Orion666 Skrevet fredag kl 11:32 Del Skrevet fredag kl 11:32 bakoversalto skrev (13 timer siden): blir kinkig når det er overvekt av kvinner med bachelor Bachelor er soooo 2004. Disse kvinnene velges vekk i dag. #trippelironivarsel 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet fredag kl 11:36 Del Skrevet fredag kl 11:36 Gøyalt å diskutere irrelevant trivia. Det påvirker ikke Tinder eller datingmarkedet generelt om noen gruppe er mer eller mindre ulykkelige som single. Til syvende og sist handler det om individet og dennes opplevelse av egen singeltilværelse. Er du desperat etter en partner, må du enten resignere (som en tøffel) eller brette opp ermene og utvikle deg til å bli en person partnerne du vil ha er ute etter. Og i denne debatten virker det iblant som at det er kvinnene som, uten noen insentiver eller andre grunner, skal "senke kravene til det realistiske" fordi det går mange triste menn der ute som har kastet inn håndkleet over å ikke nå opp og fordi "fruktbarheten er for lav". Det finnes INGEN grunn til at personer som drukner i likes på Tinder skal være MINDRE kresne på hvem de sveiper på av inkomne interessenter. Heller tvert imot. Du tar jo den beste matchen i bunken hvis du tar tid til å bla. Og, den beste matchen blant en hel haug vil fort vekk ha utseendet med seg, også. 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet fredag kl 11:47 Del Skrevet fredag kl 11:47 Orion666 skrev (14 minutter siden): Bachelor er soooo 2004. Disse kvinnene velges vekk i dag. #trippelironivarsel Takk for den liksom, min ble fullført i akkurat 2004 😂👍 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet fredag kl 12:39 Del Skrevet fredag kl 12:39 knopflerbruce skrev (42 minutter siden): Det påvirker ikke Tinder eller datingmarkedet generelt om noen gruppe er mer eller mindre ulykkelige som single. Nei. Men det kan påvirke selvmordsraten og samfunnsøkonomien i form av flere som tar i bruk helsetjenester som psykolog, flere sykemeldinger, som igjen kan føre til flere uføre. (Det er en overvekt blant de unge som blir uføre som blir det pga psykisk helse, ikke fysisk). Færre i arbeid og flere på trygd er negativt både for den enkelte og for samfunnsøkonomien. Norge går i minus på ca 400 milliarder i året og må hente dette inn via handlingsregelen. knopflerbruce skrev (52 minutter siden): Er du desperat etter en partner, må du enten resignere (som en tøffel) eller brette opp ermene og utvikle deg til å bli en person partnerne du vil ha er ute etter. Ja, hele den der "kvinner må senke krava" høres ut som et gufs fra en tid vi aldri må komme tilbake til, inspirert av religion. knopflerbruce skrev (55 minutter siden): Det finnes INGEN grunn til at personer som drukner i likes på Tinder skal være MINDRE kresne på hvem de sveiper på av inkomne interessenter. Heller tvert imot. Sant. Samme hvor kresen man er så hjelper tydeligvis ikke det. Så da er vi tilbake til at det er utvalget som er hovedproblemet. Både i forhold til kjønnsfordelingen på appen samt at utvalget av menn på appen ikke er representativt for normalfordelingen i befolkningen. 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet fredag kl 13:02 Del Skrevet fredag kl 13:02 knopflerbruce skrev (9 timer siden): Dette er jo kjernen i hele problemet, nemlig at en del menn velger feil. Altså, velger helt ukritisk og i praksis ødelegger for kvinner som drukner i likes de ikke forstår logikken bak, fordi det er ingenting som tilsier en god match, og også menn - fordi adferden jager kvinner bort (det virker som bortkastet tid når det er så mye uinteressant som må blas gjennom før det dukker opp noen som passer), men også fordi noen tydeligvis blir mentalt såret av å bli avvist så ofte av damene de selv har sveipet på helt ukritisk. Menn som kun er ute etter ons og sveiper hos noen der det står "no ons" har seg selv å skylde på. Problemet kan delvis løses ved at man ignorerer eller blokkerer slike brukere og heller tar vare på dem som er ute etter det samme som en selv. Selv om dette gjelder mange, så må man stille seg spørsmålet: Er det verdt tiden å sortere og lete etter den rette mannen, selv om prosessen kan være skremmende eller frustrerende? Man vil nok oppdage at det finnes bedre måter å finne en partner på enn gjennom slike plattformer. Det er også verdt å bli kjent med flere personer som søker et langsiktig forhold, fordi personligheten påvirker mye av hvor attraktiv en person kan være. leticia skrev (2 timer siden): Nå er du over på en så liten andel av befolkningen at det blir rart å dra frem dette når man snakker om yrker på et generelt grunnlag. Men ja, det er mulig å ha f.eks en idrettskarriere. Men poenget er at det finnes mye man kan gjøre innafor yrkesfag, som for eksempel starte sin egen firma som lykkes, spesialisere deg osv. knopflerbruce skrev (2 timer siden): Hadde jeg vært med i et hvilket som helst VM i noe, hadde jeg puttet det i en datingprofil. Rett og slett fordi det er kult, så disse folkene Leticia måtte se med yrkesfagbakgrunn uten noen slike indikasjoner kan vi trygt anta ikke har deltatt i noe mesterskap. Finnes flere måter å være ambisiøs innenfor yrkesfag. Ellers så må jeg si meg enig med Leticia angående dette. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet fredag kl 13:46 Del Skrevet fredag kl 13:46 Kvinners logikk er å fylle profilen sin med dealbreakere, for så å klage på at de kun får tilbud om ONS. Kvinner trenger ikke en mann for å få barn. En mann trenger enten et forhold med ei fruktbar kvinne eller halvannen til to millioner kroner for å få et barn med sine gener. Kvinner har en siste forbruksdag og en mann som ikke er håpløs, går ikke ut på dato. En håpløs mann får lite til ingen ting både tidlig, midt i og sent i livet. Kvinners fruktbarhet går ut når de er midtveis og samvær inn i evigheten er ikke nok. Så er det de kvinner som er fruktbare men ikke vil dele den med en mann. Jeg forventer ikke at kvinner skal greie å forstå en manns perspektiv. I stor grad er det tre muligheter. Sex for en eller flere ganger med ei hvilken som helst pulbar kvinne. Forhold med ei kvinne som kan gi mannen barn. Vennskapelig forhold til ei kvinne hvor sex ikke er i bildet. 1 1 Lenke til kommentar
bakoversalto Skrevet fredag kl 13:58 Del Skrevet fredag kl 13:58 Orion666 skrev (2 timer siden): Bachelor er soooo 2004. Disse kvinnene velges vekk i dag. #trippelironivarsel hjelper lite at de velges om de avviser dem de velges av Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet fredag kl 14:04 Del Skrevet fredag kl 14:04 BadCat skrev (16 minutter siden): Kvinners logikk er å fylle profilen sin med dealbreakere, for så å klage på at de kun får tilbud om ONS. Kvinner trenger ikke en mann for å få barn. En mann trenger enten et forhold med ei fruktbar kvinne eller halvannen til to millioner kroner for å få et barn med sine gener. Kvinner har en siste forbruksdag og en mann som ikke er håpløs, går ikke ut på dato. En håpløs mann får lite til ingen ting både tidlig, midt i og sent i livet. Kvinners fruktbarhet går ut når de er midtveis og samvær inn i evigheten er ikke nok. Så er det de kvinner som er fruktbare men ikke vil dele den med en mann. Jeg forventer ikke at kvinner skal greie å forstå en manns perspektiv. I stor grad er det tre muligheter. Sex for en eller flere ganger med ei hvilken som helst pulbar kvinne. Forhold med ei kvinne som kan gi mannen barn. Vennskapelig forhold til ei kvinne hvor sex ikke er i bildet. Hvorfor bruker du så mange ord på å fortelle at du ikke liker damer? Det er 2025 nå, og det er helt innafor å like samme kjønn. 1 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet fredag kl 14:07 Del Skrevet fredag kl 14:07 (endret) Jeg har festet over årene med dusinvis av menn . Det eneste som har fått noen av de til å slutte å gå ut jevnlig er hvis det har blitt familie og og unger. De som har byttet partner har fått barn med begge. Av alle jeg har kjent vet jeg om en eneste mann som har valgt å gifte seg og leve med ei kvinne hvor det ikke er barn inne i bildet. Jeg har ingen tro på at en stor andel menn ønsker fast forhold uten at det er snakk om reproduksjon. Det finnes slike menn, men lykke til med å få has på en. Fire av fem kvinner kommer til å fylle ut profilen med dealbreakere eller "ikke ONS" i overskuelig fremtid. Lykke til med det. Endret fredag kl 14:17 av BadCat 1 1 Lenke til kommentar
bakoversalto Skrevet fredag kl 14:11 Del Skrevet fredag kl 14:11 RRhoads skrev (6 minutter siden): Hvorfor bruker du så mange ord på å fortelle at du ikke liker damer? Det er 2025 nå, og det er helt innafor å like samme kjønn. har prøvd det, klarer ikke bli kåt Lenke til kommentar
Martelè Skrevet fredag kl 14:38 Del Skrevet fredag kl 14:38 Hm. Jeg opplever det motsatte. At kvinner blir oppfordret til å ha høye krav, men hvis menn har det, så blir de skjelt ut eller ansett som "kresen". Selv fra andre menn. Hykleri deluxe 4 Lenke til kommentar
leticia Skrevet fredag kl 14:48 Del Skrevet fredag kl 14:48 BadCat skrev (54 minutter siden): Jeg forventer ikke at kvinner skal greie å forstå en manns perspektiv. I stor grad er det tre muligheter. Sex for en eller flere ganger med ei hvilken som helst pulbar kvinne. Forhold med ei kvinne som kan gi mannen barn. Vennskapelig forhold til ei kvinne hvor sex ikke er i bildet. Likevel så er det slik at i stor grad så kombinerer de fleste menn disse 3 mulighetene du skisserer. De fleste menn har vennskapelige forhold til pulbare kvinner som de også får barn sammen med og lever sammen med. Det er faktisk slik at hovedvekten av kvinner og menn ikke er single og barnløse, selv om man kan få dette inntrykket når man leser her om ulykkelige menn som fokuserer på alle de som leter etter et forhold uten å få det. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet fredag kl 15:32 Del Skrevet fredag kl 15:32 leticia skrev (3 timer siden): Takk for den liksom, min ble fullført i akkurat 2004 😂👍 🤟🤓 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet fredag kl 15:33 Del Skrevet fredag kl 15:33 bakoversalto skrev (1 time siden): hjelper lite at de velges om de avviser dem de velges av Blir ikke det en perfekt hevn på kvinnene, da? Her traff du ett av lagene i trippelironien min. 1 Lenke til kommentar
bakoversalto Skrevet fredag kl 15:51 Del Skrevet fredag kl 15:51 Orion666 skrev (17 minutter siden): Blir ikke det en perfekt hevn på kvinnene, da? Her traff du ett av lagene i trippelironien min. hæ 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet fredag kl 17:01 Del Skrevet fredag kl 17:01 bakoversalto skrev (1 time siden): hæ Du traff det visst ved slump. 1 Lenke til kommentar
bakoversalto Skrevet fredag kl 18:46 Del Skrevet fredag kl 18:46 er for autistisk for denne leken Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet i går, 04:22 Del Skrevet i går, 04:22 Kassettspiller skrev (15 timer siden): Menn som kun er ute etter ons og sveiper hos noen der det står "no ons" har seg selv å skylde på. Problemet kan delvis løses ved at man ignorerer eller blokkerer slike brukere og heller tar vare på dem som er ute etter det samme som en selv. Selv om dette gjelder mange, så må man stille seg spørsmålet: Er det verdt tiden å sortere og lete etter den rette mannen, selv om prosessen kan være skremmende eller frustrerende? Man vil nok oppdage at det finnes bedre måter å finne en partner på enn gjennom slike plattformer. Det er også verdt å bli kjent med flere personer som søker et langsiktig forhold, fordi personligheten påvirker mye av hvor attraktiv en person kan være. Men poenget er at det finnes mye man kan gjøre innafor yrkesfag, som for eksempel starte sin egen firma som lykkes, spesialisere deg osv. Finnes flere måter å være ambisiøs innenfor yrkesfag. Ellers så må jeg si meg enig med Leticia angående dette. Det hjelper ikke å blokkere brukere når det flommer over av dem likevel. I tillegg tar det jo tid å drive med blokkering. Hadde det ikke vært bedre om gutta lærte seg normal folkeskikk? Altså de som sveiper på alt og/eller ignorerer det kvinner skriver i profilene om hva de ser etter? Det tjener neppe menn på Tinder at kvinner dyttes vekk av useriøse tullinger som ikke vet hvordan de skal bruke en datingapp på en god måte uten å sabotere for andre eller sette seg selv i en posisjon hvor de blir konstant skuffet. Det er ingen her som har lagt som premiss at en ikke kan "bli kjent med flere personer som søker et langsiktig forhold". Selvsagt "finnes det flere måter" å være ambisiøs innenfor yrkesfag, men dette "finnes" er jo særdeles uvanlig i de fagfeltene - normen er jo å ha en stilling hvor utdanningen anses å være enkel og du går til en jobb hvor du blir fortalt hva du skal gjøre. De fleste har lite å vise til som gjør at de skiller seg ut fra mengden og det er jo problemet. Hva er det som gjør deg til DEG og ikke enhver annen, på en positiv måte? Å referere til noe hypotetisk er ikke et reelt motargument, heller. Det blir som å si at "det går an å overleve en flykræsj" som svar til noen som påstår det er livsfarlig om flyet man er i styrter i bakken. Og bevares, man MÅ ikke være suksessfull i jobbsammenheng heller, men det blir rart hvis ambisiøse og suksessfulle kvinner forventes å skulle la være å ønske seg en tilsvarende mann. Jeg ber ikke om mer enn a) at disse som klager over å bli valgt bort tilegner seg det kvinnene de sveiper på ser etter, og b) klarer vise det frem i datingprofilen(e) sin. Men, denne stereotypen med en "enkel mann som skal forsørge og ta seg av det praktiske, mens kona lager mat og er snill og grei" er jo ikke veldig forlokkende, er den? Hvis du er uenlig, håper jeg du har funnet deg en slik. Hvis en kvinne ikke hadde ønsket mer av meg enn at jeg skulle mekke takrenner og være "snill og grei," hadde jeg blitt fornærmet og lurt på hvorfor i helvete hun skulle vært interessert i akkurat meg, siden "alle" klarer levere såpass. 2 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet i går, 04:30 Del Skrevet i går, 04:30 BadCat skrev (14 timer siden): Jeg har festet over årene med dusinvis av menn . Det eneste som har fått noen av de til å slutte å gå ut jevnlig er hvis det har blitt familie og og unger. De som har byttet partner har fått barn med begge. Av alle jeg har kjent vet jeg om en eneste mann som har valgt å gifte seg og leve med ei kvinne hvor det ikke er barn inne i bildet. Jeg har ingen tro på at en stor andel menn ønsker fast forhold uten at det er snakk om reproduksjon. Det finnes slike menn, men lykke til med å få has på en. Fire av fem kvinner kommer til å fylle ut profilen med dealbreakere eller "ikke ONS" i overskuelig fremtid. Lykke til med det. Det er faktisk svært mange menn som ikke er så hinsides opptatt av sex som du vil ha det til, eller det å ha barn. Kjærlighet er også en vesentlig komponent i mannens seksualitet, og det instinktive med å ha lyst på barn veies alltid opp av rasjonaliteten som spør en om det passer økonomisk og om en er klar til å ta på seg et sånt ansvar som det er å være forelder (det er jo ikke nok å bare smelle dama på tjukka, jobbe fulltid og dele ut litt lommepenger for at fruen skal drive med barnepass) Aner ikke hva du legger i dealbreakere, men det som er en dealbreaker for DEG er ikke en dealbreaker for andre. Etter min erfaring, er problemet mer at det er for generisk/lite innhold i profilene, ikke at det som står i dem isolert sett er så ille at det kvalifiserer som en slags felles dealbreaker for alle menn. Du må gjerne komme med noen eksempler på noe som dokumenterbart er både vanlig og dealbreaker, men jeg forventer ikke noe annet enn en synsefest og ubegrunnede generaliseringer. 2 Lenke til kommentar
Gjest ed3b1...141 Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden knopflerbruce skrev (På 3.1.2025 den 19.36): Gøyalt å diskutere irrelevant trivia. Det påvirker ikke Tinder eller datingmarkedet generelt om noen gruppe er mer eller mindre ulykkelige som single. Til syvende og sist handler det om individet og dennes opplevelse av egen singeltilværelse. Er du desperat etter en partner, må du enten resignere (som en tøffel) eller brette opp ermene og utvikle deg til å bli en person partnerne du vil ha er ute etter. Og i denne debatten virker det iblant som at det er kvinnene som, uten noen insentiver eller andre grunner, skal "senke kravene til det realistiske" fordi det går mange triste menn der ute som har kastet inn håndkleet over å ikke nå opp og fordi "fruktbarheten er for lav". Det finnes INGEN grunn til at personer som drukner i likes på Tinder skal være MINDRE kresne på hvem de sveiper på av inkomne interessenter. Heller tvert imot. Du tar jo den beste matchen i bunken hvis du tar tid til å bla. Og, den beste matchen blant en hel haug vil fort vekk ha utseendet med seg, også. Ja , så det er greit det og man bør gå dit mulighetene er best. I Norge er Tinder veldig dårlig valg for menn. Da burde man gå på andre arenaer som utlandet og velge den besten matchen man kan få. Den man liker best så får de andre som kritiserer det ta seg en bolle. Samme som du sa. Anonymous poster hash: ed3b1...141 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå