Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
leticia skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg regna med det, derfor gidder jeg ikke se på resten av videoen.

Basically mener han at menn med bil og jobb er så fantastiske at alle kvinner burde være fra seg av begeistring bare de får hilse på og si hei. Og ikke en eneste gang nevnte han noe om de kvalitetene som faktisk er relevante for å få et samliv til å fungere. Men det kler jo ikke agendaen, som er å snakke medhårs med inc... beklager... UHELDIGE MENN SOM HAR PRØVD SÅ GODT DE KAN OG I MØTE MED URIMELIGE OG UREALISTISKE KVINNER IKKE HAR FÅTT EN DAME PÅ SITT EGET NIVÅ.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det faktum at han sitter med en beanie på innendørs var nok for min del. 3 sekunder var nok. Han rakk ikke engang å begynne med overdreven fekting med armene. (Gjorde han dette? Jeg så ikke mer en 3 sekunder, men de gjør typiskt sånnt som for å vifte frem poeng).

Er greit å holde seg vekk fra propagandavideoer på youtube.

• Liker 2
Lenke til kommentar
45 minutes ago, knopflerbruce said:

Hvis du gir opp fordi du føler du ikke har sjans uansett, er du uansett en incel.

Hvis du hele tiden smisker og jatter med feministisk propaganda for å høste likes fra jenter, er du en simp.

Endret av Gargantua
  • Liker 3
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (15 minutter siden):

Vel, nå sitter vi og ser på en taper i en beanie som ikke gjør noe annet enn å spre svada om kvinners datingadferd. Jeg forholder meg til det jeg ser, og hvis noen er utsatt for mobbing er det vel kvinnene som blir møtt med usannheter og usakligheter gang på gang her.

Du sitter også der og kobler en fyr til uttrykket incel og rakker ned på incels som mannlig gruppe. Har du eller ville du gjort det samme et kvinnelig motstykke?

knopflerbruce skrev (14 minutter siden):

Ånei. Simen1 var uenig med meg.

Uenig i hva? Jeg påpeker din mobbete måte å bruke uttrykket incel. Det går an å ta tilbakemeldingen konstruktivt i stedet for eplekjekt.

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Just now, Gargantua said:

Hvis du hele tiden smisker og jatter med feministisk propaganda for å høste likes fra jenter er, du en simp.

Den retorikken han bruker mot menn, bruker han ikke mot kvinner. Det jeg har lest ifra han på KG, er at han går stille i dørene der gitt. Uttrykket han liker, "sette halen på grisen", skjer neimen ikke der.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 minutt siden):

Du sitter også der og kobler en fyr til uttrykket incel og rakker ned på incels som mannlig gruppe. Har du eller ville du gjort det samme et kvinnelig motstykke?

Uenig i hva? Jeg påpeker din mobbete måte å bruke uttrykket incel.

Incel er faktisk et etablert begrep, og fyren ticket av omtrent alle boksene du kan ticke av på verbale utsagn som kommer fra en typisk incel. Det er hverken mobbing eller ufint. Å kalle han der for incel er ikke noe verre enn å kalle Breivik en terrorist, eller Krekar en islamist.

• Liker 4
Lenke til kommentar
31 minutes ago, leticia said:

Tror du at det er noe annerledes for kvinner? At datingapper er bra / positivt for kvinner? Hele problemet er jo at menn ikke får noe særlig matcher samtidig som kvinner får altfor mange.

Det er nok ikke bare menn som er drittlei for å si det sånn...

Jeg syns forresten ikke at appene er skadelige for noen. Det handler om hva man selv velger å gjøre det til. Blir man helt opphengt i at man skal finne seg en kjæreste på Tinder så har man bomma litt. Mener å huske at det var snakk om 20 % av brukerne som har  møtt noen , kortvarig (for sex) eller lengre forhold. Kanskje noen sitter med de nøyaktige tallene og kan hjelpe med å oppklare hva som er riktig.

Du sier: Tror du det er noe annerledes for kvinner? For så i neste åndedrag si at kvinner får altfor mange likes, mens menn får altfor få. Hvor mye mer annerledes kan det bli? Det er det hele problemstillingen i tråden handler om. Du har til det kjedsommelige kommet med argumentet "det er ikke så lett for kvinner heller, så!" Dette er et "catch all"-argument som ikke er gyldig.

Litt data:

As I stated previously the average female “likes” 12% of men on Tinder. This doesn't mean though that most males will get “liked” back by 12% of all the women they “like” on Tinder. This would only be the case if “likes” were equally distributed. In reality, the bottom 80% of men are fighting over the bottom 22% of women and the top 78% of women are fighting over the top 20% of men

Jeg delte dette for noen måneder siden også, men det virker som om forskjellen i arealet på figuren ikke glir inn hos folket her. Det er dette som er hele essensen i påstanden om at Tinder er skadelig for menn.

1.jpg

Endret av Gargantua
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (Akkurat nå):

Den retorikken han bruker mot menn, bruker han ikke mot kvinner. Det jeg har lest ifra han på KG, er at han går stille i dørene der gitt. Uttrykket han liker, "sette halen på grisen", skjer neimen ikke der.

Hvis kvinner hadde laget en identisk video, skulle jeg gladelig kritisert det - pussig nok gjør de ikke det. Men hvis det de kritiserer er menn som tenker med kuken og skal plassere dem på kjøkkenet, har jeg ingenting å kjefte på dem for - for da er jo kritikken berettiget.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, knopflerbruce said:

Hvis kvinner hadde laget en identisk video, skulle jeg gladelig kritisert det - pussig nok gjør de ikke det. Men hvis det de kritiserer er menn som tenker med kuken og skal plassere dem på kjøkkenet, har jeg ingenting å kjefte på dem for - for da er jo kritikken berettiget.

Her er en kvinne som sier nøyaktig det samme:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Duriello skrev (17 minutter siden):

Det faktum at han sitter med en beanie på innendørs var nok for min del. 3 sekunder var nok. Han rakk ikke engang å begynne med overdreven fekting med armene. (Gjorde han dette? Jeg så ikke mer en 3 sekunder, men de gjør typiskt sånnt som for å vifte frem poeng).

Er greit å holde seg vekk fra propagandavideoer på youtube.

Hva er en Beanie? En lue eller en hatt?

Hvorfor dømmer dere folk på klesstil?

Det han sier er vel mer det han skal arresteres for?

Jeg har ikke sett videoen.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (2 minutter siden):

Du sier: Tror du det er noe annerledes for kvinner? For så i neste åndedrag si at kvinner får altfor mange likes, mens menn får altfor få. Hvor mye mer annerledes kan det bli? Det er det hele problemstillingen i tråden handler om. Du har til det kjedsommelige kommet med argumentet "det er ikke så lett for kvinner heller, så!" Dette er et "catch all"-argument som ikke er gyldig.

Litt data:

As I stated previously the average female “likes” 12% of men on Tinder. This doesn't mean though that most males will get “liked” back by 12% of all the women they “like” on Tinder. This would only be the case if “likes” were equally distributed. In reality, the bottom 80% of men are fighting over the bottom 22% of women and the top 78% of women are fighting over the top 20% of men

Jeg delte dette for noen måneder siden også, men det virker som om forskjellen i arealet på figuren ikke glir inn hos folket her. Det er dette som er hele essensen i påstanden om at Tinder er skadelig for menn.

1.jpg

Og i det samme regnestykket må du legge til at datingprofilene ofte er elendige. Folk gidder ikke skrive korrekt norsk i bioen - om de har giddet å putte noe i den i det hele tatt. Og, hele denne "jeg er så usikker på hva jeg vil - åpen for alt"-attituden tjener menn ingen på å ha, heller.

Når det er så mye å hente bare på å lage en ålreit profil som fremstiller deg selv i et godt lyst, er det jo ens egen udugelighet som bruker som skaper problemet - og det kan en faktisk gjøre noe med. Det er en grunn til at "menn med fisk på Tinder" ble en greie, fordi menn deler det som imponerer andre menn - og ikke det kvinner faktisk ser etter. Og, når efforten mangler, får du heller ikke napp. Det sier seg selv.

Jeg kunne sagt mye av det samme om kvinners profiler, men de får jo bøttevis av likes på bilder fra "jeg er ugabuga-mann som tenker med kuken" uavhengig av om bioen kunne vært skrevet av Lille Hansemann (6 1/2) eller har noe fornuftig ved seg. Og det er jo dette du ser i figuren. Ikke vet jeg om kvinnene ser på det som en "advantage" av å bli spammet ned med søppel (les: folk som ikke passer med dem og som ikke burde sveipet i utgangspunktet).

• Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Duriello said:

Kan vi bare slutte med denne infantile navn og begrepssettingen på meningsmotstandere? 

Jeg VISSTE begrepet incel ville komme, derfor skrev jeg eksplisitt i innlegget mitt (det med videoen) i at "in" i incel betyr ufrivillig. Mennene som ikke orker å date i dagens samfunn forlater datingmarkedet frivillig. Jeg visste også at knopflerbruce og leticia ville falle i staver over videoen, og konkurrere i å dømme ham nord og ned, for deretter å tomle hverandre opp. Ganske forutsigbart. Men ingen av dem har egentlig forstått skjevfordelingsmekanismen i apper som Tinder og datingmarkedet. De bare gjentar sine egne banale og innskrenkede verdensanskuelser.

Endret av Gargantua
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...