Gjest 8665e...b50 Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Duriello skrev (1 time siden): 😂😂😂 Steg 1; Ikke les på KG. Steg 2; Slettes IKKE les KG for å få et bredere perspektiv! Steg 3; Kan ikke gjentaes for mange ganger, IKKE les på KG! Steg 4; Slutte å bruke ord som "datingmakt", slutte å generalisere at de som velger singelliv blir bittre (hvem blir vi bittre på liksom?), innse at mennesker er forskjellige. Ikke læs på Kåge aaaah. Bring mæh kaffen'aaaah Anonymous poster hash: 8665e...b50 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden herzeleid skrev (5 timer siden): Jeg tror det er mye å hente på å forstå at alt ikke er enten eller. Noen kan ha urealistiske krav samtidig som noen kan ha forbedringspotensiale. Selv om det sikkert er vanskelig å se innenfra ‘kjønnskrigen’. Joda, og vi snakker om menn i begge tilfeller - bare for å ha det presisert. Det er meningsløst å gjøre dette til en ying-yang-greie hvor man alltid skal fiske etter noe i den andre leiren for å prøve å snu debatten. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden knopflerbruce skrev (13 minutter siden): Det er meningsløst å gjøre dette til en ying-yang-greie hvor man alltid skal fiske etter noe i den andre leiren for å prøve å snu debatten. Måten du til vanlig skriver får det til å virke som her: Kvinner = good Menn = bad 3 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Colin. skrev (1 time siden): Riktig. Selv om knooters&co prøver å fornekte realiteten over at mange av de med dating-makten ender opp alene og bitre når dating-makten forvitrer, i større og større grad, fordi de ikke fikk drømme-individet, så er det reelt. Det finnes nok av tråder på KG, og jeg leser der bare for å få et bredere perspektiv, og det samme går igjen med knooters der. Alle tråder som er motsatt, der de jeg prøver å fortelle om, overses av sånne som knooters. Derfor er det veldig vanskelig å føle noe annet en likegyldighet ovenfor disse som hadde dating-makten og ender opp alene, fordi de beskytter de samme som bidro til deres eldre og alene-tilværelse. <--- De ender gjerne opp som ihuga feminist. Feministen forteller: Ikke så mange single, og man er sterke og modige. Huttetu. Men, fy skamme deg! Dette er snille og gode individer som prøver så godt de kan, så fyller du tråden med fordommer gjør narr av dem. (det er en fantastisk dobbeltmoral mellom deg og den du siterer som din meningsfelle) Jeg ville sagt det samme i retning kvinner hvis det var et tema, men de har ikke det samme problemet og hvis det er syv personer i hele landet som har tråkket skjevt og sitter der og er bitre - so be it. Det er ikke verdt å bruke tiden på. Denne saken med menn, derimot, spilles det jo politisk mynt på hvor vi liksom skal endre hele den moderne datingmekanismen så disse får innpass. Uten at vi spør kvinnene om hva de faktisk vil ha fra en potensiell ektemann... Single kvinner som mistrives med sivilstatusen sin har et fortrinn, og det er at de i alle fall kommer på date om de prøver på det. I motsetning til det som påstås av f.eks. Mads Larsen og hans "lavstatusmenn" - hvor kvinner sies å filtrere bort 95% av Tinder-gutta umiddelbart. Det du (og andre) overser er at kravstorhet følger direkte fra behov. Jo viktigere det er å komme i en relasjon, jo større kompromisser inngår du - og er fornøyd med det. (les: ikke "ta til takke med" - da er man ikke fornøyd. Jeg kan "ta til takke med" knekkebrød til kveldsmat, men jeg syns jo ikke det smaker godt). De som enten har mange beilere eller ikke har SÅ bruk for et forhold, vil sette større krav til personlig matching enn de som er ensomme og derav ulykkelige, og kanskje ikke har opplevd at noen har vært interessert i dem noen gang. Hvis du ikke bryr seg om hva som er på tallerkenen din, er du skrubbsulten, mens om du forventer et velsmakende måltid er det fordi du kan overleve uten mat en time eller to til. Det mest komiske her er at du tror at de du sikter mot har bedt om din medfølelse 🤣 De bryr seg ikke om du eksisterer eller ei. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Kassettspiller skrev (6 minutter siden): Måten du til vanlig skriver får det til å virke som her: Kvinner = good Menn = bad Mitt utgangspunkt er bare at menn som er bortvalgt har mye de kan gjøre for å komme seg ut av situasjonen sin. Kall det "skjerpe seg", om du vil. Mine kommentarer om kvinner her, er i all hovedsak et svar på avsporinger hvor man prater tull om fantasinarrativene sine om "kravstorhet" og what not som ikke engang er relevant for hvordan menn løser sine egne problemer. Forsvaret er liksom varianter av "se, så kravstore de er", "urealistisk", "ikke på sitt nivå". Men, du tenker kanskje at det er kvinners oppgave å løse menns datingvansker? Mens du selv slipper å velge deg en av disse bortvalgte mennene, fordi du allerede har en kjæreste? Det sier seg ellers selv at i en tråd om menns datingvansker, så gir det liten mening å bruke spalteplass på å kjefte på kvinner for deres partnervalg. Det er ikke topic, i tillegg til at det bare er bortforklaringer og whataboutism. I den grad jeg er enig i "kvinner = good", så er det fordi kvinner som regel får seg en date om de ikke bryr seg om hvem de dater, i tillegg til både sex og forhold. Det er jo et tegn på at de har gjort noe rett på gruppenivå som gruppen av bortvalgte menn ikke har fått til. Du kan se på min deltagelse som et ønske om at de bortvalgte mennene lærer litt av den suksessen gjennomsnittskvinnen opplever i datingmarkedet og spør seg selv hvorfor "kvinnen i gata" ikke sliter, der de selv trøbler. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden knopflerbruce skrev (7 minutter siden): (det er en fantastisk dobbeltmoral mellom deg og den du siterer som din meningsfelle) Dobbeltmoralisme er jo ganske vanlig i religiøse miljøer da 😘 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden knopflerbruce skrev (7 minutter siden): Men, du tenker kanskje at det er kvinners oppgave å løse menns datingvansker? Nei, men jeg tenker at folk kan møtes på midten. Samboeren min kunne sikkert endt opp som en av de som ikke ble valgt. Han er ikke stygg, men er overvektig og sannsynligvis ikke ville laget en særlig god profil – bare det grunnleggende. Typisk for menn som kanskje ikke ser viktigheten av detaljer i alt. Men jeg er så glad for at jeg tok kontakt med ham. Noen trenger nok litt mer tid til å bli kjent med seg selv og finne sin vei. Du skrev i et innlegg at du selv har vært på begge sider, så du kjenner nok litt til prosessen. Hvor gammel var du da det snudde for deg? Poenget er at det ikke hjelper å komme med slike uttalelser og skape inntrykk som gjør at flere kanskje får et negativt bilde av deg. Da lytter de garantert ikke til rådene dine. 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Colin. skrev (2 timer siden): Riktig. Selv om knooters&co prøver å fornekte realiteten over at mange av de med dating-makten ender opp alene og bitre når dating-makten forvitrer, i større og større grad, fordi de ikke fikk drømme-individet, så er det reelt. Det finnes nok av tråder på KG, og jeg leser der bare for å få et bredere perspektiv, og det samme går igjen med knooters der. Alle tråder som er motsatt, der de jeg prøver å fortelle om, overses av sånne som knooters. Derfor er det veldig vanskelig å føle noe annet en likegyldighet ovenfor disse som hadde dating-makten og ender opp alene, fordi de beskytter de samme som bidro til deres eldre og alene-tilværelse. <--- De ender gjerne opp som ihuga feminist. Feministen forteller: Ikke så mange single, og man er sterke og modige. Huttetu. Det er synd på ufrivillige single som så gjerne skulle ha funnet noen å dele livet med – enda verre hvis de faktisk hadde sjansen, men gikk glipp av den. Derfor er det viktig at kravstore kvinner får høre sannheten om at slike krav faktisk kan gjøre vondt verre. For eksempel å utelukke all dating med menn som tok yrkesfag. 2 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden P7SA skrev (På 6.1.2025 den 4.40): I tilfeller hvor du kommuniserer med noen som du er klar over er autistisk. (Slik som Kassettspiller. ❤️) Fint om du jobber litt med å bli bedre til å uttrykke deg klart, tydelig, bokstavlig og konkret. Prøv å unngå ironi, sarkasme, metaforer og figurativt språk. Ærlig talt. Dette er et diskusjonsforum, ikke sensitivitetstrening for terapeuter. Vi bør alle etterstrebe å være tydelige og effektive i ALL vår kommunikasjon. Det vil alle ha fordel av. Autister kan faktisk ikke kreve spesialbehandling her inne, men alle kan vi fremelske god kommunikasjon. 1 1 Lenke til kommentar
Martemor Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Er enig i så mye som har blitt sagt gjennom tråden her (var veldig mange sider, så har ikke rukket å lese absolutt alle). Som kvinne da, så har jeg et godt råd til alle menn som søker en partner; hvorfor ikke gå bort til hun søte i kassakøen og si "Hei, jeg liker deg. Har du lyst til å ta en lunsj med meg en dag? Hvis du vil, så har du telefonnummeret mitt her" 🙏🏻 Det viser mye mer effort enn å sveipe og taste, pluss man merker kjemi, in real life. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden leticia skrev (4 timer siden): Men du. Jeg liker heller ikke støy. Som nevnt over så hadde det beste vært å ta holdningene man finner i byen og overføre dem til bygda vært helt perfekt. Jeg liker meg godt ute i naturen. Jeg bor i et rolig nabolag i en mindre by for tiden, men har bodd i større by før, men da i et "finere strøk litt utenfor kjernen" så det var ikke så mye støy da heller. Når jeg reiser sørover så velger jeg meg også ut små steder å dra til. Man får gjerne utforske litt mer da og få med seg de nære tingene enn hvis man drar til en turistmagnet. Kødder du?!??! Hvilken planet eller by lever du i? Bare så dere vet, dette skjer ikke på småsteder eller bygda, bare dans på utested og nachspiel for ungdommen... Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Orion666 skrev (10 minutter siden): Autister kan faktisk ikke kreve spesialbehandling her inne Jeg har ikke krevd noen spesialbehandling. Jeg var fullt klar over hva jeg måtte gjøre for å holde det gående. Det P7SA forteller er jo bare at det blir mye enklere for alle dersom man kommuniserer tydelig, da med meg som et eksempel. 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Kassettspiller skrev (30 minutter siden): kravstore kvinner Dette er bare fordommer. Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden leticia skrev (6 minutter siden): Dette er bare fordommer. Nei, jeg snakker om kvinner som er kravstore. https://www.nrk.no/norge/xl/heiser-det-rode-flagget-1.17055802 2 Lenke til kommentar
Gjest 08676...a87 Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden 28 minutes ago, Martemor said: Som kvinne da, så har jeg et godt råd til alle menn som søker en partner; hvorfor ikke gå bort til hun søte i kassakøen og si "Hei, jeg liker deg. Har du lyst til å ta en lunsj med meg en dag? Hvis du vil, så har du telefonnummeret mitt her" 🙏🏻 Det viser mye mer effort enn å sveipe og taste, pluss man merker kjemi, in real life. Og hvor mange ganger hadde du selv klart å gjøre det hvis du ble avvist hver gang? Og kanskje i tillegg blitt kalt for "ekling", "slibrig" og liknende ting? Hvor mange ganger før selvtilliten hadde blitt dratt så langt ned at du hadde gitt opp? Me too har gjort det slik at menn ikke tar kontakt på samme måte som før. Også er det selvfølgelig noen kvinner som sier "Hvorfor ga han opp så lett?" Jo, fordi vi har blitt fortalt at et nei er et nei. Da prøver vi ikke mer, fordi vi prøver å vise respekt. Men det er jo galt for enkelte det også, selvfølgelig. Anonymous poster hash: 08676...a87 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Kassettspiller skrev (6 minutter siden): Nei, jeg snakker om kvinner som er kravstore. https://www.nrk.no/norge/xl/heiser-det-rode-flagget-1.17055802 Den artikkelen handler om "red flags" - mye av de røde flaggene vil jeg kalle litt sært å tenke på, var mye rart der. Men det er ikke det samme som krav. Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden leticia skrev (7 minutter siden): Den artikkelen handler om "red flags" - mye av de røde flaggene vil jeg kalle litt sært å tenke på, var mye rart der. Men det er ikke det samme som krav. Vet du hva "ick" er? Og flere av de røde flaggene listet opp i artiklene er komiske. 