Neptun1 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden leticia skrev (2 minutter siden): Fantastisk kommentar 👏 Enda en tråd der norske kvinner, venstresiden og muslimer/afrikanere er enige om kvinnesyn. 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Neptun1 skrev (3 minutter siden): Slik burde det være. Hvorfor liker da så mange norske kvinner å underkaste seg steinaldersyn på kvinner, nærmere bestemt fra muslimer og afrikanere? De fremstår jo som mindre begavede. (er sikkert ikke lov å spørre om slikt i woke-delen av verden) Gjør det de? På hvilken måte? Tradisjonelle kjønnsroller er litt ut blant norske kvinner altså... 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Neptun1 skrev (1 minutt siden): Enda en tråd der norske kvinner, venstresiden og muslimer/afrikanere er enige om kvinnesyn. Jeg tilhører ingen av disse miljøene/gruppene! Krenket dot com! Endret 3 timer siden av Duriello 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Neptun1 skrev (1 minutt siden): Enda en tråd der norske kvinner, venstresiden og muslimer/afrikanere er enige om kvinnesyn. På ingen måte. Kan du snart slutte med denne avsporingen? Er det ikke andre tråder hvor du kan leke denne "min religion er bedre enn din religion" - leken din? 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Duriello skrev (11 minutter siden): Jeg liker heller ikke dette kvinnesynet, men det kan man jo og si om kvinnesynet i enkelte kristne miljøer? Det morsomme er hvor lite folk vet om kvinnesynet i hinduismen. Den er ikke særlig bedre der heller. I alle religioner er det et eller annet om at kvinnen ble til på en eller annen måte, men som oftest kom mannen først. I de abrahamske religionene så er det at hun ble skapt av mannen ribbein. I India er det noe som heter Karva cahuth. Kvinnen faster en hel dag for at mannen skal få et langt liv. Men mannen faster ikke... Kvinnen berører mannens føtter, men han ikke hennes. Raksha bandhan https://www.fnp.com/article/raksha-bandhan Rakhsha betyr å beskytte og badhan betyr bånd. Enkelt sagt så er det søstrene som fester et armbånd rundt hendene på brødrene sine og er et tegn på at de vil beskytte henne for resten av livet. Ganske patriarkalsk, ikke sant? https://en.wikipedia.org/wiki/Karva_Chauth Endret 3 timer siden av Boing_80 1 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Boing_80 skrev (Akkurat nå): Det morsomme er hvor lite folk vet om kvinnesynet i hinduismen. Den er ikke særlig bedre der heller. I alle religioner er det et eller annet om at kvinnen ble til på en eller annen måte. I de abrahamske så er det at hun ble skapt av mannen ribbein. I India er det noe som heter Karva cahuth. Kvinnen faster en hel dag for at mannen skal få et langt liv. Men mannen faster ikke... https://en.wikipedia.org/wiki/Karva_Chauth Tror ærlig talt at min favoritt religion er Shintoisme, det virker så chill. 😁 Ha en liten shrine i huset ditt, ellers kan man gjøre stort sett som man vil. 😁 2 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 21 minutes ago, knopflerbruce said: Å tette gapet, kan gjøres på to måter: senke "krav", eller gjøre seg selv mer attraktiv. Hvorfor skal kvinner som ikke mistrives gjøre noe annet enn å leve det livet de er fornøyd med? Du er så morsom knooters. Hallo, mistrives ikke? Du er på KG og overser all den "sutringen" som du ville kalt det. 😂 Seriøst. Senke krav er det de med dating-makten som hevder de er ute etter familielivet, som sikter seg inn på prinsen, som burde gjøre. For når dating-makten visner hen, så burde ikke de uvalgte på et senere tidspunkt plukke opp puslebitene for å lappe sammen dette individet, som helt sikkert kommer til å slite psykisk etterhvert når de innser hvor hardt de dreit seg ut. Men kanskje du gidder å simpe for disse knooters og ta deg av dem, lykke til med det. Vi andre som har litt selvrespekt, gidder ikke det med noen individer som helt sikkert ikke er fruktbare lengre fordi de ventet for lenge, you know, de må kunne tilby noe "netto positivt", derp. 3 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Duriello skrev (2 minutter siden): Tror ærlig talt at min favoritt religion er Shintoisme, det virker så chill. 😁 Ha en liten shrine i huset ditt, ellers kan man gjøre stort sett som man vil. 😁 Jeg synes Jainismen er den fredeligste av alle. Der er det respekt for alt levende. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Boing_80 skrev (3 minutter siden): Jeg synes Jainismen er den fredeligste av alle. Der er det respekt for alt levende. Denne har jeg ikke hørt noe om, må google. Etter en kjapp lesning så må jeg si den ikke passer for meg. Jeg kan ikke se for meg å leve uten å spise kjøtt. Og litt ekstremt å feie bakken der du går for å hindre å tråkke på en maur. Endret 3 timer siden av Duriello 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Duriello skrev (4 minutter siden): Denne har jeg ikke hørt noe om, må google. Etter en kjapp lesning så må jeg si den ikke passer for meg. Jeg kan ikke se for meg å leve uten å spise kjøtt. Og litt ekstremt å feie bakken der du går for å hindre å tråkke på en maur. Jeg er for glad i kjøtt selv så den hadde ikke passet meg heller. Men teologien er bra da? 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Boing_80 skrev (Akkurat nå): Jeg er for glad i kjøtt selv så den hadde ikke passet meg heller. Men teologien er bra da? Den er det. Mildt sagt fascinerende. 😁 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Duriello skrev (13 minutter siden): Denne har jeg ikke hørt noe om, må google. Etter en kjapp lesning så må jeg si den ikke passer for meg. Jeg kan ikke se for meg å leve uten å spise kjøtt. Og litt ekstremt å feie bakken der du går for å hindre å tråkke på en maur. Hvis du er interessert i utenlandsk (indisk) film så vil jeg anbefale deg Phulan Devi (The Bandit Queen). Den er basert på en sann karakter. Det er ikke en feelgood film, men om en kvinne som blir mishandlet og voldtatt fordi hun er dalit og tar en grusom hevn. Her snakker vi woman power. Gamergate kan gå og legge seg. https://snl.no/Phoolan_Devi https://no.wikipedia.org/wiki/Phoolan_Devi Endret 3 timer siden av Boing_80 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden knopflerbruce skrev (37 minutter siden): En person som ikke er sulten, spiser ikke alt som måtte havne på tallerkenen - mens en person som faktisk ER sulten, vil neppe klage over å få servert havregrøt eller first price kneipp med leverpostei Æsj. Tro om igjen 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Martelè skrev (1 minutt siden): Æsj. Tro om igjen Er det first price kneip eller leverpostei du ikke liker? 😁 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Boing_80 skrev (3 minutter siden): Hvis du er interessert i utenlandsk (indisk) film så vil jeg anbefale deg Phulan Devi (The Bandit Queen). Den er basert på en sann karakter. Det er ikke en feelgood film, men om en kvinne som blir mishandlet og voldtatt fordi hun er dalit og tar en grusom hevn. Her snakker vi woman power. https://snl.no/Phoolan_Devi https://no.wikipedia.org/wiki/Phoolan_Devi Ja har sett denne. 👌👌 1 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden leticia skrev (19 minutter siden): Gjør det de? På hvilken måte? Tradisjonelle kjønnsroller er litt ut blant norske kvinner altså... Du har liksom aldri sett norske kvinner sammen med slike inhumane folk? Forbildet Erna hadde en neger som kjæreste i ung alder (faktisk). Da er listen lagt. 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Duriello skrev (2 minutter siden): Ja har sett denne. 👌👌 Hva synes du om den? Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Boing_80 skrev (Akkurat nå): Hva synes du om den? 👌👌 som i at det var en meget god film. Lenge siden nå, kanskje ta ett gjennsyn. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Neptun1 skrev (6 minutter siden): Du har liksom aldri sett norske kvinner sammen med slike inhumane folk? Wtf dude?! Neptun1 skrev (6 minutter siden): Forbildet Erna hadde en neger som kjæreste i ung alder (faktisk). Da er listen lagt. Da er det kanskje ett problem for denne, at Sindre Finnes? Endret 2 timer siden av Duriello 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Duriello skrev (Akkurat nå): 👌👌 som i at det var en meget god film. Lenge siden nå, kanskje ta ett gjennsyn. Ah!!! Jeg så den for noen år siden med engelske undertekster. Den dialekten de bruker i filmen er en variant av hindi som jeg ikke forstår så godt. Men den er jo så visuell at undertekstene omtrent ikke nødvendige synes jeg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå