Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

Det artige er at de mennene som kommenterer i denne tråden og avfeier argumentene til personer som pr. definisjon er blitt stemplet som incel i denne tråde, trolig  selv aldri har hatt problemer med å få seg kjæreste. Vi kjenner de fra skolen, de gutta som var populære og som jentene svermet rundt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knopflerbruce skrev (12 timer siden):

Det hjelper ikke å blokkere brukere når det flommer over av dem likevel. I tillegg tar det jo tid å drive med blokkering

Da får man la være å sveipe mer enn det man har tid til å filtrere bort. Man får jo matcher basert på at begge har sveipet til høyre. 

knopflerbruce skrev (12 timer siden):

Selvsagt "finnes det flere måter" å være ambisiøs innenfor yrkesfag, men dette "finnes" er jo særdeles uvanlig i de fagfeltene - normen er jo å ha en stilling hvor utdanningen anses å være enkel og du går til en jobb hvor du blir fortalt hva du skal gjøre.

Akkurat som folk med universitetsgrad. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (3 timer siden):

Det artige er at de mennene som kommenterer i denne tråden og avfeier argumentene til personer som pr. definisjon er blitt stemplet som incel i denne tråde, trolig  selv aldri har hatt problemer med å få seg kjæreste.

Eller dem som har gjort noe endringer og lykkes. 

Samtidig bør de jo være klar over at det som fungerte for dem ikke nødvendigvis vil fungere for andre. :ermm:

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (3 timer siden):

Det artige er at de mennene som kommenterer i denne tråden og avfeier argumentene til personer som pr. definisjon er blitt stemplet som incel i denne tråde, trolig  selv aldri har hatt problemer med å få seg kjæreste. Vi kjenner de fra skolen, de gutta som var populære og som jentene svermet rundt.

Hvorfor tror du det? De aller fleste har ikke problemer med å få seg kjæreste. Kanskje det er noe med egen fremtoning som gjør at man ikke er kjærestemateriale? En av de gutta som damene stimlet sterkest rundt hos oss viste seg faktisk etterhvert å være homofil. Men han hadde dametekke som bare det fordi han var empatisk og vennlig. Kanskje flere skulle prøve ut det, i stedet for denne tankegangen om at kvinner er noe man har "krav" på, samtidig som man nærmest begynner å få en avsky mot kvinner som ikke kan kontrolleres... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (9 minutter siden):

Hvorfor tror du det? De aller fleste har ikke problemer med å få seg kjæreste. Kanskje det er noe med egen fremtoning som gjør at man ikke er kjærestemateriale? En av de gutta som damene stimlet sterkest rundt hos oss viste seg faktisk etterhvert å være homofil. Men han hadde dametekke som bare det fordi han var empatisk og vennlig. Kanskje flere skulle prøve ut det, i stedet for denne tankegangen om at kvinner er noe man har "krav" på, samtidig som man nærmest begynner å få en avsky mot kvinner som ikke kan kontrolleres... 

Man blir fort frindzoned.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest ed3b1...141 skrev (4 timer siden):

Ja , så det er greit det og man bør gå dit mulighetene er best. I Norge er Tinder veldig dårlig valg for menn. Da burde man gå på andre arenaer som utlandet og velge den besten matchen man kan få. Den man liker best så får de andre som kritiserer det ta seg en bolle. Samme som du sa.

Anonymous poster hash: ed3b1...141

Det er vel mer hensiktsmessig å finne fysiske arenaer eller andre apper om Tinder ikke er tingen.

"Utlandet" kan være fint, det - anbefaler Sverige. Gøteborg er f.eks. nærmere Østlandet enn hele Nord-Norge, og det er (nesten) felles språk og kultur.

Det er forøvrig gode grunner til at det å gå for noen fra et sted for langt unna ikke er det lureste, for eksempel vanskeligheter med språk og kulturkollisjon. (om du med "utlandet" mener Asia, vet jeg ikke - men du har de som alltid følger opp med Thailand eller Filippinene)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (44 minutter siden):

Da får man la være å sveipe mer enn det man har tid til å filtrere bort. Man får jo matcher basert på at begge har sveipet til høyre. 

Akkurat som folk med universitetsgrad. 

Det blir veldig, veldig rart hvis kvinner skal måtte ta sånne hensyn for å unngå å overarbeide seg selv på grunn av for mange menn de ender opp med å måtte blokkere fordi de vil noe annet enn det de har sveipet på. Løsningen ligger jo åpenbart i at menn a) leser profilene og b) respekterer det som står der.

Dette er forøvrig noe Tinder burde adressere, og permanent utestenge dem som bryter slike ønsker. Det er mulig Tinder tjener penger på kort sikt jo flere som får trolle rundt der, men de taper jo penger når appen ikke er særlig attraktiv for kvinner - og deretter når menn ikke bruker den fordi det er skjev kjønnsfordeling.

Å filtrere blant folk som er potensielt en god match er ikke problemet her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (18 minutter siden):

Av å være hyggelig?

