Orion666 Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Gouldfan skrev (16 timer siden): Leste du dette fra Forskning? https://www.forskning.no/helse-lykke/er-vi-egentlig-sa-lykkelige-i-norden/2349685 Jeg er heller ikke alltid så flink til å lese linker, men denne sier at jeg har rett. Altså lykke undersøkelsen til FN blir helt annerledes altså om man endrer på spørsmålet. Jeg tenker ikke da på de som lever i slummen, de er jo heller ikke i flertall i land som Filippinene og Thailand. Heisann. Beklager sent svar. Har lest lenken nå, og jeg må si at den gir grobunn for ettertanke og refleksjon. Den gir god støtte til dine tanker, men den understøtter også viktigheten av et sosialt og økonomisk sikkerhetsnett. Jeg tenker en del på den potensielle produktivitetsveksten som ligger i bruken av AI, og hvor dividenden skal taes ut. Skal den gi enda mer ekstrem rikdom til tech-tychoons, eller kan vi fordele den til befolkningen som da kan leve enkle og harmoniske liv med mindre stress og kav? Begge ekstreme modeller har åpenbare fordeler og bakdeler. Har du tanker om dette? En annen refleksjon man kan gjøre er simpelthen at ungdommen må stramme seg opp. Det var nesten ingen selvmord i London under Battle of Britain. Kan man si at med tydelige mål og forventninger blir ingen oppgave for stor? Alt jeg skriver her har store spørsmålstegn bak seg, og skal på ingen måte leses som bastante påstander. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden (endret) knopflerbruce skrev (9 timer siden): Nettopp. Og, jeg lever jo her i Bærum. Jeg trenger ikke Bentley-en til naboen, men jeg er jo da så nær at jeg kan ta på den hver dag om jeg vil (den står parkert ute - av alle ting). Hadde du puttet en "fattig" afrikaner med et falleferdig skur av et hus uten innlagt noenting, og et par høns til selskap, midt i villastrøkene her er det ikke sjans i havet for at hen ville ønsket i alle fall NOE av den velstanden hen er omgitt av. Litt som at jeg driter i den bilen, men jeg skulle gjerne hatt pengene eieren betalte den med Visste det var noe, neida. Vi spiser kun gårdsegg, da vi kjenner noen som har gård. Disse er mye bedre enn de økologiske du får i butikken. Hadde de i "nabolaget" ditt hatt vett i hodet, så hadde de stått i kø hos afrikaneren for å kjøpe gårdsegg, slik som det er her på utsalgsbodene til gårdene.. Endret 12 timer siden av Gouldfan Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Gouldfan skrev (6 timer siden): Visste det var noe, neida. Vi spiser kun gårdsegg, da vi kjenner noen som har gård. Disse er mye bedre enn de økologiske du får i butikken. Hadde de i "nabolaget" ditt hatt vett i hodet, så hadde de stått i kø hos afrikaneren for å kjøpe gårdsegg, slik som det er her på utsalgsbodene til gårdene.. Ja, det høres jo kjempesmart ut å stå i kø hos afrikaneren i den tro at det er noe unikt der, når du har gårder overalt i området. (Bærum er ikke asfaltjungel, om du trodde det) Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) knopflerbruce skrev (17 minutter siden): Ja, det høres jo kjempesmart ut å stå i kø hos afrikaneren i den tro at det er noe unikt der, når du har gårder overalt i området. (Bærum er ikke asfaltjungel, om du trodde det) Ok jeg trodde det var i byen men jeg er ikke så kjent i de gatene. Er det mye Rasisme i Bærum? Jeg undres over at dere drar helt til en bondegård, når Afrikaneren selger de direkte fra sin bod som nabo... Jeg minner om at det ikke var jeg som dro Afrikaneren inn i Bærums gater, men nå er han jo der med eggboden sin... (Hun vi kjøper gårdsegg av her i utkanten av byen er forøvrig fillipinsk, det er ikke fargen på de som selger egga som har noe å si, det er Høna og Egget.) Endret 5 timer siden av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Gouldfan skrev (17 minutter siden): Ok jeg trodde det var i byen men jeg er ikke så kjent i de gatene. Er det mye Rasisme i Bærum? Jeg undres over at dere drar helt til en bondegård, når Afrikaneren selger de direkte fra sin bod som nabo... Jeg minner om at det ikke var jeg som dro Afrikaneren inn i Bærums gater, men nå er han jo der med eggboden sin... (Hun vi kjøper gårdsegg av her i utkanten av byen er forøvrig fillipinsk, det er ikke fargen på de som selger egga som har noe å si, det er Høna og Egget.) Hvorfor drar du helt til utkanten av byen når du kan handle på en lokal butikk? Er det mye rasisme i ditt nabolag? 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) knopflerbruce skrev (27 minutter siden): Hvorfor drar du helt til utkanten av byen når du kan handle på en lokal butikk? Er det mye rasisme i ditt nabolag? Gårdsegg er MYE bedre enn økologiske butikk egg…. Vi får de tilkjørt hit da.. Har bare vært hos de en gang når jeg lånte en henger, men bonus sønnen har jobbet litt på gården deres… Endret 4 timer siden av Gouldfan Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Bra tråden holdes aktiv, hvilke tema er ikke tatt opp i tråden så langt? 😅 2 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Duriello skrev (4 minutter siden): Bra tråden holdes aktiv, hvilke tema er ikke tatt opp i tråden så langt? 😅 Er jo et godt tips da, logg av Tinder, møt din utkårede i eggekø 😆 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden leticia skrev (5 minutter siden): Er jo et godt tips da, logg av Tinder, møt din utkårede i eggekø 😆 Tja, jeg møtte ei som etter noen år ble eks hos en bilforhandler, så rarere ting har skjedd. 😂 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden leticia skrev (6 minutter siden): Er jo et godt tips da, logg av Tinder, møt din utkårede i eggekø 😆 Men pass deg så du ikke kjøper gårdsegg i nabolaget Blærum av en Afrikaner eller Fillipiner,det er mye bedre å kjøre langt og kjøpe hvite egg fra en hvit bonde... IRONI 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Duriello skrev (1 minutt siden): Tja, jeg møtte ei som etter noen år ble eks hos en bilforhandler, så rarere ting har skjedd. 😂 Jeg mener faktisk at det er et godt tips å logge seg av Tinder da... For å møte hverandre i andre sammenhenger. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Gouldfan skrev (1 minutt siden): Men pass deg så du ikke kjøper gårdsegg i nabolaget Blærum av en Afrikaner eller Fillipiner,det er mye bedre å kjøre langt og kjøpe hvite egg fra en hvit bonde... IRONI Jeg har faktisk selv benyttet meg av å kjøpe gårdsegg da vi bodde mer landlig til. (Brune egg hos hvit bonde) 😝 Jeg syns ellers at dine antydninger om at den du har hatt denne diskusjonen med har rasistiske holdninger er et bomskudd. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden leticia skrev (8 minutter siden): Jeg mener faktisk at det er et godt tips å logge seg av Tinder da... For å møte hverandre i andre sammenhenger. Ja, og jeg er enig. 👍 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Gouldfan skrev (48 minutter siden): Gårdsegg er MYE bedre enn økologiske butikk egg…. Vi får de tilkjørt hit da.. Har bare vært hos de en gang når jeg lånte en henger, men bonus sønnen har jobbet litt på gården deres… Merker nada forskjell på dette slik jeg bruker eggene mine (de går som regel i pannekakerøre o.l.). Dessuten må denne afrikaneren være konkurransedyktig på pris mot i alle fall 12-pack L-egg hos Coop. Til 3kr stykket hadde jeg handlet lokalt, men jeg betaler ikke mer for å slippe å gå 400 meter opp i høgget til butikken - eller 1 km til nevnte bonde med gårdsutsalg. Generelt sett tenker jeg det er tullete å ha et utsalg i nabolaget på den måten, uansett. Da er det mye mer naturlig å bytte vare mot vare, hvis man har noe å bytte med. Det er sånn jeg er vant med, i alle fall. Det gir ikke noen mening i å drive å forhandle pris på småting med folk du omgås i det daglige. 1 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) 3 hours ago, Duriello said: Bra tråden holdes aktiv, hvilke tema er ikke tatt opp i tråden så langt? 😅 Jeg vet ikke så mye om hvilke temaer folk har vært innom tidligere. Men observerer at vi nå kan finne frem sjekklisten og krysse av på gårdsegg. 🥚 ☑️ 😊 Endret 1 time siden av P7SA 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) leticia skrev (1 time siden): Jeg har faktisk selv benyttet meg av å kjøpe gårdsegg da vi bodde mer landlig til. (Brune egg hos hvit bonde) 😝 Jeg syns ellers at dine antydninger om at den du har hatt denne diskusjonen med har rasistiske holdninger er et bomskudd. Nei det kan jo bare være at man ikke liker Afrikanere i nabolaget i Bærum... Uten at det har noe med hudfarge å gjøre. Men jeg skjønte ikke den kjøre på landet å kjøpe egg, når han med Afrikansk bod var neste nabo... (Dessuten igjen det var ikke jeg som dro han til Bærum, jeg snakket kun om at folk har forskjellige verdier/materielle) Endret 3 timer siden av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) knopflerbruce skrev (47 minutter siden): Merker nada forskjell på dette slik jeg bruker eggene mine (de går som regel i pannekakerøre o.l.). Dessuten må denne afrikaneren være konkurransedyktig på pris mot i alle fall 12-pack L-egg hos Coop. Til 3kr stykket hadde jeg handlet lokalt, men jeg betaler ikke mer for å slippe å gå 400 meter opp i høgget til butikken - eller 1 km til nevnte bonde med gårdsutsalg. Generelt sett tenker jeg det er tullete å ha et utsalg i nabolaget på den måten, uansett. Da er det mye mer naturlig å bytte vare mot vare, hvis man har noe å bytte med. Det er sånn jeg er vant med, i alle fall. Det gir ikke noen mening i å drive å forhandle pris på småting med folk du omgås i det daglige. Hadde en gjest, han åpnet bare kjøleskapet og sa Jøss dere har gårdsegg!! Vi som ikke bor inni i Bærum, skjønner iallefall forskjellen på butikk og gårdsegg, (er mulig dere blir lurt 😂) Det er fast pris btw og vi kjøper flere brett om gangen. Endret 3 timer siden av Gouldfan Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Gouldfan skrev (11 minutter siden): Hadde en gjest, han åpnet bare kjøleskapet og sa Jøss dere har gårdsegg!! Vi som ikke bor inni i Bærum, skjønner iallefall forskjellen på butikk og gårdsegg, (er mulig dere blir lurt 😂) Det er fast pris btw og vi kjøper flere brett om gangen. Ingen her blir lurt. Men folk som spiser egg "som de er" (hardkokt/bløtkokt) er nok mer picky på det enn dem som bare skal ha det i en røre. Jeg tror det er noen som kan betale for dyrere egg enn de trenger. (herre fred for en tåpelig debatt) Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Kanskje flere burde ha satset som bønder for å kommet på programmet jakten på kjærligheten? 😂🐔 Hvorfor snakker dere om egg egentlig? 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Kassettspiller skrev (2 minutter siden): Kanskje flere burde ha satset som bønder for å kommet på programmet jakten på kjærligheten? 😂🐔 Hvorfor snakker dere om egg egentlig? Konseptet skal visst endres slik at alle kan delta nå, hørte jeg rykter i. Tror jeg heller innstallerer Tinder da ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå