Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

Duriello skrev (10 timer siden):

Hmm, det var det der med å kaste stein i glasshus da..

Fascinerende hvordan enkelte samsnakker seg i mellom på pm, og "stalker" andre brukere i flere tråder for å henge seg opp i "tidbits", rotter seg sammen osv osv.. Tommel opp circlejerk og ekkokammer er visst ønskelig.

Jeg tror du tar det her for seriøst, jeg er her for humoren 🙂 Jeg mener jo at enkelte kaster veldig stein i glasshus i denne tråden. Men vi har vel alle kastet stein i glasshus en eller annen gang.

(Dog kanskje først og fremst i den andre tråden da visse angrep andre for å ha fått seg kjæreste fra Philippinene/Thailand type land)

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kassettspiller skrev (7 timer siden):

Så det er kun din smak som er fasiten? Hva slags erfaring har du innenfor mote som gjør din mening mer relevant?

Fra ei som er over gjennomsnittlig interessert i mote (hovedsakelig hos kvinner da), så overrasker det meg hvordan du kritiserer andre når du samtidig har en lignende stil. 

Jeg syns de virket som kjedelige klær/farger, og det er akkurat sånne farger jeg kastet ut av klesskapet da jeg renset opp i alt tullet jeg hadde liggende den gangen. Jeg har ikke noen slik stil i det hele tatt. (blå skjortejakke/blå chinos/lys lilla t-skjorte var det jeg gikk i i dag, om du lurte)

Om du mener skjortene disse folkene har på seg uttrykker noe friskt, kreativt, eller liknende - værsågod. Jeg tror ikke jeg ville sett på det som et pluss om en kvinne kledde seg i en tilsvarende stil, heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (7 timer siden):

Vi har kun fått presentert 4 bilder fra menn som er nede i bunnsjiktet, vs 2 kvinner i midtsjiktet og 2 i toppsjiktet. En av mennene i bunnsjiktet hadde f.eks et bra bilde tatt med speilrefleks. Det ikke nok data fra artikkelen som er verdt å begynne å generalisere ut fra.

Jeg driver med sunn fornuft og logikk. Noe du ser ut til å nok en gang kaste rett ut av vinduet straks det kommer noe kritikk mot kvinner (/feminister).

Når man er significantly under middels så snakker vi ikke om 3+, spesielt ikke 4. Dette er grunnleggende kunnskap dersom man ikke er ekstremt opptatt av å kverulere og vri om på ting. Spesielt i denne konteksten. 

Men selv under en helt nøytral kontekst, så treffer jeg spot on! Komplett samtale med ChatGPT. ⬇️

Jeg har ikke bedt om noen generalisering, men akkurat innenfor de rammene vi har sett her, er det tydelig at bildene av kvinnene er vesentlig bedre enn bildene av mennene, og det samme kan sies omkring valg av stil hos personene. Klær, hårsveis o.l. (det tar nok litt mer effort å få til luggene til damene her enn mennenes hårstil - som lukter litt mer "20 sekunder med en kam, og done deal").

Uenig med deg om tallkarakterene, men hvorfor ikke bare bruke den opprinnelige formuleringen slik den står fremfor å drive gjetteleken på hva det i teorien ville vært med en tilfeldig valgt skala med tall? Du får ikke noe mer informasjon ut av det, tvert imot lager du bare lapskaus av dataene.

ChatGPT som kilde kan du bare drite i. Medianen av heltallene fra 1-10 er faktisk 5,5, og ikke 5, slik denne GPT-en sier. KarakternE 5 OG 6 representerer midten av et tenkt symmetrisk datasett her, ikke kun 5, som kilden din sier. Og 4 er signifikant mindre enn 5,5.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (7 timer siden):

Tycker vel mest det du skriver er så ytligt samtidigt som män har fått höra väldigt länge att de är för utseende fikserade, at man absolut ikke får säga något om kvinners vikt eller utseende. Det kommer väldigt få kommentarer om att de ska gå ned i vikt når en kroppspositiv kvinne klagar på diskriminering for eksempel. 

Som vanligt alltså. Män är orsaken till allt. När man är noen problem så är det sytring och de ska ta sig samman, når kvinner har noe problem så är orsaken män. Gäller så gott som alltid, val av studier, val av arbeide, vad de får för jobb, vems felet är hvis en överviktigt kvinne blir behandlade dålig etc etc.  

Nå snakker jeg ikke om utseende her, da - men om estetisk forståelse og attention to detail.

Jeg har ikke sagt noe om at menn er årsaken til "alt". Men innen sine egne sjanser på datingmarkedet, har alle menn muligheter hvis de spiller kortene riktig. Det er deres egen skyld hvis de velger å kaste bort muligheter.

Dessuten er det forskjell på generell klaging og det å skylde på kvinner for ens egen ulykke. Hvorfor må kvinner være angrepsmålet her når de ikke har noe ansvar?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (4 timer siden):

Menn og kvinner er ikke likestilte i dagens samfunn, nei. Vi må tåle dritt som dette: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/bedt-om-a-bytte-flysete-fordi-han-var-mann-kjente-blikkene/17439566/

Kvinner får i opptaksåret 2025 kjønnspoeng for å søke på disse studiene:

Treårige ingeniørgrader:

• Gjøvik: Bygg, Data – cybersikkerhet og programmering, Elektro, Produksjon og produktutvikling, fleksibel.

• Trondheim: Automatisering og intelligente systemer, Data – systemutvikling, Elektrifisering og digitalisering, Elektronisk systemingeniør, Maskin.

• Ålesund: Automatisering og intelligente systemer, Data – applikasjonsutvikling, Mekatronikk og produktdesign, Skipsingeniør.

Andre bachelorstudier: Programmering (Gjøvik), Digital infrastruktur og cybersikkerhet (Gjøvik), Musikkteknologi (Trondheim).

Sivilingeniør/masterprogram (5-årig): Elektronisk systemdesign og innovasjon (Trondheim), Maskin- og energiteknologi (Trondheim).

Knopflerbruce har også være veldig smiskete og servil overfor de kvinnelige deltakerne i tråden her, mest deg. Han har lagt seg på linjen at menn skal føye seg etter kvinners krav, særlig på Tinder. Det er jo definisjonen av en simp. Skjønner ikke at dette er relevant til at du hinter om at jeg er kvinnehater.

Jeg er ikke "smiskete", jeg ytrer min ærlige mening. Du smisker jo med alle gutta her inne, kanskje det er du som er "simpen" av oss?

Hvis menn vil ha kvinner MÅ de faktisk føye seg etter spillereglene kvinnene setter. Hva faen, liksom? Tror du at man kan trasse seg til et ligg eller en kjæreste? 🤣 Vi vet alle at det er konkurranse om en stor andel av kvinnene, og da må vi faktisk brette opp ermene og gjøre oss relevante når konkurransen er tøff. Du og meningsfellene dine kan sutre til dere blir blå i trynet, men det stopper der fordi dere ikke har noe som fremprovoserer en adferdsendring.

Lenken din er forøvrig morsom. Det er den praktiske konsekvensen av konservativ kjønnsideologi, hvor det er såååå stor forskjell mellom menn og kvinner. "Menn er slik og kvinner er sånn" level Air France. Enig med deg i at det er søppel å ha sånt i regelverket, men da får man kanskje legge vekk denne kjønnsforskjelltankegangen. Hva med å heller se på folk som individer, hvor ens tilbøyelighet til å være slik og sånn som person ikke defineres av om man har testikler eller ikke? Dette er ikke noe ulikt svadatankegang som putter menn i en fordelaktig posisjon bare fordi de er menn, bare at det tilfeldigvis var mennene som kom dårlig ut akkurat der.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

@knopflerbruce jeg tror du bare må innse at all den tid du har vært her, har du aldri lykkes i å konvertere noen ei forandre livet deres. Denne imaginære og unødvendige "kampen" din her, er nyttesløs og vil nok ikke bli husket. Tro meg når jeg forteller deg at når du blir eldre så vil du se tilbake på dette med enorm cringe 🤔 Folk er folk, så man må faktisk innse når noe er nyttesløst.

Endret av Martelè
Mindre ordbruk, mindre krassere språk
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Martelè skrev (1 time siden):

@knopflerbruce jeg tror du bare må innse at all den tid du har vært her, har du aldri lykkes i å konvertere noen ei forandre livet deres. Denne imaginære og unødvendige "kampen" din her, er nyttesløs og vil nok ikke bli husket. Tro meg når jeg forteller deg at når du blir eldre så vil du se tilbake på dette med enorm cringe 🤔 Folk er folk, så man må faktisk innse når noe er nyttesløst.

Jeg mister ikke nattesøvn om folk foretrekker å klage over "kravstore kvinner" fremfor å ta seg selv i nakken og angripe sitt eget problem på en konstruktiv måte. Til syvende og sist blir det deres problem. Jeg er mye nærmere å påvirke noen enn motparten min her, siden de jeg potensielt påvirker faktisk har egeninteresse av å initiere en form for endring. Det har ikke damene som drukner i interesse. De har gjort jobben sin, de.

Hvorfor skulle jeg se på dette som cringe? Det er flere andre som har vært her i en evighet, også, men du syns sikkert ikke det er "cringe" dersom du er enig med dem?

Sorry, ingen TL;DR.

• Liker 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, knopflerbruce said:

Nå snakker jeg ikke om utseende her, da - men om estetisk forståelse og attention to detail. 

Trodde hele denna delen av diskussionen handlade om att kvinnene ansåg disse mennene klart under middels attraktiva.

Du har alltså flyttat målposterna några mil utanför planen och bara snakker om foton och detaljer ... jag är inte speciellt förvånad.

5 hours ago, knopflerbruce said:

Jeg har ikke sagt noe om at menn er årsaken til "alt". Men innen sine egne sjanser på datingmarkedet, har alle menn muligheter hvis de spiller kortene riktig. Det er deres egen skyld hvis de velger å kaste bort muligheter.

Dessuten er det forskjell på generell klaging og det å skylde på kvinner for ens egen ulykke. Hvorfor må kvinner være angrepsmålet her når de ikke har noe ansvar?

Jag har läste tillräckligt mye av dina inlägg för att komma till den åsikten.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Martelè skrev (6 timer siden):

Okay. Skulle ønske det samme gjaldt for andre her. Altså innse at det er nyttesløst å sutre over kravstore kvinner. Det fører dem ikke noe nærmere målet om å få seg et forhold. 

Man kan alltids være uenige om hva som er gjeldende her. F.eks hvis 2 personer går tur sammen. Er det da den ene som går for fort, slik at den andre ikke greier å henge med som er problemet, eller er det den som går for sakte slik at den andre alltid må vente som er problemet? 

I overført betydning i forhold til hva vi egentlig snakker om her: Er det kvinner som har utviklet seg for fort (altså pga kvinnefrigjøringen nå kan styre sine liv uten å måtte bli forsørget av en mann), eller er det (konservative) menn som ikke har greid å henge med i utviklingen (hvordan de skal tilpasse seg for å få innpass hos damene) som er problemet. 

En ting er iallefall sikkert. I en konkurranse er det de som er tregest (ikke følger med i utviklingen) som kommer sist over mållinja, eller kanskje må bryte helt (her: ikke få seg et forhold i det hele tatt). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 2/15/2025 at 11:17 PM, Kassettspiller said:

Kunne godt ha blitt sammen med en mann som er opptil 25 år eldre enn meg. Hva man har til felles vil jo variere fra person til person.

Helt riktig. Har aldri skjønt tankegangen om, "åh, du er så og så mye eldre, hva kan dere ha til felles da..." Som om eldre ikke kan ha akkurat like interesser som man hadde, da man var yngre.

Feminister får ikke gjort noe med biologien, og det er et sårt punkt. Så når de ser voksne jevnaldrende individer som velger voksne yngre partnere enn seg selv, som kan tilby noe de kanskje ikke lenger kan, så er det åpenbart sårt. Derfor prøver de innbitt å legge ved kilder som liksom skal vise at biologien er liknende for begge kjønn for å forsvare sitt kjønn. Man må jo bare le av det når alt kommer til alt. Så langt har det gått, at man ikke vil akseptere biologiske forskjeller.

On 2/15/2025 at 11:10 PM, leticia said:

Det hjelper heller ikke å ha dette ønsket hvis man ikke finner noen som er enig i at de ønsker å kaste bort  ungdomstiden sin med å bli sammen med en eldre herremann (eller eldre dame hvis det er hun som vil ha en ung mann.)

Hvis de får en egen familie som består, så er de nok mye lykkeligere til slutt enn et individ som valgte feil partner gang på gang fordi de hadde fasadiske krav, og sitter der alene uten dating-makt lenger. En holdningsendring må til hos de med makten til å velge, før noe forandrer seg her på berget. Tror dog ikke det er noen vilje til å gå i seg selv på dette punktet hos de med dating-makten, så da blir det som det blir, ONSing og brutte forhold.

8 hours ago, knopflerbruce said:

Hvis menn vil ha kvinner MÅ de faktisk føye seg etter spillereglene kvinnene setter. Hva faen, liksom? Tror du at man kan trasse seg til et ligg eller en kjæreste? 🤣 Vi vet alle at det er konkurranse om en stor andel av kvinnene, og da må vi faktisk brette opp ermene og gjøre oss relevante når konkurransen er tøff. Du og meningsfellene dine kan sutre til dere blir blå i trynet, men det stopper der fordi dere ikke har noe som fremprovoserer en adferdsendring.

Eventuelt kan man se til områder der spillereglene ikke er idiotiske.

25 minutes ago, leticia said:

Okay. Skulle ønske det samme gjaldt for andre her. Altså innse at det er nyttesløst å sutre over kravstore kvinner. Det fører dem ikke noe nærmere målet om å få seg et forhold. 

Selv prøver jeg å belyse om at det finnes gode muligheter, og at man ikke trenger legge seg langflat slik som knopfler foreslår. Føye seg liksom, pøh. Jo flere jeg får til å få øynene opp for at valgene man har er gode i utlandet, så er min jobb gjort. 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (9 timer siden):

Hvis menn vil ha kvinner MÅ de faktisk føye seg etter spillereglene kvinnene setter. Hva faen, liksom? 

leticia skrev (1 time siden):

Man kan alltids være uenige om hva som er gjeldende her. F.eks hvis 2 personer går tur sammen. Er det da den ene som går for fort, slik at den andre ikke greier å henge med som er problemet, eller er det den som går for sakte slik at den andre alltid må vente som er problemet? 

I overført betydning i forhold til hva vi egentlig snakker om her: Er det kvinner som har utviklet seg for fort (altså pga kvinnefrigjøringen nå kan styre sine liv uten å måtte bli forsørget av en mann), eller er det (konservative) menn som ikke har greid å henge med i utviklingen (hvordan de skal tilpasse seg for å få innpass hos damene) som er problemet. 

En ting er iallefall sikkert. I en konkurranse er det de som er tregest (ikke følger med i utviklingen) som kommer sist over mållinja, eller kanskje må bryte helt (her: ikke få seg et forhold i det hele tatt). 

"Menn må tilpasse seg kvinnens regler"
"Nytteløst at menn sutrer over kvinnenes krav.
"Kvinner har utviklet seg til å ikke ha behov for en mann"
"Menn holder ikke med i utviklingen for å tilpasse seg kvinnens behov"

Dere oppsummerer jo akkurat hvorfor menn ikke gidder mer. Hva skal menn gjøre for kvinnen - ikke omvendt.

Kanskje enkelte menn endelig har våknet opp og ikke lenger aksepterer all drittet de må igjennom og den falske masken de må holde for å gjøre kvinnen fornøyd uten å få noe tilbake. 

Endret av MrL
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
MrL skrev (44 minutter siden):

Kanskje enkelte menn endelig har våknet opp og ikke lenger aksepterer all drittet de må igjennom og den falske masken de må holde for å gjøre kvinnen fornøyd uten å få noe tilbake. 

Det er enkelte menn som enda ikke har våknet opp og forstått hvordan man skal behandle en kvinne ja. Hvor kommer denne ideen fra at man ikke får noe tilbake? Er det tiktok og youtube videoer fra konservative USA som er kilden? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (6 minutter siden):

Det er enkelte menn som enda ikke har våknet opp og forstått hvordan man skal behandle en kvinne ja. Hvor kommer denne ideen fra at man ikke får noe tilbake? Er det tiktok og youtube videoer fra konservative USA som er kilden? 

Hvorfor handler det om hvordan mannen skal behandle kvinnen? Hva gjør kvinner for menn?

Hvorfor er det mannen som skal endre seg og tilpasse seg kvinner, og ikke omvendt?

• Liker 5
Lenke til kommentar
MrL skrev (17 minutter siden):

Hvorfor handler det om hvordan mannen skal behandle kvinnen? Hva gjør kvinner for menn?

Hvorfor er det mannen som skal endre seg og tilpasse seg kvinner, og ikke omvendt?

The Handmaids tale her we go... 🥴

EdIT

Det er de som er misfornøyd med tilværelsen som har insentiver til å endre seg.

Kvinner og menn i forhold gjør mye for hverandre. Det skal ikke være enveiskjøring verken ene eller andre veien. Det er det vi kaller for likestilte forhold.

Endret av leticia
edit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (17 minutter siden):

The Handmaids tale her we go... 🥴

EdIT

Det er de som er misfornøyd med tilværelsen som har insentiver til å endre seg.

Kvinner og menn i forhold gjør mye for hverandre. Det skal ikke være enveiskjøring verken ene eller andre veien. Det er det vi kaller for likestilte forhold.

Hva er det som er likestilt i et forhold?

- Menn bruker i snitt dobbelt så mye på valentinsdagen som kvinner, hva får de tilbake?
- Menn forventes å ta resturangregningen, når betaler kvinnen?
- Færreste kvinner vil være  i et forhold hvor de betaler 50% eller mer av felleskostandene
- Kvinner anser sex som en belønning for menn
- Kvinner ser ned på svake menn som gråter og mangler maskuline kvaliteter.
- Kvinners humør og psyke går som regel i berg og dalbaner 
- Kvinner forventer å bli sjekket opp, uten å gjøre noe selv.
- Kvinner forventer at mannen stadig vekk tar initiativer, til å kjøpe blomster etc -  hvilke tar hun selv?
++

Hva er det egentlig kvinnen bidrar med for å holde dette likestilt? Hva er det kvinnen gjør for en mann i et forhold?

Endret av MrL
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MrL skrev (1 minutt siden):

Hva er det som er likestilt i et forhold?

- Menn bruker i snitt dobbelt så mye på valentinsdagen som kvinner, hva får de tilbake?
- Menn forventes å ta resturangregningen, når betaler kvinnen?
- Færreste kvinner vil være  i et forhold hvor de betaler 50% eller mer av felleskostandene
- Kvinner anser sex som en belønning for menn
- Kvinner ser ned på svake menn som gråter og mangler maskuline kvaliteter.
- Kvinners humør og psyke går som regel i berg og dalbaner
++

Hva er det egentlig kvinnen bidrar med for å holde dette likestilt? Hva er det kvinnen gjør for en mann i et forhold?

Jeg syns du har et veldig rart syn på kvinner. Skulle jeg gjette så tenker jeg at det er pga manglende erfaring med kvinner. Eller at du har vært borti kvinner som ikke ønsker å være likestilte.

Hvorfor skal menn bruke masse penger på valentinsdagen? Vi feirer den ikke i det hele tatt feks. Dette er handelsstandens dag...

Betaler selvsagt egen restaurantregning. Man betaler det man spiser.

50 % av felleskostnadene er helt naturlig å ta hvis man tjener likt. Den som tjener mest (også når det er kvinnen som tjener mest) må ta mer av kostnadene.

Sex som belønning for menn. Aldri hørt noe så fjernt før 🤯

Hvorfor skal man se ned på menn som viser følelser. Gråt er tross alt mye bedre enn aggresjon.

Menns humør og psyke går også i berg og dalbaner. +++

Kvinnen bidrar med omsorg, penger inn, utførelse av arbeidsoppgaver, akkurat som mannen gjør. For å holde det likestilt. Når jeg sier likestilt så mener jeg faktisk likestilt. Det er par som velger å leve på andre måter. Og de som kommer dårligst ut er forhold hvor man har tradisjonelle kjønnsroller, jfr artikkel jeg har lagt ut om tilstanden i forhold til likestilling i Agder...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...