet du heller mindre enn mer om dette. Men, det er bare min oppfatning - du er sikkert uenig (og det er selvsagt greit). Det er ingenting i denne tråden som tilsier at du har noen spesiell kompetanse på det feltet der. Jeg forstår virkelig ikke poenget med personangrepet rettet mot meg. Ikke gir du noe forklaring og heller ikke så særlig relevant for at kvinner blir sammen med med feil menn (dem som ikke ønsker seriøse forhold). Uansett har jeg jo funnet den beste mannen ever, så kan jo tenkes at jeg vet hva man bør se etter 😇 knopflerbruce skrev (2 timer siden): At Colin, Kassettspiller og P7SA tomler deg er ikke verdt en dritt. Du sier dette kun fordi du er uenig med oss. At det ikke er verdt for deg har ingenting å si, det samme kan jeg jo liksom si om den/de faste som liker dine innlegg. Du forguder kvinner, mens jeg ønsker å redusere antall ufrivillig single. Kvinner er ikke så veldig spesielle Knop, det lærer man etterhvert. Vi er ikke magiske enhjørninger som er så mye bedre enn menn 🦄✨ 6 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden leticia skrev (4 timer siden): Overvekten av menns holdninger du finner i en tråd som denne er tydeligvis ikke så veldig representative for verken menn i befolkningen eller for menn som har mye erfaring med kvinner. Ikke rart at listen din får flere likes enn innleggene til en bruker som snakker frigjorte kvinner og likestilte par sin sak. Ingen her er imot likestilling eller frigjorte kvinner, så slutt med propagandaen din! Du vet heller ikke hva slags erfaring de mannlige brukerne har med kvinner. Det kan lønne seg å unngå et svart-hvitt tankesett og å tro at dine egne erfaringer er den eneste fasiten i verden. 5 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden BadCat skrev (31 minutter siden): Min mor får sagt det. Jeg satt og sveipet og da kom det kontant. "Det er av sine egne man skal ha det". Men hvis du allerede har en, så hvorfor sitter du og sveiper? 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden knopflerbruce skrev (3 timer siden): Du kan ikke uten videre anta at det finnes folk som er enig med deg og listen din som ikke er her og stemmer. Det blir for dumt. Dessuten er den beviselig feil, og bare den sedvanlige misogynistiske incel-retorikken som fyller denne tråden fra "the usual suspects". Og det er de du får tomlene fra. At Colin, Kassettspiller og P7SA tomler deg er ikke verdt en dritt. Vi vet hvilke fløyer det er her, og skal du kunne bruke tomler som argument må de nesten komme fra noen som ikke har plassert seg i debatten. Hehe. Du føler ikke at du kaster litt stein i glasshus av og til? 3 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden (endret) knopflerbruce skrev (11 timer siden): Du kan telle på én hånd de som er enig i den listen din. Han fikk 9 tomler, så strengt tatt trenger man 2 hender. 🤭 Endret 18 timer siden av DukeNukem3d 4 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden knopflerbruce skrev (11 timer siden): Dette er bare en sær debatteknikk fra din side. F.eks. mener du alltid at det er andre som egentlig er enig med deg, du går aldri ut og sier "jeg er egentlig enig med deg". Fordi du ikke støtter de formuleringene jeg kommer med. Og, da er du jo per definisjon ikke enig, heller. Hvis du mener det er "krangling for kranglingens skyld", er det jo bare å si at du stiller deg bak det jeg skriver - fremfor å konstruere en krangel om noe du selv fremstiller som pirk/bagateller. Når du svarer med å kalle det jeg skriver ‘pisspreik’ før du går over i en lengre rant som har lite med det jeg skriver å gjøre ville det være rart å si meg enig. Det er samtidig et eksempel på å konstruere en uenighet, gjerne fordi det er enklere å angripe stråmenn eller fordi en er litt for opptatt av å prate heller enn å lytte og forstå. Når slikt blir et mønster får vi fort tråder som denne. 4 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden (endret) 1 hour ago, leticia said: "Det er av sine egne man skal ha det". Men hvis du allerede har en, så hvorfor sitter du og sveiper? Dopamin release. Quote As humans, our brains are hard-wired to seek out behaviors that release dopamine in our reward system. When you're doing something pleasurable, your brain releases a large amount of dopamine. You feel good and you seek more of that feeling. This is why junk food and sugar are so addictive. Endret 17 timer siden av BadCat 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden BadCat skrev (53 minutter siden): Dopamin release. Okay. Syns du at det funker? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Kassettspiller skrev (2 timer siden): Ingen her er imot likestilling eller frigjorte kvinner, så slutt med propagandaen din! Og dette er så viktig å understreke: en kan være for både kvinner og like rettigheter men ha andre forklaringer på at en del kvinner og menn sliter med å finne en partner. Jeg tror også en skal vokte seg for å finne fellesskap i antipatier. Å snakke ned og stygt om menn er ikke å tale kvinners sak, og jeg er redd en slik omgang med andre kan føre feil avsted. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå