Kassettspiller Skrevet i går, 12:03 Del Skrevet i går, 12:03 (endret) leticia skrev (46 minutter siden): Hva er kjekt med det da? Da må de kanskje gå i seg selv i stedet for slik som nå, å klage på, og forsøke å endre kvinner 😅🤭 Tenk å holde narr av menn som faktisk gjør sitt beste. Det er urettferdig å generalisere og komme med fordommer som sårer dem som virkelig prøver. Feminisme på sitt beste - igjen. Endret i går, 12:03 av Kassettspiller 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet i går, 12:26 Del Skrevet i går, 12:26 (endret) Kassettspiller skrev (40 minutter siden): Det er urettferdig å generalisere og komme med fordommer Men tydeligvis ikke når det snakkes om kravstore kvinner og sure feminister. Der har du ingen problemer med generaliseringer og fordommer. Kassettspiller skrev (40 minutter siden): menn som faktisk gjør sitt beste. Bevis det! EdIT (For det er ikke slik kvinner som er på appen opplever dette. Og det er en årsak til at man har fått egne selvstendig næringsdrivende som f.eks Tinderfotografen. Det er ikke for at menn gjør sitt beste. Det er slik som knopflerbruce beskriver situasjonen, at menn gjør svært lite innsats i å gjøre sitt beste. ) Endret 23 timer siden av leticia edit 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet i går, 12:43 Del Skrevet i går, 12:43 (endret) P7SA skrev (6 timer siden): Slikt leser man oftere når (online) feminister står bak kommentarene og tipsene. Det er en stor forskjell i holdningene til kvinnelige og mannlige krav. Hvor er likestillingen i det? 🤷♂️ Kvinner kan være kresne på flere viktige punkter, noe som kan forstås med tanke på at kvinner ofte anses som det "svakere" kjønn (viktig å finne noe trygt) og at dem har muligheten til å velge de beste partnerne. I dyrelivet må ofte menn vise hvor sterke og attraktive de er for å tiltrekke seg en partner og dermed velger hunnen den beste. Så lever en del i monogame forhold, noe som fører til at ikke flere kvinner velge å være i et fast forhold med én mann. Dette kan føre til at de flere av kvinnene etter hvert undrer hvorfor de ikke er mer ettertraktet. Både kvinner og menn har krav, og kort sagt betyr dette at de har ulike prioriteringer når de vurderer en potensiell partner. Generelt sett legger kvinner mer vekt på ressurser og emosjonelle egenskaper, mens menn prioriterer gjerne fysisk attraktivitet høyere. Derfor kan det være mer krevende for kvinner å finne en partner hvis de ikke åpner seg opp og er villige til å vurdere flere. P7SA skrev (6 timer siden): Men når kvinner på Tinder i tillegg har høyest krav til utseende, (den store majoriteten av "likes" går til en liten andel visuelt attraktive menn), er det ikke rart at norske kvinner blir sett på som veldig kravstore. Det er ikke så rart når Tinder-profiler ofte prioriterer visse ting, som fysisk utseende, i stedet for å gjøre profilene mer personlige. Dette kan gjøre at man mister muligheten til å se de mer dyptgående kvalitetene hos en potensiell partner. Videre kan det å utelate faktorer som menn med yrkesfag, høyde osv. redusere utvalget av tilgjengelige menn. Når det snakkes om mennene som blir valgt, så kan det være interessant å se nærmere på hva de faktisk har på profilene sine. Men igjen, jeg mener det er problematisk å dele profiler av private personer her. Knop har kommet med noen råd angående profil. Det hadde vært interessant å se om noen kunne lage en profil basert på disse tipsene og deretter vurdere om det førte til mer suksess. (hvis ikke det finnes noen her som allerede har hatt en god og utfyllende profil fra før.) Endret 23 timer siden av Kassettspiller 2 Lenke til kommentar
Gjest 08676...a87 Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden 18 hours ago, Guest 08676...a87 said: Du svarte ikke på om du latterliggjør kvinner som velger å få større bryster med silikon, på samme måte. Dette var et spørsmål til Laticia. Det kom aldri noe svar. Korte menn som tar operasjon for å bli høyere sees på som patetisk og latterlig, mens kvinner som opererer til seg større bryster er tydeligvis ikke noe man skal latterliggjøre (siden det bevisst ikke kommenteres). Lenge leve dobbeltmoralen! Anonymous poster hash: 08676...a87 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden leticia skrev (22 minutter siden): Der har du ingen problemer med generaliseringer og fordommer. Feminisme handler ikke om likestilling for de fleste lenger. Begrepet er ødelagt. leticia skrev (26 minutter siden): Bevis det! Tror du menn ikke gidder noe ting? 3 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Gjest 08676...a87 skrev (7 minutter siden): Dette var et spørsmål til Laticia. Det kom aldri noe svar. Korte menn som tar operasjon for å bli høyere sees på som patetisk og latterlig, mens kvinner som opererer til seg større bryster er tydeligvis ikke noe man skal latterliggjøre (siden det bevisst ikke kommenteres). Lenge leve dobbeltmoralen! Anonymous poster hash: 08676...a87 ⬇️ leticia skrev (17 timer siden): Duckface ja 😄 Sånn generelt så syns jeg ikke man skal fikse på kroppen uansett, så sant det ikke er medisinsk begrunnet. Nå var det ikke ment som en latterliggjøring av såpass lave menn heller da, men av situasjonen, hvor lavt man faktisk måtte gått ned i høyde. Skulle lett ganske lenge for å finne en så lav mann (har aldri sett en så lav voksen mann noengang). Som å finne nåla i høystakken det der... Innlegget og flere til kan lett oppfattes som latterliggjøring. Hjelper lite å si "det var ikke ment sånn". 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) Gjest 08676...a87 skrev (1 time siden): Dette var et spørsmål til Laticia. Det kom aldri noe svar. Korte menn som tar operasjon for å bli høyere sees på som patetisk og latterlig, mens kvinner som opererer til seg større bryster er tydeligvis ikke noe man skal latterliggjøre (siden det bevisst ikke kommenteres). Lenge leve dobbeltmoralen! Anonymous poster hash: 08676...a87 Premisset ditt om latterliggjøring var feil. Jeg har svart på hvorfor i @Duriello sin kommentar. Jeg har også sagt noe om fiksing på kroppen generelt, dette inkluderer selvsagt også silikon. Fint om vi kan komme tilbake til trådens tema fremfor disse gjentatte persondebattene. Dobbeltmoralen i denne tråden kommer ikke fra meg. Endret 22 timer siden av leticia skrivefeil 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Gjest 08676...a87 skrev (24 minutter siden): Dette var et spørsmål til Laticia. Det kom aldri noe svar. Korte menn som tar operasjon for å bli høyere sees på som patetisk og latterlig, mens kvinner som opererer til seg større bryster er tydeligvis ikke noe man skal latterliggjøre (siden det bevisst ikke kommenteres). Lenge leve dobbeltmoralen! Anonymous poster hash: 08676...a87 Hvilken dobbeltmoral? Jeg sparker begge veier der jeg føler det er behov. @leticiahar gitt deg svar godt nok. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) leticia skrev (1 time siden): EdIT (For det er ikke slik kvinner som er på appen opplever dette. Og det er en årsak til at man har fått egne selvstendig næringsdrivende som f.eks Tinderfotografen. Det er ikke for at menn gjør sitt beste. Det er slik som knopflerbruce beskriver situasjonen, at menn gjør svært lite innsats i å gjøre sitt beste. ) Jeg synes det er uansett motbydelig måten du fremstiller menn på. Ingen får lyst til å følge råd av folk som skriver slike ting i tillegg. Endret 23 timer siden av Kassettspiller 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden (endret) Kassettspiller skrev (48 minutter siden): Jeg synes det er uansett motbydelig måten du fremstiller menn på. Jeg syns det er motbydelig med din idyllisering av menn. For meg så virker det som jo større grad av misogynisme jo mer idyllisering. Kvalmt. EDIT: Jeg er faktisk glad i og setter stor pris på menn. De aller fleste menn i befolkningen. Men har ingen problemer med å sette skapet hvor det skal stå når det gjelder de som ser på kvinner som noe de har rett til å få, og at kvinner bare har med å innrette seg etter dem, og være underdanige dem. Sånn som det i større grad enn andre miljøer fungerer i bygdekultur, konservative og religiøse miljøer. Jeg vet selvsagt at ikke alle som sliter på Tinder er i den siste kategorien, men de kan da i det minste forsøke litt bedre når det gjelder profilen sin for å øke sjansene sine litt. Starte der. For kvinnene får de ikke endret uansett. De må endre seg selv. (Slik også kvinner må hvis det trengs for å oppnå noe). Endret 22 timer siden av leticia edit 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Kassettspiller skrev (1 time siden): ⬇️ Innlegget og flere til kan lett oppfattes som latterliggjøring. Hjelper lite å si "det var ikke ment sånn". Altså, hvis man ikke tåler litt blunke, smile, latter og oppgittfjes, noe generalisering, hvordan greier man seg da i forhold til humorprogram på TV? Talkshow? Humor i hverdagen? Har vi blitt så skjøre som befolkning? Ja, du har kanskje rett i at vi har nettopp det. Når man kan lese om antall klager tv kanalene får etter at noen har blitt snurt over noe som ble sagt, eller sendt på kanalene. 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden leticia skrev (32 minutter siden): Jeg syns det er motbydelig med din idyllisering av menn. For meg så virker det som jo større grad av misogynisme jo mer idyllisering. Kvalmt. EDIT: Jeg er faktisk glad i og setter stor pris på menn. De aller fleste menn i befolkningen. Men har ingen problemer med å sette skapet hvor det skal stå når det gjelder de som ser på kvinner som noe de har rett til å få, og at kvinner bare har med å innrette seg etter dem, og være underdanige dem. Sånn som det i større grad enn andre miljøer fungerer i bygdekultur, konservative og religiøse miljøer. Jeg vet selvsagt at ikke alle som sliter på Tinder er i den siste kategorien, men de kan da i det minste forsøke litt bedre når det gjelder profilen sin for å øke sjansene sine litt. Starte der. For kvinnene får de ikke endret uansett. De må endre seg selv. (Slik også kvinner må hvis det trengs for å oppnå noe). Som jeg har sagt før; det som foregår oppi huet ditt er til stor del et innbilt problem. De fleste menn er ikke slik. Derfor er den positive siste paragrafen din totalt ut av karakter hahahaha 2 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Martelè skrev (4 minutter siden): Som jeg har sagt før; det som foregår oppi huet ditt er til stor del et innbilt problem. De fleste menn er ikke slik. Derfor er den positive siste paragrafen din totalt ut av karakter hahahaha Nå har jeg heller aldri sagt at de fleste menn er slik. Tvert om. Det hindrer meg likevel ikke i å påpeke at de som er slik må skjerpe seg. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden leticia skrev (50 minutter siden): Jeg syns det er motbydelig med din idyllisering av menn. For meg så virker det som jo større grad av misogynisme jo mer idyllisering. Kvalmt. Du liker å misforstå med vilje. Hvorfor skulle jeg idyllisert kvinnehat? Er jo ei dame selv. Jeg misliker "feminister", men jeg misliker også dem som hater kvinner. leticia skrev (53 minutter siden): gjelder de som ser på kvinner som noe de har rett til å få, og at kvinner bare har med å innrette seg etter dem, og være underdanige dem. Sånn som det i større grad enn andre miljøer fungerer i bygdekultur, konservative og religiøse miljøer. Ingen her har skrevet at dem krever dame? 3 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden leticia skrev (49 minutter siden): Altså, hvis man ikke tåler litt blunke, smile, latter og oppgittfjes, noe generalisering, hvordan greier man seg da i forhold til humorprogram på TV? Talkshow? Humor i hverdagen? Har vi blitt så skjøre som befolkning? Ja, du har kanskje rett i at vi har nettopp det. Når man kan lese om antall klager tv kanalene får etter at noen har blitt snurt over noe som ble sagt, eller sendt på kanalene. Jeg anklaget innleggene dine for å være motsigende. Først latterliggjorde du, for så å si at man ikke gjør det. Men når vi først diskuterer krenkekulturen, kan jeg si at det faktisk er ganske sårende å bli latterliggjort for å ha autisme. Jeg kan ikke noe for at jeg ikke alltid forstår ironi, sarkasme, metaforer og figurativt språk. Jeg skjønner ikke poenget med å tråkke ned på andre for å fremheve seg selv som noe bedre under en slik diskusjon. Det samme gjelder angående menn på Tinder. Istedenfor å tråkke ned og holde narr, så funker det bedre å la være. Ellers så er det ikke rart at dem ikke gidder å høre på det andre du har å si. 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Kassettspiller skrev (10 minutter siden): Du liker å misforstå med vilje. Takk, det samme til deg. Kassettspiller skrev (10 minutter siden): Jeg misliker "feminister" Ja det er tydelig. Jeg misliker at kvinner setter seg i en posisjon hvor de overlater egen skjebne i mannens hender, uten å ta ansvar for sitt eget lov og sin egen økonomi. Jeg misliker i tillegg religion. Ja, og antifeminister da, eller de som misliker feminister og feminisme, og likestilling. Kassettspiller skrev (14 minutter siden): men jeg misliker også dem som hater kvinner. Dette viser du på ingen måte i kommunikasjonen i denne tråden. Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden leticia skrev (8 minutter siden): Takk, det samme til deg. Synd å høre at du har det inntrykket. Jeg prøver ikke å misforstå med vilje, for da ville det vært idiotisk av meg å diskutere. Men så langt har de aller fleste sagt seg enige om at Tinder ikke er en bra app for forhold. leticia skrev (1 minutt siden): Ja det er tydelig. Jeg misliker at kvinner setter seg i en posisjon hvor de overlater egen skjebne i mannens hender, uten å ta ansvar for sitt eget lov og sin egen økonomi. Jeg misliker ikke likestilling. Selv tar jeg ansvar for mitt eget liv og økonomi. leticia skrev (2 minutter siden): Dette viser du på ingen måte i kommunikasjonen i denne tråden. Nå er det ikke lov å diskutere brukere her, men du kan gjerne komme med utsagn/innlegg i denne tråden som jeg har støttet, samtidig som det viser at det stammer fra hat mot kvinner generelt. 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Kassettspiller skrev (11 minutter siden): Men når vi først diskuterer krenkekulturen, kan jeg si at det faktisk er ganske sårende å bli latterliggjort for å ha autisme. Jeg kan ikke noe for at jeg ikke alltid forstår ironi, sarkasme, metaforer og figurativt språk. Jeg skjønner ikke poenget med å tråkke ned på andre for å fremheve seg selv som noe bedre under en slik diskusjon. Nei, vet du hva, nå får du faktisk gi deg. Jeg nevner verken deg eller autisme i innlegget. Det er helt vanvittig hvilke tolkninger du tar. Og du er ganske så flink til å tråkke ned på andre selv med all din jabbing om fordommer med en gang ikke vinden snur din vei. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Kassettspiller skrev (20 minutter siden): Men når vi først diskuterer krenkekulturen, kan jeg si at det faktisk er ganske sårende å bli latterliggjort for å ha autisme. Er vel ingen i denne tråden som har latterligjort folk med autisme? (Nå har jeg riktignok ikke lest alle trådens 222 sider med poster)🤔 Det er mange mange som misforstår ironi og sarkasme. Spesielt i skrevet form. Er ingen som gjør narr av dette. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden (endret) leticia skrev (26 minutter siden): Nei, vet du hva, nå får du faktisk gi deg. Jeg nevner verken deg eller autisme i innlegget. Det er helt vanvittig hvilke tolkninger du tar. Se måten du omtaler og emojibruken din. ⬇️ (Ja, jeg er såpass usikker til tider at jeg søker opp meningene/betydningene til emojiene) leticia skrev (På 5.1.2025 den 19.35): Nei noen tar visst ting litt for bokstavelig her - metaforer er visst ikke for alle 🥴😛 leticia skrev (26 minutter siden): Og du er ganske så flink til å tråkke ned på andre selv med all din jabbing om fordommer med en gang ikke vinden snur din vei. ? Jeg skriver det jeg mener og trenger ikke at folk er enige. Det er jo derfor vi diskuterer. Så er det viktig å respektere at vi alle har ulike preferanser og valg når vi søker etter noen som passer for oss. (begge er enige der) Tinder og andre datingplattformer er bare verktøy for å møte mennesker, så og det er opp til hver enkelt hvordan man bruker dem. Men man har lov til å fortelle brukere og kanskje gi tips siden flere blir ufrivillig single. Mitt beste tips angående dette er enkelt og klart å slette appen og møte folk på andre måter. Duriello skrev (25 minutter siden): Er vel ingen i denne tråden som har latterligjort folk med autisme? (Nå har jeg riktignok ikke lest alle trådens 222 sider med poster)🤔 Det er mange mange som misforstår ironi og sarkasme. Spesielt i skrevet form. Er ingen som gjør narr av dette. Bare at det er kjent for brukeren at jeg har det og skrev det innlegget jeg siterte over. Så er det også en del prat lenge om folk som er sosialt klønete (noe som også inkluderer en del med autisme). Ikke nødvendigvis åpenbar latterliggjøring i seg selv, men vi har sett flere innlegg som sier at menn som ikke blir valgt er både det ene og det andre. (noe som inkluderer folk som sliter sosialt og som ikke blir valgt) Endret 20 timer siden av Kassettspiller 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå