Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gargantua skrev (38 minutter siden):

Du har vel hørt den gamle regla om at hvis du spør en mann hvor mange han har ligget med, del på tre for å få sannheten. Med kvinner, gang med tre.

Nei, den har jeg ikke hørt. Jeg forventer at både kvinner og menn er ærlige.

• Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Atib Azzad said:

Morsomt å uten videre avvise statistikken og henvise til en slags regle som en sannhet.

Du mener at selvrapportering er sannferdig? Newsflash: Det er den ikke.

https://www.cbsnews.com/detroit/news/u-m-report-men-and-women-both-lie-about-sex/

When it comes to reporting the number of sex partners or how often they have sexual intercourse, men and women both lie. While men tend to overreport it, women have a tendency to underreport it.

Endret av Gargantua
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Gargantua said:

Du mener at selvrapportering er sannferdig? Newsflash: Det er den ikke.

Jeg mener selvrapportering er et greit måleverktøy om man er kjent med svakhetene, det kan gi et bilde av sannheten, men man skal passe seg for å tro at det måler alt for nøyaktig, men det jeg hang meg opp i her, er det morsomme í å avfeie selvrapportering for deretter å referere til en slags regle for å finne det du kaller sannheten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Atib Azzad said:

Jeg mener selvrapportering er et greit måleverktøy om man er kjent med svakhetene, det kan gi et bilde av sannheten, men man skal passe seg for å tro at det måler alt for nøyaktig, men det jeg hang meg opp i her, er det morsomme í å avfeie selvrapportering for deretter å referere til en slags regle for å finne det du kaller sannheten.

Ja. Du henger deg ofte opp i irrelevante ting, det er helt sikkert. Det heter diskusjon.no, ikke kverulering.no.

• Liker 3
Lenke til kommentar
8 minutes ago, leticia said:

Mhm...

Akkurat som når du sier at kvinner er kravstore så har heller ikke det noe med realiteten å gjøre 😜

Fjollete utsagn. Jeg har underbygget påstandene mine med data, tallmateriale, kilder og forskning i mange måneder i denne tråden nå. Kvinner er kravstore. Og at du bare motsier dette med en barnslig emoji som argumentasjon bringer ikke diskusjonen videre.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (Akkurat nå):

Fjollete utsagn. Jeg har underbygget påstandene mine med data, tallmateriale, kilder og forskning i mange måneder i denne tråden nå. Kvinner er kravstore. Og at du bare motsier dette med en barnslig emoji som argumentasjon bringer ikke diskusjonen videre.

Det samme har jeg gjort.

På hvilken måte hjelper det deg egentlig å sitte i kjelleren foran PCen  å gjenta at kvinner er kravstore? (hvis dette er tilfellet for deg).  Tror du damene bare dukker opp automatisk fordi du sier at de har for store krav? Ønsker du egentlig en dame? Hva kan du selv gjøre for å finne en?

Finnes det kvinner som har helt vanvittige krav, ja helt klart. Finnes det menn som har helt vanvittige krav, ja til det også. Men å generalisere kvinner som gruppe til å være kravstore blir helt feil. Jeg tror verken kvinner eller menn har lyst til å være i et forhold med en som ikke bidrar netto positivt til deres eget liv. Og jeg vil tro at de fleste kvinner faktisk ønsker å ha en mann som har boevne og som bidrar likt hjemme.

Jeg er kvinne selv, og hvis ikke jeg var i et forhold så hadde jeg siktet meg inn på menn som har holdninger som noen brukere  i denne tråden har. De som forstår hvordan man skal oppføre seg mot damer. (Dere vet sannsynligvis hvem dere selv er, så ingen nevnt ingen glemt).Jeg hadde holdt meg langt unna de som har holdninger hvor de trekker frem feminisme og / eller likestilling som noe negativt. For meg så gir det en wibe om at man ikke respekterer kvinner. Jeg (og mange andre kvinner) ønsker selvsagt ikke å være i forhold med en slik en.

Det jeg først og fremst hadde silet vekk menn på i en forholdssituasjon er hvis de var religiøse. Det passer ikke inn i mitt liv i det hele tatt. Men det er det vel de færreste som oppgir på Tinder da. Bortsett fra de (jeg har nevnt det før) så hadde jeg tatt vekk de som skal flashe sixpack og muskler. Det betyr ingenting i et forhold hvor tung stein du greier å løfte...

Er det kravstort å velge bort folk man åpenbart aldri hadde passet sammen med? Jeg mener nei.

Det som jeg syns er kravstort  er menn som forventer at de skal få en kvinne bare fordi de klarer å lage seg en (dårlig) profil på Tinder. Det skal litt mer til enn det. Hør på Tinderfotografen f.eks hvor dårlig innsats mange menn legger ned.

Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (2 timer siden):

Morsomt å uten videre avvise statistikken og henvise til en slags regle som en sannhet.

Ja morsomt -  ifølge denne "reglen" skulle det tilsi at langt over 100 % av kvinnene har hatt ONS - noe som selvsagt ikke er matematisk mulig.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (27 minutter siden):

Det samme har jeg gjort.

På hvilken måte hjelper det deg egentlig å sitte i kjelleren foran PCen  å gjenta at kvinner er kravstore? (hvis dette er tilfellet for deg).  Tror du damene bare dukker opp automatisk fordi du sier at de har for store krav? Ønsker du egentlig en dame? Hva kan du selv gjøre for å finne en?

Finnes det kvinner som har helt vanvittige krav, ja helt klart. Finnes det menn som har helt vanvittige krav, ja til det også. Men å generalisere kvinner som gruppe til å være kravstore blir helt feil. Jeg tror verken kvinner eller menn har lyst til å være i et forhold med en som ikke bidrar netto positivt til deres eget liv. Og jeg vil tro at de fleste kvinner faktisk ønsker å ha en mann som har boevne og som bidrar likt hjemme.

Jeg er kvinne selv, og hvis ikke jeg var i et forhold så hadde jeg siktet meg inn på menn som har holdninger som noen brukere  i denne tråden har. De som forstår hvordan man skal oppføre seg mot damer. (Dere vet sannsynligvis hvem dere selv er, så ingen nevnt ingen glemt).Jeg hadde holdt meg langt unna de som har holdninger hvor de trekker frem feminisme og / eller likestilling som noe negativt. For meg så gir det en wibe om at man ikke respekterer kvinner. Jeg (og mange andre kvinner) ønsker selvsagt ikke å være i forhold med en slik en.

Det jeg først og fremst hadde silet vekk menn på i en forholdssituasjon er hvis de var religiøse. Det passer ikke inn i mitt liv i det hele tatt. Men det er det vel de færreste som oppgir på Tinder da. Bortsett fra de (jeg har nevnt det før) så hadde jeg tatt vekk de som skal flashe sixpack og muskler. Det betyr ingenting i et forhold hvor tung stein du greier å løfte...

Er det kravstort å velge bort folk man åpenbart aldri hadde passet sammen med? Jeg mener nei.

Det som jeg syns er kravstort  er menn som forventer at de skal få en kvinne bare fordi de klarer å lage seg en (dårlig) profil på Tinder. Det skal litt mer til enn det. Hør på Tinderfotografen f.eks hvor dårlig innsats mange menn legger ned.

Du misforstår med vilje, vrir det om og vil ikke forstå. Dette innlegget er bare en bekreftelse på dette.

Hva er poenget ditt å være så mye i denne tråden når du ikke kan bidra med noe fornuftig? 

Endret av Kassettspiller
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, leticia said:

Det samme har jeg gjort.

Nei.

På hvilken måte hjelper det deg egentlig å sitte i kjelleren foran PCen  å gjenta at kvinner er kravstore?

Jeg sitter ikke i noen kjeller. Klar hersketeknikk.

Du må huske på at vi snakker om Tinder og andre datingapper her. Kvinner filtrerer på en slik måte at over 90% av mennene aldri kommer til orde engang. Dersom han ikke er over x cm høy, tjener over y kroner i måneden, eller har den og den stillingen, innledes ikke en chat engang; han er automatisk forkastet på grunnlag av overflatiske verdier. Du kan jo stille deg selv følgende spørsmål: Ville din mor valgt din far dersom Tinder (eller lignende) eksisterte på den tiden de ble sammen? Svaret er at høyst sannsynlig ville han blitt valgt bort lenge før de kom i prat.

• Liker 5
Lenke til kommentar
1 hour ago, leticia said:

Ja morsomt -  ifølge denne "reglen" skulle det tilsi at langt over 100 % av kvinnene har hatt ONS - noe som selvsagt ikke er matematisk mulig.

Jeg snakket om tommelfingerregelen om at man bør gange antall sexpartnere en kvinne sier hun har hatt med tre. Ikke hvor mange prosent som har hatt ONS. Tror du at hvis du blander 60% sprit med 40% sprit, så får du 100% sprit?

Endret av Gargantua
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (4 minutter siden):

Nei.

Jo. 

Gargantua skrev (5 minutter siden):

Du må huske på at vi snakker om Tinder og andre datingapper her. Kvinner filtrerer på en slik måte at over 90% av mennene aldri kommer til orde engang. Dersom han ikke er over x cm høy, tjener over y kroner i måneden, eller har den og den stillingen, innledes ikke en chat engang; han er automatisk forkastet på grunnlag av overflatiske verdier. Du kan jo stille deg selv følgende spørsmål: Ville din mor valgt din far dersom Tinder (eller lignende) eksisterte på den tiden de ble sammen? Svaret er at høyst sannsynlig ville han blitt valgt bort lenge før de kom i prat.

Bare pissprat i form av  unnskyldninger og bortforklaringer. Du vet at jeg har vært innom Tinder selv. (selv om det begynner å bli noen år siden). Verken høyde, kroner eller stilling var relevante søkekriterier. Jeg mener at dette bare er bortforklaringer for menn som trenger å ha noe å skylde på annet enn seg selv.  For da trenger man ikke gjøre en innsats selv. Forklaringen er altså det er kvinners feil at enkelte menn ikke får seg et forhold via Tinder, det er ikke noe mennene selv kan gjøre. Men det er faktisk veldig få både som får seg sex og som får seg forhold via Tinder, Tinder er bortkastet tid for de fleste

Sannsynligvis var det min mor som hadde blitt valgt bort, og ikke min far hvis de hadde truffet hverandre via Tinder (eller lignende). Ikke at det er relevant for diskusjonen. 

Kan vi i det minste være enige om at Tinder stort sett ikke er en bra plattform for å få seg et fast forhold? At det er bedre å logge av og prøve å finne seg en på naturlig måte? 

Gargantua skrev (14 minutter siden):

Jeg sitter ikke i noen kjeller.

Nei, som du også fikk med deg så la jeg til (hvis dette er tilfellet for deg). Men da har vi fått oppklart at dette ikke gjelder deg da. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (26 minutter siden):

Jeg snakket om tommelfingerregelen om at man bør gange antall sexpartnere en kvinne sier hun har hatt med tre. Ikke hvor mange prosent som har hatt ONS.

Det handler litt om det samme da. At evt kvinner ikke tør å innrømme at de har hatt ONS (fordi da blir de sett på som "løse". ). Jeg lurer på hvor du har den tommelfingerregelen fra btw? Noe du selv har funnet på? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
20 minutes ago, leticia said:

Det handler litt om det samme da. At evt kvinner ikke tør å innrømme at de har hatt ONS (fordi da blir de sett på som "løse". ). Jeg lurer på hvor du har den tommelfingerregelen fra btw? Noe du selv har funnet på? 

Jeg husker ikke hvor den "regla" eller munnhellet eller ordtaket kommer fra. Men jeg googlet litt, og fant denne: https://www.urbandictionary.com/define.php?term=rule+of+three

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...