Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

Kassettspiller skrev (5 minutter siden):

Det går fint, er dessverre lett å misforstå. 😊

(La oss heller tenne bål og grille marshmallows. Alle brukere her er invitert. 🔥🏕️🎶)

Kanskje vi alle bør bli flinkere til å spør hva andre brukere mener, istedet for bare å anta. Slik kan misforståelser lettere bli oppklart.

(Jeg blir syk av bålrøyk, så kan dessverre ikke delta på det, men det var en hyggelig tanke) 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (23 minutter siden):

Hvis man kan ta byens holdninger og få dem til på bygda så har vi den perfekte komboen for min del 😃

Byens holdninger?

leticia skrev (15 minutter siden):

Jeg liker ikke katter - og jeg holder meg innendørs om nettene 😘

Der gikk du over streken! (tull)

leticia skrev (10 minutter siden):

Kanskje vi alle bør bli flinkere til å spør hva andre brukere mener, istedet for bare å anta. Slik kan misforståelser lettere bli oppklart.

(Jeg blir syk av bålrøyk, så kan dessverre ikke delta på det, men det var en hyggelig tanke) 🥰

Ja, vi får prøve på det fremover. 😉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (44 minutter siden):

Elsker bygda, men byen er best. 😉

Tror også at en del mannfolk fra bygda sliter mer med å finne ei dame utenfor plassen, pga. fordommer. 

Bodde ett år i Trondheim, jeg personlig syntes det var grusomt. Så mye støy hele tiden.  Var greit å ha mange butikker som var åpent veldig sent da, og 7 elleven som var nattåpent. 😁

Bodde en del år i en mindre by, det var bedre. Men jeg måtte flytte hjem til hjembygda for litt miljøskifte etter "20 år på rømmen". (Nå fikk jeg det sikkert til å høres ut som party party greier, men nei, kun at hodet måtte hvile grunnet masse folk å forholde seg til.)

Her kan jeg sitte ute på verandaen til langt på natt sommerstid, og ikke høre annet en fuglekvitter. 😁

Vi er forskjellige, heldigvis. 👍😁

Edit* Greide å skrive en hel post som ikke på noe sett og vis tok for seg dating på bygda.😂

Sånt driver jeg ikke på med, det er forklart laangt tilbake i tråden så tar ikke den på nytt. Jeg installerte Tinder som et eksperiment ifjor engang, det ble med første trykk etter profilskapning, første dama som poppa opp var waaaay outa my league, så frika litt ut grunnet angst å slettet hele greia. 😂

Men det er greit, jeg trives best i eget selskap uansett, bortsett fra det sosiale med venner. 👍😁

Endret av Duriello
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (19 minutter siden):

Byens holdninger?

leticia skrev (30 minutter siden):

Mer likestilte forhold, høyere utdanning,  bedre holdninger til  utradisjonelle kvinner enn man finner på bygda og i regioner med mye religion. (som på sørvestlandet og agder som eksempel for verstingstedene. ). 

Kassettspiller skrev (21 minutter siden):

Der gikk du over streken! (tull)

Se her @Martelè - det er ikke jeg som er catlady det er det @Kassettspiller som er. 

Lenke til kommentar
Duriello skrev (18 minutter siden):

Bodde ett år i Trondheim, jeg personlig syntes det var grusomt. Så mye støy hele tiden.  Var greit å ha mange butikker som var åpent veldig sent da, og 7 elleven som var nattåpent. 😁

Bodde en del år i en mindre by, det var bedre. Men jeg måtte flytte hjem til hjembygda for litt miljøskifte etter "20 år på rømmen". (Nå fikk jeg det sikkert til å høres ut som party party greier, men nei, kun at hodet måtte hvile grunnet masse folk å forholde seg til.)

Her kan jeg sitte ute på verandaen til langt på natt sommerstid, og ikke høre annet en fuglekvitter. 😁

Vi er forskjellige, heldigvis. 👍😁

Men du. Jeg liker heller ikke støy. Som nevnt over så hadde det beste vært å ta holdningene man finner i byen og overføre dem til bygda vært helt perfekt. Jeg liker meg godt ute i naturen. 

Jeg bor i et rolig nabolag i en mindre by for tiden, men har bodd i større by før, men da i et "finere strøk litt utenfor kjernen" så det var ikke så mye støy da heller. 

Når jeg reiser sørover så velger jeg meg også ut små steder å dra til. Man får gjerne utforske litt mer da og få med seg de nære tingene enn hvis man drar til en turistmagnet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (6 minutter siden):

Men du. Jeg liker heller ikke støy. Som nevnt over så hadde det beste vært å ta holdningene man finner i byen og overføre dem til bygda vært helt perfekt. Jeg liker meg godt ute i naturen. 

Jeg bor i et rolig nabolag i en mindre by for tiden, men har bodd i større by før, men da i et "finere strøk litt utenfor kjernen" så det var ikke så mye støy da heller. 

Når jeg reiser sørover så velger jeg meg også ut små steder å dra til. Man får gjerne utforske litt mer da og få med seg de nære tingene enn hvis man drar til en turistmagnet. 

Stemmer, det var dette vi "kranglet" litt om, jeg hevdet vel noe ala at det var ikke sånn som du sa osv osv. 🙂 Men ser nå du pekte på bygder sørover, det kan jo forklare litt hvorfor vi ble uenig om det.

Jeg har dog kun erfaring med plassene rundt her, det er lite til ingen sektmentalitet her. 🙂 (Sett bort fra 1 til 2 gjengangere fra jehovas *grøss)

Men resten var vi enige om, det med naturen, stillheten og sånn. 👍🙂

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (14 minutter siden):

Mer likestilte forhold, høyere utdanning,  bedre holdninger til  utradisjonelle kvinner enn man finner på bygda og i regioner med mye religion. (som på sørvestlandet og agder som eksempel for verstingstedene. ). 

Se her @Martelè - det er ikke jeg som er catlady det er det @Kassettspiller som er. 

Jeg bare kødda rundt. Vi kan starte med blanke ark nå

Lenke til kommentar
Duriello skrev (9 minutter siden):

Stemmer, det var dette vi "kranglet" litt om, jeg hevdet vel noe ala at det var ikke sånn som du sa osv osv. 🙂 Men ser nå du pekte på bygder sørover, det kan jo forklare litt hvorfor vi ble uenig om det.

Jeg har dog kun erfaring med plassene rundt her, det er lite til ingen sektmentalitet her. 🙂 (Sett bort fra 1 til 2 gjengangere fra jehovas *grøss)

Men resten var vi enige om, det med naturen, stillheten og sånn. 👍🙂

Visse steder i sør er det helt ekstremt med sekter, menigheter osv. Så ja det var kanskje dette som førte til uenigheten. Jehova blir kjapt avvist, så  det er ikke egentlig de som er de verste. Med dem så vet man nå akkurat hva man får iallefall. Det er mer den religiøse moralismen som sniker seg inn i hverdagslivet til folk som blir et problem. "Fy fy, kan ikke gjøre sånn" osv. På slike steder står også likestillingen svakere, og mange kvinner på min alder og eldre har dessverre ofret egen karriere og satt seg for lite inn i sin egen privatøkonomi. Hvis man da vil ut av samlivet så skaper det problemer med å klare seg selv. Man har rett og slett ikke råd til å forlate mann / samboer.

Det er derfor jeg maser så mye om økonomisk frihet og sånt, fordi jeg ikke ønsker at kvinner (og de menn) det gjelder skal sette sin egen økonomi på spill med å ha for lite interesse og oversikt over egen økonomi.  Når det gjelder f.eks inkassokrav er det faktisk menn som har flest slike,  så det er også endel noen menn kunne ha lært seg om privatøkonomi.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (5 timer siden):

Kvinner kan være kresne på flere viktige punkter, noe som kan forstås med tanke på at kvinner ofte anses som det "svakere" kjønn (viktig å finne noe trygt) og at dem har muligheten til å velge de beste partnerne. I dyrelivet må ofte menn vise hvor sterke og attraktive de er for å tiltrekke seg en partner og dermed velger hunnen den beste.

Så lever en del i monogame forhold,  noe som fører til at ikke flere kvinner velge å være i et fast forhold med én mann. Dette kan føre til at de flere av kvinnene etter hvert undrer hvorfor de ikke er mer ettertraktet.

Både kvinner og menn har krav, og kort sagt betyr dette at de har ulike prioriteringer når de vurderer en potensiell partner. Generelt sett legger kvinner mer vekt på ressurser og emosjonelle egenskaper, mens menn prioriterer gjerne fysisk attraktivitet høyere.

Derfor kan det være mer krevende for kvinner å finne en partner hvis de ikke åpner seg opp og er villige til å vurdere flere.

Det er ikke så rart når  Tinder-profiler ofte prioriterer visse ting, som fysisk utseende, i stedet for å gjøre profilene mer personlige. Dette kan gjøre at man mister muligheten til å se de mer dyptgående kvalitetene hos en potensiell partner. Videre kan det å utelate faktorer som menn med yrkesfag, høyde osv. redusere utvalget av tilgjengelige menn.

Når det snakkes om mennene som blir valgt, så kan det være interessant å se nærmere på hva de faktisk har på profilene sine. Men igjen, jeg mener det er problematisk å dele profiler av private personer her.

Knop har kommet med noen råd angående profil. Det hadde vært interessant å se om noen kunne lage en profil basert på disse tipsene og deretter vurdere om det førte til mer suksess. (hvis ikke det finnes noen her som allerede har hatt en god og utfyllende profil fra før.)

Ditto mer idiotisk blir det når de ikke engang gidder anvende den plassen der som ikke baserer seg på bilder, og ei heller gidder sjekke at språket er noen lunde fornuftig dersom det står noe i bioen.

Hvis målet til eieren av en datingprofil er at leseren skal se de "dyptgående kvalitetene" er det kanskje et poeng å ikke bli sveipet i bøtta over slurvete morsmål eller intetsigende innhold? Tinder har for lite muligheter for å brette ut hvem en er og hva en ser etter, men det hjelper jo ikke de som ikke orker/evner ta i bruk det lille som er der i utgangspunktet. Hvilken nytte har liksom disse av en hypotetisk mulighet til å legge inn flere avsnitt eller mer tidkrevende innhold?

Du finner forøvrig ikke EN datingcoach e.l. som er uenig med meg i hva jeg skriver her. Det er like åpenbart som at du ikke har skrivefeil i en jobbsøknad, og at godt språk er viktig også der. Og, situasjonene er faktisk ganske sammenliknbare. En som behersker sjangeren "jobbsøknad" vil ha gode forutsetninger for å lage en god datingprofil også. Hvertfall når det gjelder selve bioen og måten hen selger seg selv.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 08676...a87 skrev (5 timer siden):

Dette var et spørsmål til Laticia. Det kom aldri noe svar. Korte menn som tar operasjon for å bli høyere sees på som patetisk og latterlig, mens kvinner som opererer til seg større bryster er tydeligvis ikke noe man skal latterliggjøre (siden det bevisst ikke kommenteres).

Lenge leve dobbeltmoralen!

Anonymous poster hash: 08676...a87

Kødder du? Dette har vi jo ledd av siden vi ble kjønnsmodne. Selv vi som nærmer oss 40 :p Det har ALDRI vært et kvalitetstegn, og er bare første generasjons duckface og stiller i samme kategori som bolegutta som tror de blir så kjekke bare de ser mest mulig malproporsjonert ut.

Du finner ikke en eneste post i hele tråden som snakker varmt om silikoninnlegg. Jeg utfordrer deg. Finn ETT innlegg! Du har mange tusen å bla i.

• Liker 3
Lenke til kommentar
leticia skrev (32 minutter siden):

Visse steder i sør er det helt ekstremt med sekter, menigheter osv. Så ja det var kanskje dette som førte til uenigheten. Jehova blir kjapt avvist, så  det er ikke egentlig de som er de verste. Med dem så vet man nå akkurat hva man får iallefall. Det er mer den religiøse moralismen som sniker seg inn i hverdagslivet til folk som blir et problem. "Fy fy, kan ikke gjøre sånn" osv. På slike steder står også likestillingen svakere, og mange kvinner på min alder og eldre har dessverre ofret egen karriere og satt seg for lite inn i sin egen privatøkonomi. Hvis man da vil ut av samlivet så skaper det problemer med å klare seg selv. Man har rett og slett ikke råd til å forlate mann / samboer.

Det er derfor jeg maser så mye om økonomisk frihet og sånt, fordi jeg ikke ønsker at kvinner (og de menn) det gjelder skal sette sin egen økonomi på spill med å ha for lite interesse og oversikt over egen økonomi.  Når det gjelder f.eks inkassokrav er det faktisk menn som har flest slike,  så det er også endel noen menn kunne ha lært seg om privatøkonomi.

De kjipe jævlene har begynnt å legge lapper i postkassen nå! Det står Nei takk til uadressert reklame på postkassen med store bokstaver!  Fungerer jo bra som opptenningspapir da.

Her hvor jeg bor er det minimalt med dette, de aller fleste hadde jobb, iallefall frem til noen av hjørnesteinsbedriftene la ned. Og om folk skulle/skal skilles så gjøres dette. Enkelte menn og damer bytter jo samboer oftere en jeg bytter sokker, før de etter noen måneder bytter tilbake igjen.. 🙄 (Liten spøk og ett sleivspark til at alle kjenner alle)

De damene jeg vet om sånn i farten som ikke hadde jobb utenom hjemmet er enten på aldershjemmet nå, eller i graven. De jobbet dog litt svart som strikkedamer og dagmammaer osv, så egne penger hadde de fleste. (Dog i mer eller mindre grad)

Personlig økonomi, jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor dette ikke har større fokus i skolen? 🤔 Jeg kan ikke huske, for min del, at dette ble tatt opp før jeg gikk allmenfag grunnkurs på videregående? Og da i den delen som het Økonomiske fag.. Må påpeke at mye av barne/ungdomsskole er fortrengt, så mulig vi hadde noe om dette, men det var slettes ikke mye. Iallefall ikke nok..

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (22 minutter siden):

De kjipe jævlene har begynnt å legge lapper i postkassen nå! Det står Nei takk til uadressert reklame på postkassen med store bokstaver!  Fungerer jo bra som opptenningspapir da.

Samme skjedde da jeg bodde på bygda i en mindre kommune. Men da var det den lokale menigheten, ikke Jehovas. Ringte og skjelte dem ut,  så de leverte ikke i postkassa igjen 😂 hadde også nei takk til reklame på min postkasse.

Duriello skrev (25 minutter siden):

Her hvor jeg bor er det minimalt med dette, de aller fleste hadde jobb, iallefall frem til noen av hjørnesteinsbedriftene la ned. Og om folk skulle/skal skilles så gjøres dette. Enkelte menn og damer bytter jo samboer oftere en jeg bytter sokker, før de etter noen måneder bytter tilbake igjen.. 🙄 (Liten spøk og ett sleivspark til at alle kjenner alle)

De damene jeg vet om sånn i farten som ikke hadde jobb utenom hjemmet er enten på aldershjemmet nå, eller i graven. De jobbet dog litt svart som strikkedamer og dagmammaer osv, så egne penger hadde de fleste. (Dog i mer eller mindre grad)

Men jeg tenker ikke nødvendigvis på damer uten jobb. Men at det er et stort sprik i styrkeforholdet mellom kvinnens og mannens økonomi. At hun har latt han jage sin karriere og nedtonet sin egen. F.eks med å jobbe deltid for å samtidig kunne ta seg av hus og barn mens  han jobber offshore... Det blir vanskelig å klare seg i en deltidsjobb i et lavtlønnsyrke hvis alle eiendeler har stått på han og vært han sine før et evt ekteskap.

Duriello skrev (38 minutter siden):

Personlig økonomi, jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor dette ikke har større fokus i skolen

Det burde vært det. Men samtidig, når man ser tallforståelsen til noen unge i dag så er det ikke sikkert det hadde hjulpet så altfor mye.

Lenke til kommentar
leticia skrev (5 minutter siden):

Men jeg tenker ikke nødvendigvis på damer uten jobb. Men at det er et stort sprik i styrkeforholdet mellom kvinnens og mannens økonomi. At hun har latt han jage sin karriere og nedtonet sin egen. F.eks med å jobbe deltid for å samtidig kunne ta seg av hus og barn mens  han jobber offshore... Det blir vanskelig å klare seg i en deltidsjobb i et lavtlønnsyrke hvis alle eiendeler har stått på han og vært han sine før et evt ekteskap.

Dette er jo noe som endres over hele fjøla nå, både i bygd og i by, ettersom tidligere generasjoner forsvinner og byttes ut med neste. Er nok en lang vei å gå enda, men det endres nå gradvis.

leticia skrev (9 minutter siden):

Det burde vært det. Men samtidig, når man ser tallforståelsen til noen unge i dag så er det ikke sikkert det hadde hjulpet så altfor mye.

Det er desverre sant. "Hvordan sette opp personlig budsjett! - Nå også på Tiktok"

Der har vi en potensiell vinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Kassettspiller said:

Tenk å holde narr av menn som faktisk gjør sitt beste. Det er urettferdig å generalisere og komme med fordommer som sårer dem som virkelig prøver. 

Feminisme på sitt beste - igjen.

Riktig. Selv om knooters&co prøver å fornekte realiteten over at mange av de med dating-makten ender opp alene og bitre når dating-makten forvitrer, i større og større grad, fordi de ikke fikk drømme-individet, så er det reelt. Det finnes nok av tråder på KG, og jeg leser der bare for å få et bredere perspektiv, og det samme går igjen med knooters der. Alle tråder som er motsatt, der de jeg prøver å fortelle om, overses av sånne som knooters. Derfor er det veldig vanskelig å føle noe annet en likegyldighet ovenfor disse som hadde dating-makten og ender opp alene, fordi de beskytter de samme som bidro til deres eldre og alene-tilværelse. <--- De ender gjerne opp som ihuga feminist. Feministen forteller: Ikke så mange single, og man er sterke og modige. Huttetu.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (29 minutter siden):

Er nok en lang vei å gå enda

Lang vei ja. Men det går fremover.

Duriello skrev (30 minutter siden):

Det er desverre sant. "Hvordan sette opp personlig budsjett! - Nå også på Tiktok"

Der har vi en potensiell vinner.

Ja  du sier noe der 😅

Lenke til kommentar
Colin. skrev (5 minutter siden):

de med dating-makten ender opp alene og bitre når dating-makten forvitrer, i større og større grad, fordi de ikke fikk drømme-individet, så er det reelt. Det finnes nok av tråder på KG, og jeg leser der bare for å få et bredere perspektiv

😂😂😂

Steg 1; Ikke les på KG.

Steg 2; Slettes IKKE les KG for å få et bredere perspektiv!

Steg 3; Kan ikke gjentaes for mange ganger, IKKE les på KG!

Steg 4; Slutte å bruke ord som "datingmakt", slutte å generalisere at de som velger singelliv blir bittre (hvem blir vi bittre på liksom?), innse at mennesker er forskjellige.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...