knopflerbruce Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Martelè skrev (20 minutter siden): Realiteten er at slik gjør man bare ikke her i Norge. Denne "candid" væremåten er ikke naturlig for reserverte og sjenerte Nordmenn. Det er ikke nødvendigvis snakk om angst, men kultur og samfunn. Dette hadde funket fint i Amerika og andre engelskspråklige land, men ikke her. Jeg sier ikke at det er noe frekt eller galt med denne metoden. Tvert imot, er det kult og sexy. Men uheldigvis, er ikke de fleste Nordmenn klar for å respondere til dette, ei gjøre det selv. Med det sagt, uansett hvor du er hens i verden, så skal du ha litt mer dialog med en fremmed før du spør om de vil møtes for en kopp kaffe. Her antar jeg allerede at den du snakker med, er komfortabel og ikke "neurodivergent" etc. Generelt er det en dårlig idé å sjekke opp folk som ikke så lett kan stikke av. Det er ikke verre enn det. Hvis jeg var på jobb, skulle en kvinne vært jævlig heldig med timingen om jeg skulle satt pris på et fremstøt midt oppi en eller annen arbeidsoppgave jeg holdt på med. Kassa er et kroneksempel på et sted du godt kan unngå, fordi det som regel er kø og hun er stresset over den - og har derfor ingen interesse av å gjøre noe annet enn å sable deg ned. 2 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden knopflerbruce skrev (13 minutter siden): Generelt er det en dårlig idé å sjekke opp folk som ikke så lett kan stikke av. Det er ikke verre enn det. Hvis jeg var på jobb, skulle en kvinne vært jævlig heldig med timingen om jeg skulle satt pris på et fremstøt midt oppi en eller annen arbeidsoppgave jeg holdt på med. Kassa er et kroneksempel på et sted du godt kan unngå, fordi det som regel er kø og hun er stresset over den - og har derfor ingen interesse av å gjøre noe annet enn å sable deg ned. Timing og beleilighet er viktig ja. Og så kommer en langt med emosjonell intelligens og evnen til å analysere og "dekode" samtalepartners kroppspråk, stemmetone og ansiktsuttrykk, haha Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden leticia skrev (16 timer siden): Det har du sikkert rett i. Det er uansett de kvinnene som tar et slikt valg som må leve i situasjonen de selv har satt seg i. Og det er ikke så veldig mange menn det er snakk om heller da ut fra tallene som foreligger. Flesteparten av menn får barna når de er mellom 25 - 40. https://statistikk.fhi.no/mfr/PnoNLaX9O0fBv7U7SE_ThuunWhjjxUGk Nei, det er ikke veldig mange, få menn har muligheten og av dem er det få som orker og ha enda en runde med små barn. Men med en eldre mann med svært høy status skal du ikke se bort fra at kvinnen ønsker ankerbarn, både økonomisk og sosialt kan jo dette gi kvinnen tilgang til ressurser og bekjentskaper som hun kanskje aldri ville ha fått med en gjevnaldrene mann. Teknisk sett er det jo det samme med en yngre mann og en eldre høystatus kvinne, dog faller jo det man barn bort for de aller fleste slik forhold. Livet er tilbud og etterspørsel, pene, rike og ressurssterke personer er mer attraktive enn fattige og stygge ... Stygg og rik funker jo greit er du rik nok, fattig men attraktiv fungere jo også greit i de fleste tilfeller. Mange liker ikke tanken men slik er det jo egentlig. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Og suksess og oppdragelse har jo litt og bety, for og ta ett ekstremt eksempel så hadde jeg litt jobbmessig kontakt med høystatussamfunnet i England, britiske offiserer fra adelen, med en slik måte og føre seg på så ville de fleste av oss fått partnere for og si det slik. En slik selvsikkerhet og evne til og eie rommet var ganske spesielt, ingen arroganse eller ufin oppførsel og spore, de bare kunne og føre seg. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 35 minutter siden Del Skrevet 35 minutter siden leticia skrev (10 timer siden): Det enkleste er om de unge damene velger å finne seg en yngre mann hvis målet er å minimere risikoen, og de fleste unge kvinner i sin beste alder (20 årene) gjør nettopp det. knopflerbruce skrev (3 timer siden): men som påpekt for TREDJE gang: da blir det tilsvarende viktig for damene å velge seg yngre menn. Dessuten er de ikke i en posisjon til å velge noen ung kvinne når det er vanskelig å finne noen på egen alder. Jeg deltok i denne diskusjonen fordi noen nevnte at valg av partner er viktig for å realisere en familiedrøm. Det ble også uttrykt et ønske om en yngre partner, noe som er fullt forståelig. Det kan ofte være bedre med en ung og en litt eldre partner enn to eldre, særlig når det gjelder graviditet og risikoen for sykdommer. Selvfølgelig kan man argumentere for at det er best med to unge og friske personer, men det er noe vi alle er klar over. Trenger ikke gjentagelse av ord her. Problemstillingen her handler uansett om en litt eldre mann og hans ønske om en yngre kvinne. Lenke til kommentar
Martemor Skrevet 25 minutter siden Del Skrevet 25 minutter siden Martelè skrev (3 timer siden): Realiteten er at slik gjør man bare ikke her i Norge. Denne "candid" væremåten er ikke naturlig for reserverte og sjenerte Nordmenn. Det er ikke nødvendigvis snakk om angst, men kultur og samfunn. Dette hadde funket fint i Amerika og andre engelskspråklige land, men ikke her. Jeg sier ikke at det er noe frekt eller galt med denne metoden. Tvert imot, er det kult og sexy. Men uheldigvis, er ikke de fleste Nordmenn klar for å respondere til dette, ei gjøre det selv. Med det sagt, uansett hvor du er hens i verden, så skal du ha litt mer dialog med en fremmed før du spør om de vil møtes for en kopp kaffe. Her antar jeg allerede at den du snakker med, er komfortabel og ikke "neurodivergent" etc. Jeg er helt enig i så mye du sier her 🙏🏻💞 Er bare nostalgisk å tenke på at da man gikk på barneskolen, ga vi en venninne/kompis en lapp med "Skal vi være sammen?", til en gutt/jente vi likte veldig godt. Enten fikk vi en lapp tilbake med "Nei" eller "Ja". Synes det var mye mer ektefølt, og ja, dristig å tørre. Nå skjuler man seg bak en skjerm.. Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 11 minutter siden Del Skrevet 11 minutter siden Martemor skrev (9 minutter siden): Jeg er helt enig i så mye du sier her 🙏🏻💞 Er bare nostalgisk å tenke på at da man gikk på barneskolen, ga vi en venninne/kompis en lapp med "Skal vi være sammen?", til en gutt/jente vi likte veldig godt. Enten fikk vi en lapp tilbake med "Nei" eller "Ja". Synes det var mye mer ektefølt, og ja, dristig å tørre. Nå skjuler man seg bak en skjerm.. Haha, ja jeg har artige minner fra 4 klasse, hvor jeg ble beryktet for å smekke tilfeldige jenter på baken. Alien Hand Syndrome, ikke lett å leve med Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 4 minutter siden Del Skrevet 4 minutter siden Martemor skrev (20 minutter siden): Jeg er helt enig i så mye du sier her 🙏🏻💞 Er bare nostalgisk å tenke på at da man gikk på barneskolen, ga vi en venninne/kompis en lapp med "Skal vi være sammen?", til en gutt/jente vi likte veldig godt. Enten fikk vi en lapp tilbake med "Nei" eller "Ja". Synes det var mye mer ektefølt, og ja, dristig å tørre. Nå skjuler man seg bak en skjerm.. Jeg så en gang en mann som jeg synes var flott og gikk opp for en prat. Vi har vært sammen i noen år nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå