Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

leticia skrev (9 minutter siden):

Du har altså grunnlag for å si at alle disse damene som er avbildet

Vet du nok om influencerene som er avbildet?

Jeg sier ikke at noen av dem er det, men det kan godt tenkes og observeres at en del influensere har enkelte narsissistiske trekk.

Husk at dette er forbilder for mange!

Sitat

Sårbare selvdyrkere vil gjerne vise fram sin egen fortreffelighet, men gjør det helst gjennom oppdateringer på sosiale medier. Det er tryggere enn å møte folk ansikt-til-ansikt.

Sosiale medier er et perfekt sted å manipulere bildet av seg selv. Her kan du bevisst velge hvordan du vil framstå og hva du vil holde for deg selv.

Disse arenaene kan derfor gi de mest sårbare narsissistene muligheten til å få den beundringen de ønsker, uten å direkte måtte møte andre mennesker og slik risikere å bli såret.

https://www.forskning.no/psykologi-media/sarbare-narsissister-er-tryggest-pa-sosiale-medier/407280

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Simen1 skrev (2 timer siden):

Wow! Det var da voldsomt til fordommer og holdninger du adderer på uttrykkene. Incel betyr ikke noe annet enn ufrivillig sølibat. Det er alt. Ingenting mer.

At du legger til fatalistisk, kynisk perspektiv, voldelig etc sier dessverre mer om deg og dine holdninger enn de du karakteriserer.

Femcel er bare et tullebegrep for å distansere kvinnene fra alle de negative holdningene som dyttes inn i incel-begrepet. Incel er egentlig et ukjønnet begrep. Men når det er tillagt voldsomt mye negativt så er det jo ikke noe kult å bli puttet i den båsen. Derfor fant noen opp femcel for å distansere kvinnene.

Jeg er faktisk ganske informert om dette temaet og vet hva jeg prater om. Dette er faktum, fri for egne meninger og føleri. Om du vil ha en menneskelig touch fra meg, så kan jeg si at jeg vil møte incels/femcels med så mye åpenhet og forståelse som mulig. Jeg vet selv hvordan ensomhet er

• Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, leticia said:

Du har altså grunnlag for å si at alle disse damene som er avbildet (og endel andre damer også, jfr din youtubevideo)  har narsissistisk personlighetsforstyrrelse. I tillegg så kan du si at alle de damene (og de fleste andre damer også) er dumme (som er en del av definisjonen på bimboer).. Så du har altså både tatt en psykologisk utredning av sykt mange damer, samt foretatt en IQ test på dem altså... 

Utdrag fra linken om narsissisme:  Det er bare psykologer og psykiatere som kan stille diagnosen. I Norge er forekomsten omtrent 0,6 prosent, og den opptrer hyppigst hos menn. 

Tinderfesten er relevant til trådens tema. Det er hele koblingen din om narissistiske bimboer til programmet Tinderfesten som er vissvas. 

Må man utføre en IQ-test på alle personer som man kan bruke adjektivet "dum" om? Må man utføre en psykiatrisk personlighetsundersøkelse på alle folk man omtaler? Eller kan man bruke adjekivet "narsissistisk" for å beskrive trekk hos en person? Jeg ser at du uthevet at den opptrer hyppigst hos menn. Dét hadde du ingen problemer med. Du kan ikke både bruke kilden min når det passer ditt narrativ, og forsøke å diskreditere den samtidig. Det blir for dumt. Ser du? Jeg brukte et adjektiv!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (2 minutter siden):

Vet du nok om influencerene som er avbildet?

Jeg sier ikke at noen av dem er det, men det kan godt tenkes og observeres at en del influensere har enkelte narsissistiske trekk.

Tenker at de fleste folk i mer eller mindre grad har narsissistiske trekk. Men denne artikkelen som det ble linket til handlet om narsissistisk personlighetsforstyrrelse, som ifølge artikkelen er noe 0,6 % av befolkningen har, og som er mer vanlig blant menn enn kvinner, så det skal godt gjøres at alle de som er avbildet faller inn under det begrepet. 

Uttrykket er relatert til en youtube - video (som jeg ikke så ferdig), så det handlet sannsynligvis ikke bare om influensere i utgangspunktet heller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (3 minutter siden):

Tenker at de fleste folk i mer eller mindre grad har narsissistiske trekk. Men denne artikkelen som det ble linket til handlet om narsissistisk personlighetsforstyrrelse, som ifølge artikkelen er noe 0,6 % av befolkningen har, og som er mer vanlig blant menn enn kvinner, så det skal godt gjøres at alle de som er avbildet faller inn under det begrepet. 

Poenget mitt er at slike arenaer (som influensermiljøet), kan tiltrekke seg de få personene som har lidelsen eller flere av trekkene.

Så pleier kvinner å ha andre symptomer i flere tilfeller. Det kan derfor tenkes at vi ikke har forsket nok på kvinner som har denne personlighetsforstyrrelsen.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (6 minutter siden):

Må man utføre en IQ-test på alle personer som man kan bruke adjektivet "dum" om? Må man utføre en psykiatrisk personlighetsundersøkelse på alle folk man omtaler? Eller kan man bruke adjekivet "narsissistisk" for å beskrive trekk hos en person? Jeg ser at du uthevet at den opptrer hyppigst hos menn. Dét hadde du ingen problemer med. Du kan ikke både bruke kilden min når det passer ditt narrativ, og forsøke å diskreditere den samtidig. Det blir for dumt. Ser du? Jeg brukte et adjektiv!

Jeg har ikke forsøkt å diskreditere artikkelen. Jeg sier at du ikke har nok grunnlag for å bruke uttrykket narsissistiske bimboer om de avbildede, og at koblingen din er vissvas. Jeg ser ingenting galt med selve linkene / artiklene (bortsett fra den youtubevideoen). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (27 minutter siden):

Du har altså grunnlag for å si at alle disse damene som er avbildet (og endel andre damer også, jfr din youtubevideo)  har narsissistisk personlighetsforstyrrelse. I tillegg så kan du si at alle de damene (og de fleste andre damer også) er dumme (som er en del av definisjonen på bimboer).. Så du har altså både tatt en psykologisk utredning av sykt mange damer, samt foretatt en IQ test på dem altså... 

Utdrag fra linken om narsissisme:  Det er bare psykologer og psykiatere som kan stille diagnosen. I Norge er forekomsten omtrent 0,6 prosent, og den opptrer hyppigst hos menn. 

Tinderfesten er relevant til trådens tema. Det er hele koblingen din om narissistiske bimboer til programmet Tinderfesten som er vissvas. 

Du finner den nok aller hyppigst hos disse som skal tviholde på gamle kjønnsroller i den tro at det er noe magisk ved penisen som gjør at dens eier står på toppen av næringskjeden hva rasjonalitet, lederegenskaper og intelligens gjelder - blant annet.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (7 minutter siden):

Poenget mitt er at slike arenaer (som influensermiljøet), kan tiltrekke seg de få personene som har lidelsen eller flere av trekkene.

Så pleier kvinner å ha andre symptomer i flere tilfeller. Det kan derfor tenkes at vi ikke har forsket nok på kvinner som har denne personlighetsforstyrrelsen.

Det kan også tenkes at vi ikke har forsket nok på menn som har den, slik at det kan være et underestimat av andelen menn som har dette. Så, vi må vel bare gå videre med de dataene vi faktisk har på dette inntil noe bedre foreligger.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 minutt siden):

Du finner den nok aller hyppigst hos disse som skal tviholde på gamle kjønnsroller i den tro at det er noe magisk ved penisen som gjør at dens eier står på toppen av næringskjeden hva rasjonalitet, lederegenskaper og intelligens gjelder - blant annet.

Kanskje?

Narsissisten har en del til felles med alfahannen.

Narsissist | Hva er kjennetegn på en narsissist? | tara.no

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (16 minutter siden):

Det kan også tenkes at vi ikke har forsket nok på menn som har den, slik at det kan være et underestimat av andelen menn som har dette. Så, vi må vel bare gå videre med de dataene vi faktisk har på dette inntil noe bedre foreligger.

Eller at det er mindre synlig hos kvinner og at symptomene deres ofte fører til feildiagnostisering. Uansett ikke nok forsket på.

(Kjønnsforskjell spiller egentlig ikke så stor rolle nå. Det kan likevel være at de få som har lidelsen, uavhengig av kjønn, tiltrekkes av slike miljøer.)

@leticia, relevant for deg, siden det ikke er like stor kjønnsforskjell som du kanskje tror.

Sitat

The term narcissism may conjure up images of chest-pumping, arrogant, male self-promoters. The personality trait – with its hallmark features of overt grandiosity, assertiveness and superiority – is, in fact, more commonly observed in men.

That is because these central features align closely with traditional masculine traits. In fact, up to 75% of people diagnosed with narcissistic personality disorder are men.

But in reality, narcissism is a modern epidemic that afflicts men and women alike. Our new research, published in Sex Roles, shows how narcissism manifests itself differently in women – but reveals that narcissistic women can be as dangerous and violent as their male counterparts.

https://www.city.ac.uk/news-and-events/news/2024/june/narcissism-in-women-dangerous

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (19 minutter siden):

relevant for deg, siden det ikke er like stor kjønnsforskjell som du kanskje tror.

Jeg har ingen formening om hvor stor kjønnsforskjellen er. Bare registrerer at den artikkelen det ble henvist til lenger opp beskrev at den forekommer hyppigere hos menn. Det er uansett ikke så veldig mange som har denne forstyrrelsen, men som nevnt så har nok de fleste av oss i noen grad narsissistiske trekk.

(Jeg ser ikke narsissistiske trekk som utelukkende bare negativt heller. Det kan også være fordeler forbundet med det).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (59 minutter siden):

Eller at det er mindre synlig hos kvinner og at symptomene deres ofte fører til feildiagnostisering. Uansett ikke nok forsket på.

(Kjønnsforskjell spiller egentlig ikke så stor rolle nå. Det kan likevel være at de få som har lidelsen, uavhengig av kjønn, tiltrekkes av slike miljøer.)

@leticia, relevant for deg, siden det ikke er like stor kjønnsforskjell som du kanskje tror.

https://www.city.ac.uk/news-and-events/news/2024/june/narcissism-in-women-dangerous

Det er mange faktorer som ikke er forsket på, men for alt vi vet, kan det være at menn under"diagnostiseres" i større grad enn kvinner, tross alt. Det vet vi ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...