leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Colin. skrev (31 minutter siden): Jeg tenkte på hvordan jeg ble møtt i utlandet. Angående det du skriver, så er vel bare det at jeg er for lav, en av flere grunner her på berget. Vanskelig å vite når de ekstremt få matchene man har fått her på berget, ikke ønsker å kommunisere for å lære meg å kjenne, slik som de gjerne gjør i utlandet. Har nok ikke statusen på plass her på berget for å nå opp, det er noe jeg har akseptert. Ja, poenget mitt var at du kan ikke vite hva som var årsaken til avvisning hvis du ikke kom i snakk med noen som sa hvorfor de avviste deg. For min del så hadde du røket uansett hvis vi kom i tale (og jeg var ledig). Pga jeg kunne aldri vært sammen med en som er religiøs og har et konservativt syn på forhold. Men som du sier så er det også andre årsaker som du har delt tidligere som ikke styrker sjansen din her hjemme. Jeg opplever også at om man kommer seg litt sørover så er det en helt annen nysgjerrighet på å finne ut hvem folk er. Vi er litt sære som befolkning vi nordboere på den måten (ikke bare kvinner, men menn også). 😄 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Kassettspiller skrev (1 time siden): Haha 😂 Og hun ene som snakket om det tjener ikke i nærheten av 700 000 kr. Hvem da? Da har du EN av dem, potensielt. Og at en av fem(?) i en setting hvor man aktivt leter etter overfladiske mennesker som nettopp kan finne på å kreve at mannen tjener mer av dem, beviser jo at dette slett ikke er hverken viktig for kvinner eller at det er spesielt kravstort i akkurat det segmentet av kvinner. At kvinner er så kravstore på inntekt er en anomali og en myte. Det viktigste er å ikke være en dust med penger. Forøvrig, de kvinnene som presiserer hva de legger i dette med penger hos menn handler det mer om det å klare å spare penger enn inntekt eller å ha millionformue. Det er, for disse, mer attraktivt med en mann som har 500k i inntekt og noen hundre tusen satt til side i boligsparing enn å ha opp mot millionen og likevel ha lite/ingen egenkapital (fordi alt er sløst vekk). Ironisk nok er det jo enkelte menn som mener de er bedre egnet til å ta rasjonelle avgjørelser rundt familieøkonomi, mens det er kvinner som må gardere seg mot å date big spenders. Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Gargantua skrev (1 time siden): VGTV har en serie som heter Tinderfesten. Jeg har ikke sett på søpla, men det er avslørende bare at et slikt spørsmål som dette stilles. "Er det et rødt flagg hvis han tjener under 700.000 kr?" Hva får disse oppdolla brødhuene til å stille slike krav og ha slike forventninger til menn? Hva bringer de selv til torgs? Er ikke dette helt sentralt til trådens tema, hvor et par ivrige debattanter hardnakket hevder at kvinner ikke er kravstore, og slett ikke ser etter penger? Her har vi beviset på at kvinnfolk ser på mannen som en minibank, mens de selv har "blogger" som yrke. Her er det samlet 5 influensere? Hva er det som får deg til å tenke at disse er representative for norske damer? Kom med et representativt utvalg av norske damer, minimum 1000 stykker, gjerne flere. Ta med noen fra hver yrkesgruppe, forskjellig grad av utdanning, økonomiske forskjeller i lønn hos damene, forskjellige forutsetninger i helse osv, så kan vi snakkes. Jeg har heller ikke sansen for influensere, men tror du at du får sjans på damer hvis du kaller damer for brødhuer? Når det gjelder inntekt for menn i dag så er 700.000 idag ikke en uvanlig lønn å ha. Min mann tjener mer enn 700.000 og har et helt vanlig yrke. Endret 3 timer siden av leticia Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden knopflerbruce skrev (15 minutter siden): Hvem da? Influenceren som sa: De skal jo såre uansett, så det er bedre at han har penger. leticia skrev (17 minutter siden): Når det gjelder inntekt for menn i dag så er 700.000 idag ikke en uvanlig lønn å ha. Min tjener over det, og i mitt yrke så er inntekten enda høyere. De mener at det er et rødt flagg om mannen tjener mindre enn det. 😂 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Kassettspiller skrev (3 minutter siden): Influenceren som sa: De skal jo såre uansett, så det er bedre at han har penger. De mener at det er et rødt flagg om mannen tjener mindre enn det. 😂 Ok. Det har de lov til å mene. Men som jeg skreiv så er de ikke representative for norske kvinner, som jeg ser du også har vært innom tanken på i en tidligere sitering. Edit: Vet du om dette er noe de mener på ekte, eller lager de bare show? Uansett jeg kommer ikke til å bruke penger for å få med meg dette 🥱 Endret 3 timer siden av leticia edit Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden leticia skrev (1 time siden): Jeg er enig med deg her. Men samtidig så er det ofte slik at rike mennesker finner hverandre og fattige mennesker finner hverandre. Dette er faktisk også med på å føre til økte forskjeller i samfunnet. De som har det godt fra før finner noen på samme nivå, mens de som sliter fra før gjerne finner en annen som sliter. Unntak vil alltid finnes, men slik er hovedtrenden. Og så kan man som du nevner veie opp for det med å inneha andre kvaliteter, som f.eks å være pen eller smart. Nettopp det. Nå plukker jeg deg litt tilfeldig, siden det er mange som bruker begrepet "samme nivå", men det med "samme nivå" handler nok oftest om at folk føler seg tiltrukket av hverandre fordi man kjenner seg igjen i den andre personen. Og to personer med lavinntekt føler seg jo ikke presset ned av den andres suksess, og kan ofte oppleve at den andre har en større forståelse for enkelte av ens karaktertrekk/vaner enn en bemidlet ville hatt. Og, tilsvarende mellom to rike. Det er jo ikke noe ålreit om den rike føler hen er kredittkortet til den med minst inntekt, og at eventuelle problemer med å ha mye penger kan bli møtt med hoderysting. Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden leticia skrev (14 minutter siden): Edit: Vet du om dette er noe de mener på ekte, eller lager de bare show? Uansett jeg kommer ikke til å bruke penger for å få med meg dette 🥱 Kun sett småklipp, men egentllig umulig å vite om dem mener det på ekte eller ikke. Tjener jo på å få oppmerksomhet. Men det jeg vet er at slike influencere ofte lever dyrt. Skal også sies at i hvert fall én av dem har vært seriøs om at kvinner bør kreve å få middagen betalt på date, siden kvinner generelt tjener mindre. Men dette tok hun opp ved en annen anledning. 🙃 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden knopflerbruce skrev (3 minutter siden): Nå plukker jeg deg litt tilfeldig, siden det er mange som bruker begrepet "samme nivå", men det med "samme nivå" handler nok oftest om at folk føler seg tiltrukket av hverandre fordi man kjenner seg igjen i den andre personen. Og to personer med lavinntekt føler seg jo ikke presset ned av den andres suksess, og kan ofte oppleve at den andre har en større forståelse for enkelte av ens karaktertrekk/vaner enn en bemidlet ville hatt. Og, tilsvarende mellom to rike. Det er jo ikke noe ålreit om den rike føler hen er kredittkortet til den med minst inntekt, og at eventuelle problemer med å ha mye penger kan bli møtt med hoderysting. Ja det er nok noe i det. At man kan speile seg i den andre intellektuelt, økonomisk, utdannings og evt utseendemessig. Det er også en fordel å ha noen felles interesser (og mange møter hverandre nettopp på den måten). Men det betyr ikke at man ikke kan finne sammen når man er veldig forskjellige. Men slike forhold har sannsynligvis en større tendens til å ryke før eller senere. Lenke til kommentar
leticia Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Kassettspiller skrev (2 minutter siden): Skal også sies at i hvert fall én av dem har vært seriøs om at kvinner bør kreve å få middagen betalt på date, siden kvinner generelt tjener mindre. Men dette tok hun opp ved en annen anledning. 🙃 Det syns jeg høres tullete ut. Jeg mener man skal betaler det man spiser selv. 👍 Men som sagt. Disse er nok ikke representative for norske kvinner. Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden leticia skrev (7 minutter siden): Det syns jeg høres tullete ut. Jeg mener man skal betaler det man spiser selv. 👍 Men som sagt. Disse er nok ikke representative for norske kvinner. Nei, det får vi håpe. En av deltakere av Tindershowet. https://www.vg.no/nyheter/i/JQVEoP/kritiserer-fetisha-podkast-tillater-vi-oss-aa-snakke-styggere-om-menn Lenke til kommentar
leticia Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden knopflerbruce skrev (40 minutter siden): Ironisk nok er det jo enkelte menn som mener de er bedre egnet til å ta rasjonelle avgjørelser rundt familieøkonomi, Bedre egnet er de ikke (menn har f.eks mer inkassokrav enn kvinner). Men endel kvinner som lever i parforhold setter seg altfor lite inn i egen og felles økonomi. Så ærlige må vi faktisk være. Og dette skaper et potensielt større problem for kvinnene ved brudd / mannens bortgang. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) leticia skrev (40 minutter siden): Her er det samlet 5 influensere? Hva er det som får deg til å tenke at disse er representative for norske damer? Disse kaller seg influensere og tenker at jobben deres er å være i medielyset og spre holdninger, budskap og meninger. Det lykkes de også med ettersom de har en hel bråte med følgere som ser opp til de, får tankemønsteret deres inn i ørene titt og ofte. Disse 5 trenger ikke være representative for 2,3 millioner norske kvinner, men de sprer sine syke holdninger ut til et stort publikum. Deriblant holdninger om hva menn skal tjene for at de skal gidde å vurdere de som partner. Kjærlighet for penger har et navn: Horeri. Disse horene er ikke noe å se opp til og følge. De er søppel. Endret 2 timer siden av Simen1 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Simen1 skrev (30 minutter siden): Disse kaller seg influensere og tenker at jobben deres er å være i medielyset og spre holdninger, budskap og meninger. Det lykkes de også med ettersom de har en hel bråte med følgere som ser opp til de, får tankemønsteret deres inn i ørene titt og ofte. Disse 5 trenger ikke være representative for 2,3 millioner norske kvinner, men de sprer sine syke holdninger ut til et stort publikum. Deriblant holdninger om hva menn skal tjene for at de skal gidde å vurdere de som partner. Denne utviklingen som man kan se med influensere er jeg virkelig ingen fan av. Og ja, det er dumt at man påvirker unge folk med tankegangen sin, akkurat på samme måte som det blir med f.eks Andrew Tate. Endret 2 timer siden av leticia Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Ikke rart det blir lite barn i verden.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30 minutter siden Del Skrevet 30 minutter siden leticia skrev (2 timer siden): Denne utviklingen som man kan se med influensere er jeg virkelig ingen fan av. Og ja, det er dumt at man påvirker unge folk med tankegangen sin, akkurat på samme måte som det blir med f.eks Andrew Tate. Enig. Den fyren har vært en pest for mentaliteten til følgerne. Det hadde vært så karma om det var noe i de lungekreft-ryktene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå