leticia Skrevet torsdag kl 21:32 Del Skrevet torsdag kl 21:32 Kassettspiller skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det så viktig da? Skal man liksom ikke kvalifisere seg fordi man valgte yrkesfag fremfor en bachelor? Bedre med å bli kjent med personen. Forhold er faktisk ikke noe man må "kvalifisere" seg til. Det er snakk om 2 personer som liker hverandre godt nok til at de ønsker å tilbringe livet sammen med personen. 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet torsdag kl 21:34 Del Skrevet torsdag kl 21:34 (endret) bakoversalto skrev (7 minutter siden): Kassettspiller og leticia har en sånn kvinner er faktisk vinnere, nei det er vi ikke, greie gående frem og tilbake. Typisk jentekrangel hehe. Men må si at jeg ikke helt forstår hvorfor kvinner klager når dem velger feil menn. Man høster det man sår. bakoversalto skrev (3 minutter siden): blir kinkig når det er overvekt av kvinner med bachelor Ja Heldigvis så ser jeg ikke poeng i å fokusere på utdanningsnivå fremfor å bli kjent. Endret torsdag kl 21:36 av Kassettspiller 1 1 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet torsdag kl 21:35 Del Skrevet torsdag kl 21:35 leticia skrev (1 minutt siden): Forhold er faktisk ikke noe man må "kvalifisere" seg til. Det er snakk om 2 personer som liker hverandre godt nok til at de ønsker å tilbringe livet sammen med personen. Men når man velger en partner så må han kvalifisere seg til det. Hvorfor fokuserer flere på utdanningsnivå fremfor å bli kjent med personen? 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet torsdag kl 21:37 Del Skrevet torsdag kl 21:37 Kassettspiller skrev (2 minutter siden): Men må si at jeg ikke helt forstår hvorfor kvinner klager når dem velger feil menn. Man høster det man sår. Men du forstår tydeligvis hvorfor menn klager på at dem velger feil kvinner... De høster visst ikke det de sår... 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet torsdag kl 21:41 Del Skrevet torsdag kl 21:41 Kassettspiller skrev (2 minutter siden): Hvorfor fokuserer flere på utdanningsnivå fremfor å bli kjent med personen? Det er faktisk ganske vanlig at man treffer folk i det miljøet man ferdes i selv. Så kvinner som går på universitetet har lettere for å bli sammen med en mann som også gjør det. Som velutdannet kvinne så ønsker man gjerne ikke en huleboermann som man ikke har noe til felles med. 1 Lenke til kommentar
bakoversalto Skrevet torsdag kl 21:42 Del Skrevet torsdag kl 21:42 leticia skrev (Akkurat nå): Det er faktisk ganske vanlig at man treffer folk i det miljøet man ferdes i selv. Så kvinner som går på universitetet har lettere for å bli sammen med en mann som også gjør det. Som velutdannet kvinne så ønsker man gjerne ikke en huleboermann som man ikke har noe til felles med. hahaha Lenke til kommentar
bakoversalto Skrevet torsdag kl 21:44 Del Skrevet torsdag kl 21:44 tenker uansett hvor mye utdannelse han har så er det stor sjanse for at han kommer til å like å se på fotball og hva enn anna harry manne greie du ikke liker Lenke til kommentar
leticia Skrevet torsdag kl 21:44 Del Skrevet torsdag kl 21:44 Kassettspiller skrev (6 minutter siden): Hvorfor fokuserer flere på utdanningsnivå fremfor å bli kjent med personen? Jeg tror det handler om at kvinner søker trygghet, mens menn søker etter noen å beskytte for det er positivt for deres egen selvfølelse og verdi, og dermed så vil ikke utdanningsnivå være like viktig for dem som det er for kvinnene. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet torsdag kl 21:45 Del Skrevet torsdag kl 21:45 bakoversalto skrev (Akkurat nå): tenker uansett hvor mye utdannelse han har så er det stor sjanse for at han kommer til å like å se på fotball og hva enn anna harry manne greie du ikke liker Kanskje, men det betyr ikke noe for min del, for jeg liker slike ting selv jeg 😂👍 1 Lenke til kommentar
bakoversalto Skrevet torsdag kl 21:46 Del Skrevet torsdag kl 21:46 leticia skrev (Akkurat nå): Kanskje, men det betyr ikke noe for min del, for jeg liker slike ting selv jeg 😂👍 så bra 😂🤗 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet torsdag kl 22:12 Del Skrevet torsdag kl 22:12 (endret) leticia skrev (37 minutter siden): Men du forstår tydeligvis hvorfor menn klager på at dem velger feil kvinner... De høster visst ikke det de sår... Klager på feil kvinner? Har vel ikke sagt noe angående dette? leticia skrev (33 minutter siden): Det er faktisk ganske vanlig at man treffer folk i det miljøet man ferdes i selv. Så kvinner som går på universitetet har lettere for å bli sammen med en mann som også gjør det. Som velutdannet kvinne så ønsker man gjerne ikke en huleboermann som man ikke har noe til felles med. Huleboermann? Hva slags utdanning har dem? leticia skrev (31 minutter siden): Jeg tror det handler om at kvinner søker trygghet, mens menn søker etter noen å beskytte for det er positivt for deres egen selvfølelse og verdi, og dermed så vil ikke utdanningsnivå være like viktig for dem som det er for kvinnene. Finnes flere som har fagbrev som tjener veldig bra. Mye kunnskap av å ta et fagbrev også. Finnes flere eksempler på folk med universitetsgrad som er idioter. Endret torsdag kl 22:15 av Kassettspiller 4 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet torsdag kl 22:23 Del Skrevet torsdag kl 22:23 (endret) bakoversalto skrev (40 minutter siden): tenker uansett hvor mye utdannelse han har så er det stor sjanse for at han kommer til å like å se på fotball og hva enn anna harry manne greie du ikke liker Det virker som det å være gamer ofte blir sett på som en ick for mange kvinner. Likevel har jeg endt opp med å være sammen med en som spiller en del og jeg er superfornøyd med ham. Skjønner ikke all hatet gamere får og glad at jeg ikke trodde på fordommene. Endret torsdag kl 22:24 av Kassettspiller 4 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet torsdag kl 22:29 Del Skrevet torsdag kl 22:29 Tinder er bortkastet tid for de fleste, sier VG som hevder de siterer forskere. 2 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet torsdag kl 22:35 Del Skrevet torsdag kl 22:35 59 minutes ago, Kassettspiller said: Hvorfor fokuserer flere på utdanningsnivå fremfor å bli kjent med personen? De fokuserer på money, money. Mange golddiggers. 1 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet torsdag kl 22:38 Del Skrevet torsdag kl 22:38 kremt skrev (Akkurat nå): De fokuserer på money, money. Mange golddiggers. Men finnes mange med fagbrev som tjener veldig bra. Uansett så er ikke slike kvinner noe verdt å ha i et seriøst forhold. 🤢 4 Lenke til kommentar
leticia Skrevet torsdag kl 22:39 Del Skrevet torsdag kl 22:39 Kassettspiller skrev (22 minutter siden): Klager på feil kvinner? Har vel ikke sagt noe angående dette? De klager på at kvinnene ikke velger dem tilbake, da har de valgt feil kvinne for dem. Kassettspiller skrev (23 minutter siden): Huleboermann? Hva slags utdanning har dem? Som regel ingen eller lav (huleboerskolen kanskje) 😅 Kassettspiller skrev (24 minutter siden): Finnes flere som har fagbrev som tjener veldig bra. Mye kunnskap av å ta et fagbrev også. Ja, men de ender kanskje oftere opp med kvinner uten høyere utdanning, altså kvinner som også har fagbrev eller tilsvarende. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet torsdag kl 22:42 Del Skrevet torsdag kl 22:42 leticia skrev (1 minutt siden): De klager på at kvinnene ikke velger dem tilbake, da har de valgt feil kvinne for dem. Ikke nødvendigvis? leticia skrev (2 minutter siden): Som regel ingen eller lav (huleboerskolen kanskje) 😅 Beklager, med det virker veldig fordomsfullt. Bedre å fokusere på personen. leticia skrev (3 minutter siden): Ja, men de ender kanskje oftere opp med kvinner uten høyere utdanning, altså kvinner som også har fagbrev eller tilsvarende. Og hvorfor skal utdanning ha noe å si? 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet torsdag kl 22:46 Del Skrevet torsdag kl 22:46 kremt skrev (6 minutter siden): De fokuserer på money, money. Mange golddiggers. Noen gjør nok det. Men... Hva er det viktigste kvinner ser etter i en mann? Sixpack? Syvsifret bankkonto. En høy kjekkas på en hvit hest. Nei, nei og atter nei, skriver John Gottmann i boken "Det kvinner vil ha, det menn vil ha". Han sier: "Mann, det er én egenskap du må oppvise om du vil vinne over en kvinne". Det engelske ordet er "trustworthiness", og i det ligger det også at mannen må ha en oppførsel som viser at han er til å stole på. Pålitelighet betyr at du er det du sier du er, og gjør det du har sagt du skal gjøre. Du er tilregnelig, forutsigbar og kommer akkurat som du er (men nyvasket, selvfølgelig), skriver Gottman i boka. https://www.nettavisen.no/livsstil/forsker-det-er-n-egenskap-absolutt-alle-kvinner-ser-etter-i-en-mann/s/12-95-3423319375 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet torsdag kl 22:50 Del Skrevet torsdag kl 22:50 leticia skrev (3 minutter siden): Noen gjør nok det. Men... Hva er det viktigste kvinner ser etter i en mann? Sixpack? Syvsifret bankkonto. En høy kjekkas på en hvit hest. Nei, nei og atter nei, skriver John Gottmann i boken "Det kvinner vil ha, det menn vil ha". Han sier: "Mann, det er én egenskap du må oppvise om du vil vinne over en kvinne". Det engelske ordet er "trustworthiness", og i det ligger det også at mannen må ha en oppførsel som viser at han er til å stole på. Pålitelighet betyr at du er det du sier du er, og gjør det du har sagt du skal gjøre. Du er tilregnelig, forutsigbar og kommer akkurat som du er (men nyvasket, selvfølgelig), skriver Gottman i boka. https://www.nettavisen.no/livsstil/forsker-det-er-n-egenskap-absolutt-alle-kvinner-ser-etter-i-en-mann/s/12-95-3423319375 Og man trenger en universitetsgrad for å klare det der? Nei, så på tide at folk driter i fordommene og fokuserer på personen. 3 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet torsdag kl 22:58 Del Skrevet torsdag kl 22:58 Kassettspiller skrev (4 minutter siden): Ikke nødvendigvis? Hvis du kommer til denne slutningen når det gjelder menn, så hvorfor påstår du da at kvinner velger feil? Jeg oppfatter deg dithen at du idylliserer menn og at de ikke kan gjøre noe feil når du skriver slik du gjør. Jeg syns det er direkte kvalmt. Det er appen Tinder og dens oppbygging som er hovedproblemet her, ikke verken kvinner eller menn. Kassettspiller skrev (9 minutter siden): Kassettspiller skrev (7 minutter siden): Bedre å fokusere på personen. Nettopp, og personer som er verdt å fokusere på i min verden har tilsvarende utdanning som meg selv. Kassettspiller skrev (9 minutter siden): Og hvorfor skal utdanning ha noe å si? For meg så har det noe å si at den jeg er sammen med har cirka likt ambisjonsnivå som mitt eget, er omtrent på samme sted i livet, og har felles mål fremover. Det har fungert best når han har hatt tilsvarende utdanningsnivå som meg selv. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå