Gouldfan Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden (endret) leticia skrev (3 timer siden): Ja, nettopp det. Hvis man ikke har større behov i livet enn å få tilfredsstilt behovene på de nederste delene av Maslows behovspyramide, så kan man heller ikke forvente å finne en partner. Vi snakker om en partner her. Skal man bare ha en barnepasser, hushjelp og sex så kan disse tjenestene kjøpes andre steder. (kanskje det t.o.m. er billigere ) Maslow er bullshit som rike tror på, folk i Afrikas fattigere land har høyere lykkegrad enn rike bortskjemte Exit-folk i kalde Norge... Endret 12 timer siden av Gouldfan Lenke til kommentar
leticia Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Gouldfan skrev (34 minutter siden): Maslow er bullshit som rike tror på, folk i Afrikas fattigere land har høyere lykkegrad enn rike bortskjemte Exit-folk i kalde Norge... Jeg skal prøve å ta deg seriøs her nå, så derfor legger jeg ut lykkeindeksen. Man må et godt stykke ned på listen for å finne noen Afrikanske fattige land. De nordiske landene troner ganske høyt på lista da. Finland, Danmark, Sverige, Island, Norge er på topp 7, Sveits nummer 9. Men vi finner derimot mange Afrikanske fattige land hvis vi begynner i bunn av lista, altså de landene som har minst lykkegrad. Lykkeindeks 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden leticia skrev (2 minutter siden): Jeg skal prøve å ta deg seriøs her nå, så derfor legger jeg ut lykkeindeksen. Man må et godt stykke ned på listen for å finne noen Afrikanske fattige land. De nordiske landene troner ganske høyt på lista da. Finland, Danmark, Sverige, Island, Norge er på topp 7, Sveits nummer 9. Men vi finner derimot mange Afrikanske fattige land hvis vi begynner i bunn av lista, altså de landene som har minst lykkegrad. Lykkeindeks Det er jo også en saying at det å være så lykkelig utad er for å tiltrekke seg turister. Så, det er "på med maska" og viser ikke realiteten. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden knopflerbruce skrev (50 minutter siden): Nettopp. Det å ha et godt forhold handler også om å føle at man er spesielle for hverandre, og disse infantile "ønskelistene" som beskrives får jo INGEN til å føle seg spesiell. Halve landet er "sexy" i større eller mindre grad, og hvis en mann ikke ser noe mer enn det i en kvinne, er det meningsløst for henne å ønske et forhold i utgangspunktet. De som er så enkle, har nok litt å jobbe med. Det er forsåvidt ikke noe galt i å være "enkel", men det fordrer at man finner seg noen som er like enkel i tankegangen selv. Man finner seg som regel noen som er totalt på samme nivå. 8er er med 8er, 4er med 4er osv... Eller så går man fort trøtt og lei, og går videre til noen som passer bedre. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden knopflerbruce skrev (4 minutter siden): Det er jo også en saying at det å være så lykkelig utad er for å tiltrekke seg turister. Så, det er "på med maska" og viser ikke realiteten. Ja, men hvis man som turist går litt utenfor de største turiststedene så finner man fort ut hvordan det egentlig står til. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden (endret) leticia skrev (1 time siden): Ja, men hvis man som turist går litt utenfor de største turiststedene så finner man fort ut hvordan det egentlig står til. Vel om vi skal bort fra smilende land i Afrika og smilets land som kalles Thailand. Så er Finland mye lykkeligere enn oss... Selvom de har mye lavere levestandard og eklere/mindre trygdesystem enn oss/Norge. Tror du blander sammen happiness med levestandarden. På levestandarden med Trygdesystemet vårt er vi (Norge)et av verdens beste land å "leve i". Lykke er noe helt annet, Norge er feks helt i topp på forbruk av antidepressiva. Endret 10 timer siden av Gouldfan Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Gouldfan skrev (26 minutter siden): Vel om vi skal bort fra smilende land i Afrika og smilets land som kalles Thailand. Så er Finland mye lykkeligere enn oss... Selvom de har mye lavere levestandard og eklere/mindre trygdesystem enn oss/Norge. Tror du blander sammen happiness med levestandarden. På levestandarden med Trygdesystemet vårt er vi (Norge)et av verdens beste land å "leve i". Lykke er noe helt annet, Norge er feks helt i topp på forbruk av antidepressiva. Det ville vært sjokkerende om ethvert U-land lå i toppen av en sånn statistikk, skal sies. Høyt medikamentforbruk er ikke noe en normalt sett prioriterer der. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) Nå avsporer vi litt fra tråden. Men helt siden jeg lærte om Maslow i psykologi og diverse kurs så ble jeg overbevist om at den er totalt feil. Alle i Norge er på toppen av Maslows pyramide. Og lykke er relativt. Du kan gjerne si at rumenere og Junkier på heroin i Norge ikke er i toppen men det er unntak. Hva er selvrealisering? For meg er det hifi anlegget mitt, det beste av de feks Canton Ergo høytalere fikk jeg gratis.. Jeg er uføretrygdet og lykkelig gift med en jente jeg traff i Norge på byen. Lykke og selvrealisering er relativt, for land i tredje verden kan en ny ku eller gris eller en jordlapp de kan dyrke bananer og kokosnøtter være selvrealisering.. Poenget mitt er at Maslow bommer siden nesten alle i Norge er selvrealisert selv de som jeg på trygd. Alikevel er vi på toppen av antidepressiva pilleknasking og land som Island og Finland som også har mørke vintre er lykkeligere enn oss. Endret 9 timer siden av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) knopflerbruce skrev (11 minutter siden): Det ville vært sjokkerende om ethvert U-land lå i toppen av en sånn statistikk, skal sies. Høyt medikamentforbruk er ikke noe en normalt sett prioriterer der. Poenget mitt er ikke smilende glade fattige mennesker i Afrika.. Poenget mitt er at Norge er beste landet i levestandard, kun med Sweitz og tror Singapore i sammenligning.. Men det og Maslow sier ikke "hvor lykkelig" et land er. Trådens tittel eller si trend KAN ha noe med saken å gjøre. Faktisk relasjoner og ensomhet kan heller være noe av svaret... I andre land sørover, snakker folk med hverandre. I Norge og også Sverige er dette mer unormalt, og det gjør folk ensomme og deprimerte.. Jeg antar her, men tror det er deler av svaret... Endret 9 timer siden av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Sosiale er nr 3 på Maslow. Jeg tror den er det viktigste. https://images.app.goo.gl/mCLDPcGuBpRZiAU68 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) 5 hours ago, leticia said: Jeg oppfatter ikke denne kommentaren du svarer på til å handle om individene, men at det ikke har vært din første prioritet, mer som en siste løsning fordi ingenting annet har funket. Han snakket om i posten før denne at man "helst ville ha noen med nordisk utseende/bakgrunn". Så nei, det er ikke til å forstå det slik som du tenker mtp konteksten i det han skriver. Uansett så vet jo ikke han en dritt om hva slags utfordringer, alder eller annet om meg som person enn det jeg har delt, til å slenge ut kommentarer som at "du kunne gjort det for 20 år siden" typ. Hvordan kan han konkludere med det? Som svar til din post leticia, så er det jo en selvfølge for de aller fleste mennesker at man søker i nærområdet, fordi det er bekvemmelig mtp avstand og å holde forholdet ved like. Derfor har jeg prøvd å møte noen her på berget som de fleste, men på et tidspunkt må man være realist. For de av oss med ekstra utfordringer, er det å tilpasse seg realiteten, bare bra. De jeg har møtt i utlandet er et mye bedre alternativ for meg enn å ta til takke med noen som ikke kan oppfylle de ønsker jeg har for livet mitt. Er det ikke dere som hele tiden preker om at man ikke skal kunne forvente at noen senker kravene sine? Jammen, da må dette også gjelde for alle. Hvis man som uvalgt her på berget tar mot til seg, så kan man oppnå akkurat det man selv fortjener. Endret 9 timer siden av Colin. Typo Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) Jeg har på følelsen av at mange skriver bare for å skrive. Alle skjønner forskjellen på ting som er fornuftige å kreve av en partner og det som er unødvendige krav. Endret 9 timer siden av Kassettspiller 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Colin. skrev (27 minutter siden): Han snakket om i posten før denne at man "helst ville ha noen med nordisk utseende/bakgrunn". Så nei, det er ikke til å forstå det slik som du tenker mtp konteksten i det han skriver. Uansett så vet jo ikke han en dritt om hva slags utfordringer, alder eller annet om meg som person enn det jeg har delt, til å slenge ut kommentarer som at "du kunne gjort det for 20 år siden" typ. Hvordan kan han konkludere med det? Som svar til din post leticia, så er det jo en selvfølge for de aller fleste mennesker at man søker i nærområdet, fordi det er bekvemmelig mtp avstand og å holde forholdet ved like. Derfor har jeg prøvd å møte noen her på berget som de fleste, men på et tidspunkt må man være realist. For de av oss med ekstra utfordringer, er det å tilpasse seg realiteten, bare bra. De jeg har møtt i utlandet er et mye bedre alternativ for meg enn å ta til takke med noen som ikke kan gi meg de ønsker jeg har for livet mitt. Er det ikke dere som hele tiden preker om at man ikke skal kunne forvente at noen senker kravene sine? Jammen, da må dette også gjelde for alle. Hvis man som uvalgt her på berget tar mot til seg, så kan man oppnå akkurat det man selv fortjener. Å finne ut hvilke etnisiteter du syns er vakrest, er ikke noe du plutselig oppdager når du er 45 år (eller hva du nå er). Derav poenget mitt. Hadde Thai-damene vært så forbasket vakre sammenliknet med de lokale, ville man ønsket seg dem allerede da man var ungdom. Det er ingenting som tyder på noe annet enn at dette er en variant av ditt favorittuttrykk "ta til takke med". 1 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden 3 minutes ago, knopflerbruce said: Å finne ut hvilke etnisiteter du syns er vakrest, er ikke noe du plutselig oppdager når du er 45 år (eller hva du nå er). Derav poenget mitt. Hadde Thai-damene vært så forbasket vakre sammenliknet med de lokale, ville man ønsket seg dem allerede da man var ungdom. Det er ingenting som tyder på noe annet enn at dette er en variant av ditt favorittuttrykk "ta til takke med". @leticia ^ Er dette godt nok bevis på du tok feil leticia? Han snakker nemlig om utseende. Jeg vet ikke hvor mye tydligere det kan bli. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Colin. skrev (32 minutter siden): @leticia ^ Er dette godt nok bevis på du tok feil leticia? Han snakker nemlig om utseende. Jeg vet ikke hvor mye tydligere det kan bli. Hva rører du om her? Jeg har aldri sagt jeg ikke vektlegger utseende. Lenke til kommentar
leticia Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Gouldfan skrev (2 timer siden): Sosiale er nr 3 på Maslow. Jeg tror den er det viktigste. https://images.app.goo.gl/mCLDPcGuBpRZiAU68 Man snakker om ønsket / kravet om sexy damer her, sex er et primært behov på linje med mat, drikke og søvn. Altså helt nederst i pyramiden. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) Colin. skrev (3 timer siden): Uansett så vet jo ikke han en dritt om hva slags utfordringer, alder eller annet om meg som person enn det jeg har delt, til å slenge ut kommentarer som at "du kunne gjort det for 20 år siden" typ. Nå skal ikke jeg gå i et forsvar her, men det inntrykket du har gitt meg er at du er ca 40 - 50 år og har ønske om en dame i 20 - årene fordi damer på din egen alder uansett ikke kan gi deg barn. Iallefall med de eksemplene på alder som du har brukt tidligere. Men du har rett, vi kan ikke vite ting om deg som du ikke har delt. Colin. skrev (3 timer siden): Som svar til din post leticia, så er det jo en selvfølge for de aller fleste mennesker at man søker i nærområdet, fordi det er bekvemmelig mtp avstand og å holde forholdet ved like. Derfor har jeg prøvd å møte noen her på berget som de fleste, men på et tidspunkt må man være realist. For de av oss med ekstra utfordringer, er det å tilpasse seg realiteten, bare bra. Jeg syns det er flott jeg at du er virkelighetsorientert, selv om jeg ikke er helt enig med deg i hva som er årsaken til at det ikke har klaffet for deg enda. Jeg ser at du har et genuint ønske om kjærlighet. Så sånn sett så ser jeg litt annerledes (i positiv forstand) på dine uttalelser enn enkelte andres. Colin. skrev (3 timer siden): Colin. skrev (3 timer siden): Er det ikke dere som hele tiden preker om at man ikke skal kunne forvente at noen senker kravene sine? Jammen, da må dette også gjelde for alle. Ja det stemmer. Og selvsagt så må det gjelde for alle. Jeg har sagt det mange ganger, men det kan ikke gjentas for ofte. "Man kan kun endre seg selv, ikke andre". Akkurat det er det nok f.eks mange damer som har driti seg ut på, at de forsøker å endre en "bad boy" til en "nice boy". Colin. skrev (3 timer siden): Hvis man som uvalgt her på berget tar mot til seg, så kan man oppnå akkurat det man selv fortjener. Nok en gang. Kjærlighet er ikke noe man fortjener, men noe man gjør seg fortjent til. Behandler man partneren bra, bidrar til at partneren får et bedre liv enn hen ville fått å være alene, så absolutt er jeg enig med deg i at kjærligheten er fortjent. Colin. skrev (2 timer siden): Er dette godt nok bevis på du tok feil leticia? Han snakker nemlig om utseende. Jeg tror det handler litt mer om at dere snakker forbi / misforstår hverandre. Han sier at hvis du syns asiatiske var vakrere så hadde du gått for dem da du var yngre. Du sier jo selv at du prøvde her hjemme først. Forsøkte du kun å få dates / matcher med norske kvinner som har asiatisk utseende da du var yngre fordi du syns de er vakrere? Jeg forstår jo at utseendemessige preferanser hos andre mennesker kan endre seg i løpet av livet, så jeg ser ikke at det er noe i veien med at du tidligere evt likte nordisk utseende kvinner, men nå har endret syn til å syns at asiatiske er vakrere, hvis det er det som er fakta. Det som knopflerbruce snakker om, slik jeg forstår han er at du ikke velger asiatiske pga utseendet, men pga at du ikke finner kjærligheten blant norske her hjemme. (det får han evt selv gi en oppklaring på). Endret 6 timer siden av leticia ordlyd 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden leticia skrev (1 time siden): Man snakker om ønsket / kravet om sexy damer her, sex er et primært behov på linje med mat, drikke og søvn. Altså helt nederst i pyramiden. Sexy damer = sex??? Lenke til kommentar
leticia Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Gouldfan skrev (35 minutter siden): Sexy damer = sex??? Du tror altså at man ønsker en sexy dame som partner uten å ønske sex? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden leticia skrev (Akkurat nå): Du tror altså at man ønsker en sexy dame som partner uten å ønske sex? Jo enkelte gjør det og går på personlighet istedenfor. Jeg reagerte bare på at Sexy dame = sex det ble litt for mye koffort for meg i teksten. Tiltrekkende=Sexy blir korrekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå