leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Boing_80 skrev (4 minutter siden): Poenget mitt som ikke kom så tydelig frem er at avvisning er vondt, men noe vi blir nødt til å tolerere og akseptere. Jeg tror at Incel-gruppen ville blitt mye mindre om folk klarte å takle avvisninger bedre. Men jeg skal være litt forsiktig da det jo viser seg at en del av Incel bevegelsen består av individer som har opplevd omsorgssvikt som små. Når vi blir avvist så blir vi egentlig ikke avvist før vi selv avviser oss. Avviser vi ikke oss selv så tenker vi at det ikke var en match. Men avviser vi oss selv så har vi lagt definisjonsmakten om oss i andres hender. Da tror jeg det er viktig å jobbe med selvfølelsen. Jeg syns vi må passe på å skille her mellom det å være en incel, og det å være en del av incel - bevegelsen Klart avvisning er vondt. Men det er noe de aller fleste, om ikke alle av oss vil oppleve en eller flere ganger i livet. En incel er i seg selv ikke "farlig", mens incel - bevegelsen kan være det. (Både i forhold til seg selv og i forhold til andre). 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Kassettspiller skrev (3 timer siden): Ser egentlig ikke poenget med å ha en saklig debatt om dette temaet med enkelte her inne, spesielt etter det man har sett i andre tråder og på andre forum... Alle vet forskjellen mellom kravstore krav og ikke-kravstore krav. Man kan sikkert diskutere i det uendelige hva som regnes som kravstort eller ikke, men det vil alltid være uenighet om dette. Uansett er det viktig å ha forståelse for sin egen partnerverdi og hva man ser etter i en relasjon. Problemet for mange som ønsker å øke sin partnerverdi, er jo at det ofte stilles urealistiske krav – både for menn og kvinner. Dette kan bidra til et usunt selvbilde og gjøre situasjonen enda verre. Bli gjerne den beste versjonen av deg selv, men for de av dere som allerede har gjort dette, så kan det være frustrerende å ikke lykkes i datingmarkedet. Spesielt når folk sier: "Du må bare forbedre deg selv," . Dette kan for noen bidra til et usunt selvbilde, fordi det kan føles som om man aldri er bra nok. 🥺 Feil. Du, som individ kan øke din partnerverdi for de menneskene du er opptatt av, helt uavhengig av hva om du oppfatter folk som "urealistiske" eller "kravstore". Hva som er urealistisk og realistisk tror jeg vi alle vet litt om. Er det forresten noen i denne tråden som faktisk ER den beste versjonen av seg selv, og med hånden på hjertet kan si at de ikke har forbedringspotensiale? 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Simen1 skrev (2 timer siden): Kan det være en idé å lete etter noen å date på andre måter enn via en skjerm? Jeg tror mange vemmes av tanken på å dykke inn i disse kjøttmarkedappene for bare å spyttes ut på andre siden ferdig tygd og mentalt utmattet. Før internett var folk plent nødt til å møtes fysisk for å finne ut om man passer for hverandre. Jeg tror det kan være sunt for mange. Det høres ut som en god ide 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden leticia skrev (Akkurat nå): Jeg syns vi må passe på å skille her mellom det å være en incel, og det å være en del av incel - bevegelsen Klart avvisning er vondt. Men det er noe de aller fleste, om ikke alle av oss vil oppleve en eller flere ganger i livet. En incel er i seg selv ikke "farlig", mens incel - bevegelsen kan være det. (Både i forhold til seg selv og i forhold til andre). Er ikke veien fra en Incel tilværelse til å bli en del Incel beveglesen rimelig kort? 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden leticia skrev (2 timer siden): Jeg har ikke hørt om de andre appene du nevner. Men syns det var ekstremt hvis det stemmer at kvinner kan bruke det gratis, mens menn må betale. Det syns jeg blir veldig feil. Er ellers enig i at de selger håp til desperate menn. Men det er vel ikke noe som tilsier at menn som ikke har lykken med seg utenfor appen plutselig skulle bli attraktiv bare fordi de logger seg på... Det vesentlige i det du og Gargantua diskuterer, er jo faktisk at det er menn som er desperate i datingmarkedet og ikke kvinnene. Selv om folk kan gnåle om "insings" og late som det er en stor andel ulykkelige kvinner der ute, er det jo ikke slik i det hele tatt. Og, det er de desperate som må legge ned innsatsen, siden de er desperate. Jeg er ikke uenig i det prinsipielle i ulik betaling avhengig av kjønn, men hvis de har et stort kvinneunderskudd på appene, gir det mening å gjøre det på den måten. Det er ikke mennene som blir straffet, det er kvinnene som blir belønnet for å delta. Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden knopflerbruce skrev (1 minutt siden): Feil. Du, som individ kan øke din partnerverdi for de menneskene du er opptatt av, helt uavhengig av hva om du oppfatter folk som "urealistiske" eller "kravstore". Oppnå det urealistiske? knopflerbruce skrev (1 minutt siden): Hva som er urealistisk og realistisk tror jeg vi alle vet litt om. Tydeligvis ikke knopflerbruce skrev (3 minutter siden): Er det forresten noen i denne tråden som faktisk ER den beste versjonen av seg selv, og med hånden på hjertet kan si at de ikke har forbedringspotensiale? Ifølge hva du anser som best - aldri i livet😂 5 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Boing_80 skrev (2 minutter siden): Er ikke veien fra en Incel tilværelse til å bli en del Incel beveglesen rimelig kort? Det aner jeg ikke. Ut fra sånn jeg tenker at de fleste ufrivillig single er så legger de ikke skylda på et helt annet kjønn for at de ikke finner seg en partner. 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) leticia skrev (1 minutt siden): Det aner jeg ikke. Ut fra sånn jeg tenker at de fleste ufrivillig single er så legger de ikke skylda på et helt annet kjønn for at de ikke finner seg en partner. Kanskje man kan få et inntrykk ved å observere tendensene? Jeg ser for eks. mye av det på KG, Freak forum og diverse andre nettforaer. Vi ser det på Gamer.no om spill med kvinner i hovedrollene eller mørkhudede. Og verst blir det dersom det er transpersoner. Endret 3 timer siden av Boing_80 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden knopflerbruce skrev (4 minutter siden): Det vesentlige i det du og Gargantua diskuterer, er jo faktisk at det er menn som er desperate i datingmarkedet og ikke kvinnene. Selv om folk kan gnåle om "insings" og late som det er en stor andel ulykkelige kvinner der ute, er det jo ikke slik i det hele tatt. Og, det er de desperate som må legge ned innsatsen, siden de er desperate. Vi har jo sett eksempler på såkalte insings, også på diskusjon.no. Men jeg tror ikke at de er i et så veldig stort antall nei. Jeg er også enig i at det er de desperate som må legge ned en innsats. Kanskje helst i form av å fremstå litt mindre desperate. Det er gjerne når man er desperat at man er i den største faren for å velge feil partner. Jeg mener det er bedre å være uten partner enn å ha gått inn i et forhold med en feil en. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Boing_80 skrev (4 minutter siden): Kanskje man kan få et inntrykk ved å observere tendensene? Jeg ser for eks. mye av det på KG, Freak forum og diverse andre nettforaer. Vi ser det på Gamer.no om spill med kvinner i hovedrollene eller mørkhudede. Og verst blir det dersom det er transpersoner. Ok. Jeg har ikke erfaring med disse andre forumene annet enn at jeg var innom KG en liten stund. Jeg bare sier at de ufrivillig single jeg kjenner til ikke har endt opp som en del av incelbevegelsen. Det betyr selvsagt ikke at det er jeg som sitter med fasiten på det området. 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden leticia skrev (1 minutt siden): Ok. Jeg har ikke erfaring med disse andre forumene annet enn at jeg var innom KG en liten stund. Jeg bare sier at de ufrivillig single jeg kjenner til ikke har endt opp som en del av incelbevegelsen. Det betyr selvsagt ikke at det er jeg som sitter med fasiten på det området. Jeg påstår heller ikke at det er slik. Men påfallende mange av de jeg har fulgt med på Reddit er opptatte av 4Chan, DEI og stiller seg negativt til kvinner. 1 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Boing_80 skrev (21 minutter siden): I hvertall ikke menn som kommer med unødvendige sure oppgulp på nettforum i en tråd der man diskuterer Tinder Sender over litt Samarin. Hmm. Har litt inntrykk av at du liker hijab og at "menn" eier kvinner. Men det kan du jo avkrefte her og nå (ta avstand fra islam), så skal jeg ikke dra den videre. Endret 3 timer siden av Neptun1 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Neptun1 skrev (11 minutter siden): Hmm. Har litt inntrykk av at du liker hijab og at "menn" eier kvinner. Men det kan du jo avkrefte her og nå (ta avstand fra islam), så skal jeg ikke dra den videre. Hehehehe Jeg er muslim og stolt av å være det. At jeg liker hijab og at "menn eier kvinner" må du nesten dokumentere fordi jeg er ikke kjent med å ha postet noe slikt her. Men du er litt morsom da. Du trodde sikkert at jeg skulle benekte å være muslim og så skulle du fiske frem kommentarer der jeg har skrevet at jeg er det slik at du fikk skåret noen billige poeng. Går ikke på den limpinnen. Har verken noe å bevise eller motbevise/avkrefte eller bekrefte. Men merkelig spørsmål i en tråd med tittelen "Tinder er skadelig for menn". Men det kan du jo avkrefte her og nå (ta avstand fra islam), så skal jeg ikke dra den videre. Det er jo en rimelig arrogant setning da. Hvem er du liksom som jeg skal bevise noe for? Endret 2 timer siden av Boing_80 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden herzeleid skrev (2 timer siden): Jeg synes i alle fall det å kalle menn (og kvinner) patetiske når de er fortvilet over at de opplever å ikke nå opp hos potensielle partnere er temmelig ufint, på grensen til ondskapsfullt, og det fremstår som et forsøk på å tøffe seg gjennom å sparke andre som også ligger nede. Om en som kvinne (eller mann) lar seg imponere av slik oppførsel er jeg redd en risikerer en ubehagelig overraskelse. Jeg kalte det å gnåle og sutre om "kravstorhet" for patetisk. Det er svært langt unna det å "være fortvilet over å ikke nå opp". Det har ingen som har brukt ordet "patetisk" sagt noe om i denne tråden. Menn som sutrer over kravstorhet ligger ikke nede, heller. De står på to ben, og tar en kamp fra sitt ståsted. Folk som skal kritisere andre må også tåle at deres kritikk blir karakterisert som urimelig når den er nettopp det. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Boing_80 skrev (10 minutter siden): Jeg påstår heller ikke at det er slik. Men påfallende mange av de jeg har fulgt med på Reddit er opptatte av 4Chan, DEI og stiller seg negativt til kvinner. Ok. Det kan godt stemme. Det er sikkert noe i det at de som har vanskeligst for å finne seg en partner også er de som har et mest negativt syn på kvinner. Selvstendige, frigjorte kvinner, vel og merke Endret 2 timer siden av leticia lagt til setning 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Neptun1 skrev (7 minutter siden): Har litt inntrykk av at du liker hijab og at "menn" eier kvinner. I will play with you! Ikke alle muslimer er misogynister, ikke alle kristne er svin! 😁 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Kassettspiller skrev (1 time siden): Misforstår du med vilje? Jeg misforstår ingenting her. Du kommer rekende med en myte om kvinners høydekrav, og jeg påpeker bare at du skal være forsiktig med å generalisere dine egne høydekrav og late som du snakker på vegne av kvinner ellers. Det er bare å se deg rundt. Menn under 180cm (eller hva for arbitrær grense du måtte tenke det er der ute) er ikke noen pariakaste hos kvinner, og du gjør ikke menn noen tjeneste ved å late som at de er sjanseløse i datingmarkedet bare fordi de ikke er høye nok. Det største problemet disse mennene har, er med sin egen selvfølelse rundt egen høyde. I den grad de "trenger" å bli høyere, er det for egen del - ikke fordi andre stiller "krav" til dem på dette. Det er da nok av andre ting å ta tak i. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden knopflerbruce skrev (3 minutter siden): Jeg kalte det å gnåle og sutre om "kravstorhet" for patetisk. Det er svært langt unna det å "være fortvilet over å ikke nå opp". Mange av dem som snakker om kravstorhet er også dem som ikke når opp. Man gidder ikke å høre på dine meninger som du skriver. Veldig ensidig og veldig nedlatende. 6 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Duriello skrev (1 minutt siden): I will play with you! Ikke alle muslimer er misogynister, ikke alle kristne er svin! 😁 Ingen forskjell mellom kvinnesynet i Vesten og muslimske land, nei. Venstresiden deler ideologi med islam. Staten den er alt, individet intet, Ekstra oppsiktsvekkende at mange norske/vestlige kvinner er mer enn klare for å underkaste seg islam. En ideologi der de bli steinet til døde for å ha blitt voldtatt. 2 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Boing_80 skrev (12 minutter siden): Hehehehe Jeg er muslim og stolt av å være det. At jeg liker hijab og at "menn eier kvinner" må du neste dokumentere fordi jeg er ikke kjent med å ha postet noe slikt her. Men du er litt morsom da. Du trodde at jeg skulle benekte å være muslim og så skulle du fiske frem kommentarer der jeg har skrevet at jeg er det slik at du fikk skåret noen billige poeng. Går ikke på den limpinnen. Har verken noe å bevise eller motbevise/avkrefte eller bekrefte. Men merkelig spørsmål i en tråd med tittelen "Tinder er skadelig for menn". Hvorfor er du ikke stolt over å være muslim i et muslimsk land? 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå