Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

Duriello skrev (11 minutter siden):

White knight og simp er også etablerte utrykk. 🫣

Korrekt, og jeg er jo uenig med kvinner hele tiden her. Kassettspiller, for eksempel. Leticia innimellom. Implisitt også denne kvinnen som laget denne videoen som sier "why men are walking away from dating". Derav passer ingen av disse begrepene på meg, for jeg forsvarer kun de jeg faktisk vil forsvare.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gargantua skrev (1 minutt siden):

Jeg VISSTE begrepet incel ville komme, derfor skrev jeg eksplisitt i innlegget mitt (det med videoen) i at "in" i incel betyr ufrivillig. Mennene som ikke orker å date i dagens samfunn forlater datingmarkedet frivillig. Jeg visste også at knopflerbruce og leticia ville falle i staver over videoen, og konkurrere i å dømme ham nord og ned, for deretter å tomle hverandre opp. Ganske forutsigbart. Men ingen av dem har egentlig forstått skjevfordelingsmekanismen i apper som Tinder og datingmarkedet. De bare gjentar sine egne banale og innskrenkede verdensanskuelse.

De fleste som bruker ordet "incel" i dag vet faktisk ikke hva det betyr. Det er blitt et buzzword. Incel er hverken en voksen jomfru ei en som bare er uheldig på datingfronten. For å være incel, må du faktisk følge Black Pill ideologien

• Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Martelè said:

De fleste som bruker ordet "incel" i dag vet faktisk ikke hva det betyr. Det er blitt et buzzword. Incel er hverken en voksen jomfru ei en som bare er uheldig på datingfronten. For å være incel, må du faktisk følge Black Pill ideologien

Jeg tror ikke incel alltid betyr black pilled (altså total resignasjon med oppfordring til selvmord), men jeg vet at incel alltid brukes med sadistisk skadefryd. "Haha! Se på incelen!" Man skal være litt forsiktig med å kaste det uttrykket rundt seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (20 minutter siden):

Jeg tror ikke incel alltid betyr black pilled (altså total resignasjon med oppfordring til selvmord), men jeg vet at incel alltid brukes med sadistisk skadefryd. "Haha! Se på incelen!" Man skal være litt forsiktig med å kaste det uttrykket rundt seg.

Jeg trodde Incel betydde ufrivillig Sølibat…

https://snl.no/incel

Om man frivillig ikke vil ha med kjærringene på Tinder å gjøre, så er det Sølibat, om man da ikke får seg noe her og der på normalt vis..

Jeg synes det er så harry å bruke amerikanske ord på ting, når vi har et eget godt norsk språk.

Endret av Gouldfan
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (9 minutter siden):

Om man frivillig ikke vil ha med kjærringene på Tinder å gjøre, så er det Sølibat, om man da ikke får seg noe her og der…

Jeg synes det er så harry å bruke amerikanske ord på ting, når vi har et eget godt norsk språk.

Det er lettere for folk å bare slenge ut incel, en å krangle med noen om hvorfor noen velger å være singel..

Enig i det du sier om språket.

Vil jo helst ikke ha amerikanske tilstander her, om vi kan unngå det.. En av grunnene til at jeg gir minimalt av fokus til feks videoene som ble delt isted.

Endret av Duriello
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (13 minutter siden):

Om man frivillig ikke vil ha med kjærringene på Tinder å gjøre, så er det Sølibat, om man da ikke får seg noe her og der på normalt vis..

En incel er en person som er ufrivillig singel OG TILLEGG har et fatalistisk og kynisk perspektiv på dating og kvinner. Du har også den kvinnelige varianten femcel.
Forskjellen er at femcels ikke er voldelig, men fokuserer heller på det som kalles for "looksmaxxing"

Endret av Martelè
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 time siden):

Hvis du hele tiden smisker og jatter med feministisk propaganda for å høste likes fra jenter, er du en simp.

Det samme kan man si om alle i tråden som smisker med hun som liker tradisjonelle kjønnsroller. Simp.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Martelè skrev (1 minutt siden):

En incel er en person som er ufrivillig singel OG TILLEGG har et fatalistisk og kynisk perspektiv på dating og kvinner. Du har også den kvinnelige varianten femcel.
Forskjellen er at femcels ikke er voldelig, men fokuserer heller på det som kalles for "looksmaxxing"

Jeg tror jeg detter av lasset her, er gutter i ufrivillig sølibat voldelige?

Hva legger du i dette? At de ranter på Facebook???

• Liker 3
Lenke til kommentar
Martelè skrev (6 minutter siden):

Tenker at det er mindre forskjell på disse en det det gies utrykk for. 😅

Hva i alle dager er "looksmaxxing"?

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (12 minutter siden):

Det samme kan man si om alle i tråden som smisker med hun som liker tradisjonelle kjønnsroller. Simp.

Hvorfor ikke tagge meg eller skrive brukernavnet mitt? Og du kaller meg for noe som ikke er relevant for denne tråden?

De fleste var her lenge før meg. 

Endret av Kassettspiller
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (11 minutter siden):

Jeg tror jeg detter av lasset her, er gutter i ufrivillig sølibat voldelige?

Hva legger du i dette? At de ranter på Facebook???

Ideelt sett kunne jeg lenket deg til skriftlige eksempler, men subredditene som incel'ene brukte er slettet.
Incels er ufrivillig singel/jomfru, enten pga utseendet eller oppførsel og livsstil. Som oftest er det det sistnevnte.
De klandrer og hater kvinner fordi de ikke får seg noe, og de anser dem som kollektivt overfladiske og ondsinnet.
De har en tendens til å overanalysere kvinner på en pseudovitenskapelig måte, som gjør ting verre.
I noen tilfeller, så koker alt dette over til terrorhandlinger eller vold.

Det triste med dette, er isolasjonen og mangel på medmenneskelig forståelse fra andre "normale" folk.
En annen fascinerende ting, er at noen av disse mennene, ser faktisk ganske attraktive ut.
Så det er innsiden som må konfronteres

Endret av Martelè
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (59 minutter siden):

Du sier: Tror du det er noe annerledes for kvinner? For så i neste åndedrag si at kvinner får altfor mange likes, mens menn får altfor få.

Hvis du går litt dypere ned i det jeg sier enn å tenke på antall likes  Spm. TROR DU TINDER ER MER POSITIVT FOR KVINNER ENN FOR MENN, som i at FÅR KVINNER FLERE FORHOLD AV Å VÆRE PÅ TINDER ENN DET MENN GJØR?

Kanskje kvinner er lei av menn som ikke tenker på annet enn sex på appene? Menn som ikke respekterer hva kvinner har skrevet i profilen sin? Langvarig forhold, NO ONS, hvorfor tar mange menn det som en invitasjon til å snakke om sex i løpet av de 3 første setningene sine? Samt å sende henne bilde av sine edlere deler helt ut av det blå?

(Jeg har sett tallene du refererer til tidligere, og er klar over dynamikken,  ikke minst det der at 3 av 4 tinderbrukere er menn. Er det kvinners feil at de dermed blir mer ettertraktede å kjempe om enn det menn gjør? Dette er enkel tilbud og etterspørsel... )

Damene kan bare sitte og ta imot likes, men liker de mennene egentlig de kvinnene, eller er de bare en av de 60+% kvinner som menn har trykket liker på i ren desperasjon? Og fører det dermed til at nesten ingen egentlig finner en partner der inne? Jeg tror det nemlig er slik, og derfor så sier jeg at det er ikke annerledes for kvinner. Jeg snakker ikke om antall likes, jeg snakker om å finne "the one".

Uansett, med den antifeministiske tonen som flere i tråden inntar, så skjønner jeg veldig godt at det er vanskelig å finne seg en kjæreste.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (11 minutter siden):

Hvorfor ikke tagge meg eller skrive brukernavnet mitt? Og du kaller meg for noe som ikke er relevant for denne tråden?

De fleste var her lenge før meg. 

Kaller deg for noe? Jeg sier bare at du liker tradisjonelle kjønnsroller. Det er ikke du som simper.

• Liker 4
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 minutt siden):

Kaller deg for noe? Jeg sier bare at du liker tradisjonelle kjønnsroller. Det er ikke du som simper.

Ja og hvorfor ikke bare si navnet mitt? Det er jo ikke helt relevant i denne tråden. 

Si ifra når dere slutter med personangrep mot andre (simp og incel) og snakker sammen som voksne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (6 minutter siden):

Det er jo ikke helt relevant i denne tråden. 

Skal man gjøre seg til doms hva som er relevant og ikke relevant i denne tråden så har man en stor jobb foran seg.

Poenget mitt var at man her i denne tråden ofte bruker uttrykket "simp" om menn  som forsvarer feminisme og likestilte kvinner o.l, men man tenker ikke over at simping er nøyaktig det samme man gjør når man smisker / opphøyer kvinner som har et annet syn, som f.eks kvinner som liker tradisjonelle kjønnsroller og misliker feminisme.

Men jeg registrerer at du ikke likte å bli dratt inn i eksempelet, og ja, du har rett i at jeg kunne skrevet navnet ditt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 time siden):

As I stated previously the average female “likes” 12% of men on Tinder.

Jeg må faktisk innrømme at jeg havnet i denne kategorien selv da jeg var på Tinder, eller mer riktig blir vel at jeg kun trykket liker på 5 % av mennene. Men dette fordi det var så syyykt mange å velge i, og jeg lette ikke selv engang, kun sveipet høyre eller venstre til de som allerede hadde likt meg.

Syns det er viktig å faktisk ta seg tid til de matchene man får. Når man vet at det blir en match på alle man liker fordi de allerede har likt deg, så handler det om å ha nok tid til hver person. (Håper dette setter litt perspektiv på det).

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (10 minutter siden):

Jeg må faktisk innrømme at jeg havnet i denne kategorien selv da jeg var på Tinder, eller mer riktig blir vel at jeg kun trykket liker på 5 % av mennene. Men dette fordi det var så syyykt mange å velge i, og jeg lette ikke selv engang, kun sveipet høyre eller venstre til de som allerede hadde likt meg.

Syns det er viktig å faktisk ta seg tid til de matchene man får. Når man vet at det blir en match på alle man liker fordi de allerede har likt deg, så handler det om å ha nok tid til hver person. (Håper dette setter litt perspektiv på det).

Må innrømme at jeg sveipet mye også,Tinder var ikke oppfunnet da.. var Match det het da. Men 5% var litt voldsomt da...

Styrte unna damer med Katt, da det lukter så jævlig.... Og om jeg fikk spørsmål om astrologi og stjernetegn så måtte hun iallefall være vakker.

Men ellers var jeg på noen interessante dater før jeg fant hun jeg ble sammen med.

Damene blir ikke incel, de blir frustrerte, og da kjøper de seg katt"er".

https://www.agria.se/katt/artiklar/om-katt/kvinnor-gosar-hellre-med-katten--an-med-partnern/

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Korrekt, og jeg er jo uenig med kvinner hele tiden her. Kassettspiller, for eksempel. Leticia innimellom

Ja du holdt faktisk på å "hogge hodet av meg" i en tråd hvor jeg sa hva jeg mente om menn og gaming 😂

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Må innrømme at jeg sveipet mye også,Tinder var ikke oppfunnet da.. var Match det het da. Men 5% var litt voldsomt da...

Styrte unna damer med Katt, da det lukter så jævlig.... Men ellers var jeg på noen interessante dater før jeg fant hun jeg ble sammen med.

Damene blir ikke incel, de blir frustrerte, og da kjøper de seg katt"er".

Hva mener du med at 5 % var ekstremt? Ekstremt lite? De tilsvarte likevel et sted mellom 20 og 30 daglig. Forskjellen på menn og kvinner sånn sett er at kvinner sorterer ut med en gang,  mens menn sorterer ut etter at de har fått matcher.

Og det der kattedamer er kanskje bare en myte? Jeg liker jo ikke katter engang så hadde ikke kjøpt en hvis jeg var ufrivillig singel heller. Hund derimot...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...