Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

knopflerbruce skrev (29 minutter siden):

Det finnes helt sikkert noen offentlige profiler en kan titte på. Dessuten er jo Tinder offentlig tilgjengelig, det er ikke noe prinsipielt ulikt gjennom at vi alle åpner appen og blar til vi finner profilen vi leter etter, og om den deles her. Folk legger jo ut profilen sin for at andre skal vurdere den - og hvis profilen og dens eier er så fantastisk bra som Kassettspiller vil ha det til, gjør vi jo bare vedkommende en tjeneste ved å eksponere han litt ekstra for omverdenen. Men, det ligger kanskje noe underforstått i det du skriver at Kassettspiller skjønnmaler situasjonen noe for disse personene hun mener å kjenne til?

Jeg slang ut en som er delt og anonymisert (hvilket også ville vært en mulighet for denne profilen Kassettspiller tenker på).

1: Jeg er ikke native English speaker, men det er i alle fall et eksempel på dårlig språk. Hadde ikke tatt i en tilsvarende profil fra en kvinne med ildtang. Ja, det er dumt om profilen er tom, men vis litt innsats og evne til å håndtere ditt eget morsmål. Plz. Nei, han har ikke dysleksi.

2: Snapchat-lenke: RED FLAG. Da vil du bare over på dickpics med en gang. Eller, det er i alle fall det du kommuniserer.

3: Åpenbart bare en fyr som vil ha et ligg. Sier null, niks og nada som indikerer noe annet. Og, forventer man da at damene som i hovedsak vil ha et forhold skal sveipe? Ønskedrøm!

4: Bare én interesse? Lukter lazy hvor du bare tar en for å slippe at Tinder maser på deg. (med forbehold om at det ikke er interessert som ikke vises)

Det er heller ingen som syns det er stas å være noens leketøy mens de "finner ut av hva de vil". Make up your mind, bro.

Screenshot 2025-01-05 at 18-15-24 7 Worst Tinder Bio Mistakes To Avoid ( Real Attractive Bios ).png

Grunnen til at jeg mener det er upassende, er fordi at det å dele en profil og kritisere den (eller gjøre narr av den) bak ryggen deres, blir mye mer personlig enn å bare dele et offentlig Google bilde av en kjendis som alle har sett. På Tinder så deler folk noe av seg selv, i bio etc. Og så må man huske på at mange menn der er allerede sårbare individer. Det ville vært høyst umoralsk av meg å forverre situasjonen for dem.

Du behøver ikke være enig med meg. Haha

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RRhoads skrev (Akkurat nå):

Friendzone er en myte, funnet på av folk som trenger en ekstra grunn på hvorfor de får avslag.

Er det? Jeg har datet flere der vi har funnet ut at vi er bedre som venner en partner, er ikke dette det samme som friendzone? 🤔 (Eller friendsforlifezone i dette tilfelle)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Etter å ha lest litt mer om angående deling, så tør jeg rett og slett ikke å dele profiler. Både på grunn av retningslinjene her, Vær Varsom-plakaten (som Diskusjo.no følger), og Tinders egne retningslinjer. Anonymisering hjelper, men det er begrenset hvor mye man kan fjerne før man ikke får nyttig informasjon om profilen lenger.

Dessuten blir det verre når det er snakk om bekjente, fordi folk kan lettere finne frem til personene og dermed finne meg også, dersom noen ønsker det. :blink:

Endret av Kassettspiller
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Duriello skrev (2 minutter siden):

Er det? Jeg har datet flere der vi har funnet ut at vi er bedre som venner en partner, er ikke dette det samme som friendzone? 🤔 (Eller friendsforlifezone i dette tilfelle)

Det du beskriver er at dere er venner. Ikke noe feil med det. Du sier "vi har funnet ut..." også, og det indikerer at det var to om den beslutningen at dere ikke passet sammen som kjærester. Du har ikke havnet i noen friendzone, som ikke eksisterer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (1 minutt siden):

Det du beskriver er at dere er venner. Ikke noe feil med det. Du sier "vi har funnet ut..." også, og det indikerer at det var to om den beslutningen at dere ikke passet sammen som kjærester. Du har ikke havnet i noen friendzone, som ikke eksisterer.

Ikke helt dreven på disse anglo-saksiske terminologiene. 😂

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 minutt siden):

"Friendzone" er jo et begrep som brukes for å beskrive en situasjon der én person har romantiske  følelser for en annen person, men den andre ser på dem kun som en venn.

Så det eksisterer.

Nei, det er en unnskyldning den som er interessert i mer bruker, for å ha en forklaring på hvorfor det ikke blir noe. Personen er ikke interessert, og ville ikke vært mer interessert om vennskapet ikke var tilstede. Et vennskap er heller ikke noen 100% hindring for at det kan bli noe mer. Mine forhold har startet med vennskap.

• Liker 2
Lenke til kommentar
9 hours ago, leticia said:

Nei noen tar visst ting litt for bokstavelig her  - metaforer er visst ikke for alle 🥴😛

9 hours ago, Kassettspiller said:

Beklager, jeg har jo autisme som sagt. 😅

8 hours ago, leticia said:

Jeg er klar over det, (og glemmer kanskje litt for ofte å ta det med i kommunikasjonen) 😛

Det er ikke bare kanskje litt for ofte du glemmer. Du glemmer ("glemmer"?) dette støtt og stadig Leticia. Skjerpings.

I tilfeller hvor du kommuniserer med noen som du er klar over er autistisk. (Slik som Kassettspiller. ❤️) Fint om du jobber litt med å bli bedre til å uttrykke deg klart, tydelig, bokstavlig og konkret. Prøv å unngå ironi, sarkasme, metaforer og figurativt språk.

Om du tror har vansker med å huske på dette i fremtiden, samt bruke normal sosial intelligens til å tilpasse språket. Fint om du sier fra nå. Så kan vi eventuelt ta bedre hensyn til vanskene dine. 😘

Endret av P7SA
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (11 minutter siden):

Det er ikke bare kanskje litt for ofte du glemmer. Du glemmer ("glemmer"?) dette støtt og stadig Leticia. Skjerpings.

I tilfeller hvor du kommuniserer med noen som du er klar over er autistisk. (Slik som Kassettspiller. ❤️) Fint om du jobber litt med å bli bedre til å uttrykke deg klart, tydelig, bokstavlig og konkret. Prøv å unngå ironi, sarkasme, metaforer og figurativt språk.

Ganske enig med deg angående dette. Blir nok/har nok blitt en del misforståelser takket være hva andre skriver. Huleboer trodde jeg var et nedlatene ord uansett? :ermm:

Jeg prøver så godt jeg kan med hva jeg har lært og bruker mine teknikker, men ikke alltid det fungerer. :p 

P7SA skrev (20 minutter siden):

Om du tror har vansker med å huske på dette i fremtiden, samt bruke normal sosial intelligens til å tilpasse språket. Bare si fra. Så kan vi eventuelt ta bedre hensyn til vanskene dine. 😘

Godt å ta hensyn! :wee:

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (15 timer siden):

Er det en "frisk påstand" å si at akademikere i større grad pusser opp eget hjem og kan håndtere spikerpistol og dremel enn at rørleggere leser skjønnlitteratur og spiller sjakk på fritiden?

Høflig formulering, forutinntatt ville jeg kalt det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 08676...a87
8 hours ago, leticia said:

Du treffer den perfekte mann for deg, men han er 15 cm lavere enn deg. Velger du ham, eller velger du ham bort for en som er høyere, men som ikke er like perfekt for deg?

Anonymous poster hash: 08676...a87

Lenke til kommentar
Gjest 08676...a87 skrev (7 minutter siden):

Du treffer den perfekte mann for deg, men han er 15 cm lavere enn deg. Velger du ham, eller velger du ham bort for en som er høyere, men som ikke er like perfekt for deg?

Anonymous poster hash: 08676...a87

Enkelt valg - en som er 15 cm lavere ville aldri vært perfekt for meg. Høyden er en del av hele pakka (men ikke det kriteriet som ville vært viktigst). Men han kan kanskje være perfekt for noen andre.

Litt realisme hvis  du skal sette opp en slik ligning,  hadde vært mer troverdig hvis du hadde sagt 0 - 5 cm, da hadde svaret mitt sannsynligvis også vært annerledes. Men å date en mann som er kortere enn kortvokstgrensen for kvinner, helt uaktuelt 😄

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...