Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

Colin. skrev (31 minutter siden):

Jeg tenkte på hvordan jeg ble møtt i utlandet. Angående det du skriver, så er vel bare det at jeg er for lav, en av flere grunner her på berget. Vanskelig å vite når de ekstremt få matchene man har fått her på berget, ikke ønsker å kommunisere for å lære meg å kjenne, slik som de gjerne gjør i utlandet. Har nok ikke statusen på plass her på berget for å nå opp, det er noe jeg har akseptert.

Ja, poenget mitt var at du kan ikke vite hva som var årsaken til avvisning hvis du ikke kom i snakk med noen som sa hvorfor de avviste deg.

For min del så hadde du røket uansett hvis vi kom i tale (og jeg var ledig).  Pga jeg kunne aldri vært sammen med en som er religiøs og har et konservativt syn på forhold.

Men som du sier så er det også andre årsaker som du har delt tidligere som ikke styrker sjansen din her hjemme.

Jeg opplever også at om man kommer seg litt sørover så er det en helt annen nysgjerrighet på å finne ut hvem folk er. Vi er litt sære som befolkning vi nordboere på den måten (ikke bare kvinner, men menn også).  😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kassettspiller skrev (1 time siden):

Haha 😂

Og hun ene som snakket om det tjener ikke i nærheten av 700 000 kr. 

Hvem da? Da har du EN av dem, potensielt. Og at en av fem(?) i en setting hvor man aktivt leter etter overfladiske mennesker som nettopp kan finne på å kreve at mannen tjener mer av dem, beviser jo at dette slett ikke er hverken viktig for kvinner eller at det er spesielt kravstort i akkurat det segmentet av kvinner. At kvinner er så kravstore på inntekt er en anomali og en myte. Det viktigste er å ikke være en dust med penger.

Forøvrig, de kvinnene som presiserer hva de legger i dette med penger hos menn handler det mer om det å klare å spare penger enn inntekt eller å ha millionformue. Det er, for disse, mer attraktivt med en mann som har 500k i inntekt og noen hundre tusen satt til side i boligsparing enn å ha opp mot millionen og likevel ha lite/ingen egenkapital (fordi alt er sløst vekk).

Ironisk nok er det jo enkelte menn som mener de er bedre egnet til å ta rasjonelle avgjørelser rundt familieøkonomi, mens det er kvinner som må gardere seg mot å date big spenders.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 time siden):

VGTV har en serie som heter Tinderfesten. Jeg har ikke sett på søpla, men det er avslørende bare at et slikt spørsmål som dette stilles. "Er det et rødt flagg hvis han tjener under 700.000 kr?" Hva får disse oppdolla brødhuene til å stille slike krav og ha slike forventninger til menn? Hva bringer de selv til torgs? Er ikke dette helt sentralt til trådens tema, hvor et par ivrige debattanter hardnakket hevder at kvinner ikke er kravstore, og slett ikke ser etter penger? Her har vi beviset på at kvinnfolk ser på mannen som en minibank, mens de selv har "blogger" som yrke.

1.jpeg

Her er det samlet 5 influensere? Hva er det som får deg til å tenke at disse er representative for norske damer?

Kom med et representativt utvalg av norske damer, minimum 1000 stykker, gjerne flere. Ta med noen fra hver yrkesgruppe, forskjellig grad av utdanning, økonomiske forskjeller i lønn hos damene, forskjellige forutsetninger i helse osv, så kan vi snakkes.

Jeg har heller ikke sansen for influensere, men tror du at du får sjans på damer hvis du kaller damer for brødhuer?

Når det gjelder inntekt for menn i dag så er 700.000 idag ikke en  uvanlig lønn å ha. Min mann tjener mer enn 700.000 og har et helt vanlig yrke.

Endret av leticia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (15 minutter siden):

Hvem da?

Influenceren som sa: De skal jo såre uansett, så det er bedre at han har penger.

leticia skrev (17 minutter siden):

Når det gjelder inntekt for menn i dag så er 700.000 idag ikke en  uvanlig lønn å ha. Min tjener over det, og i mitt yrke så er inntekten enda høyere.

De mener at det er et rødt flagg om mannen tjener mindre enn det. 😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (3 minutter siden):

Influenceren som sa: De skal jo såre uansett, så det er bedre at han har penger.

De mener at det er et rødt flagg om mannen tjener mindre enn det. 😂

Ok. Det har de lov til å mene. Men som jeg skreiv så er de ikke representative for norske kvinner, som jeg ser du også har vært innom tanken på i en tidligere sitering.

Edit: Vet du om dette er noe de mener på ekte, eller lager de bare show? Uansett jeg kommer ikke til å bruke penger for å få med meg dette 🥱

Endret av leticia
edit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 time siden):

Jeg er enig med deg her. 

Men samtidig så er det ofte slik at rike mennesker finner hverandre og fattige mennesker finner hverandre. Dette er faktisk også med på å føre til økte forskjeller i samfunnet. De som har det godt fra før finner noen på samme nivå, mens de som sliter fra før gjerne finner en annen som sliter. 

Unntak vil alltid finnes, men slik er hovedtrenden. Og så kan man som du nevner veie opp for det med å inneha andre kvaliteter, som f.eks å være pen eller smart. 

Nettopp det. 

Nå plukker jeg deg litt tilfeldig, siden det er mange som bruker begrepet "samme nivå", men det med "samme nivå" handler nok oftest om at folk føler seg tiltrukket av hverandre fordi man kjenner seg igjen i den andre personen. Og to personer med lavinntekt føler seg jo ikke presset ned av den andres suksess, og kan ofte oppleve at den andre har en større forståelse for enkelte av ens karaktertrekk/vaner enn en bemidlet ville hatt. Og, tilsvarende mellom to rike. Det er jo ikke noe ålreit om den rike føler hen er kredittkortet til den med minst inntekt, og at eventuelle problemer med å ha mye penger kan bli møtt med hoderysting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (14 minutter siden):

Edit: Vet du om dette er noe de mener på ekte, eller lager de bare show? Uansett jeg kommer ikke til å bruke penger for å få med meg dette 🥱

Kun sett småklipp, men egentllig umulig å vite om dem mener det på ekte eller ikke. Tjener jo på å få oppmerksomhet.

Men det jeg vet er at slike influencere ofte lever dyrt.

Skal også sies at i hvert fall én av dem har vært seriøs om at kvinner bør kreve å få middagen betalt på date, siden kvinner generelt tjener mindre. Men dette tok hun opp ved en annen anledning. 🙃

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (3 minutter siden):

Nå plukker jeg deg litt tilfeldig, siden det er mange som bruker begrepet "samme nivå", men det med "samme nivå" handler nok oftest om at folk føler seg tiltrukket av hverandre fordi man kjenner seg igjen i den andre personen. Og to personer med lavinntekt føler seg jo ikke presset ned av den andres suksess, og kan ofte oppleve at den andre har en større forståelse for enkelte av ens karaktertrekk/vaner enn en bemidlet ville hatt. Og, tilsvarende mellom to rike. Det er jo ikke noe ålreit om den rike føler hen er kredittkortet til den med minst inntekt, og at eventuelle problemer med å ha mye penger kan bli møtt med hoderysting.

Ja det er nok noe i det. At man kan speile seg i den andre intellektuelt, økonomisk, utdannings og evt utseendemessig. Det er også en fordel å ha noen felles interesser (og mange møter hverandre nettopp på den måten).

Men det betyr ikke at man ikke kan finne sammen når man er veldig forskjellige. Men slike forhold har sannsynligvis en større tendens til å ryke før eller senere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (2 minutter siden):

Skal også sies at i hvert fall én av dem har vært seriøs om at kvinner bør kreve å få middagen betalt på date, siden kvinner generelt tjener mindre. Men dette tok hun opp ved en annen anledning. 🙃

Det syns jeg høres tullete ut. Jeg mener man skal betaler det man spiser selv. 👍

Men som sagt. Disse er nok ikke representative for norske kvinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (40 minutter siden):

Ironisk nok er det jo enkelte menn som mener de er bedre egnet til å ta rasjonelle avgjørelser rundt familieøkonomi,

Bedre egnet er de ikke (menn har f.eks mer inkassokrav enn kvinner). Men endel kvinner som lever i parforhold setter seg altfor lite inn i egen og felles økonomi. Så ærlige må vi faktisk være. Og dette skaper et potensielt større problem for kvinnene ved brudd / mannens bortgang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (40 minutter siden):

Her er det samlet 5 influensere? Hva er det som får deg til å tenke at disse er representative for norske damer?

Disse kaller seg influensere og tenker at jobben deres er å være i medielyset og spre holdninger, budskap og meninger. Det lykkes de også med ettersom de har en hel bråte med følgere som ser opp til de, får tankemønsteret deres inn i ørene titt og ofte. Disse 5 trenger ikke være representative for 2,3 millioner norske kvinner, men de sprer sine syke holdninger ut til et stort publikum. Deriblant holdninger om hva menn skal tjene for at de skal gidde å vurdere de som partner. Kjærlighet for penger har et navn: Horeri. Disse horene er ikke noe å se opp til og følge. De er søppel.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (30 minutter siden):

Disse kaller seg influensere og tenker at jobben deres er å være i medielyset og spre holdninger, budskap og meninger. Det lykkes de også med ettersom de har en hel bråte med følgere som ser opp til de, får tankemønsteret deres inn i ørene titt og ofte. Disse 5 trenger ikke være representative for 2,3 millioner norske kvinner, men de sprer sine syke holdninger ut til et stort publikum. Deriblant holdninger om hva menn skal tjene for at de skal gidde å vurdere de som partner.

Denne utviklingen som man kan se med influensere er jeg virkelig ingen fan av. Og ja, det er dumt at man påvirker unge folk med tankegangen sin, akkurat på samme måte som det blir med f.eks Andrew Tate.

Endret av leticia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 timer siden):

Denne utviklingen som man kan se med influensere er jeg virkelig ingen fan av. Og ja, det er dumt at man påvirker unge folk med tankegangen sin, akkurat på samme måte som det blir med f.eks Andrew Tate.

Enig. Den fyren har vært en pest for mentaliteten til følgerne. Det hadde vært så karma om det var noe i de lungekreft-ryktene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/10/2025 at 11:56 PM, knopflerbruce said:

Det komiske i dette svaret er jo at du faktisk trekker frem veldig mye som er helt riktig i det du puttet bak "spoileren". 

Teksten var lagt inn i en helt vanlig sitatboks som automatisk dekker til. Akkurat slik jeg har gjort flere ganger tidligere her på forumet når jeg poster lengre ChatGPT svar. Ikke noe "spoiler" med hensikt å legge skjul på noe. 

Ikke var selve punktene veldig viktige heller dersom man skjønte hensikten bak sitatet. Om man hadde husket hvor hele diskusjonen startet fra mitt ståsted, og hva jeg begynte å argumentere for (se bilde nedenfor, bilde jeg også inkluderte i innlegget mitt), så hadde man kanskje lettere skjønt hensikten med akkurat det ChatGPT sitatet.

Men siden jeg kanskje ikke var tydelig nok. Hensikten var å legge til ytterligere argumenter som også var med på å illustrere at det ikke "bare var fordommer" som gjør at man kan si at kvinner er kravstore. Faktisk tror jeg ikke noe jeg har skrevet om dette temaet har vært basert på fordommer. Jeg synes ihvertfall ikke det. Utvilsomt er det ikke bare fordommer. Andre har også kommet med gode innspill som ikke har vært basert på fordommer. Selv chatGPT kunne komme med en lang liste - fri for fordommer. Det etter bare ett tilfeldig spørsmål. Noe som bare var ment som nok et argument, i en lengre rekke, som ytterligere illustrerte hvor hardt leticia bommet med denne uttalelsen:

image.jpeg.a3b4810aa88666dc45bc883877524883.jpeg

Endret av P7SA
  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 1/11/2025 at 5:19 AM, knopflerbruce said:

Fertiliteten avtar også for menn.

Relatert til kommentaren din og andre innlegg her. Om vi tar utgangspunkt i fertilitet, men også kombinerer det med aldersrelaterte sykdommer (en faktor leticia trekker inn og fremstiller negativt mot menn) så får vi kort oppsummert følgende som en nøytral sammenligning mellom forskjellen på menn og kvinner. Menn på 60 er f.eks direkte sammenlignbare med kvinner på ca 39 sånn med tanke på fruktbarhet og aldersrelaterte risikoer om vi ser samlet på det.

• Menn 40 år / Kvinner 30-32 år: God fruktbarhet, lav genetisk risiko.

• Menn 50 år / Kvinner 35-37 år: Redusert sædkvalitet og fruktbarhet, økt genetisk risiko.

• Menn 60 år / Kvinner 38-40 år: Lavere fruktbarhet, økt risiko for genetiske problemer.

• Menn 70 år / Kvinner 42-45 år: Betydelig redusert fruktbarhet, høyere genetisk risiko.

• Menn 80 år / Kvinner 46-50 år: Svært lav fruktbarhet, høy genetisk risiko.

Lengre versjon for spesielt interesserte:

(ChatGPT)
Når vi sammenligner menn på 40, 50, 60, 70 og 80 år med kvinner med tanke på fruktbarhet og aldersrelaterte risikoer, er det viktig å ta hensyn til de biologiske forskjellene mellom menn og kvinner, spesielt når det gjelder reproduktiv helse. Her er en grov sammenligning basert på fruktbarhet og aldersrelaterte risikoer:
Menn 40 år: Ved 40 år er menn fortsatt generelt fruktbare, men begynnelsen på en gradvis reduksjon i sædkvalitet kan begynne å merkes. Sædkvaliteten kan begynne å synke med redusert sædbevegelighet og volum, og det kan være en økt risiko for genetiske problemer i avkommet, men risikoen er fortsatt relativt lav. Sammenlignbart med kvinner på 30-32 år når det gjelder fruktbarhet og risiko for genetiske lidelser.
Menn 50 år: Kan fortsatt ha god fruktbarhet, men sædkvaliteten begynner å reduseres (lavere spermabevegelighet og økt genetisk risiko). Sammenlignbart med kvinner på 35-37 år i forhold til fruktbarhet og risiko for genetiske lidelser (som Downs syndrom).
Menn 60 år: Fruktbarheten reduseres ytterligere, med økt risiko for genetiske problemer i avkommet (som autismespekterforstyrrelser og schizofreni), men de kan fortsatt være i stand til å få barn. Sammenlignbart med kvinner på 38-40 år, hvor fruktbarheten begynner å synke, og risikoen for kromosomfeil øker.
Menn 70 år: Har fortsatt muligheten til å få barn, men sædkvaliteten er betydelig lavere, og risikoen for genetiske problemer øker. Sammenlignbart med kvinner på 42-45 år, da fruktbarheten synker merkbart og risikoen for genetiske problemer øker.
Menn 80 år: Selv om de fortsatt kan produsere spermier, vil fruktbarheten være betydelig redusert, og risikoen for genetiske problemer er høyere. Sammenlignbart med kvinner på 46-50 år, der fruktbarheten er sterkt redusert, og risikoen for kromosomfeil er betydelig høyere, men overgangsalderen har ikke nødvendigvis inntruffet ennå.
I denne sammenligningen er det viktig å merke seg at menn teknisk sett kan være fruktbare gjennom hele livet, men aldersrelaterte problemer som lavere sædkvalitet og økt risiko for genetiske lidelser påvirker muligheten for å få sunne barn. Kvinner, derimot, mister gradvis evnen til å bli gravide etter 35-37 år, med en markert nedgang i fertiliteten etter 40.

image.gif.f8de27ead583274299be514d9ce591a0.gif

Denne tråden begynte forøvrig å gi meg (ytterligere) flashbacks til KG. Feminist(er) som rakker ned på menns sædkvalitet nesten ut av det blå. Ekstra sært er at disse eldre mennene som det argumenteres negativt mot med tanke på fertilitet og sykdommer, ofte ligger bedre ann til å få flere friske barn eller er direkte sammenlignbare med kvinner som det snakkes positivt rundt. Ikke akkurat likestilling med tanke på holdninger til å få barn.

Noe annet jeg føler å trekke frem når det kommer til manglende "likestilling" / vidt forskjellige holdninger til. Snakkes det om kvinner på 30+ år, så trekkes det ofte positivt frem at disse fint kan få barn alene. For kvinner trenger jo ikke menn for å få barn. (Spesielt noe visse feminister liker å trekke frem.) Kvinner kan fint gjøre dette 100% på egenhånd. Men når det er snakk om 30+ år gamle kvinner i kombinasjon med mye eldre menn, si 50+. Ja da er det plutselig blitt kjempe farlig at det er en knøttliten risiko for at mannen dør før barnet er 18. Eventuelt er det plutselig blitt krise om hun må stå for hakket over 50% av oppdragelsen fordi mannen er gammel og ikke bidrar nok. Men å argumentere positivt for situasjoner der kvinner står for 100% selv og alltid er helt alene. Det kommer naturlig. 🙄 "Rart" det der med at når ting inkluderer eldre menn så skal ting ofte fremstilles så negativt som mulig. Ihvertfall når visse feminister er med å uttaler seg. (Sikter ikke mot Knop relatert til disse tingene altså. Bare et lite "rant" i samme innlegg.)

De fleste har nok fått med seg at det er bedre for barn å vokse opp med to foreldre. Folk flest skjønner også at det er bedre for de fleste mennesker som ønsker barn, å gjøre det i lag med noen man elsker i en kjærlig familie, enn å gjøre det alene. Det vinner alle på. Menn, kvinner og barn. Og det bør vi jo fremme. 😊 Og så bør vi jo også ta hensyn til at det er noen menn som kanskje ikke fant ei god dame å stifte familie med i ung alder. Og da gjelder det å gjøre det beste ut av situasjonen.  😊

Endret av P7SA
Små justeringer / finpuss
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (6 timer siden):

Teksten var lagt inn i en helt vanlig sitatboks som automatisk dekker til. Akkurat slik jeg har gjort flere ganger tidligere her på forumet når jeg poster lengre ChatGPT svar. Ikke noe "spoiler" med hensikt å legge skjul på noe. 

Ikke var selve punktene veldig viktige heller dersom man skjønte hensikten bak sitatet. Om man hadde husket hvor hele diskusjonen startet fra mitt ståsted, og hva jeg begynte å argumentere for (se bilde nedenfor, bilde jeg også inkluderte i innlegget mitt), så hadde man kanskje lettere skjønt hensikten med akkurat det ChatGPT sitatet.

Men siden jeg kanskje ikke var tydelig nok. Hensikten var å legge til ytterligere argumenter som også var med på å illustrere at det ikke "bare var fordommer" som gjør at man kan si at kvinner er kravstore. Faktisk tror jeg ikke noe jeg har skrevet om dette temaet har vært basert på fordommer. Jeg synes ihvertfall ikke det. Utvilsomt er det ikke bare fordommer. Andre har også kommet med gode innspill som ikke har vært basert på fordommer. Selv chatGPT kunne komme med en lang liste - fri for fordommer. Det etter bare ett tilfeldig spørsmål. Noe som bare var ment som nok et argument, i en lengre rekke, som ytterligere illustrerte hvor hardt leticia bommet med denne uttalelsen:

image.jpeg.a3b4810aa88666dc45bc883877524883.jpeg

Du klarte å dokumentere at kvinner har nøkterne krav. Og det takker vi for. Det var ikke noe ekstremt der i det hele tatt. Eller står du fortsatt ved at du mener at det er "kravstort" å be om en mann som støtter dem i deres ambisjoner, eller tar sin halvdel av husarbeidet? Det er det kilden din sier. Blant annet.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (5 timer siden):

Relatert til kommentaren din og andre innlegg her. Om vi tar utgangspunkt i fertilitet, men også kombinerer det med aldersrelaterte sykdommer (en faktor leticia trekker inn og fremstiller negativt mot menn) så får vi kort oppsummert følgende som en nøytral sammenligning mellom forskjellen på menn og kvinner. Menn på 60 er f.eks direkte sammenlignbare med kvinner på ca 39 sånn med tanke på fruktbarhet og aldersrelaterte risikoer om vi ser samlet på det.

• Menn 40 år / Kvinner 30-32 år: God fruktbarhet, lav genetisk risiko.

• Menn 50 år / Kvinner 35-37 år: Redusert sædkvalitet og fruktbarhet, økt genetisk risiko.

• Menn 60 år / Kvinner 38-40 år: Lavere fruktbarhet, økt risiko for genetiske problemer.

• Menn 70 år / Kvinner 42-45 år: Betydelig redusert fruktbarhet, høyere genetisk risiko.

• Menn 80 år / Kvinner 46-50 år: Svært lav fruktbarhet, høy genetisk risiko.

Lengre versjon for spesielt interesserte:

image.gif.f8de27ead583274299be514d9ce591a0.gif

Denne tråden begynte forøvrig å gi meg (ytterligere) flashbacks til KG. Feminist(er) som rakker ned på menns sædkvalitet nesten ut av det blå. Ekstra sært er at disse eldre mennene som det argumenteres negativt mot med tanke på fertilitet og sykdommer, ofte ligger bedre ann til å få flere friske barn eller er direkte sammenlignbare med kvinner som det snakkes positivt rundt. Ikke akkurat likestilling med tanke på holdninger til å få barn.

Noe annet jeg føler å trekke frem når det kommer til manglende "likestilling" / vidt forskjellige holdninger til. Snakkes det om kvinner på 30+ år, så trekkes det ofte positivt frem at disse fint kan få barn alene. For kvinner trenger jo ikke menn for å få barn. (Spesielt noe visse feminister liker å trekke frem.) Kvinner kan fint gjøre dette 100% på egenhånd. Men når det er snakk om 30+ år gamle kvinner i kombinasjon med mye eldre menn, si 50+. Ja da er det plutselig blitt kjempe farlig at det er en knøttliten risiko for at mannen dør før barnet er 18. Eventuelt er det plutselig blitt krise om hun må stå for hakket over 50% av oppdragelsen fordi mannen er gammel og ikke bidrar nok. Men å argumentere positivt for situasjoner der kvinner står for 100% selv og alltid er helt alene. Det kommer naturlig. 🙄 "Rart" det der med at når ting inkluderer eldre menn så skal ting ofte fremstilles så negativt som mulig. Ihvertfall når visse feminister er med å uttaler seg. (Sikter ikke mot Knop relatert til disse tingene altså. Bare et lite "rant" i samme innlegg.)

De fleste har nok fått med seg at det er bedre for barn å vokse opp med to foreldre. Folk flest skjønner også at det er bedre for de fleste mennesker som ønsker barn, å gjøre det i lag med noen man elsker i en kjærlig familie, enn å gjøre det alene. Det vinner alle på. Menn, kvinner og barn. Og det bør vi jo fremme. 😊 Og så bør vi jo også ta hensyn til at det er noen menn som kanskje ikke fant ei god dame å stifte familie med i ung alder. Og da gjelder det å gjøre det beste ut av situasjonen.  😊

Gratulerer. ved hjelp av chatGPT har du altså klart å dokumentere at kvinner på 40+ faktisk kan brukes til å forplante seg. Hvilket gjør denne "jeg må ha en kvinne i 20-årene" for menn som er et stykke oppi åra enda snodigere. "Hjelp, jeg er så redd for å få et barn med genetiske problemer"-ideen er latterlig. Det er ingen som VIRKELIG vil ha barn som har latt en, statistisk sett, lav risiko (det er ikke sånn at vi snakker mange titalls prosent sjanse for noe her, in any case) stoppe seg. Spesielt siden vi da snakker om menn som, ifølge din kilde, ikke har noen større issues - slik at man har mer å gå på hos en potensiell mamma.

To foreldre er fint å ha, men da unner vi kanskje barna å slippe å miste pappa til alderdommen mens de selv er relativt unge? Det er en tåpelig situasjon å sette ungene sine i settingen at de studerer, potensielt jobber ved siden av, og oppi det har en far på 75+ som har skrantende helse og trenger at de setter av tid til å hjelpe til der i tillegg. Folk i 20-årene må ha plass til å leve også, ikke bare studere, jobbe og passe på familien.

For min del kan disse mennene gjøre hva de vil. Poenget mitt er i hovedsak relatert til hvor tankeløst det er og hvor "over their league" de sikter. Igjen: det nytter ikke å sno seg unna at du må kunne besvare spørsmålet "hvorfor skal denne kvinnen velge meg over andre som måtte være interessert?"

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...