Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

leticia skrev (3 minutter siden):

Enkelt valg - en som er 15 cm lavere ville aldri vært perfekt for meg. Høyden er en del av hele pakka (men ikke det kriteriet som ville vært viktigst). Men han kan kanskje være perfekt for noen andre.

Litt realisme hvis  du skal sette opp en slik ligning,  hadde vært mer troverdig hvis du hadde sagt 0 - 5 cm, da hadde svaret mitt sannsynligvis også vært annerledes. Men å date en mann som er kortere enn kortvokstgrensen for kvinner, helt uaktuelt 😄

Blir litt det samme her. En dame som var 15 cm høyere enn meg ville vært over to meter. Isolert sett ikke noe galt i det, men det er noe rart med proporsjonene til veeeeldig høye folk som ikke så ofte går overens med mine preferanser. Det kan ikke utelukkes, men det skal litt til. Er overhodet ikke avhengig av at noen må være lavere enn meg. 185cm kvinne - bring it on.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 08676...a87
8 minutes ago, leticia said:

Enkelt valg - en som er 15 cm lavere ville aldri vært perfekt for meg. Høyden er en del av hele pakka (men ikke det kriteriet som ville vært viktigst). Men han kan kanskje være perfekt for noen andre.

Litt realisme hvis  du skal sette opp en slik ligning,  hadde vært mer troverdig hvis du hadde sagt 0 - 5 cm, da hadde svaret mitt sannsynligvis også vært annerledes. Men å date en mann som er kortere enn kortvokstgrensen for kvinner, helt uaktuelt 😄

Ok, så høyde er et kriterie for deg. Latterliggjør du på samme måte kvinner som velger å skaffe seg større bryster med silikon? Sminker du deg? Bruker du høye hæler?

Anonymous poster hash: 08676...a87

Lenke til kommentar
Gjest 08676...a87 skrev (51 minutter siden):

Ok, så høyde er et kriterie for deg. Latterliggjør du på samme måte kvinner som velger å skaffe seg større bryster med silikon? Sminker du deg? Bruker du høye hæler?

Å endre på utseendet for å bli vakrere er ikke noe jeg setter pris på nei. Sminker meg ikke, bruker ikke høye hæler, var det noe mer du lurte på?

Endret av leticia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt av seksuell markedsfrihet går utover menn. 

Poenget med hijab og burka - hva er det egentlig? Kontrollere kvinners seksualitet, så de ikke kan vise seg fram på markedet. 

Da får flere menn en kone, får formert seg, får familie, i motsetning til et fåtall av menn får vasse i damer. 

Dette er ikke noe nytt. Michel Houellebecq var i forkant av denne utviklingen, og skrev det samme, og reflekterte rundt kommunistisk fordeling av fitte, i boka si "Utvidelse av Kampsonen" på 90-tallet. Han ble selvfølgelig forhatt av hele Frankrike. 

Jeg skal selvfølgelig ikke påstå at det er moralsk riktig å kontrollere kvinners seksualitet. 

Men vi snakker her om et av sivilisasjonens store dillemmaer. 

Likestilling, eller manglende likestilling på et område, påvirker også andre områder. Når en ikke har likestilling, og kvinnene har økonomisk fordel av å gifte seg med menn, så blir det også flere forhold, enn når kvinner er fullstendig økonomisk likestilt, men har makta på sexmarkedet. 

Vi trenger kvinner i arbeidslivet, vitenskapen har ikke råd til å la Marie Curie-folk råtne bort som tradwives, men samtidig så blir det ikke barn, når de får anledning til å bruke evnene sine like fritt som menn.

For ordens skyld, så har jeg data rundt på Tinder som et uvær, og fant dama mi på Tinder, og det har holdt i fire år, så jeg sitter i glasshus akkurat her. 

Endret av Tastaturkriger
  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (9 minutter siden):

Blir litt det samme her. En dame som var 15 cm høyere enn meg ville vært over to meter. Isolert sett ikke noe galt i det, men det er noe rart med proporsjonene til veeeeldig høye folk som ikke så ofte går overens med mine preferanser. Det kan ikke utelukkes, men det skal litt til. Er overhodet ikke avhengig av at noen må være lavere enn meg. 185cm kvinne - bring it on.

Som nevnt tidligere, det er en årsak til at kvinner i snitt er cirka 15 cm lavere enn menn. Man skal passe sammen. Det er jo veldig rart om en mann på nesten 2 meter skulle vært sammen med ei på 1,50 også... 

Lenke til kommentar
Tastaturkriger skrev (10 minutter siden):

Vi trenger kvinner i arbeidslivet, vitenskapen har ikke råd til å la Marie Curie-folk råtne bort som tradwives, men samtidig så blir det ikke barn, når de får anledning til å bruke evnene sine like fritt som menn.

Det er menn som er bremseklossen på antall barn i forhold, ikke kvinner. 

Og det er klart flere kvinner enn menn som ønsker seg flere enn to barn: Mens 34 prosent av kvinnene ønsker seg tre barn, er det bare 25 prosent av mennene som ønsker seg det samme.

Hele 50 prosent av mennene synes to barn er nok.

Hvorfor får vi ikke flere enn to barn?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (20 minutter siden):

Hvorfor skal høyde ha noe å si?

leticia skrev (37 minutter siden):

Det har noe å si for de som ønsker det skal ha noe å si. Hvorfor ikke bare godta det, i stedet for å messe om hvor galt det er? 

Kassettspiller skrev (20 minutter siden):

Hvorfor er det rart?

Jeg syns at en halv meters høydeforskjell ville vært veldig rart ja. Man trenger ikke ødelegge ryggen sin heller for å rekke ned til dama si 🙄

EDIT: Høyde er også et sunnhetstegn. Gjennomsnittshøyde: Mennesket har skutt i været i et århundre | illvit.no (får ikke hele artikkelen, men poenget om sunnhet får man lest). 

Endret av leticia
edit
Lenke til kommentar
Tastaturkriger skrev (27 minutter siden):

Likestilling, eller manglende likestilling på et område, påvirker også andre områder. Når en ikke har likestilling, og kvinnene har økonomisk fordel av å gifte seg med menn, så blir det også flere forhold, enn når kvinner er fullstendig økonomisk likestilt, men har makta på sexmarkedet. 

Ja, men syns du slike "forhold" som er kommet til pga økonomi er gode forhold? Når de er bygget på økonomisk vinning fremfor kjærlighet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (24 minutter siden):

Det har noe å si for de som ønsker det skal ha noe å si. Hvorfor ikke bare godta det, i stedet for å messe om hvor galt det er? 

Jeg syns at en halv meters høydeforskjell ville vært veldig rart ja. Man trenger ikke ødelegge ryggen sin heller for å rekke ned til dama si 🙄

EDIT: Høyde er også et sunnhetstegn. Gjennomsnittshøyde: Mennesket har skutt i været i et århundre | illvit.no (får ikke hele artikkelen, men poenget om sunnhet får man lest). 

Så hva tenker du om en menn som ikke vil ha ei dame som veier over 60kg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 minutt siden):

Så hva tenker du om en menn som ikke vil ha ei dame som veier over 60kg?

Hvis de har det som kriterie så er det opp til dem. Men kanskje ikke et lurt trekk hvis man allerede klager på at man sliter med å få dame, fordi man ekskluderer ganske mange med et slikt vektkrav. Det samme vil jo gjelde for de kvinner som har et høydekrav. At de ekskluderer endel. 

(og hvis de vil ha ei som veier under 60 kilo så må de passe seg for å gjøre henne gravid, da legger man gjerne på seg en del, og ikke alltid man greier å gå ned i vekt igjen). 

Men dette med vekta henger ofte også sammen med høyde. Det er lettere å finne ei på 1.55 som veier under  60 kilo enn å finne ei på 1.75 som gjør det. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (8 minutter siden):

Hvis de har det som kriterie så er det opp til dem. Men kanskje ikke et lurt trekk hvis man allerede klager på at man sliter med å få dame, fordi man ekskluderer ganske mange med et slikt vektkrav. Det samme vil jo gjelde for de kvinner som har et høydekrav. At de ekskluderer endel. 

Poenget er at menn ofte får kritikk for sine kriterier, mens kvinner blir oppmuntret og rost for kravene de har.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Tastaturkriger skrev (40 minutter siden):

Alt av seksuell markedsfrihet går utover menn. 

Poenget med hijab og burka - hva er det egentlig? Kontrollere kvinners seksualitet, så de ikke kan vise seg fram på markedet. 

Da får flere menn en kone, får formert seg, får familie, i motsetning til et fåtall av menn får vasse i damer. 

Dette er ikke noe nytt. Michel Houellebecq var i forkant av denne utviklingen, og skrev det samme, og reflekterte rundt kommunistisk fordeling av fitte, i boka si "Utvidelse av Kampsonen" på 90-tallet. Han ble selvfølgelig forhatt av hele Frankrike. 

Jeg skal selvfølgelig ikke påstå at det er moralsk riktig å kontrollere kvinners seksualitet. 

Men vi snakker her om et av sivilisasjonens store dillemmaer. 

For ordens skyld, så har jeg data rundt på Tinder som et uvær, og fant dama mi på Tinder, og det har holdt i fire år, så jeg sitter i glasshus akkurat her. 

Tja, du kan jo like gjerne kontrollere mennenes seksualitet som kvinnenes. At hijab og burka finnes er jo bare fordi man valgte det ene over det andre hvis det er akkurat DET som er målet. Sikkert fordi at når menn styrer, vil de helst begrense kvinner enn seg selv. Og, det er jo også et dilemma. Er det bedre å begrense kvinner enn menn, hvis en først skal begrense noe?

Jeg er ingen ONS-er, så jeg bryr meg ikke personlig om noen skulle regulert mennenes seksualitet - det ville neppe vært noe jeg merket særlig til i praksis. Men, det er jo også det paradokset som gjør at man ikke kan basere samfunn på slik tvang, fordi det er uten unntak slik at den med makten ikke begrenser seg selv og det blir bare en kamp om hvem som begrenser hvem. Den eneste løsningen er faktisk å ha en mannskultur som bygger menn som er slik kvinner vil ha dem fremfor det motsatte. Især de som ikke trekker det lengste strået i skolegangen sin, som ikke bør ledes mot at deres nytteverdi i et forhold er å mekke på ting i huset i bytte mot husstell. Tvert imot er det jo ekstra viktig for disse å kompensere et lite minus i utdanningen med andre kvaliteter som er mer etterspurt. Så kan en jo for all del være nevenyttig i tillegg, men poenget er jo at det går an å ha en mannskultur hvor "skoletaperne" også er vant med å lese bøker. For eksempel.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (9 timer siden):

Har ikke lest saken da den er bak betalingsmur, og jeg ikke lengre har abonnement.

Men tror ikke den saken har med at han velges bort grunnet høyden, det er mer det at folk tror han er lett å banke opp. Er iallefall det jeg får inntrykk av etter denne innledningen;

Da han var ungdom, var han ekstremt populær blant jentene. De syntes han var så søt. Han fikk seg samboer som 18-åring og tenkte aldri på at høyden hans var et tema. Men han opplevde noen uvanlige ting: På et utested fikk han hodet måket i bordet, uten forvarsel. På vei hjem fra en konsert fikk han et hardt slag over høyre øre av en fremmed.

Nå vet ikke jeg hvordan det er å være en "kort" mann, men håper han ikke overdriver. Det er enkelte bilmodeller vi høye kun kan drømme om, f.eks. 🙃🙃

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (9 minutter siden):

Poenget er at menn ofte får kritikk for sine kriterier, mens kvinner blir oppmuntret og rost for kravene de har.

Å? derav alt preiket om "kravstore" kvinner? Fordi menn får kritikk for sine kriterier,  mens kvinner blir oppmuntret for kravene de har?

Når har du noen gang lest eller hørt om "kravstore menn"?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (3 minutter siden):

Har ikke lest saken da den er bak betalingsmur, og jeg ikke lengre har abonnement.

Men tror ikke den saken har med at han velges bort grunnet høyden, det er mer det at folk tror han er lett å banke opp. Er iallefall det jeg får inntrykk av etter denne innledningen;

Da han var ungdom, var han ekstremt populær blant jentene. De syntes han var så søt. Han fikk seg samboer som 18-åring og tenkte aldri på at høyden hans var et tema. Men han opplevde noen uvanlige ting: På et utested fikk han hodet måket i bordet, uten forvarsel. På vei hjem fra en konsert fikk han et hardt slag over høyre øre av en fremmed.

Nå vet ikke jeg hvordan det er å være en "kort" mann, men håper han ikke overdriver. Det er enkelte bilmodeller vi høye kun kan drømme om, f.eks. 🙃🙃

Nei, artikkelen handler i hovedsak om Tinder, høydekrav og menn som opererer seg for å bli høyere.

Lenke til kommentar
leticia skrev (1 time siden):

Som nevnt tidligere, det er en årsak til at kvinner i snitt er cirka 15 cm lavere enn menn. Man skal passe sammen. Det er jo veldig rart om en mann på nesten 2 meter skulle vært sammen med ei på 1,50 også... 

Vi er i det store og hele enige (selv om jeg tror jeg er litt mindre opptatt av høyde enn deg). Det er mer proporsjonene jeg får litt icks av om man havner ute i periferien av normalfordelingen.

Det er heller ikke noe galt i at noen kvinner har høydepreferanser, det er den sære ideen spesielt kortere menn har om at nesten alle kvinner autodiskvalifiserer menn som er under 180cm som er helt koko. Det er heller ikke et problem om det finnes en håndfull menn der ute som er nøye på BMI, det er om flere titalls prosent sitter der og krever en kvinne med vesentlig lavere BMI enn seg selv at man har et problem hvor disse mennene setter seg i en vanskelig posisjon i datingmarkedet siden det er mange menn om få kvinner, og kvinnene i seg selv typisk finner seg noen med omtrent samme "degree of fitness". Hvilket gjør nåløyet enda trangere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 08676...a87
1 hour ago, leticia said:

Å endre på utseendet for å bli vakrere er ikke noe jeg setter pris på nei. Sminker meg ikke, bruker ikke høye hæler, var det noe mer du lurte på?

Du svarte ikke på om du latterliggjør kvinner som velger å få større bryster med silikon, på samme måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...