Syns du det er bedre å bli en "incel" da, slik at man havner utenfor alle "soner"? 

Nettopp. Det er uendelig mye bedre å ha noen gode jentevenner enn å bare ha guttaboys-folk i omgangskretsen. Dessuten friendzoner jo vi menn kvinner også. De fleste kvinner vi ramler borti trigger ikke noen slik interesse. Uten at det er noe galt med dem, men de har bare ikke the "special sauce".

• Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (4 minutter siden):

Det blir veldig, veldig rart hvis kvinner skal måtte ta sånne hensyn for å unngå å overarbeide seg selv på grunn av for mange menn de ender opp med å måtte blokkere fordi de vil noe annet enn det de har sveipet på. Løsningen ligger jo åpenbart i at menn a) leser profilene og b) respekterer det som står der.

Det er dessverre slik realiteten har blitt.

Da må man enten tenke at det er verdt tiden eller slutte å bruke Tinder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (33 minutter siden):

Det er dessverre slik realiteten har blitt.

Da må man enten tenke at det er verdt tiden eller slutte å bruke Tinder. 

Og realiteten er vel at menn som gruppe da har skutt seg selv i foten på Tinder. Ikke glem at kvinners problem er et irritasjonsmoment, men det er løsbart - det er verre med de (gutta) som er blitt spilt utover sidelinjen på grunn av seg selv og på toppen av det sine brødres tullesveiping.

• Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (11 minutter siden):

Og realiteten er vel at menn som gruppe da har skutt seg selv i foten på Tinder. Ikke glem at kvinners problem er et irritasjonsmoment, men det er løsbart - det er verre med de (gutta) som er blitt spilt utover sidelinjen på grunn av seg selv og på toppen av det sine brødres tullesveiping.

På grunn av seg selv?

• Liker 2
Lenke til kommentar
kremt skrev (24 minutter siden):

Plussartikkel, ser nada av innholdet.

Men, store ord selger - så overskrifter kan tas med et lastebillass salt.

En grunn til at vi dater mindre, er også at vi har så mye annet å gjøre at vi finner glede på andre måter i livet. At det i større grad er slik at hverdagen som singel er god nok, og at savnet først kommer når man legger seg under dyna.

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (5 timer siden):

Det tror jeg stemmer ganske dårlig. Tvert imot tror jeg det kan handle vel så mye om en ganske motsatt situasjon, der det sosiale med andre av samme kjønn også har vært vanskelig. 

Eller for å si det annerledes; jeg tror generelt ikke de som er ivrigst og mest ‘ute etter’ eget kjønn nødvendigvis er det fordi de lever i en sosial eller romantisk ‘overflod’. Behovet for å trykke andre ned tror jeg sjelden er en indikator på at ting er bra. 

Nettopp det siste tror jeg vi bør huske når vi leser og kommenterer i denne tråden. Jeg ser flere som virker å ha det vanskelig og som virker å gjøre hverandre vondt, og jeg tror det fort blir veldig usunt. Nettopp det at flere sliter med mye av det samme, ulike perspektive til tross, burde skape grobunn for empati og et ønske om å ikke legge sten til hverandres byrde. 

• Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (35 minutter siden):

Det tror jeg stemmer ganske dårlig. Tvert imot tror jeg det kan handle vel så mye om en ganske motsatt situasjon, der det sosiale med andre av samme kjønn også har vært vanskelig. 

Eller for å si det annerledes; jeg tror generelt ikke de som er ivrigst og mest ‘ute etter’ eget kjønn nødvendigvis er det fordi de lever i en sosial eller romantisk ‘overflod’. Behovet for å trykke andre ned tror jeg sjelden er en indikator på at ting er bra. 

Nettopp det siste tror jeg vi bør huske når vi leser og kommenterer i denne tråden. Jeg ser flere som virker å ha det vanskelig og som virker å gjøre hverandre vondt, og jeg tror det fort blir veldig usunt. Nettopp det at flere sliter med mye av det samme, ulike perspektive til tross, burde skape grobunn for empati og et ønske om å ikke legge sten til hverandres byrde. 

Uenig.

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (2 timer siden):

Hvorfor mener du det? 

Fordi det de fleste damene som ytrer seg offentlig i denne debatten savner, er menn som IKKE har latt seg sakke akterut på ulike felt. Da tenker jeg f.eks. på det å tilegne seg kulturell kapital, men også estetisk sans. Og, dette stemmer jo overens med det statistikkene viser - at det er "de mennene" som sliter på TInder. Du vet, motpolen til kjekkasen (les: person som har tatt vare på kroppen og vet hvordan man kler og pynter seg) med høy inntekt og ambisjoner (les: motpolen til gutta som sa "gidderikke" i mattetimen og aldri leste en novelle uten at de ble tvunget til det).

Og før du svarer "det er teoretisk mulig at noen klarer seg uten det og det" - jawohl, men det er nå disse folkene her vi snakker om. Ikke skoletapere som ble fotballproffer, eller den ene som fikk VM-gull i septiktømming.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...