Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

leticia skrev (Akkurat nå):

Hvis du kommer til denne slutningen når det gjelder menn, så hvorfor påstår du da at kvinner velger feil?

Altså kvinner velger feil og klager

Menn ønsker seg en passende partner og håper at noen som passer ser dem.

Sikkert menn som velger feil også, men er dette et problem angående Tinder?

leticia skrev (2 minutter siden):

eg oppfatter deg dithen at du idylliserer menn og at de ikke kan gjøre noe feil når du skriver slik du gjør. Jeg syns det er direkte kvalmt.

Nei?

Det er appen Tinder og dens oppbygging som er hovedproblemet her, ikke verken kvinner eller menn.

Noen må jo falle for feilen for at det skal aktivt bli et problem.

leticia skrev (3 minutter siden):

Nettopp, og personer som er verdt å fokusere på i min verden har tilsvarende utdanning som meg selv.

Fordi? 

leticia skrev (3 minutter siden):

For meg så har det noe å si at den jeg er sammen med har cirka likt ambisjonsnivå som mitt eget, er omtrent på samme sted i livet, og har felles mål fremover. Det har fungert best når han har hatt tilsvarende utdanningsnivå som meg selv.

Kunne du ha utdypet litt mer? Man har jo ambisjoner selv uten universitetsutdanning osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg møtte ikke samboeren min på Tinder, men jeg tenker det kunne vært relevant å nevne dette her:

Han er overvektig, gamer på fritiden og ganske stille av seg. Skole har heller aldri vært hans greie. Likevel har han en bra jobb, er utrolig snill, smart, begynt å trene sammen med meg og er verdens beste mann. ❤️

Hadde mange kvinner sett ham på Tinder, tror jeg mange ville sveipet til venstre på grunn av fordommer. Fordommer som ikke stemmer...

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
On 12/31/2024 at 3:03 AM, leticia said:

Jeg vil samtidig benytte sjansen til å beklage selv til deg, jeg føler jeg noen ganger er i overkant hard mot dine innlegg, men prøver å unngå å gjøre svarene personlige.

Det er greit leticia. Nå er vi inne i et nytt år, så nå legger vi det gamle bak oss.

On 12/31/2024 at 2:45 PM, knopflerbruce said:

Vi kan jo starte med Colins innlegg om at kvinner som har ONS "så ofte" ender opp som bitre og single. Det er SÅ mange av dem, og du ser det "tilfeldigvis" ikke.

Kom nettopp ut at smitte av gonore var rekordhøyt her på berget i 2024.

On 12/31/2024 at 2:52 PM, knopflerbruce said:

og du har dem som skylder på alt og alle for å unngå å måtte ta i et tak selv, og forventer at andre skal endre adferd så de selv slipper. De fortjener ikke min sympati.

Nå har jeg verken skyldt på alt og alle, og har nok selvrefleksjon til å se hva jeg bør jobbe med selv, hva jeg har gjort tidligere, og hvilken effekt det hadde her på berget. Du velger å overse andres viktige og riktige kritikk/erfaringer, og hva en slik adferd i stor grad fører til for den det gjelder. Sympati vises ved å være ærlig.

On 12/31/2024 at 2:52 PM, knopflerbruce said:

Jeg tipper NOEN (f.eks. utdanningsnivå) ville gått fint, men det er elementer fra den listen hele tråden vet du vil vegre deg for å godta hos en partner. Og, det er derfor du ikke tar deg bryet med å ta dem - en og en - i tur og orden.

Jeg nevnte de parametrene som var viktige for meg som jeg også innehar. Kan godt møte noen med eller uten uføretrygd, det spiller ingen trille for meg, hvorfor skulle det det. Hud/Hår er overfladisk, og ikke noe kriterie for meg så lenge man har normal hygiene, på samme måte som hun gjerne kan være 20cm høyere enn meg eller 20cm lavere enn meg. Jeg kan tilby en trygg havn med mål om familielivet. Det får de som gir meg sjansen, vite. Jeg har inget stress eller panikk, da jeg heldigvis tok motet til meg og oppdaget verden utenfor denne dating-tilværelsen her på berget. Kommer ikke til å se meg tilbake. Familielivet kan oppnås for meg, har god tid på meg enda. Jeg skal jobbe med meg selv, å gjøre meg til den beste versjonen jeg kan, slik at jeg ikke har noen anger i fremtiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (28 minutter siden):

Du bekrefter egentlig bare poenget mitt om idyllisering her.

Hvis man skriver på profilen sin at man ikke er ute etter sex, og man likevel får masse likes fra menn som kun er ute etter sex, sender p*kken sin uoppordret til deg osv, så er det altså kvinnen som har valgt feil, og ikke mannen? Det er kvinnens oppførsel som er problemet her syns du?

Ja, både kvinner og menn har et problem på appen. Menn fordi de er i overtall og får svært få likes. Kvinner fordi de blir overøst med likes, og får en vanskelig utvelgelse foran seg. (Og fordi preferansene for å bruke appen er så forskjellige,  60 % av mannfolka vil ha sex, mens kun 23 % av damene vil det.)

Fordi? 

Vi bringer med oss erfaringer i løpet av livet. Min erfaring er at menn med lavere utdanning ikke har gitt meg et positivt inntrykk av seg selv, og ikke passer sammen med meg.

Kunne du ha utdypet litt mer? Man har jo ambisjoner selv uten universitetsutdanning osv.

Ambisjoner forbindes i hovedsak med karriere.

Endret av leticia
dobbelsitering
  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 minutt siden):

Hvis man skriver på profilen sin at man ikke er ute etter sex, og man likevel får masse likes fra menn som kun er ute etter sex, sender p*kken sin uoppordret til deg osv, så er det altså kvinnen som har valgt feil, og ikke mannen?

Blokk dem.

Det er mannen sin feil om dem velger sveiper dem som skriver no ons når dem selv kun ser etter det.

Det er kvinnens oppførsel som er problemet her syns du?

Kvinner velger jo å date menn med høyere partnerverdi uten å endre i et langsiktig forhold med dem.

Tror du at menn med lik eller lavere partnerverdi kun sender nakenbilder og kun ønsker ons?

leticia skrev (4 minutter siden):

Min erfaring er at menn med lavere utdanning ikke har gitt meg et positivt inntrykk av seg selv, og ikke passer sammen med meg.

Varierer nok, men dette gjelder også dem med høyere utdannelse

leticia skrev (4 minutter siden):

Ambisjoner forbindes i hovedsak med karriere.

Fagbrev er jo karriere da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (16 minutter siden):

Det er greit leticia. Nå er vi inne i et nytt år, så nå legger vi det gamle bak oss.

Flott, godt nyttår forresten 👍

Colin. skrev (16 minutter siden):

Kom nettopp ut at smitte av gonore var rekordhøyt her på berget i 2024.

Bare en obs på denne. Smitten hadde økt, men smittetilfellene hadde gått ned for kvinner. Smittede menn hadde gått fra 1883 til 2232, mens kvinners smitte hadde gått fra 1102 til 912. Hvorfor blir menn så mye oftere smittet? Blir de smittet på ferier, pga tilfeldig sex?  eller kan det være andre årsaker, som at de får mer påvisbare symptomer? Nå forventer jeg ikke at du har svaret på dette altså, men lurer på om du har noen tanker rundt det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (7 minutter siden):

Blokk dem.

Det ble selvsagt gjort 👍

Kassettspiller skrev (7 minutter siden):

Det er mannen sin feil om dem velger sveiper dem som skriver no ons når dem selv kun ser etter det.

Takk  🙂 Så tilbake til casen. Nesten uten unntak så var det menn som kun var ute etter sex man matchet med selv om det stod klart og tydelig "NO ONS" på profilen.

Jeg bare prøver å få deg til å forstå at det kan være slitsomt å være kvinne på Tinder også, det er ikke bare menn som har det vanskelig der. Men kjønnene har forskjellige utfordringer. Og de aller fleste får ingenting ut av å være der, både når det gjelder ONS,  og når det gjelder lengre forhold.

Kassettspiller skrev (14 minutter siden):

Tror du at menn med lik eller lavere partnerverdi kun sender nakenbilder og kun ønsker ons?

Jeg tenker at ønsket fra menn om sex er jevnt fordelt uavhengig av partnerverdi.

Kassettspiller skrev (10 minutter siden):

Kvinner velger jo å date menn med høyere partnerverdi uten å endre i et langsiktig forhold med dem.

Ja noen kvinner gjør det. Men som deg så fant heller ikke jeg min på Tinder, og utseendemessig så ligger jeg noen hakk over, personlighetsmessig så er han altfor snill mot meg, men utdanningsnivået er likt.

Kassettspiller skrev (17 minutter siden):

Varierer nok, men dette gjelder også dem med høyere utdannelse

Det gjør det sikkert, men man tar med seg de erfaringene som er selvopplevde i hovedsak.

Kassettspiller skrev (18 minutter siden):

Fagbrev er jo karriere da

Vi har nok litt ulik oppfatning av hva det vil si å være ambisiøs med tanke på karriere. Men man kan fint si at fagbrev er karriere. Jeg bare sikter høyere enn det både for meg selv og min utkårede. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (11 minutter siden):

Så tilbake til casen. Nesten uten unntak så var det menn som kun var ute etter sex man matchet med selv om det stod klart og tydelig "NO ONS" på profilen.

Ja og det er jo et problem.

Men det finnes jo menn som ønsker et langvarig forhold, selv om flere kvinner ikke får like mange av dem opp. Derfor er  fint å filtrere ut i fra slik oppførsel.

leticia skrev (12 minutter siden):

eg bare prøver å få deg til å forstå at det kan være slitsomt å være kvinne på Tinder også, det er ikke bare menn som har det vanskelig der. Men kjønnene har forskjellige utfordringer. Og de aller fleste får ingenting ut av å være der, både når det gjelder ONS,  og når det gjelder lengre forhold.

Ja, men rart hvordan menn og kvinner som ønsker langvarige forhold ikke klarer å møtes i like stor grad.

leticia skrev (14 minutter siden):

Vi har nok litt ulik oppfatning av hva det vil si å være ambisiøs med tanke på karriere. Men man kan fint si at fagbrev er karriere. Jeg bare sikter høyere enn det både for meg selv og min utkårede. 

Litt usikker på du anser som ambisiøs da.

Man kan delta på flere konkurranser (for eksempel VM) og bli ekstremt dyktig i sitt felt når man tar fagbrev. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
bakoversalto skrev (4 timer siden):

tenker uansett hvor mye utdannelse han har så er det stor sjanse for at han kommer til å like å se på fotball og hva enn anna harry manne greie du ikke liker 

Det handler mer om å også like de riktige tingene. Å like fotball utelukker ikke at samme fyren også kan se på alt fra sjakksendinger til naturprogrammer eller dokumentarer. Og, folk som har intellektuelle interesser vil ofte (ikke alltid) ha en teoretisk utdanning i bunn.

Jeg ville ikke utelukket noen ut fra utdanningsnivå alene ute i det virkelige liv etter at de har åpnet kjeften og formulert noen setninger, da ville jeg skjønt hva som surrer og går oppi der. Men, den luksusen har du som regel ikke på Tinder og da må du bruke de indikatorene appen gir deg.

Så kan jo folk velge som de vil, det finnes da yrkesfagfolk som ikke vil ha "tørre akkademikere" og. You do you, liksom.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (4 timer siden):

Sikkert menn som velger feil også, men er dette et problem angående Tinder?

Nei?

Fordi? 

Dette er jo kjernen i hele problemet, nemlig at en del menn velger feil. Altså, velger helt ukritisk og i praksis ødelegger for kvinner som drukner i likes de ikke forstår logikken bak, fordi det er ingenting som tilsier en god match, og også menn - fordi adferden jager kvinner bort (det virker som bortkastet tid når det er så mye uinteressant som må blas gjennom før det dukker opp noen som passer), men også fordi noen tydeligvis blir mentalt såret av å bli avvist så ofte av damene de selv har sveipet på helt ukritisk.

Det er faktisk ikke så vanskelig å sitte på Tinder og sveipe, som mann, uten å få selvtilliten ødelagt. Men, du må jo da tørre å være tro mot det du ser etter. Omen, som mann, selv sveiper 90% av profilene i søpla er det heller ikke sånn at du blir såret og vonbroten av at kvinner gjør det samme mot menn.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Menn ønsker langvarige forhold. Bare ikke med kvinner særlig over 30 år og/eller med unger eller de som ikke ønsker (flere) unger. 

Hva skal en mann med ei kvinne for mer enn ei natt hvis det ikke er snakk om å reprodusere seg?

Stikkord; masete og gjentakende for ingen som helst grunn.

Endret av BadCat
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (9 timer siden):

Litt usikker på du anser som ambisiøs da.

Man kan delta på flere konkurranser (for eksempel VM) og bli ekstremt dyktig i sitt felt når man tar fagbrev. 

Nå er du over på en så liten andel av befolkningen at det blir rart å dra frem dette når man snakker om yrker på et generelt grunnlag. Men ja, det er mulig å ha f.eks en idrettskarriere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (6 timer siden):

Menn ønsker langvarige forhold. Bare ikke med kvinner særlig over 30 år og/eller med unger eller de som ikke ønsker (flere) unger. 

Hva skal en mann med ei kvinne for mer enn ei natt hvis det ikke er snakk om å reprodusere seg?

Sier meg enig, for en sjelden gangs skyld

Lenke til kommentar

Så, bottom line, man KAN mye rart (det er gøy med alle disse "dette er teoretisk mulig"-scenariene kassettspiller trekker frem) - men det er opp til datingprofilens eier å faktisk fremheve slike ting.

Hadde jeg vært med i et hvilket som helst VM i noe, hadde jeg puttet det i en datingprofil. Rett og slett fordi det er kult, så disse folkene Leticia måtte se med yrkesfagbakgrunn uten noen slike indikasjoner kan vi trygt anta ikke har deltatt i noe mesterskap.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (6 timer siden):

Hvis dette var riktig, hvorfor drar ikke menn fra kvinner når kvinnene blir over 30 år? Det er oftest kvinner som initierer brudd,  og kvinner er mer lykkelige enn menn alene. Blir det slutt med kvinnen så tar det mye kortere tid for mannen å finne seg ny dame enn motsatt. Å være i et forhold bedrer mannens helse, vi ser ikke tilsvarende sterk effekt der hos kvinner som vi ser hos menn.

Statistikkene viser m.a.o at menn er mer avhengige av å være i forhold enn det kvinner er.

Det er dessuten ganske vanlig at menn velger å bli sammen med en kvinne som har barn fra før. Jeg tror det sitter lengre inne for en kvinne å gjøre det samme. Jeg hadde iallefall ikke orket å gå inn i småbarnslivet med en annen kvinnes barn.

Endret av leticia
feil i setning
  • Liker 3
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (5 minutter siden):

Hadde jeg vært med i et hvilket som helst VM i noe, hadde jeg puttet det i en datingprofil. Rett og slett fordi det er kult, så disse folkene Leticia måtte se med yrkesfagbakgrunn uten noen slike indikasjoner kan vi trygt anta ikke har deltatt i noe mesterskap.

Her må jeg være litt uenig med deg. Det er ikke nødvendigvis slik at man ville puttet slikt i en dating profil. Det ville ha tiltrukket seg damer  som @kremt var inne på, av typen golddiggere. Jeg har selv nær familie med EM deltakelse og NM gull som slett ikke utbasunerer på sosiale medier sine dyktigheter. Men folk er forskjellige,  så  kanskje mange ville gjort nettopp det. Men som sagt når det er snakk om dating så kanskje man burde være forsiktig med slikt så man er sikker på at hun blir forelsket i deg for den du er i stedet for dine penger og representant for Norge - bragder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (16 minutter siden):

så disse folkene Leticia måtte se med yrkesfagbakgrunn uten noen slike indikasjoner kan vi trygt anta ikke har deltatt i noe mesterskap.

Jeg må bare legge til her at som nevnt så var ikke jeg ute etter et forhold, men lokal vennskap / kjennskap med menn. Så utdanning var ikke noe jeg beit meg merke i da jeg fikk opp menn som hadde likt profilen min. Men et tips til mannfolk som leter. Å gi superlike til noen er litt creepy, og førte iallefall for min del til at de havnet rett til venstre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (22 minutter siden):

Hvis dette var riktig, hvorfor drar ikke menn fra kvinner når kvinnene blir over 30 år? Det er oftest kvinner som initierer brudd,  og kvinner er mer lykkelige enn menn alene. Blir det slutt med kvinnen så tar det mye kortere tid for mannen å finne seg ny dame enn motsatt. Å være i et forhold bedrer mannens helse, vi ser ikke tilsvarende sterk effekt der som vi ser hos menn.

Statistikkene viser m.a.o at menn er mer avhengige av å være i forhold enn det kvinner er.

Det er dessuten ganske vanlig at menn velger å bli sammen med en kvinne som har barn fra før. Jeg tror det sitter lengre inne for en kvinne å gjøre det samme. Jeg hadde iallefall ikke orket å gå inn i småbarnslivet med en annen kvinnes barn.

Det er faktisk en myte at kvinnfolk er lykkeligere som singel enn menn. Dette er et resultat av en feiltolkning av en Britisk studie. Jeg skrev om det i en annen tråd for lenge siden. Men akkurat nå er jeg på mobil og utendørs

• Liker 2
Lenke til kommentar
Martelè skrev (4 minutter siden):

Det er faktisk en myte at kvinnfolk er lykkeligere som singel enn menn. Dette er et resultat av en feiltolkning av en Britisk studie. Jeg skrev om det i en annen tråd for lenge siden. Men akkurat nå er jeg på mobil og utendørs

Den undersøkelsen handlet vel om at kvinner var lykkeligere UTEN en mann / forhold enn å være i et forhold.

Ikke at kvinner greier seg bedre uten et forhold enn det menn gjør, som var min påstand.

Endret av leticia
feil i setningen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...