2 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden 2 hours ago, Duriello said: 😂😂😂 Steg 1; Ikke les på KG. Steg 2; Slettes IKKE les KG for å få et bredere perspektiv! Steg 3; Kan ikke gjentaes for mange ganger, IKKE les på KG! Steg 4; Slutte å bruke ord som "datingmakt", slutte å generalisere at de som velger singelliv blir bittre (hvem blir vi bittre på liksom?), innse at mennesker er forskjellige. Det er jo naturlig å ta utgangspunkt der når man vil undersøke hva som foregår i hodene på de med dating-makten og hva slags resultat de får til slutt. De som hevder de velger å være singel, blir ikke bitre og viser sin forutinntatthet over at f.eks en nordmann på 45 år møter ei ifra Thailand på 25 år, allikevel ser man det i hopetall der inne, hvor frustrerte disse individene virker å være over dette, og bruker diverse skalkeskjul for å dekke over dette faktumet og hva det bunner ut i... nemlig personlig ulykkelighet. Da er det å male individer de ikke kjenner på et sett vis, gjerne de som ikke har vært så heldig i livet av å kunne velge og vrake her på berget, for å selv føle seg bedre, for deres egne bedritne valg. Dette kaller vi å være privilegert. Så lenge noen hevder å være singel er et valg de har tatt, samtidig som de aksepterer andres dating-valg, helt fint. No worries. 34 minutes ago, knopflerbruce said: Men, fy skamme deg! Dette er snille og gode individer som prøver så godt de kan, så fyller du tråden med fordommer gjør narr av dem. Hvis man selv har tatt bedritne valg gang på gang, og så tar seg frekkheten til å kritisere andres valg som finner lykken med noen andre, så må man ta et titt i speilet. Jeg har all medfølelse med alle som reelt ønsker et forhold og forandrer sin tilnærming etterhvert som de lærer hva som funker, og hva som ikke funker. 36 minutes ago, knopflerbruce said: Jeg ville sagt det samme i retning kvinner hvis det var et tema, men de har ikke det samme problemet og hvis det er syv personer i hele landet som har tråkket skjevt og sitter der og er bitre - so be it. Det er ikke verdt å bruke tiden på. Dette viser bare hvor stort ditt bias er, og hvor uærlig du opptrer, og du er til og med der inne og skriver med bruker. 7 personer... den var god. 😂 16 minutes ago, Kassettspiller said: Det er synd på ufrivillige single som så gjerne skulle ha funnet noen å dele livet med – enda verre hvis de faktisk hadde sjansen, men gikk glipp av den. Derfor er det viktig at kravstore kvinner får høre sannheten om at slike krav faktisk kan gjøre vondt verre. For eksempel å utelukke all dating med menn som tok yrkesfag. Absolutt og helt enig. Jeg synes tankegangen om at man utelukker noen på grunnlag av noens yrke eller utdanning, er helt sprøtt. Som om mennesket defineres av jobb-status. Det er vel det som er litt av problemet i dagens kultur, man evner ikke å se medmennesket og gi det en sjanse, men heller ser alt rundt det som i realiteten er betydningsløst. 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden (endret) Gjest 08676...a87 skrev (11 minutter siden): Me too har gjort det slik at menn ikke tar kontakt på samme måte som før. Her må jeg faktisk si meg enig med deg. Det blir en iboende angst for at hun skal oppfatte en på feil måte, og det er nok vanskeligere å få et tydelig skille på hvor grensene går. Et nei er et nei uansett da, akkurat det burde ikke være så vanskelig å forstå. Ellers så ville det vært en rar fremgangsmåte i dag med å sjekke opp dama i kassen syns jeg. Men jeg har selv blitt sjekket opp på gata, på transportmiddel og på stranda uten at jeg så på de mennene med slike uttrykk som du bruker i innlegget ditt. Menn på Tinder derimot, different story (min erfaring) Endret 20 timer siden av leticia lagt til parentes Lenke til kommentar
leticia Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Kassettspiller skrev (7 minutter siden): Og flere av de røde flaggene listet opp i artiklene er komiske. Det er jeg enig i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå