Kassettspiller Skrevet mandag kl 19:27 Del Skrevet mandag kl 19:27 Colin. skrev (10 timer siden): Helt riktig. Har aldri skjønt tankegangen om, "åh, du er så og så mye eldre, hva kan dere ha til felles da..." Som om eldre ikke kan ha akkurat like interesser som man hadde, da man var yngre. Dette er nok hva brukere tror om to voksne mennesker som elsker hverandre, men har en aldersforskjell 😃 3 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet mandag kl 22:15 Del Skrevet mandag kl 22:15 fredrik2 skrev (16 timer siden): Trodde hele denna delen av diskussionen handlade om att kvinnene ansåg disse mennene klart under middels attraktiva. Du har alltså flyttat målposterna några mil utanför planen och bara snakker om foton och detaljer ... jag är inte speciellt förvånad. Jag har läste tillräckligt mye av dina inlägg för att komma till den åsikten. Kvinnene vurderer ikke "mennene" som sådan, de vurderer dem i den innpakningen de foreligger - og da er bildekvalitet og andre elementer utover mannen i seg selv også med i helhetsinntrykket. Akkurat som vi menn gjør. Jeg har ikke flyttet noen målstolpe noe sted. Hvis noen gir en kvinne et bilde og ber henne vurdere mannen, er det en umulighet uten å ta hensyn til andre elementer, siden f.eks. omgivelsene fremhever personen. Du kan lett plukke frem to bilder av deg selv på telefonen, hvor du fremstår som særs ulekker i det ene tilfellet, og "normalnivået" (hva nå enn det er) på et annet. Forøvrig er det heller ingen automatikk i at attraktivitet er symmetrisk fordelt i en befolkning, så hele diskusjonen er egentlig ganske rar i seg selv og synes å eksisterer kun fordi noen skal konstruere en falsk kritikk av kvinners evne til å vurdere menn. Som om det er menns mandat å synse om hvem kvinner mener er over middels tiltrekkende... 2 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet mandag kl 22:23 Del Skrevet mandag kl 22:23 Colin. skrev (13 timer siden): Helt riktig. Har aldri skjønt tankegangen om, "åh, du er så og så mye eldre, hva kan dere ha til felles da..." Som om eldre ikke kan ha akkurat like interesser som man hadde, da man var yngre. Feminister får ikke gjort noe med biologien, og det er et sårt punkt. Så når de ser voksne jevnaldrende individer som velger voksne yngre partnere enn seg selv, som kan tilby noe de kanskje ikke lenger kan, så er det åpenbart sårt. Derfor prøver de innbitt å legge ved kilder som liksom skal vise at biologien er liknende for begge kjønn for å forsvare sitt kjønn. Man må jo bare le av det når alt kommer til alt. Så langt har det gått, at man ikke vil akseptere biologiske forskjeller. Hvis de får en egen familie som består, så er de nok mye lykkeligere til slutt enn et individ som valgte feil partner gang på gang fordi de hadde fasadiske krav, og sitter der alene uten dating-makt lenger. En holdningsendring må til hos de med makten til å velge, før noe forandrer seg her på berget. Tror dog ikke det er noen vilje til å gå i seg selv på dette punktet hos de med dating-makten, så da blir det som det blir, ONSing og brutte forhold. Eventuelt kan man se til områder der spillereglene ikke er idiotiske. Selv prøver jeg å belyse om at det finnes gode muligheter, og at man ikke trenger legge seg langflat slik som knopfler foreslår. Føye seg liksom, pøh. Jo flere jeg får til å få øynene opp for at valgene man har er gode i utlandet, så er min jobb gjort. 😊 Ja, sikkert kjempesmart å se til et sted hvor mannen skal forsørge både kona og hennes familie, man ikke kan eie et hus som innvandrer og du vandrer rett inn i en helvetes språkbarriere og kulturkræsj. Det er artig med dette med å "velge yngre partnere enn seg selv". Så viser det seg at folk bare har det i kjeften, og den samme regla går år etter år - uten at det faktisk skjer noe konkret. Selv om det fremstilles som at det bare er å sette seg på et fly og vasse i gifteklare Thai-damer idet flyet lander. 2 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet mandag kl 22:26 Del Skrevet mandag kl 22:26 MrL skrev (11 timer siden): Hvorfor handler det om hvordan mannen skal behandle kvinnen? Hva gjør kvinner for menn? Hvorfor er det mannen som skal endre seg og tilpasse seg kvinner, og ikke omvendt? Fordi i denne datingdebatten er det mannen som er mest desperat og har størst insentiv til å aktivt gjøre noe med seg selv. I alle fall på gruppenivå, for det med at desperasjon bør trigge en endringsrefleks gjelder egentlig uavhengig av kjønn. Det virker bare som at det er mange fler menn som føler det er et problem at de ikke blir sett på som attraktive av det motsatte kjønn. Hvorfor skal kvinner som drukner i matcher på Tinder endre seg? De har åpenbart gjort det som må til for å bli oppfattet som attraktive av mange nok menn. 3 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet mandag kl 22:36 Del Skrevet mandag kl 22:36 (endret) knopflerbruce skrev (10 minutter siden): Hvorfor skal kvinner som drukner i matcher på Tinder endre seg? De har åpenbart gjort det som må til for å bli oppfattet som attraktive av mange nok menn. Fordi de typ etterpå griner at dem ble dumpet av fuckboy 😭 Mye syting og klaging fra kvinnene kommer jo av deres valg Endret mandag kl 22:37 av Kassettspiller 5 1 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet tirsdag kl 00:00 Del Skrevet tirsdag kl 00:00 MrL skrev (12 timer siden): Hva er det som er likestilt i et forhold? - Menn bruker i snitt dobbelt så mye på valentinsdagen som kvinner, hva får de tilbake? - Menn forventes å ta resturangregningen, når betaler kvinnen? - Færreste kvinner vil være i et forhold hvor de betaler 50% eller mer av felleskostandene - Kvinner anser sex som en belønning for menn - Kvinner ser ned på svake menn som gråter og mangler maskuline kvaliteter. - Kvinners humør og psyke går som regel i berg og dalbaner - Kvinner forventer å bli sjekket opp, uten å gjøre noe selv. - Kvinner forventer at mannen stadig vekk tar initiativer, til å kjøpe blomster etc - hvilke tar hun selv? ++ Hva er det egentlig kvinnen bidrar med for å holde dette likestilt? Hva er det kvinnen gjør for en mann i et forhold? At det var? Det er da "ingen" (les: du finner sikkert tre utskudd dypt inne i en fjordarm) som mener at menn trenger bruke mer på valentinsdagen enn kvinner. Skal du liksom "ha noe tilbake" fordi du har tenkt på noen spesiell den dagen? Merkelig holdning. De fleste kvinner blir mer glad om du byr på deg selv, og ikke bare drar kredittkortet og tror du kan betale deg inn i varmen. De damene jeg kjenner til ønsker 50-50-split, om det ikke er tydelig at det er den ene som ber ut den andre. (det er forskjell mellom å casually foreslå å dra på restaurant og det å invitere til en date). Jeg kunne fortsatt. Det er ikke EN av generaliseringene dine som treffer spesielt godt her, og det er jo null, niks og nada av dette som handler om at menn gjør så forbannet mye for kvinner i et forhold. Hva man trenger bidra med er jo også individuelt, det den ene har behov for i en partner overlapper ikke så mye med hva en annen måtte ha av behov. 3 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet tirsdag kl 00:13 Del Skrevet tirsdag kl 00:13 MrL skrev (10 timer siden): 72% av kvinner mener menn bør betale på første date. Her en annen hvor 1% av kvinnene mener de skal betale. Eller 68% av kvinnene mener menn bør betale. Her også hvor kvinner bruker 0-50% av det menn gjør på valentins day. Vet ikke hvor høy prosent man må ha for å definere "generell beskrivelse", men slik jeg ser dette er dette eksempler på flertall av kvinner som ønsker likestilling når det passer dem. Og alt dette er fra USA, hvor det er mye mer vanlig at mannen skal be ut. Det har ikke overføringsverdi til norske forhold. Mønsteret er altså ikke "mannen betaler", men "den som ber ut betaler". Så har man bare funnet på en sær kultur hvor det er mannen som skal gjøre dette. Sånn er det i mye mindre grad her i Norge, hvor det svært ofte er kvinnene som tar initiativ - og kvinnene er en del mindre konservative. 2 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet tirsdag kl 00:16 Del Skrevet tirsdag kl 00:16 Kassettspiller skrev (1 time siden): Fordi de typ etterpå griner at dem ble dumpet av fuckboy 😭 Mye syting og klaging fra kvinnene kommer jo av deres valg Hvis de hadde ramlet borti Colin på en app, har de ingen grunn til å anta at han er noe mindre fuckboy enn de som de faktisk har sveipet på. De eneste som er lette å detektere er baris-gutta, de som fyller profilen sin med festbilder, og liknende. Det er ikke sånn at det å se kjekk ut betyr at noen mest sannsynlig er en "fuckboy" heller. 3 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet tirsdag kl 08:13 Del Skrevet tirsdag kl 08:13 12 hours ago, Kassettspiller said: Dette er nok hva brukere tror om to voksne mennesker som elsker hverandre, men har en aldersforskjell 😃 God morgen. Haha. 😆 9 hours ago, knopflerbruce said: Ja, sikkert kjempesmart å se til et sted hvor mannen skal forsørge både kona og hennes familie, man ikke kan eie et hus som innvandrer og du vandrer rett inn i en helvetes språkbarriere og kulturkræsj. Det er artig med dette med å "velge yngre partnere enn seg selv". Så viser det seg at folk bare har det i kjeften, og den samme regla går år etter år - uten at det faktisk skjer noe konkret. Selv om det fremstilles som at det bare er å sette seg på et fly og vasse i gifteklare Thai-damer idet flyet lander. Har ikke noe problem med å forsørge min familie og gjøre det beste for familiens ve og vel. Trenger ikke å eie, men er mulig å eie leilighet. Mange snakker engelsk, og jeg er også kapabel til å lære andres språk om nødvendig. Kulturen er mye bedre enn kulturen her på berget, så det bekymrer meg ikke. De som har det i kjeften, er de som velger feil gang på gang, og må ta ut sin frustrasjon på lykkelige par av diverse grunner fordi de selv feilet hardt, og har liten til ingen mulighet til å endre på ensomhets-tilværelsen, fordi dating-makten ikke lenger er på deres side. Du må nok rett og slett bare erfare forskjellen selv, før du forstår. 7 hours ago, knopflerbruce said: Hvis de hadde ramlet borti Colin på en app, har de ingen grunn til å anta at han er noe mindre fuckboy enn de som de faktisk har sveipet på. De eneste som er lette å detektere er baris-gutta, de som fyller profilen sin med festbilder, og liknende. Dette er jo ikke helt riktig. Har man en klar og tydelig profil-tekst, så burde det være mer enn godt nok hint om hva slags person man kan være, og da er det opp til dem om de vil sveipe og bli kjent med denne personen som har denne teksten. Det virker som du skal unnskylde dem hele tiden. 3 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet tirsdag kl 12:17 Del Skrevet tirsdag kl 12:17 (endret) knopflerbruce skrev (12 timer siden): Hvis de hadde ramlet borti Colin på en app, har de ingen grunn til å anta at han er noe mindre fuckboy enn de som de faktisk har sveipet på. De eneste som er lette å detektere er baris-gutta, de som fyller profilen sin med festbilder, og liknende. Det er ikke sånn at det å se kjekk ut betyr at noen mest sannsynlig er en "fuckboy" heller. Så du kjenner alle kvinnene? Det å være attraktiv betyr ikke automatisk at man er en fuckboy. Hvor har du det fra? Det finnes flere varseltegn man kan se etter og da får man bruke sunn fornuft og gjøre en vurdering. Gjør man ikke det så må man rett og ta seg sammen om man ønsker seg noe seriøst, noe som en del kvinner gjør. Blir litt som å si at man ikke tåler gluten til middag, men når desserten kommer så er det ikke så farlig likevel. Endret tirsdag kl 12:19 av Kassettspiller 4 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet tirsdag kl 12:22 Del Skrevet tirsdag kl 12:22 Kassettspiller skrev (4 minutter siden): Så du kjenner alle kvinnene? Det å være attraktiv betyr ikke automatisk at man er en fuckboy. Hvor har du det fra? Det finnes flere varseltegn man kan se etter og da får man bruke sunn fornuft og gjøre en vurdering. Gjør man ikke det så må man rett og ta seg sammen om man ønsker seg noe seriøst, noe som en del kvinner gjør. Blir litt som å si at man ikke tåler gluten til middag, men når desserten kommer så er det ikke så farlig likevel. Helt riktig det finnes flere varseltegn 😊 4 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet tirsdag kl 12:31 Del Skrevet tirsdag kl 12:31 Maskinfører skrev (8 minutter siden): Helt riktig det finnes flere varseltegn 😊 Ja, man trenger bare sunn fornuft 😉 2 2 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet tirsdag kl 12:31 Del Skrevet tirsdag kl 12:31 Kassettspiller skrev (Akkurat nå): Ja, man trenger bare sunn fornuft 😉 Helt riktig det man trenger sunn fornuft😉 2 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet tirsdag kl 15:10 Del Skrevet tirsdag kl 15:10 Colin. skrev (6 timer siden): God morgen. Haha. 😆 Har ikke noe problem med å forsørge min familie og gjøre det beste for familiens ve og vel. Trenger ikke å eie, men er mulig å eie leilighet. Mange snakker engelsk, og jeg er også kapabel til å lære andres språk om nødvendig. Kulturen er mye bedre enn kulturen her på berget, så det bekymrer meg ikke. De som har det i kjeften, er de som velger feil gang på gang, og må ta ut sin frustrasjon på lykkelige par av diverse grunner fordi de selv feilet hardt, og har liten til ingen mulighet til å endre på ensomhets-tilværelsen, fordi dating-makten ikke lenger er på deres side. Du må nok rett og slett bare erfare forskjellen selv, før du forstår. Dette er jo ikke helt riktig. Har man en klar og tydelig profil-tekst, så burde det være mer enn godt nok hint om hva slags person man kan være, og da er det opp til dem om de vil sveipe og bli kjent med denne personen som har denne teksten. Det virker som du skal unnskylde dem hele tiden. Fuckboys har også tydelig profiltekst. De som er åpenbare fuckboys er ikke tema her, men de som prøver virke seriøse og så "ikke er klare for forhold likevel" eller tilsvarende. Det er ikke sånn at du kan lese det ut av profilen til noen som vet hvordan de kan villede, og du kan i alle fall ikke slutte at "jo mer handsome, jo mer sannsynlig er det at personen er en fuckboy". Folk som faktisk har et forhold som varer et par år, har valgt rett. Ellers hadde man ikke holdt sammen så lenge. Du mener jo at det er en fiasko å ha en kjæreste over tid, bare fordi det ble slutt på et tidspunkt - hvilket er helt hinsides all fornuft. Jeg aner ikke hvilke lykkelige par du snakker om i denne konteksten, og ei heller hvem som "har mistet datingmakten sin". Du gjentar det til stadighet, men det er bare en påstand som er helt uten grunnlag i den virkelige verden. Selv kvinner på 50+ er bedre stilt datingmaktmessig enn "kvinner er så kravstore, buhu"-gutta. 1 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet tirsdag kl 15:12 Del Skrevet tirsdag kl 15:12 Kassettspiller skrev (2 timer siden): Så du kjenner alle kvinnene? Det å være attraktiv betyr ikke automatisk at man er en fuckboy. Hvor har du det fra? Det finnes flere varseltegn man kan se etter og da får man bruke sunn fornuft og gjøre en vurdering. Gjør man ikke det så må man rett og ta seg sammen om man ønsker seg noe seriøst, noe som en del kvinner gjør. Blir litt som å si at man ikke tåler gluten til middag, men når desserten kommer så er det ikke så farlig likevel. Nettopp. Og varseltegnene er åpenbare, de vet åpenbart du om - og da vet vi også at andre kvinner kjenner til dem (det er ingen grunn til å tro at du er spesielt oppmerksom på slike tegn og at andre ikke vet om dette). 3 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet tirsdag kl 17:27 Del Skrevet tirsdag kl 17:27 knopflerbruce skrev (2 timer siden): Nettopp. Og varseltegnene er åpenbare, de vet åpenbart du om - og da vet vi også at andre kvinner kjenner til dem Ikke alt er like åpenbart, så viktig å bruke kunnskap og tid. Dessuten er det ikke slik at bare fordi jeg vet det, så vet alle damene det også. Tror du virkelig at alle damer er så like? knopflerbruce skrev (2 timer siden): (det er ingen grunn til å tro at du er spesielt oppmerksom på slike tegn og at andre ikke vet om dette). 🤣 4 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet tirsdag kl 18:13 Del Skrevet tirsdag kl 18:13 2 hours ago, knopflerbruce said: Fuckboys har også tydelig profiltekst. De som er åpenbare fuckboys er ikke tema her, men de som prøver virke seriøse og så "ikke er klare for forhold likevel" eller tilsvarende. Det er ikke sånn at du kan lese det ut av profilen til noen som vet hvordan de kan villede, og du kan i alle fall ikke slutte at "jo mer handsome, jo mer sannsynlig er det at personen er en fuckboy". Du kan lese mye ut av en profil dersom den er gjennomført godt, og få et godt inntrykk hva slags individ det er snakk om. Så når man har matchet, så bruke tid til å lære individet å kjenne. Er man enda usikker, så sparer man seg selv til ekteskapet. 2 hours ago, knopflerbruce said: Du mener jo at det er en fiasko å ha en kjæreste over tid, bare fordi det ble slutt på et tidspunkt 100% fiasko. Men minnene lenge leve. 3 Lenke til kommentar
MrL Skrevet tirsdag kl 18:30 Del Skrevet tirsdag kl 18:30 (endret) knopflerbruce skrev (18 timer siden): Det er ikke EN av generaliseringene dine som treffer spesielt godt her, og det er jo null, niks og nada av dette som handler om at menn gjør så forbannet mye for kvinner i et forhold. "Treffer ikke" godt på dine meninger. Mange er uenig. knopflerbruce skrev (18 timer siden): Og alt dette er fra USA, hvor det er mye mer vanlig at mannen skal be ut. Det har ikke overføringsverdi til norske forhold. Sier du. Jeg vet ikke hvorfor du tror at du sitter på noen mer fasit her enn alle andre. Påstandene jeg kommer med er ikke mine alene. Endret tirsdag kl 18:31 av MrL 8 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet tirsdag kl 22:44 Del Skrevet tirsdag kl 22:44 Martelè skrev (På 17.2.2025 den 2.43): @knopflerbruce jeg tror du bare må innse at all den tid du har vært her, har du aldri lykkes i å konvertere noen ei forandre livet deres. Denne imaginære og unødvendige "kampen" din her, er nyttesløs og vil nok ikke bli husket. Tro meg når jeg forteller deg at når du blir eldre så vil du se tilbake på dette med enorm cringe 🤔 Folk er folk, så man må faktisk innse når noe er nyttesløst. Jeg er egentlig redd det motsatte er tilfelle. Om en oppfører seg ufint, kaller andre patetisk og andre stygge ting samt opptrer uærlig tror jeg sjansen er større for at en skyver dem lenger unna eget standpunkt, og spiller seg selv veldig dårlig. Jeg tror også det er en risiko for at en "tar all luften i rommet", og gjør at mer moderate og reflekterte stemmer ikke får plass. Særlig om en er veldig aktiv. For egen del er det ganske mange i denne tråden (på begge sider) jeg ofte ikke uten videre er enige med, og en del av beskrivelsene av kvinners adferd, deterministiske preferanser osv. forsøker jeg å bidra til å moderere, eksempelvis når det er snakk om forskningen til Mads Larsen eller "ONSing". Jeg kjenner likevel at interessen til å bidra i tråden, og forhåpentligvis kunne være en modererende stemme, synker når responsen (fra brukere som kanskje ikke en gang er så uenige) oftere enn ikke er en mengde økseskaft, krangling for kranglingens skyld og ufinheter som "pisspreik". Slikt tror jeg vi alle er best tjent med å ignorere, og ikke gi så veldig mye mer oppmerksomhet og respons. 1 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden herzeleid skrev (22 timer siden): Jeg er egentlig redd det motsatte er tilfelle. Om en oppfører seg ufint, kaller andre patetisk og andre stygge ting samt opptrer uærlig tror jeg sjansen er større for at en skyver dem lenger unna eget standpunkt, og spiller seg selv veldig dårlig. Jeg tror også det er en risiko for at en "tar all luften i rommet", og gjør at mer moderate og reflekterte stemmer ikke får plass. Særlig om en er veldig aktiv. For egen del er det ganske mange i denne tråden (på begge sider) jeg ofte ikke uten videre er enige med, og en del av beskrivelsene av kvinners adferd, deterministiske preferanser osv. forsøker jeg å bidra til å moderere, eksempelvis når det er snakk om forskningen til Mads Larsen eller "ONSing". Jeg kjenner likevel at interessen til å bidra i tråden, og forhåpentligvis kunne være en modererende stemme, synker når responsen (fra brukere som kanskje ikke en gang er så uenige) oftere enn ikke er en mengde økseskaft, krangling for kranglingens skyld og ufinheter som "pisspreik". Slikt tror jeg vi alle er best tjent med å ignorere, og ikke gi så veldig mye mer oppmerksomhet og respons. Det er egentlig fint at brukere som deg bidrar i tråden, selv om det er forståelig at enkelte tilfeller kan virke helt håpløse. Jeg tenker for så vidt at det alltid er en grunn til at folk reagerer på en så ufin måte. Noen har kanskje vanskelig for å se ting fra andres perspektiv, tror de sitter på fasiten uansett hva eller mistolker andres innlegg – enten med vilje eller ikke. Man skulle gjerne tatt hensyn til folk med slike vansker, men til tider så må man jo reagere når det kommer fram enkelte utsagn. Uansett årsak til slike ufinheter, så ser ikke mottakerne det. Noen har også større utfordringer med å regulere følelsene sine, noe som igjen reflekteres i innleggene deres. Slike svar mot enkelte innlegg handler ikke bare om å argumentere med brukerne i seg selv, men også om å vise andre som kommer inn i en slik tråd at skadelige holdninger ikke tolereres. Dette er for øvrig en side som dukker opp for usikre menn som søker etter hvorfor de ikke får matcher på Tinder. I beste fall kan det lette litt på trykket for dem å se at noen viser empati og kommer med eksempler fra denne saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå