Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gargantua skrev (1 time siden):

1. Dette er altså ikke din mening, men Orion666 sin

Ja. Det var liksom hele poenget det da. Å vise til at flere reagerer på måten du skriver om kvinner og feminisme.

Gargantua skrev (1 time siden):

du må ty til et argument fremmet av en annen (mann).

Jeg lener meg gjerne på meningene til menn jeg hvis de har noe fornuftig å si, eller hvis de stemmer overens med mine. Men jeg forventer det samme tilbake.

Gargantua skrev (3 timer siden):

Det er heller ingenting galt i å påpeke at noe er feministisk propaganda. Du gadd ikke å sitere hele konteksten jeg skrev det i, men det passer deg utmerket å klippe det ut av sammenhengen sin.

Folk som bruker slike ord syns jeg viser at de ikke ser på feminisme og likestilte kvinner som noe positivt.

Men... du har jo all anledning til å bekrefte at du  ser på kvinner og menn som likestilte.

Fortell oss at du ikke har noen problemer med å bli sammen med en kvinne som tjener endel mere enn deg, som styrer familieøkonomien, mens du tar fødselspermisjon, tar hovedansvaret for barn, vasker huset, lager middag til henne fordi hun har hatt lange arbeidsdager. Vis oss at du har baller nok til å være trygg nok i en slik rolle, eller en rolle der dere fordeler alle arbeidsoppgaver hjemme likt. I motsetning til "jeg er mann - du er kvinne holdningen " hvor oppgavene skal begrense dere begge fordi dere har et bestemt kjønn.

Syns du det hadde tatt seg bra ut at jeg nevnte hele sammenhengen, altså at du kalte @knopflerbruce for en simp?

• Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, leticia said:

Ja. Det var liksom hele poenget det da. Å vise til at flere reagerer på måten du skriver om kvinner og feminisme.

Jeg lener meg gjerne på meningene til menn jeg hvis de har noe fornuftig å si, eller hvis de stemmer overens med mine. Men jeg forventer det samme tilbake.

Folk som bruker slike ord syns jeg viser at de ikke ser på feminisme og likestilte kvinner som noe positivt.

Men... du har jo all anledning til å bekrefte at du  ser på kvinner og menn som likestilte.

Fortell oss at du ikke har noen problemer med å bli sammen med en kvinne som tjener endel mere enn deg, som styrer familieøkonomien, mens du tar fødselspermisjon, tar hovedansvaret for barn, vasker huset, lager middag til henne fordi hun har hatt lange arbeidsdager. Vis oss at du har baller nok til å være trygg nok i en slik rolle, eller en rolle der dere fordeler alle arbeidsoppgaver hjemme likt. I motsetning til "jeg er mann - du er kvinne holdningen " hvor oppgavene skal begrense dere begge fordi dere har et bestemt kjønn.

Syns du det hadde tatt seg bra ut at jeg nevnte hele sammenhengen, altså at du kalte @knopflerbruce for en simp?

Leste lite i deres tidligare diskussion. Tyckte det verkade som Gargantua kallade några specifika kvinner som förekommer i media narsistiska bimboer. 

Hur dere klarade av att få det att handla om alla kvinner eller om en psykologisk diagnos förstod jag ikke ens ... Eller hur det sier noe generellt om noens kvinne syn förstår jag ikke heller ...

Synd att du sletede ditt första inlägg. Var så tydligt att du ser allt som en könskamp.  

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, leticia said:

Menn og kvinner er ikke likestilte i dagens samfunn, nei. Vi må tåle dritt som dette: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/bedt-om-a-bytte-flysete-fordi-han-var-mann-kjente-blikkene/17439566/

Kvinner får i opptaksåret 2025 kjønnspoeng for å søke på disse studiene:

Treårige ingeniørgrader:

• Gjøvik: Bygg, Data – cybersikkerhet og programmering, Elektro, Produksjon og produktutvikling, fleksibel.

• Trondheim: Automatisering og intelligente systemer, Data – systemutvikling, Elektrifisering og digitalisering, Elektronisk systemingeniør, Maskin.

• Ålesund: Automatisering og intelligente systemer, Data – applikasjonsutvikling, Mekatronikk og produktdesign, Skipsingeniør.

Andre bachelorstudier: Programmering (Gjøvik), Digital infrastruktur og cybersikkerhet (Gjøvik), Musikkteknologi (Trondheim).

Sivilingeniør/masterprogram (5-årig): Elektronisk systemdesign og innovasjon (Trondheim), Maskin- og energiteknologi (Trondheim).

Knopflerbruce har også være veldig smiskete og servil overfor de kvinnelige deltakerne i tråden her, mest deg. Han har lagt seg på linjen at menn skal føye seg etter kvinners krav, særlig på Tinder. Det er jo definisjonen av en simp. Skjønner ikke at dette er relevant til at du hinter om at jeg er kvinnehater.

Endret av Gargantua
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (29 minutter siden):

Kvinner får i opptaksåret 2025 kjønnspoeng for å søke på disse studiene:

Ser du glemte at menn også får kjønnspoeng på studier. (jeg er forøvrig imot kjønnspoeng på studier, både de som gjelder kvinner og de som gjelder menn). 

Vi må tåle dritt som dette:

Her er eksempel på hva kvinner må gjennomgå.

Historien om «Ida» ( bygg.no), lærlingen på en norsk byggeplass, opprører meg. «Ida» har blitt utsatt for sexifisert trakassering, fysisk og psykisk i 2 år. Det som er enda verre er måten ledelsen har håndtert denne ukulturen på. «Ida» fikk som råd ikke å være så hyggelig. Hun ble forflyttet, og hun ble problemet. Hennes lærlingkollega presenterte henne for nyansatte med «Dette er anleggets «madrass», hun ligger med alle».Debatt, Likestilling | Hvor likestilte er vi i Norge, egentlig?

Nesten en av fire norske kvinner har opplevd voldtekt i løpet av livet

i tillegg så kommer andre likestillingsproblemer som dette: 

5 fakta om likestillingen i Norge - CORE – Senter for likestillingsforskning

Hvor likestilt er vi? – SSB

Knopflerbruce har også være veldig smiskete og servil overfor de kvinnelige deltakerne i tråden her, mest deg.

Knopflerbruce er ikke i nærheten av å være den største simpen i denne tråden. 

Registerer dessuten at du ikke hadde lyst til å bekrefte at du ser på kvinner og menn som likestilte. Selv om det enda er mangler i samfunnet hva likestilling angår, så kan vi fremdeles ha en mening om at vi ser på kvinner og menn som likestilte, altså å se på dem som personer / selvstendige individer, og ikke putte dem inn i begrensede roller ut fra hva dem har mellom beina.  

Jeg gir deg en sjanse til jeg. Vil du bekrefte at du ser på kvinner og menn som likestilte? Eller syns du vi skal ha bestemte roller ut fra kjønnet vi har? 

Endret av leticia
tilføyning siste setning
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (36 minutter siden):

Han har lagt seg på linjen at menn skal føye seg etter kvinners krav, særlig på Tinder.

Men hvordan tenker du da hvordan menn skal stille seg til hva kvinner vil ha? Skal vi tvinge kvinner til å like menn de ikke er interessert i?  Skal de uvalgte menn være kvinners veldedighetsprosjekt?

Det er jo snakk om hvordan man ønsker å leve livet sitt her, og hvem man vil ha barn med. Hvem har vel ikke en gang vært håpløst forelsket i noen som ikke gjengjelder følelsene? Det skal klaffe for begge,  ikke bare den ene.

Jeg syns knopflerbruce har en fornuftig tilnærming til dette når han sier at menn må tilpasse seg hva kvinnene vil ha. Men det samme må jo også kvinner gjøre i forhold til menn. Vil ikke menn ha en kvinne som faktisk er interessert i dem? Eller er det nok med hvilken som helst kvinne? Når man ser hvor mange "likes" menn sender kvinnenes vei så kan man jammen begynne å lure...

• Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, leticia said:

Når man ser hvor mange "likes" menn sender kvinnenes vei så kan man jammen begynne å lure...

Mennen kanske vill möte och försöka och lära känna kvinnene innan de bestämmer sig baserat på en profil? 

Är ju också uppenbart så att resultatet man uppnår bestämmer vad man gör vidare. Hvis man ikke får träff på de man tycker verkar bäst är det vel en bra ide att sänka kraven och "like" fler? 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Sån generellt tycker jag det er en bra ide hvis folk flest förstår vad som sker idag och vad det kan få för konsekvenser. Tycker mycket i tråden verkar handla om att bortförklara faktiskt data och information. 

Är ju faktiskt möjligt att "dating marknaden" håller på att bryta ihop av diverse orsaker och att det resulterar i många singlar.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
38 minutes ago, leticia said:

Jeg gir deg en sjanse til jeg. Vil du bekrefte at du ser på kvinner og menn som likestilte? Eller syns du vi skal ha bestemte roller ut fra kjønnet vi har?

Jeg ser på kvinner som likestilte menn. Men jeg syns det er uredelig av deg å dra frem at en fire og et halvt år gammel artikkel om at en kvinne har blitt slemt behandlet av sine medelever. Meget stygg ukultur på skolen, det er jeg enig i. Min artikkel er fra i går, og viser systemisk sexisme mot menn, bare fordi de er menn! Syns ikke det er sammenlignbart at en kvinne opplever sextrakassering på en skole, mot at en mann blir tvunget til å flytte seg på et fly fordi de er redd for at han er pedofil. Ser du virkelig ikke forskjellen her?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (12 minutter siden):

Jeg ser på kvinner som likestilte menn. Men jeg syns det er uredelig av deg å dra frem at en fire og et halvt år gammel artikkel om at en kvinne har blitt slemt behandlet av sine medelever. Meget stygg ukultur på skolen, det er jeg enig i. Min artikkel er fra i går, og viser systemisk sexisme mot menn, bare fordi de er menn! Syns ikke det er sammenlignbart at en kvinne opplever sextrakassering på en skole, mot at en mann blir tvunget til å flytte seg på et fly fordi de er redd for at han er pedofil. Ser du virkelig ikke forskjellen her?

Bra at du ser på dem som likestilte.

Hun var lærling på en byggeplass, ikke på en skole. Det er dessuten bare et eksempel. Slikt skjer hver eneste dag med kvinner i mannsdominerte yrker.

Jeg er enig i at saken om mannen som måtte flytte seg på flyet er diskriminerende og horribelt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, leticia said:

Hun var lærling på en byggeplass, ikke på en skole. Det er dessuten bare et eksempel. Slikt skjer hver eneste dag med kvinner i mannsdominerte yrker.

Sorry, byggeplass. Jeg hengte meg opp i at hun var lærling, og så på dette som en del av utdanningsløpet. At sexisme forekommer på arbeidsplasser tror jeg på. Men for å snu litt på flisa, skjer dette med menn også. For mange, mange år siden, da jeg var mellom videregående og universitetet, jobbet jeg i en barnehage. Jeg var den eneste mannen der, i tillegg til ca 16-17 kvinner. Forholdsvis stor barnehage. Jeg har aldri følt meg så utfryst og indirekte mobbet og holdt utenfor som i det arbeidsmiljøet der. Aldri.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (18 minutter siden):

Bra at du ser på dem som likestilte.

Jeg er enig i at saken om mannen som måtte flytte seg på flyet er diskriminerende og horribelt.

Ja, det er dessverre ikke helt ukjent på noen arbeidsplasser, men mange steder ville noe slikt ikke bli akseptert, noen steder er dette ett generasjonsproblem og kan være en dyp ukultur.

Lenke til kommentar

Utrolig hvordan noen tolker ting kun på sin egen måte. Det lønner seg faktisk å se ting fra andres perspektiv, selv om det kan være utfordrende for noen. 

Et tips til de som sliter med å forstå kognitiv empati og andres synspunkter er rett og slett å prøve. Hvis man ikke får det til, bør man i det minste svare på en nøytral måte og ikke la følelsene styre. Kanskje man faktisk får en mer detaljert forklaring hvis man er åpen for det. 🎀

Uansett... 🥰

Bare for å oppklare for sikkert hundrede gang: Jeg snakker om ufrivillige single – folk som ønsker en partner, prøver bra, men likevel ikke opplever suksess, fordi Tinder-appen ikke er designet for å vise alle deres gode kvaliteter.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 minutt siden):

Utrolig hvordan noen tolker ting kun på sin egen måte. Det lønner seg faktisk å se ting fra andres perspektiv, selv om det kan være utfordrende for noen. 

Et tips til de som sliter med å forstå kognitiv empati og andres synspunkter er rett og slett å prøve. Hvis man ikke får det til, bør man i det minste svare på en nøytral måte og ikke la følelsene styre. Kanskje man faktisk får en mer detaljert forklaring hvis man er åpen for det. 🎀

Uansett... 🥰

Bare for å oppklare for sikkert hundrede gang: Jeg snakker om ufrivillige single – folk som ønsker en partner, prøver bra, men likevel ikke opplever suksess, fordi Tinder-appen ikke er designet for å vise alle deres gode kvaliteter.

Men slike apper har jo egentlig ikke noe ønske om spleise folk, de lever av en konstant jakt uten ende. Det er vel i prinsippet en form for svindel, de selger inn ett håp som er urealistisk for svært mange.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, agvg said:

Men slike apper har jo egentlig ikke noe ønske om spleise folk, de lever av en konstant jakt uten ende. Det er vel i prinsippet en form for svindel, de selger inn ett håp som er urealistisk for svært mange.

Jeg tror og håper folk - og da særlig menn - er i ferd med å innse dette, og at vi har sett peaken på dating-app-kulturen. Mitt håp er at det blir "in" å møtes på gamlemåten igjen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (15 minutter siden):

At sexisme forekommer på arbeidsplasser tror jeg på. Men for å snu litt på flisa, skjer dette med menn også.

Ja, jeg vet at det skjer med menn også. Men det er nok ganske stor forskjell i omfanget det skjer. (Du ble kanskje ikke klådd på og fortalt hva de kunne ha tenkt seg å gjøre med deg)?

Det må uansett bekjempes samme hvem som utsettes for det.

agvg skrev (16 minutter siden):

Ja, det er dessverre ikke helt ukjent på noen arbeidsplasser, men mange steder ville noe slikt ikke bli akseptert, noen steder er dette ett generasjonsproblem og kan være en dyp ukultur.

Jeg vet om kvinner som har blitt nødt til å slutte i jobben pga sextrakasseringen. Man ser det også i politikken hvor kvinner blir nedvurdert. Kvinner får spørsmål om bekledning,  hvordan de skal greie å kombinere å være mor og være politisk aktiv.  Samme spørsmål på arbeidsplasser og fritidsaktiviteter...

Jo mer oppmerksom man blir på slikt jo lettere å hindre det slik at alle kan trives på de arenaene de ferdes.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (14 minutter siden):

Jeg tror og håper folk - og da særlig menn - er i ferd med å innse dette, og at vi har sett peaken på dating-app-kulturen. Mitt håp er at det blir "in" å møtes på gamlemåten igjen.

Appene er jo bare et supplement til de andre måtene å treffes på. Men jeg er enig med deg i at man kunne med fordel blitt mindre avhengig av disse appene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (18 minutter siden):

Ja, jeg vet at det skjer med menn også. Men det er nok ganske stor forskjell i omfanget det skjer. (Du ble kanskje ikke klådd på og fortalt hva de kunne ha tenkt seg å gjøre med deg)?

Det er store mørketall når det gjelder menn som opplever lignende situasjoner. De som sier ifra, blir ofte latterliggjort og skiller seg mer ut, noe som gjør det ekstra sårbart for dem.

Slike ekle kommentarer uttrykkes ofte forskjellig. Kvinner sier det gjerne i skjul mellom kollegaer, mens menn er mer direkte. Uansett er det motbydelig.

Ingen her nylig har uttrykt at de ikke ønsker likestilling. Det er på tide å kutte ned på fantasiene og innse at ikke alt handler om kvinner vs. menn.

Alt man ønsker er at folk skal møte sin partner som passer og leve lykkelig alle sine dager...

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...