knopflerbruce Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Kassettspiller skrev (38 minutter siden): Nei, men jeg tenker at folk kan møtes på midten. Samboeren min kunne sikkert endt opp som en av de som ikke ble valgt. Han er ikke stygg, men er overvektig og sannsynligvis ikke ville laget en særlig god profil – bare det grunnleggende. Typisk for menn som kanskje ikke ser viktigheten av detaljer i alt. Men jeg er så glad for at jeg tok kontakt med ham. Noen trenger nok litt mer tid til å bli kjent med seg selv og finne sin vei. Du skrev i et innlegg at du selv har vært på begge sider, så du kjenner nok litt til prosessen. Hvor gammel var du da det snudde for deg? Poenget er at det ikke hjelper å komme med slike uttalelser og skape inntrykk som gjør at flere kanskje får et negativt bilde av deg. Da lytter de garantert ikke til rådene dine. Hvorfor "møtes på midten"? Hvilke insentiver har single kvinner som vasser i interesse fra menn til å inngå slike kompromisser? Å "ikke se viktigheten av detaljer i alt" kan man jobbe med. Det er ikke en statisk tilstand. Og, hvis det er dette som holder noen igjen, er det bare å brette opp ermene og ta den utfordringen. Jeg var over 30. Og jeg gjorde både enkle ting som å skaffe meg en faktisk stil (les: ikke hoodies og utvaskede jeans), og drittjobben med å gå ned 30 kg og faktisk holde vekten der nede. Det er null og niks spesielt med kroppen min som tilsier at jeg har bedre forutsetninger for å gå fra å være noe overvektig sofagris til å bli en høvelig sprek normalvektig mosjonist. Jeg gjorde også drittjobben med å gjøre leksene i lesefagene jeg ikke likte på skolen (at jeg fikk femmere på det meste jeg tok i uten innsats betyr ikke at jeg syns det var noe artigere å skrive særemne enn de som fikk to eller tre). De som ikke gjorde det, må kanskje ta i et tak der, også. Jeg ville gjort det, om nødvendig. Så utfordret jeg meg selv til å lære meg litt gammeldagse husholdningsferdigheter, som safting/sylting av bær, baking o.l. Ingen ambisjon om å være god, men jeg vil lage til slekt, venner, meg selv - og en potensiell date. Helst med litt kunstnerisk tilsnitt, så en kan imponere litt ekstra. Jeg har sagt det før, og sier det igjen: en selvbakt kake med kreativ dekor er en free pass til at kvinner prater til deg. Gitt at ikke kaka er helt malplassert, haha. Det vanligste svaret, er unnskyldninger for hvorfor en eller annen ikke kunne gjøre akkurat den og den tingen - uten å reflektere over at det 100% sikkert finnes fullgode alternativer for dennes livssituasjon. Men det kostet! Ikke så mye penger, men mye tid, en del svette, og dedikasjon. Likevel sitter vi her i god norsk janteånd og later som at folk "har prøvd alt". Nei, det har du søren meg ikke! Jeg sitter her og titter på Stravaen min. 9000km løp og gikk jeg i fjor. Så skal liksom folk furte over at jeg ber dem lese en bok? Gimme a break! 1 Lenke til kommentar
Martemor Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Gjest 08676...a87 skrev (6 minutter siden): Og hvor mange ganger hadde du selv klart å gjøre det hvis du ble avvist hver gang? Og kanskje i tillegg blitt kalt for "ekling", "slibrig" og liknende ting? Hvor mange ganger før selvtilliten hadde blitt dratt så langt ned at du hadde gitt opp? Me too har gjort det slik at menn ikke tar kontakt på samme måte som før. Også er det selvfølgelig noen kvinner som sier "Hvorfor ga han opp så lett?" Jo, fordi vi har blitt fortalt at et nei er et nei. Da prøver vi ikke mer, fordi vi prøver å vise respekt. Men det er jo galt for enkelte det også, selvfølgelig. Anonymous poster hash: 08676...a87 Er ikke det jeg sier da.. Om man hadde gjort det, så hadde det verste som hadde skjedd at man ikke hadde blitt oppringt. Kanskje var hun gift, kanskje sjenert. Og kanskje får du en telefon, om hun satte pris på et såpass kompliment det er idag. Det er ikke mange som hadde turt å gjøre det i nåtidens samfunn. Før var det mange som lyktes med det. Min far tilbød min mor skyss da hun og hennes venninne var på vei hjem fra en fest. De skravlet i timesvis. Var gift frem til min mor døde av Alzheimers i 2020. Så jo, man må komme seg UT av internett.. Lenke til kommentar
leticia Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Kassettspiller skrev (9 minutter siden): Vet du hva "ick" er? Ja. Slik jeg oppfatter ick så er det noe helt annet enn et krav. Et krav er noe man vil ha, en ick er noe man ikke vil ha. Lenke til kommentar
leticia Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Martemor skrev (1 minutt siden): Så jo, man må komme seg UT av internett.. Du kom nylig inn i tråden, sant? De fleste her har vel konkludert med at det beste er å lete etter andre steder enn på Tinder. Lenke til kommentar
Martemor Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden leticia skrev (3 minutter siden): Du kom nylig inn i tråden, sant? De fleste her har vel konkludert med at det beste er å lete etter andre steder enn på Tinder. Ja, jeg skrev at jeg ikke har rukket å lese alle sidene i tråden. Jeg ytret bare min mening, det var bare det 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden leticia skrev (2 minutter siden): Ja. Slik jeg oppfatter ick så er det noe helt annet enn et krav. Et krav er noe man vil ha, en ick er noe man ikke vil ha. Ingen ekspert, men en "ick" kan være knyttet opp mot en (sterk) preferanse, hvor fraværet av preferansen blir en "ick". Men, en "ick" brukes også om at noen feiler på noe helt basic som man tar for gitt ellers. Typisk noe som ikke er helt ekstremt (f.eks. å aldri skifte undertøy). Da er man over i "red flag"-kategorien Noen burde skrive en masteroppgave på dette. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden knopflerbruce skrev (3 minutter siden): Hvilke insentiver har single kvinner som vasser i interesse fra menn til å inngå slike kompromisser? Ingen. knopflerbruce skrev (5 minutter siden): og drittjobben med å gå ned 30 kg og faktisk holde vekten der nede. Godt jobba greide du dette helt alene ved kosthold og trening? Ser det er så mange som bruker slankesprøyter nå for tiden for å gjøre prosessen lettere. Lenke til kommentar
leticia Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Martemor skrev (Akkurat nå): Ja, jeg skrev at jeg ikke har rukket å lese alle sidene i tråden. Jeg ytret bare min mening, det var bare det Null problem. Greit med litt nye stemmer, så vi ikke bare går i den samme tralten her 😄 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden knopflerbruce skrev (3 minutter siden): Men, en "ick" brukes også om at noen feiler på noe helt basic som man tar for gitt ellers. Det var helst sånn jeg så på det da. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden leticia skrev (1 minutt siden): Ingen. Godt jobba greide du dette helt alene ved kosthold og trening? Ser det er så mange som bruker slankesprøyter nå for tiden for å gjøre prosessen lettere. Jeg gikk gjennom kostholdet og luket vekk de enkle kaloriene. Typisk ting man drikker, fordi det går rett ned i svelget, uansett. Smakssatt vann på flaske er helt greit som erstatning for brus (og mye billigere). Så valgte jeg å være mer aktiv kontra å sulte. Det lureste er egentlig å spørre seg hva som føles mest motiverende, og la det styre treningen. Jeg syns ikke det er SÅ rasende festlig å løpe en mil i ring bare for å logge kilometer, men ofte har jeg et ærend i Oslo, Sandvika, Asker eller liknende og får en unnskyldning til å løpe en god tur som føles mer som transport enn trening. (les: gitt at føret tillater det). Men, skal du orke å løpe 15km uten å bli sliten, må du ha tæl nok til å overleve til du har herdet bena for sånt. Det tar litt tid, men samtidig er det veldig befriende å vite at om jeg plutselig legger på meg 10kg igjen, har jeg en motor som lett lar meg kutte det vekk igjen. Nå lærer jeg meg sjakk. For de damene jeg ønsker meg, er det neppe et minus å beherske det spillet. Men igjen handler det om å stå i dritten i starten, og holde ut til ting går litt lettere (med løping er det når du har flere gir å gå på og føler du bestemmer over beina mer enn motsatt, i sjakk når du merker du kjenner igjen mønstrene og ikke kaster bort brikker hele tiden). Nei, jeg har ikke sånn kjempesympati med "orker ikke, gidder ikke, kan ikke, vil ikke"-gjengen om de samtidig skal gjøre kvinnene til skyldige i saken når hele "flink pike"-metaen NETTOPP er å orke, gidde, og legge ned minst så mye innsats som må til for å nå et mål. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden knopflerbruce skrev (10 minutter siden): Nei, jeg har ikke sånn kjempesympati med "orker ikke, gidder ikke, kan ikke, vil ikke"-gjengen om de samtidig skal gjøre kvinnene til skyldige i saken når hele "flink pike"-metaen NETTOPP er å orke, gidde, og legge ned minst så mye innsats som må til for å nå et mål. Det skjønner jeg, og er enig i (som du sikkert har forstått) Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden knopflerbruce skrev (43 minutter siden): Jeg var over 30. Og jeg gjorde både enkle ting som å skaffe meg en faktisk stil (les: ikke hoodies og utvaskede jeans), og drittjobben med å gå ned 30 kg og faktisk holde vekten der nede. Det er null og niks spesielt med kroppen min som tilsier at jeg har bedre forutsetninger for å gå fra å være noe overvektig sofagris til å bli en høvelig sprek normalvektig mosjonist. Jeg gjorde også drittjobben med å gjøre leksene i lesefagene jeg ikke likte på skolen (at jeg fikk femmere på det meste jeg tok i uten innsats betyr ikke at jeg syns det var noe artigere å skrive særemne enn de som fikk to eller tre). De som ikke gjorde det, må kanskje ta i et tak der, også. Jeg ville gjort det, om nødvendig. Så utfordret jeg meg selv til å lære meg litt gammeldagse husholdningsferdigheter, som safting/sylting av bær, baking o.l. Ingen ambisjon om å være god, men jeg vil lage til slekt, venner, meg selv - og en potensiell date. Helst med litt kunstnerisk tilsnitt, så en kan imponere litt ekstra. Jeg har sagt det før, og sier det igjen: en selvbakt kake med kreativ dekor er en free pass til at kvinner prater til deg. Gitt at ikke kaka er helt malplassert, haha. Dette tok nok litt tid når det gjaldt prosessen din, du var over 30 år. Man vokser og lærer hva som fungerer. For flere kan det virke som om du skriver at dette er noe menn burde ha visst! Men sannheten er at det tar tid og jeg tror mange opplever innleggene dine mer som en kommando fra en lærer som mener at dette er noe alle burde kunne. Å skaffe seg hobbyer eller bare prøve noe nytt som baking eller sylting er noe mange synes er imponerende, spesielt siden det ikke er så vanlig i dag. Det samme gjelder baking, spesielt det det er lett å skille seg ut med kreativ dekorasjon, vanskelighetsgrad, for eksempel. Så er det en del kvinner som gjerne diskyterer slike ting, så er jo en lett samtaleevne om man vil. Om du ikke har prøvd det, burde du virkelig prøve å sylte agurker. Kjøkkenet kommer til å lukte eddik (huff), men smaken er absolutt verdt det. 😉 knopflerbruce skrev (52 minutter siden): Hvorfor "møtes på midten"? Hvilke insentiver har single kvinner som vasser i interesse fra menn til å inngå slike kompromisser? Hvis ei dame er ufrivillig singel så kan det lønne seg om hun senker kravene/ser bort fra noe. Hva det skulle verdt får hun se, men finnes mest sannsynlig noe som er mye mindre viktig enn andre. Menn skal jo også gjøre det dem kan. Ingen her som mener at en mann som ikke gjør noe fortjener automatisk ei dame. 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden (endret) leticia skrev (1 time siden): Ja. Slik jeg oppfatter ick så er det noe helt annet enn et krav. Et krav er noe man vil ha, en ick er noe man ikke vil ha. Ick cbetyr avsky eller ubehag mot en person, ofte i en romantisk eller flørtende sammenheng. I flere tilfeller kan det være en dealbreaker, fordi det er såpass merkbart og plagsomt at man ikke klarer å fokusere på personen uten å legge merke til problemet. Så teknisk sett er det krav. Endret 18 timer siden av Kassettspiller 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Kassettspiller skrev (3 minutter siden): Så teknisk sett er det krav. Nei. Krav er en opplisting av egenskaper man krever at en annen person har. Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden leticia skrev (7 minutter siden): Nei. Krav er en opplisting av egenskaper man krever at en annen person har. Ja, et krav om å ikke ha de tingene som gir dem "ick." 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Kassettspiller skrev (8 minutter siden): Ja, et krav om å ikke ha de tingene som gir dem "ick." Nei. Her igjen må skilles mellom krav og preferanser. Jeg syns at krav er et veldig sterkt ord, da er det ingen mulighet for forhandling. Ick anser jeg mer som noe man foretrekker at personen ikke har eller ikke gjør, mens et krav er uomtvistelig. Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden leticia skrev (7 minutter siden): Nei. Her igjen må skilles mellom krav og preferanser. Jeg syns at krav er et veldig sterkt ord, da er det ingen mulighet for forhandling. Ick anser jeg mer som noe man foretrekker at personen ikke har eller ikke gjør, mens et krav er uomtvistelig. Det er jo det en ick kan være. 2 Lenke til kommentar
Martemor Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Om alle kunne fått følt på friheten av å være frivillig single, så hadde vi ikke diskutert temaet engang ❤️ Jeg forstår at mennesker, for eksempel min far, hadde behov for å ha noen ved sin side. Men det trenger heller ikke være en ektemake; det kan like godt være en kjempegod venn. Vi legger for mye i alt.. Så fort to finner hverandre "skal" man gifte seg, man "må" få hus, barn, stasjonsvogn, hund og gjerne et stakittgjerde.. Vi har bokstavelig talt malt oss inn i et hjørne med å tenke sånn.. 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Martemor skrev (13 minutter siden): Om alle kunne fått følt på friheten av å være frivillig single, så hadde vi ikke diskutert temaet engang ❤️ Jeg tror nok dette er forskjell hos kvinner og menn. Kvinner velger i større grad enn menn å leve som frivillig single. Spesielt hvis de har vært i et forhold tidligere som har blitt slutt etter endel år. Det handler mye om den tradisjonelle kjønnsrollefordelingen som enda henger igjen i fordeling av arbeidsoppgaver. Skal man ha en partner så må denne bidra til en positiv forbedring i ditt liv. Hvis han ikke gjør det, hvorfor gidde? Mange foretrekker singellivet: — De bryter med den tradisjonelle forestillingen Fem fordeler med å være singel - Sexogsamliv Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Colin. skrev (2 timer siden): Det er jo naturlig å ta utgangspunkt der når man vil undersøke hva som foregår i hodene på de med dating-makten og hva slags resultat de får til slutt. De som hevder de velger å være singel, blir ikke bitre og viser sin forutinntatthet over at f.eks en nordmann på 45 år møter ei ifra Thailand på 25 år, allikevel ser man det i hopetall der inne, hvor frustrerte disse individene virker å være over dette, og bruker diverse skalkeskjul for å dekke over dette faktumet og hva det bunner ut i... nemlig personlig ulykkelighet. Da er det å male individer de ikke kjenner på et sett vis, gjerne de som ikke har vært så heldig i livet av å kunne velge og vrake her på berget, for å selv føle seg bedre, for deres egne bedritne valg. Dette kaller vi å være privilegert. Så lenge noen hevder å være singel er et valg de har tatt, samtidig som de aksepterer andres dating-valg, helt fint. No worries. Hvis man selv har tatt bedritne valg gang på gang, og så tar seg frekkheten til å kritisere andres valg som finner lykken med noen andre, så må man ta et titt i speilet. Jeg har all medfølelse med alle som reelt ønsker et forhold og forandrer sin tilnærming etterhvert som de lærer hva som funker, og hva som ikke funker. Dette viser bare hvor stort ditt bias er, og hvor uærlig du opptrer, og du er til og med der inne og skriver med bruker. 7 personer... den var god. 😂 Absolutt og helt enig. Jeg synes tankegangen om at man utelukker noen på grunnlag av noens yrke eller utdanning, er helt sprøtt. Som om mennesket defineres av jobb-status. Det er vel det som er litt av problemet i dagens kultur, man evner ikke å se medmennesket og gi det en sjanse, men heller ser alt rundt det som i realiteten er betydningsløst. Så, essensielt: mennene vi snakker om har prøvd så godt de kan, mens du ser helt vekk fra at de hypotetiske kvinnene har prøvd så godt de kunne. Igjen: morsom dobbeltstandard du setter opp for ditt eget lille narrativ. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå