Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

leticia skrev (7 minutter siden):

Jeg syns du har et veldig rart syn på kvinner. Skulle jeg gjette så tenker jeg at det er pga manglende erfaring med kvinner. Eller at du har vært borti kvinner som ikke ønsker å være likestilte.

Hvorfor skal menn bruke masse penger på valentinsdagen? Vi feirer den ikke i det hele tatt feks. Dette er handelsstandens dag...

Betaler selvsagt egen restaurantregning. Man betaler det man spiser.

50 % av felleskostnadene er helt naturlig å ta hvis man tjener likt. Den som tjener mest (også når det er kvinnen som tjener mest) må ta mer av kostnadene.

Sex som belønning for menn. Aldri hørt noe så fjernt før 🤯

Hvorfor skal man se ned på menn som viser følelser. Gråt er tross alt mye bedre enn aggresjon.

Menns humør og psyke går også i berg og dalbaner. +++

Kvinnen bidrar med omsorg, penger inn, utførelse av arbeidsoppgaver, akkurat som mannen gjør. For å holde det likestilt. Når jeg sier likestilt så mener jeg faktisk likestilt. Det er par som velger å leve på andre måter. Og de som kommer dårligst ut er forhold hvor man har tradisjonelle kjønnsroller, jfr artikkel jeg har lagt ut om tilstanden i forhold til likestilling i Agder...

Det finnes unntak blant kvinner, jeg gjør en generalisering.

Men jeg tror ikke mange forhold egentlig er likestilt.

Og jeg tror de fleste forstår at når du sier "Hvorfor skal menn bruke masse penger på valentinsdagen" - så er ikke verken det eller resten av du sier i tråd med det mange kvinner tenker og mener. 

Endret av MrL
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MrL skrev (2 minutter siden):

Det finnes unntak blant kvinner, jeg gjør en generalisering.

Men jeg tror ikke mange forhold egentlig er likestilt.

Og jeg tror de fleste forstår at når du sier "Hvorfor skal menn bruke masse penger på valentinsdagen" - så er ikke verken det eller resten av du sier i tråd med det mange kvinner tenker og mener. 

Ok. Første valentinsdagen sammen med mannen så skreiv han et kjærlighetsdikt. Det er ikke alltid så mye penger som skal til ser du.

Så du tenker at jeg er et unntak blant kvinner da altså?

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (4 minutter siden):

Ok. Første valentinsdagen sammen med mannen så skreiv han et kjærlighetsdikt. Det er ikke alltid så mye penger som skal til ser du.

Så du tenker at jeg er et unntak blant kvinner da altså?

Det er mulig du er det, men det er også forskjell på hva kvinner sier og hva de egentlig føler.

Jeg tror f.eks mange som sier de ikke trenger valentinsgave innerst inne egentlig ønsker det og synes det er veldig kjipt å ikke få det. Mange kvinner "sier" det er greit at menn gråter, men egentlig synes det er utilltrekkende. 

Eldre generasjoner godtar nok i større grad at alt ikke er optimalt, mens yngre generasjoner bytter ut over lav sko. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MrL skrev (28 minutter siden):

Det er mulig du er det, men det er også forskjell på hva kvinner sier og hva de egentlig føler.

Jeg tror f.eks mange som sier de ikke trenger valentinsgave innerst inne egentlig ønsker det og synes det er veldig kjipt å ikke få det. Mange kvinner "sier" det er greit at menn gråter, men egentlig synes det er utilltrekkende. 

Eldre generasjoner godtar nok i større grad at alt ikke er optimalt, mens yngre generasjoner bytter ut over lav sko. 

Tviler på at jeg er noe unntak. Det er likestilte forhold som er "regelen" nå, og "tradisjonelle" som er unntaket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, MrL said:

Hva er det som er likestilt i et forhold?

- Menn bruker i snitt dobbelt så mye på valentinsdagen som kvinner, hva får de tilbake?
- Menn forventes å ta resturangregningen, når betaler kvinnen?
- Færreste kvinner vil være  i et forhold hvor de betaler 50% eller mer av felleskostandene
- Kvinner anser sex som en belønning for menn
- Kvinner ser ned på svake menn som gråter og mangler maskuline kvaliteter.
- Kvinners humør og psyke går som regel i berg og dalbaner 
- Kvinner forventer å bli sjekket opp, uten å gjøre noe selv.
- Kvinner forventer at mannen stadig vekk tar initiativer, til å kjøpe blomster etc -  hvilke tar hun selv?
++

Hva er det egentlig kvinnen bidrar med for å holde dette likestilt? Hva er det kvinnen gjør for en mann i et forhold?

Jeg kjenner ikke igjen dette som en generell beskrivelse av kvinner, snarere som en reaksjonær konservativ kvinne, med tilsvarende tradisjonelt kjønnsideal som en konservativ mann.

Nå er det selvsagt vanskelig å snakke generelt om noen, da man til en viss grad omgir seg med folk man liker å være rundt, kanskje er min boble et avvik, men jeg kjenner ingen som er slik, og ingen som ville like å omgås noen som er slik, det gjelder mine venner av alle kjønn.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg leser @MrL sin liste som spissformulert. Virkelige kvinner er ikke så lette å sette i bås. Man finner alt fra de som passer perfekt i den lista, til de ennå mer ekstreme og hele veien til de mer likebehandlende og likeverdige kvinnene. Tja, kanskje til og med en og annen "ekstremist" som holder litt ekstra med gutta i kjønnskampen.

Skal man generalisere mildt så må man nok si at toppen av normalfordelinga ligger et sted mellom kjønnsnøytral og MrL sin liste.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (16 minutter siden):

Jeg kjenner ikke igjen dette som en generell beskrivelse av kvinner, snarere som en reaksjonær konservativ kvinne, med tilsvarende tradisjonelt kjønnsideal som en konservativ mann.

Nå er det selvsagt vanskelig å snakke generelt om noen, da man til en viss grad omgir seg med folk man liker å være rundt, kanskje er min boble et avvik, men jeg kjenner ingen som er slik, og ingen som ville like å omgås noen som er slik, det gjelder mine venner av alle kjønn.

72% av kvinner mener menn bør betale på første date.

Her en annen hvor 1% av kvinnene mener de skal betale. Eller 68% av kvinnene mener menn bør betale.

Her også hvor kvinner bruker 0-50% av det menn gjør på valentins day. 

Vet ikke hvor høy prosent man må ha for å definere "generell beskrivelse", men slik jeg ser dette er dette eksempler på flertall av kvinner som ønsker likestilling når det passer dem. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg behandler ikke en dame bedre bare fordi de er damer 🤔 så viktig er du ikke, og dette blir ironisk nokk diskriminering. Jeg tilpasser min oppførsel utifra din egen mot meg. Respekt må man gjøre seg fortjent for. Den gyldne regelen teller også

• Liker 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, MrL said:

72% av kvinner mener menn bør betale på første date.

Her en annen hvor 1% av kvinnene mener de skal betale. Eller 68% av kvinnene mener menn bør betale.

Her også hvor kvinner bruker 0-50% av det menn gjør på valentins day. 

Vet ikke hvor høy prosent man må ha for å definere "generell beskrivelse", men slik jeg ser dette er dette eksempler på flertall av kvinner som ønsker likestilling når det passer dem. 

Altså den første undersøkelsen du viser til har et sample number på 528, alle fra denne dine date-appen.

I den andre undersøkelsen finner de at 39 prosent av både kvinner og menn mener at det ikke er noe fasitsvar på hvem som skal betale på den første daten, og at en av fire mener at regningen skal deles likt.

Den første og tredje undersøkelsen du viser til er også fra USA, hvor det er mitt inntrykk at idéer om tradisjonelle kjønnsroller sitter sterkere enn i Skandinavia og Norge.
Samtidig som mange av disse holdningene er så integrert nettop fordi det er de vi i ulik grad er vokst opp med, og blitt vant til, det er sannsynlig at folk kan ha verdier som er mer progressive, men at dynamikken i en date situasjon med en ukjent person likevel henfaller til en forventning til at mannen betaler fordi det er en etablert normal, og det gjerne krever mer kunnskap om en partner før man begynner å utfordre etablerte dogmer.

Beskrivelsene jeg fant mest underlige, var disse om at kvinner i hemmelighet ikke tåler at menn viser følelser (gråter), eller ser på sex som en belønning til mannen, at de ikke kan ta initiativer men forventer det fra den andre, og generelt beskrives med en humør og psyke(?) som går i berg-og-dal-baner.

Det er disse jeg kjenner dårligst igjen, uten at jeg har hevdet at min vennekrets eller generelle observasjoner er veiledende for å si noe om en Norsk gjennomsnittskvinne.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (1 time siden):

Jeg tenker også på konservative kvinner og menn når jeg leser den lista.

Man kan ikke både klage på at kvinner er slik hvis det faktisk er slike konservative kvinner man egentlig er interessert i.

Atib Azzad skrev (1 time siden):

Isåfall så lever vi i samme bobla 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (26 minutter siden):

Altså den første undersøkelsen du viser til har et sample number på 528, alle fra denne dine date-appen.

I den andre undersøkelsen finner de at 39 prosent av både kvinner og menn mener at det ikke er noe fasitsvar på hvem som skal betale på den første daten, og at en av fire mener at regningen skal deles likt.

39% (mindretall) mener det er ingen fasit, 1-3% av kvinnene mener de ikke skal betale - så man ser jo hva det betyr.

Uannsett, det er gjerne enten "mannen" eller "likt". 

Så er det en ting hva man "forventer" og hva man mener. Hvis man er på 3 dates i uken forventer man kanskje ikke at mannen betaler lenger, fordi de vet at mannen også er på masse tinder dates og dagens kultur "er sånn" - men man kan alikevel kjøre en rant på sosiale medier etterpå med "hvor er alle mennene blitt av". 

Atib Azzad skrev (26 minutter siden):

Beskrivelsene jeg fant mest underlige, var disse om at kvinner i hemmelighet ikke tåler at menn viser følelser (gråter), eller ser på sex som en belønning til mannen, at de ikke kan ta initiativer men forventer det fra den andre, og generelt beskrives med en humør og psyke(?) som går i berg-og-dal-baner.

Det er disse jeg kjenner dårligst igjen, uten at jeg har hevdet at min vennekrets eller generelle observasjoner er veiledende for å si noe om en Norsk gjennomsnittskvinne.

Vel jeg kjenner flere som har vært borti det, jeg selv har vært borti noe av det. 

Endret av MrL
  • Liker 4
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (11 timer siden):

Jeg mister ikke nattesøvn om folk foretrekker å klage over "kravstore kvinner" fremfor å ta seg selv i nakken og angripe sitt eget problem på en konstruktiv måte. Til syvende og sist blir det deres problem. Jeg er mye nærmere å påvirke noen enn motparten min her, siden de jeg potensielt påvirker faktisk har egeninteresse av å initiere en form for endring. Det har ikke damene som drukner i interesse. De har gjort jobben sin, de.

Nå er det jo mange damer som klager på at de ikke får så mye interesse (lenger) også 🐵 De som drukner i interesse er det neppe forumfolk som får tak i uansett (no offense mot alle her inne)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 time siden):

Jeg leser @MrL sin liste som spissformulert. Virkelige kvinner er ikke så lette å sette i bås. Man finner alt fra de som passer perfekt i den lista, til de ennå mer ekstreme og hele veien til de mer likebehandlende og likeverdige kvinnene. Tja, kanskje til og med en og annen "ekstremist" som holder litt ekstra med gutta i kjønnskampen.

Skal man generalisere mildt så må man nok si at toppen av normalfordelinga ligger et sted mellom kjønnsnøytral og MrL sin liste.

Jeg tror du har rett i dette.

Lenke til kommentar

Men alt snakket om og at man må tilpasse seg ditt og datt, hva er poenget med og lage en falsk fasade? Den vil jo klappe sammen så fort man beveger seg utenfor datingappen, folk som ikke tør og være seg selv vil man jo ikke stole på, man blir sittende med spørsmålet hvem er dette egentlig?

Date med en fasade som er like sann som en Aliexpress produktbeskrivelse kan da aldri gå godt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, MrL said:

39% (mindretall) mener det er ingen fasit, 1-3% av kvinnene mener de ikke skal betale - så man ser jo hva det betyr.

Uannsett, det er gjerne enten "mannen" eller "likt". 

Så er det en ting hva man "forventer" og hva man mener. Hvis man er på 3 dates i uken forventer man kanskje ikke at mannen betaler lenger, fordi de vet at mannen også er på masse tinder dates og dagens kultur "er sånn" - men man kan alikevel kjøre en rant på sosiale medier etterpå med "hvor er alle mennene blitt av". 

Jeg vet ikke om jeg ser like tydelig som deg hva det betyr, om man skulle finne at det er en overvekt av kvinner som opprettholder gamle kjønnsroller som havner i deres favør er det jo ikke dermed sagt at man bør konkludere med at disse kvinnene ikke tåler at menn viser følelser, eller andre ting du listet opp.

Jeg liker til en viss grad om jeg får komplimenter for å være oppmerksom ting ting som avsender opplever at menn typisk ikke er oppmerksom til, jeg er jo på mange måter glad for at jeg blir sett på denne måten og får positiv oppmerksomhet, men det er jo ikke dermed sagt at jeg ønsker at dette synet avsender har om hva menn ér eller ikke er oppmerksomme til, bør opprettholdes.
Mennesker har en tendens til å hykle litt på slike ting, man kan like aspekter som favoriserer en selv, samtidig som man ikke støtter systemet som perpetuerer disse favoriseringene.

Og nei, en bør sikkert ikke skrive virkelighetsfjerne innlegg på sosiale medier.

Vel jeg kjenner flere som har vært borti det, jeg selv har vært borti noe av det. 

Jeg kjenner flere som har vært borte i voldelige menn, og har selv vært borti noe av det, ingen av oss tar dermed utgangspunkt i at disse representrer en normal.
Men så tar jeg ikke heller utgangspunkt i at jeg og mine representerer en normal heller.
Når alt kommer til alt er det vel bare et forsøk på å si at denne normalkvinnen du foreslår og synes ufornøyd med, ikke ville vekket stor begeistring her i gården, heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (4 timer siden):

Det er par som velger å leve på andre måter. Og de som kommer dårligst ut er forhold hvor man har tradisjonelle kjønnsroller, jfr artikkel jeg har lagt ut om tilstanden i forhold til likestilling i Agder...

Husmoroppgaver/oppgaver tradisjonelt gjort av kvinner er ikke nødvendigvis mer slitsomt enn oppgaver som tradisjonelt ble gjort av menn.

Grunnen var jo at de ikke tok forhåndsregler og generelt blir helt utslitt, noe som kan unngås med en rekke tiltak om noen ønsker å være hjemmeværende. Dessuten finnes det ulike grader av tradisjonelle kjønnsroller, ikke alle er hjemmeværende husmødre, liksom. De aller fleste jobber i et inntektsgivende og gjør slike oppgaver, så skjønner ikke helt relevansen av å trekke frem slike eksempler.

Du må slutte å antyde til at alle i denne tråden er imot likestilling. INGEN her er imot likestilling, kun du som mistolker og angriper for moro skyld (?). Dessuten så er det flere som latterliggjør menn sine følelser, istedenfor å skrive på en vennlig eller nøytral måte. Denne tråden er full av vonde følelser hos menn som sliter med datinglivet og noen av dere ler og koser dere med slikt. 

Hva er så gøy av å tråkke ned folk som sliter med dette? Tror dere at folk med bitre følelser plutselig ønsker å høre på deres innlegg når dere er så nedlatende og ensidige?

Dere ødelegger for dere selv, faktisk så bidrar dere med man hater enda mer "feminister". Men takk for at gang på gang beviser hvorfor folk ikke liker feminisme lenger.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 7
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (16 timer siden):

Jeg syns de virket som kjedelige klær/farger, og det er akkurat sånne farger jeg kastet ut av klesskapet da jeg renset opp i alt tullet jeg hadde liggende den gangen. Jeg har ikke noen slik stil i det hele tatt. (blå skjortejakke/blå chinos/lys lilla t-skjorte var det jeg gikk i i dag, om du lurte)

Om du mener skjortene disse folkene har på seg uttrykker noe friskt, kreativt, eller liknende - værsågod. Jeg tror ikke jeg ville sett på det som et pluss om en kvinne kledde seg i en tilsvarende stil, heller.

Blå og lilla? Ikke for å klage (eller jo), men dette sier meg ingenting når du ikke går mer i detalj på fargene. Det er ikke bare fargenyanser/kombinasjoner som avgjør om et antrekk ser bra ut, men også hvordan klærne sitter, hvordan de kombineres og hvilke detaljer som løfter helheten.

Når det gjelder basisplagg, så er de jo nettopp grunnlaget for en god garderobe. De gir fleksibilitet og kan styles på mange måter. Noen mener at basisplagg er kjedelige (som deg), men det kommer helt an på hvordan de brukes. En enkel hvit T-skjorte kan se helt ordinær ut alene, men med riktige accessoirer, sko osv. kan den bli en del av et bra antrekk.

Men også er slike kjedelige plagg en safe valg for dem som ikke helt skjønner seg på mote.

Ville heller prioritert noen som vet hvordan man kler seg ordentlig. Heller en som bruker en "kjedelig" skjorte som sitter bra enn noen som bruke masse neonfarger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (2 timer siden):

Nå er det jo mange damer som klager på at de ikke får så mye interesse (lenger) også 🐵 De som drukner i interesse er det neppe forumfolk som får tak i uansett (no offense mot alle her inne)

Tenker du fremdeles på Tinder her, eller generelt på alle arenaer?

For hvis det er Tinder så får vel de aller fleste damer masse interesse? Eller?

• Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (4 minutter siden):

Tenkte generelt ja. Enten det eller "jeg møter bare drittsekker" klagen 🙂

Aah - ja det har vi jo sett et par eksempler på her på forumet. Men det har nok noe med egne forhold (for å si det fint ) også å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...